Farruquito schreef:btw, kun je uitleggen wat je met 'de gangbare paardenwereld' bedoeld?
is er dan ook zoiets als een niet gangbare paardenwereld
Ja, ik vind wel degelijk dat er een tweedeling is tegenwoordig. Alleen ik noem het geen 'niet gangbare paardenwereld'.
Maar de 'gangbare' bestaat zeker, al is er gelukkig een hoop aan het veranderen. En met het gangbare bedoel ik hoe ik het ooit geleerd heb als kind/tiener. Inmiddels ben ik 36 en ben ik al een paar jaar compleet omgeslagen in mijn benadering naar paarden. Wat ik ooit allemaal geleerd heb, voelde helemaal niet goed.
Ik zeg niet dat ik het minderwaardig vind, maar het is niet meer mijn manier. Daarbij heb ik eerder het idee dat men mijn manier 'minderwaardig' vindt, omdat je in een typische manege, bij veel mensen die al tig jaar in de sport zitten e.d. zeer vreemd bekeken wordt, als je freestyle doet e.d. Dat is in deze omgeving echt zo. Niet dat ik er wakker van lig, want ik ken gelukkig steeds meer mensen in deze omgeving die ook iets anders willen en doen. Maar dit wordt te off topic.
Ik ga zo naar mijn paard toe. Lekker freestyle grondwerk doen en samen wandelen in het bos (zonder bit, met touwhalstertje).