Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Kadankovitch schreef:Zie, men kan ook een beetje [of veel] van mening verschillen, zonder de ander onjuist rijden te verwijten. Er zijn in het verleden zoveel methoden ontwikkeld, die toegepast konden worden binnen wat men de rijkunst noemde. En waarom zou iemand [ik dus ook] moeten denken dat hetgeen niet in zijn beeld past, daarom onjuist, slecht, minderwaardig of zelfs dieronvriendelijk is. Dat bederft de sfeer onnodig en het dient tot niets. Want iemand die een succes-ervaring heeft met een bepaalde handeling, gaat die echt niet opgeven, omdat het volgens een boekje onjuist is. Er zijn immers duizend andere boekjes te vinden die stellen dat het wel juist is!
Maar met een discussie in goede sfeer kan men wel tot de ontdekking komen waar nu precies het verschil zit. Heel vaak blijkt dat die niet erg groot zijn, of dat het meer in de benaming ligt.
pol1 schreef:terpentijn schreef:Welke Micklem heb je? Ik heb er wel ervaring mee. Wat wil je weten?
De micklem competition..
Wat jullie ervaringen zijn met dit hoofdstel..?
terpentijn schreef:Oei, ik heb alleen ervaring met de Micklem Multibridle. Dus de bitloze.
Er is trouwens een speciaal topic op Bokt dat alleén maar over de Micklem hoofdstellen gaat, daar staat en heleboel nuttige info in!
Edit: aan die Multibridle kan wel een bitje bevestigd worden, maar het is niet het Micklem bitgerichte hoofdstel wat jij hebt, bedoel ik.
terpentijn schreef:Oei, ik heb alleen ervaring met de Micklem Multibridle. Dus de bitloze.
Er is trouwens een speciaal topic op Bokt dat alleén maar over de Micklem hoofdstellen gaat, daar staat en heleboel nuttige info in!
Edit: aan die Multibridle kan wel een bitje bevestigd worden, maar het is niet het Micklem bitgerichte hoofdstel wat jij hebt, bedoel ik.
zasread schreef:Het enige verschil tussen de competition en de multibridle is volgens mij dat de ene een ringetje aan de neusriem heeft en de andere niet toch? Althans, de bitophanging is bij de competition en de multibridle gelijk.
Ik ben nog steeds heel blij met mijn Micklem, mijn paard is erg fijngevoelig en is met de Micklem veel rustiger met zijn hoofd/mond.
Kadankovitch schreef:Ik heb het voor Nimble eens een weekje kunnen testen omdat hij zo gevoelig was met alles aan z'n hoofd. Niets Nada, Noppes. Het was zo als altijd; een verkeerde beweging en alles ging aan barrels. Ook de drang die hij had om het hoofdstel eraf te wrijven, bleef hetzelfde. wat uiteindelijk hielp was hem onmiddellijk na dat het hoofdstel over oren was getild, hem stevig met een oude handdoek wrijven [maar moest wel met een minstens 13jaar oude handdoek zijn, gekocht in Rue de Lys in Parijs, oh nee dat waren de wortelen]. Toen hielp hij op zichzelf van het hoofdstel te ontdoen.