Waar is het gebleven?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Twist1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 22:20

Nouja horseyfries, ik denk dat jij niet naar iemand anders hoeft te wijzen als het gaat om pittig discussieren. Want ik heb dit hele topic doorgelezen en daar steek jij jouw mening ook niet onder stoelen en banken hoor! En daar spreek jij mensen ook persoonlijk aan op hun rijden en hun onkunde etc. Dus dan vind ik het persoonlijk niet eerlijk dat jij nu mij dingen gaat verwijten die je zelf ook vaak doet :)

Woogy

het eerste wat mij echt opvalt in dit filmpje is de ontspannen staart van dit paard. Hij zwiept soms tussendoor en verder hangt hij er rustig bij. Tegenwoordig zie ik alleen nog maar kwispelaars...

horseyfries

Twist1991 schreef:
Nouja horseyfries, ik denk dat jij niet naar iemand anders hoeft te wijzen als het gaat om pittig discussieren. Want ik heb dit hele topic doorgelezen en daar steek jij jouw mening ook niet onder stoelen en banken hoor! En daar spreek jij mensen ook persoonlijk aan op hun rijden en hun onkunde etc. Dus dan vind ik het persoonlijk niet eerlijk dat jij nu mij dingen gaat verwijten die je zelf ook vaak doet :)

Is dat zo? Ik VRAAG naar hun rijden, ik VRAAG naar filmpjes en foto's om te laten zien wat ze bedoelen. Maar waar zeg ik dat mensen hun paarden kapot rijden?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 22:21

Woogy schreef:
het eerste wat mij echt opvalt in dit filmpje is de ontspannen staart van dit paard. Hij zwiept soms tussendoor en verder hangt hij er rustig bij. Tegenwoordig zie ik alleen nog maar kwispelaars...

Sorry, dit vond ik echt heel grappig.

Twist1991

Re: Waar is het gebleven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 22:22

Ik bedoelde absoluut niet met mijn posts dat ik vind dat jij jouw paarden kapot rijdt :)

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 22:25

Ok, zo kwam het wel over, maar bij deze rechtgezet.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 22:28

horseyfries schreef:
Ailill schreef:
Je trekt anders behoorlijk snel conclusies, zit er af en toe helemaal naast en je berichten naar andere komen niet tof over. Je zou i.pv. dan "dus jij doet. . ." ook kunnen zeggen "Begrijp ik het goed dat jij. . .", komt heel anders over.

Maar goed, dit is mijn mening. Die heeft trouwens niets met smileys te maken.

Klopt, twist1991 het verschil is dat jij persoonlijk werd en over mijn rijden begon, en conclusies trok zonder dat je me kent, eigenlijk op dezelfde manier waarop je ook je mening over Anky met Salinero heel ongenuanceerd gaf, wat er trouwens wel voor gezorgd heeft dat ik weer in dit topic reageer, dus dat heb je dan toch maar mooi voor elkaar gekregen ;)

Ik had het kunnen weten :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 22:29

horseyfries schreef:
Wederom fout Burl. Maar als jij graag wilt horen dat iedereen het eens met jou is, ik helemaal alleen sta, jij geweldig bent en ik een afschuwelijk mens, bij deze:
Burl is geweldig, ik ben vreselijk en sta helemaal alleen.

Zo gelukkig?

Stel je niet zo aan. ik schrijf nergens over mezelf, jij daarentegen.....
En je kunt wel schrijven dat niemand foto's of films plaatst. Ik ben wel zo sportief geweest om een rijfilm te tonen. Zo ook Jasmijn en Ailill.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 22:33

Jeetjemina Burl, je hebt het wel moeilijk hé? Nee je schrijft niet over jezelf, je schrijft constant over mij, en constant onjuistheden. Ook weer in deze laatste post.
Dus ik weet niet wat ik je misdaan heb, maar misschien kun je nu gewoon weer normaal ontopic gaan dan hoef ik ook niet meer op jouw offtopic opmerkingen over en tegen mij te reageren, ok?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 22:37

burl schreef:
horseyfries schreef:
Wederom fout Burl. Maar als jij graag wilt horen dat iedereen het eens met jou is, ik helemaal alleen sta, jij geweldig bent en ik een afschuwelijk mens, bij deze:
Burl is geweldig, ik ben vreselijk en sta helemaal alleen.

Zo gelukkig?

Stel je niet zo aan. ik schrijf nergens over mezelf, jij daarentegen.....
En je kunt wel schrijven dat niemand foto's of films plaatst. Ik ben wel zo sportief geweest om een rijfilm te tonen. Zo ook Jasmijn en Ailill.

Er staan ook genoeg filmpjes op de site van HF, net als dat er foto's op het profiel van Nombrado staan.

Zullen we het gezellig houden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 22:41

Je hebt gelijk Ailill, :j
Ik kan alleen slecht tegen ego's. Ik ga weer op mijn vingers zitten. :D

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 22:42

burl schreef:
Je hebt gelijk Ailill, :j
Ik kan alleen slecht tegen ego's. Ik ga weer op mijn vingers zitten. :D

Als Ailill gelijk heeft en we moeten het gezellig houden, waarom vind je het dan toch nodig om nog een opmerking over ego's te plaatsen?
Het zegt veel over jou.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 22:45

Dames, geef elkaar eens een handje. . . sorry zeggen, en nu lief gaan spelen.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 22:46

:wave: Ik heb geen problemen met Burl hoor, dus bij deze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 22:50

Y;(

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-12 22:58

Ailill schreef:
burl schreef:
Ben jij dat Ailill? Zo ja, je rijdt fijn. +:)+

Nee dit ben ik niet, dit is de jongen die na mij daar is gaan werken. Hij liep stage in mijn tijd en reed af en toe mijn paarden als ik op wedstrijd was, een ontzettend goede ruiter. Maar moet nog een hoop leren, maar wat er moet zijn heeft ie :)

piew....ik schrok al...ik kon geen overeenkomsten vinden met het ander filmpje ;) :+ :D

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 22:59

Ok, back on topic: Wat ik nog altijd intrigerend vind is het gedeelte "over de rug gaan". Volgens mij toch ook echt iets wat in de klassieke leer vertelt wordt, ik ga zo Boldt en Steinbrecht nog maar weer eens uitpluizen.... ;)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 23:05

nombrado schreef:
Ailill schreef:

Nee dit ben ik niet, dit is de jongen die na mij daar is gaan werken. Hij liep stage in mijn tijd en reed af en toe mijn paarden als ik op wedstrijd was, een ontzettend goede ruiter. Maar moet nog een hoop leren, maar wat er moet zijn heeft ie :)

piew....ik schrok al...ik kon geen overeenkomsten vinden met het ander filmpje ;) :+ :D

Dames, het gaat om het paard ;)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 23:06

horseyfries schreef:
Ok, back on topic: Wat ik nog altijd intrigerend vind is het gedeelte "over de rug gaan". Volgens mij toch ook echt iets wat in de klassieke leer vertelt wordt, ik ga zo Boldt en Steinbrecht nog maar weer eens uitpluizen.... ;)

Denk dat je dan je als eerste moet bekijken of de rug open of gesloten moet zijn.

murphy102

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 23:17

Yamcha schreef:
nombrado schreef:
kga m toch nog een keer posten
Vind dit toch wel een mooi tekeningetje van de huidige verschillen.
http://i915.photobucket.com/albums/ac35 ... 5790_n.jpg

Die eerste is wat ik bedoel met 'over de rug gaan' een ontspannen, verende rug.

De tweede is een strakke rug, en ik denk dat paarden daar problemen van gaan krijgen.

(snap niet waar jullie de tijd vandaan halen om zoveel te posten trouwens)

Die eerste is een Rugganger, zoals we ze zien in de Klassieke Rijkunst.
Die tweede is een Schenkelganger, zoals we ze zien in de Moderne Rijderij.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 23:19

Wat ik als eerste vind bij Boldt is "man erkennt die losgelassenheit am schwingenden rücken des pferdes", en dat past voor mij het beste bij hoe ik het "over de rug gaan" van een paard definieer.

Hierboven weer een echte "zwart-wit post". In mijn opinie zijn er zowel vroeger als vandaag paarden te vinden die één van beide plaatjes vertegenwoordigen, soms hetzelfde paard zelfs op het ene moment het ene, op het andere moment het andere. Simpelweg omdat ze soms verstrakken en niet door de rug zijn, en soms goed door de rug, over de rug, oftewel Losgelassen zijn.
We hebben nog altijd te maken met dieren, en die dieren zijn nooit ten allen tijde 100 % voor elkaar. En dus zul je ook van de beste ruiter/paard combinatie momenten zien waarop het paard er net niet helemaal zo bijloopt als het zou moeten.
Laatst bijgewerkt door horseyfries op 13-12-12 23:23, in het totaal 1 keer bewerkt

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-12 23:20

Ailill schreef:
Dames, het gaat om het paard ;)

hmmm...jammer dat het paard een iets neerwaarts gebouwde romp heeft. Niet mijn type paard.
Maar wel super braaf !

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-12 23:21

murphy102 schreef:

Jammer, ik kreeg net een pb van de moderator dat ik niet 2x dezelfde foto mag posten in hetzelfde topic ;(

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 23:27

nombrado schreef:
murphy102 schreef:

Jammer, ik kreeg net een pb van de moderator dat ik niet 2x dezelfde foto mag posten in hetzelfde topic ;(

Serieus?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 23:27

Ailill schreef:
horseyfries schreef:

Denk dat je dan je als eerste moet bekijken of de rug open of gesloten moet zijn.

Wil je deze opmerking eens verklaren?