[AC]Ervaring met Antoine de Bodt?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

labionics

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 08:47

Het is de bedoeling zoals sucubbi het uitlegt.
Je paard moet stelling houding maar mag niet op de teugel hangen.
Zodra je paard gaat hangen laat je de teugel los en voordat de stelling verdwijnt heb je hem alweer aangenomen.
Ik denkt dat AdB dat zo hard deed om het voor te doen, het is dus niet de bedoeling dat de ruiter het zelf zo hard doet.
Aan het begin zal je het iets harder door moeten laten komen en zodra je paard het begrijpt wordt je aanwijzing steeds subtieler.

En hoog van de toren blazen hoe kommmmm je er bij???? := := := := :=

RoodZonnetje

Re: [AC]Ervaring met Antoine de Bodt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 11:32

Hmm ok, jammer dat hij dan niet eerst subtiel probeerde, maar meteen grover te werk ging :)

Tja, door dat hoog van de horen blazen stoot hij wel veel mensen tegen het hoofd, waardoor ze zich minder snel in zijn theorie zullen gaan verdiepen. Jammer, want wat hij zegt is goed, alleen de manier waarop hij het presenteert roept bij velen weerstand op. En er zijn er maar weinig die daar door heen prikken merk ik :)

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 11:39

Toen ik les van hem had deed hij het gelukkig wel subtiel ;) Maar idd met dat hoog van de toren blazen stoot hij wel veel mensen tegen het hoofd. Daarom ben ik blij dat ik les heb van Mireille die is weer heel anders!

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 12:46

Ja klopt Mireille legt goed uit. Ben daar afgelopen weekend geweest om kennis te maken met de methode.
Ontzettend aardig en gastvrij.

KarenDekker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 16:09

Ik ben een paar maanden terug bij de clinic geweest bij manege Beukers. Antoine de Bodt is inderdaad erg slecht te verstaan. Ik was blij dat ik zelf niet hoefde te rijden. Ik vond hem ook niet zo subtiel overkomen. De methode spreekt mij wel heel erg aan. De paarden die tijdens de clinic meereden, zag je echt verbeteren, gingen echt lekker lopen. Omdat ik geen zin heb om ver te gaan reizen voor de lessen, ben ik op zoek gegaan naar een instructeur die in de buurt woont. Voor mij is dat Sjaak Hoedjes. Heeft iemand ervaring met hem? En weet wat hij voor zijn lessen vraagt?

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 16:42

Ik ken hem niet, kan je geen site van hem vinden?

Lagency

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 16:48

labionics

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 19:01

Ken Sjaak alleen vanuit de lessen bij AdB
Aardige man maar qua lessen en kosten weet ik het niet

@ Heino je kan ook lessen bij een van zijn "leerlingen"

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 21:10

Labionics, weet ik, ik heb ook even bij Mireille gewerkt voordat ze verhuisd zijn, dus ik weet wel dat de methode an sich oké is, ik vind het alleen jammer dat AdB het voor zichzelf zo verprutst. Ik zie hem juist als een eye-opener voor velen, daarom jammer dat hij dat niet zo tactisch doet.

labionics

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 21:41

Ja het is Antoine al heel vaak in zijn oor gefluisterd, maar ik snap hem wel een heel klein beetje.
Er zijn zoveel ruiters die hun paard verprutsen en er dan niks van willen weten , en dan bij hem komen als ze het niet meer lukt het paard goed te krijgen .

Maar goed je houding is je eerste indruk, en Antoine hoeft het ook niet te laten want hij heeft het toch (te) druk zat.
Hij wil graag minderen alleen het lukt niet met zoveel animo

LoesjeVis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 21:43

Tja, ieder zijn talent. Dat belgisch is ook nog eens behoorlijk wennen. Kan je je voorstellen, ik met (achteraf) behoorlijke hersenschudding op stage weekend in belgie. En maar proberen dat Belgisch te volgen. Pfffff. Ik lag tussen de middag gewoon te slapen zo moe was ik...

....maarre wel veel geleerd!

Donderwolkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 11:51

Ik ben ondertussen ook behoorlijk nieuwsgierig geraakt in deze trainingsmethode.
Als ik de site van ADB lees, dan heb ik het idee dat ik ook al wel redelijk in deze richting les krijg.
Maar toch ben ik benieuwd hoe zo'n les van hem zou gaan.

Nu woon ik in friesland, dus de vraag aan jullie:
weten jullie een instructeur/trice in friesland?

mariska75

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 11:56

KarenDekker schreef:
Ik ben een paar maanden terug bij de clinic geweest bij manege Beukers. Antoine de Bodt is inderdaad erg slecht te verstaan. Ik was blij dat ik zelf niet hoefde te rijden. Ik vond hem ook niet zo subtiel overkomen. De methode spreekt mij wel heel erg aan. De paarden die tijdens de clinic meereden, zag je echt verbeteren, gingen echt lekker lopen. Omdat ik geen zin heb om ver te gaan reizen voor de lessen, ben ik op zoek gegaan naar een instructeur die in de buurt woont. Voor mij is dat Sjaak Hoedjes. Heeft iemand ervaring met hem? En weet wat hij voor zijn lessen vraagt?

Sjaak heeft iig een mooie accommodatie, maar hoe hij lesgeeft heb ik nog niet ervaren. Jolieka geeft ook les bij jullie ook les in de buurt volgens mij, zij is gecertificeerd trainer van Methode de Bodt.

mariska75

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 11:58

Donderwolkje schreef:

Moet je even op paardenrecht.org kijken onder instructeurs/trainers.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 13:28

mariska75 schreef:
Jolieka geeft ook les bij jullie ook les in de buurt volgens mij, zij is gecertificeerd trainer van Methode de Bodt.

Ik heb al een tijdje les van haar en ben zeer tevreden. Ze is heerlijk rustig en kijkt goed naar paard én ruiter. Wat mij betreft een aanrader.

Donderwolkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 14:10

mariska75 schreef:
Donderwolkje schreef:

Moet je even op paardenrecht.org kijken onder instructeurs/trainers.

Bedankt!
Ik heb ondertussen ook al veel reacties gekregen via PB en heb denk ik al iemand gevonden :)

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 14:13

Ik heb dus niet alle bladzijdes gelezen, reageer dus alleen op de topicvraag: Ervaring met Antoine de Bodt?

Heb een advies: wegblijven

Don't shoot me

Donderwolkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 14:16

Whinnylando schreef:
Ik heb dus niet alle bladzijdes gelezen, reageer dus alleen op de topicvraag: Ervaring met Antoine de Bodt?

Don't shoot me

Would be nice als je ook even een onderbouwing geeft ;)

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 14:22

Whinnylando schreef:

Don't shoot me

haha en waarom?
Als ie echt zo slecht was zou mn paard ook niet zo goed lopen neem ik aan ;)
Oke nou les ik we bij Mireille en niet bij hem zelf maar als ik even heel ego mag zijn, ik heb mn paard dankzij Mireille's lessen erg fijn aan het lopen!! :D
Dat vind niet alleen ik, maar ook de jury op wedstrijd en je gaat er toch van uit dat die het wel weten ;)

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 14:22

Bets schreef:
Ik heb ook ervaring gehad met AdBt met mijn HKO paard. Die verbeterde in begin wel, omdat ik natuurlijk heel verkeerd gereden had. Maar door de jaren heen, moest ik meer gaan lessen om mijn paard goed te proberen te houden, maar dat lukte niet, ging zelfs 2 x in de maand lessen en heel veel lessen kijken en volgen en ikzelf nam mijn lessen op. Moet eerlijk bekennen, heb volledig het belgische taaltje onder de knie. Helaas betrok hij ook heel veel het publiek bij een les, ik heb daar toender tijd iets van gezegd, omdat ik betaal voor mijn les en niet publiek. Ook word er verteld dat paard niet erfelijke HKO kan hebben, nou helaas heb ik wel de medisie achter me dat het dus wel zo is en dat mijn paard steeds meer pijn ging krijgen ondanks dat ik de methode goed onder de knie had na ruim 1,5 jr heel vaak bij hem te lessen (zoals je leest om de 2 wk dus)
Ik ben ook verder gaan kijken dan mijn neus lang is en ben ook naar andere instructeurs gaan kijken en natuurlijk ook op bokt bezig geweest met informeren en noem maar op. Maar ik ben deels van zijn methode afgestapt omdat ik dus wat miste. Ik vond zelf dus ook dat de paarden vrij uit elkaar liepen, ook hoog over tempo heen. Werk ook niet zo zeer meer via contrastelling, mijn ervaring is dat er ook daardoor veel paarden in S vorm kunnen komen staan. Ik werk nu veel meer door paard te buigen in lichaam om benen heen, werk ook meer met oefeningen om paard recht te richten. Ik begin vaak ook met een minder hoog tempo, maar wel met actieve achterhand en door middel van korte tempowisselingen het paard weer wat opvangen van voren zodat paard meer bij elkaar komt en de rug gaat bollen.
Maar goed ik zeg niet dat ik niet dankbaar ben dat ik AdBt niet heb leren kennen want ik heb mijn horizon mogen verbreden en mogen leren waar je mee bezig bent.
Maar goed ik pas nu dingen extra toe, wat ik bij hem miste. Ik hou me bezig dat ik in balans ben en paard in balans probeer te krijgen, alleen de manier waarop gebeurd anders als bij AdBt. Ik voel ook meer bij dat paard meer gesloten moet worden en meer moet dragen door middel van meer scharnieren in spronggewricht.

Ik ben overigens ook van mening als je tempo heel hoog legt, is er geeneen paard die niet rad loopt.

Om maar een voorbeeld te noemen. Heb veel gehoord, gezien en mijn eigen mening. Als je mij vraag om mijn mening van AdB is dat gewoon wegblijven. Wil je weten wat het is? Mij best ga kijken en zie hoe paarden met hoefkatrol verder kapot gereden worden. Probeer me aub niet te overtuigen van het tegendeel dit is mijn mening die ik baseer op werkelijkheid uit mijn omgeving.

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 14:23

Ik wil ook wel weten waarom, we schieten je heus niet af hoor na je onderbouwing ;)

Renske ik zie dat je debuut ook goed is gegaan :D

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 14:41

Whinnylando schreef:

Don't shoot me

probeer het, misschien bijten we niet :+
Iets meer onderbouwen voordat je wat roept.

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 14:43

sjorsie schreef:

Kijk even een paar berichtjes naar boven :)

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 14:54

Whinnylando schreef:
sjorsie schreef:

Kijk even een paar berichtjes naar boven :)

dat noem ik geen onderbouwing en naar de slager brengen omdat je niet kan rijden dat is fair. Deze HKO paarden zoals jij het noemt kunnen nog jaren mee als je het goed aanpakt. Mijn eigen paarden hebben overigens niets, ik heb voor deze manier gekozen omdat ik mijn paarden heel wil houden. ;)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 14:55

Het is dus niet uit eigen ervaring dat je het zelf hebt geprobeerd maar alleen wat je hebt gelezen ed.?
Overigens is het niet alleen voor paarden met HKO ed, maar ook voor gezonde paarden ;)
En wat is dan de reden om er weg te blijven?