Inderdaad, Doris is erg knap

2e, 2e, 3e, 4e en overall 2e van de competitie. En dat in het eerste weekend dat we ooit officeel weg zijn geweest!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
KarinvdM schreef:Kom op zeg, dat meisje is pas 13. Daar kan je toch ook anders op reageren?
JoycexLynn12 schreef:Maar er is geen foto niks bij, snap niet dat je je dan zo druk kan maken.
Anyway, we gaan wel een beetje erg oftopic nu.
Ik ga vanavond eens bijlezen, ben een tijdje afwezig geweest.
Sjolvir schreef:Dat bedoel ik,ja, en jij ziet het, je vraagt namelijk iets aan Chiem op de foto's wat hij heel netjes doet.
Alleen wou je eigenlijk iets anders vragen, maar wat Bertie al zegt, met hoelang jij rijdt, he!! Alle lof!
Jij vraagt onbewust die stelling naar buiten zelf.
Nu je dat door hebt, weet je ook al wat je moet gaan doen.
Jij moet je binnenbeen lang maken, zodat hij erom heen kan buigen ipv proberen zijn achtereind naar buiten te duwen.
(Ik kan je buitenbeen niet zien, dus geen idee wat die doet)
Als hij dan om je binnenbeen moet buigen kan je hem aan de buitenkant voorzichtig begrenzen met je buiten teugel
en je buitenbeen let eventueel op als zijn kont zou gaan uitzwaaien.
'tuurlijk zal hij wel een keer door je binnenbeen heen verder naar binnen vallen en tuurlijk ook wel een
keer over de schouder weglopen, is niet erg! Als je maar snapt waarom!
Bertie's zien!
Maar nu je het zelf hebt gezien! Ga je het je ook realiseren en is de weg naar verandering helemaal open!
En denk dat je hele leuke fjord hebt waar je ontzettend veel plezier van kunt hebben! (mooie maat ook zei ik stik jaloers)
Is er eentje met leuke gangen en zelfhouding zat en jii gaat het ook wel redden met hem.
Marlis schreef:CCC: ik heb er ook geen onwijs goede kijk op maar leer welvan dit topic door te lezen. Ik lees wel mee maar post niet actief. Maar ik vind je voor nog maar een jaar rijden echt al super bezig. En je ziet idd dat Chiem precies doet wat voor hulp hij van jou krijgt. Maar je heb les en met een goede instructeur(trice) zal je je hier zelf bewust van worden.
MyWishMax schreef:Ik vind de foto's van CCCC ook errug fijn om naar te kijken! Helemaal met pas een jaar rijervaring! Ga zo door, dan kan je alleen maar beter worden!
S_en_Z schreef:KarinvdM schreef:Kom op zeg, dat meisje is pas 13. Daar kan je toch ook anders op reageren?
Heb mijn best gedaan, ze schiet zelf toch in de verdediging?
"wil je zeggen dat ik niet weet hoe mijn pony aan de teugel moet?!!!??" als ik enkel vraag "goh.. hoe doe je dat dan?"
Sorry hoor. En dan gelijk opperen "ik hang er wel een elastiek aan misschien houdt ze dr hoofd dan recht" Als ze alles beter weet moet ze niet vragen wat er aan de hand kan zijn![]()
Toen ik 13/14 was heb ik ook vaak genoeg op mijn sodemieter gekregen als ik oneerlijk was tegenover mijn paard (jammer genoeg is zij toen gestopt met lesgeven ivm ziekte van haar man... en heb ik toen veel instructie gehad die me een zweep gaven en zeiden "sla hem maar naar voren als ie in de ankers gaat, hij is stout")
Marocje schreef:Ik heb dat ook heel sterk, dat ik vooral theoretisch denk, en niet in de mond van een paard wil zitten. Dus lees ik hier dat je van achter naar voren rijdt, en je paard dus vandaar nagevelijk wordt.
Ik hield mijn handen dus echt stil/los. Paard ging wel beter aan het been lopen, maar keek toch ook wel graag vooruit/om zich heen. Dus toen mijn instructeur zei dat ik best eens wat strenger mocht zijn, snapte ik er niks meer van: ik mag toch niks aan de voorkant doen? Tot hij mij even bij zich riep, en mij wat dingen liet voelen. ( Ik had op dat moment geen les hoor, was dus even tussendoor). Een gespannen arm, ontspannen arm, en wat je daar dan allemaal mee kan.. Ik reed weg, gesloten hand, licht toestaande arm, en mijn vingers vroegen weer of ie wel 'aan de teugel' bleef: En het was een mooie overgang naar stap! Ineens liepen we weer actief, heerlijk aan het been, nagevelijk, en ik had echt bijna niks in de hand, alleen contact... Ik kon mezelf helemaal los laten, en het daarop volgende kwartier hebben we echt heerlijk gereden! Op zit kon ik schakelen, en zelfs de overgang draf/halt ging ineens lekker!
Geryon schreef:Nee, heb ik niet, alleen over ''mijn'' handen.. (het zijn die van mijn nichtje)
Ik ben héél erg benieuwd wat jullie ervan vinden, aangezien de pony eerst echt als afgekeurde kreupele slachtpony werd aangezien en dit al na ongeveer twee maanden bereikt was. Ik kreeg serieus allemaal reacties van mensen die het zielig vonden voor de pony dat erop gereden werd en hij beter naar de slacht kon gaan..Eigenaresse van de pony was weggepest bij haar pensionstal d.m.v. al dit soort reacties, dat het maar een afgekeurd hoopje pony is enz. Al met al is het nu een super leuke recreatiepony dat zelfs een onderling springwedstrijdje heeft gedaan!
KarinvdM schreef:San-ner, ik maak uit je post op dat je geen les hebt? Dat vind ik wel heel belangrijk hoor, iemand aan de grond die je hierbij helpt en op het juiste moment kan zeggen wat je wel en niet moet doen.
Ik denk dat je wel goed bezig bent Geryon. De zit van het meisje vind ik wel een aandachtspunt ivm stoelzit.
S_en_Z schreef:KarinvdM schreef:Kom op zeg, dat meisje is pas 13. Daar kan je toch ook anders op reageren?
Heb mijn best gedaan, ze schiet zelf toch in de verdediging?
"wil je zeggen dat ik niet weet hoe mijn pony aan de teugel moet?!!!??" als ik enkel vraag "goh.. hoe doe je dat dan?"
Sorry hoor. En dan gelijk opperen "ik hang er wel een elastiek aan misschien houdt ze dr hoofd dan recht" Als ze alles beter weet moet ze niet vragen wat er aan de hand kan zijn![]()
Toen ik 13/14 was heb ik ook vaak genoeg op mijn sodemieter gekregen als ik oneerlijk was tegenover mijn paard (jammer genoeg is zij toen gestopt met lesgeven ivm ziekte van haar man... en heb ik toen veel instructie gehad die me een zweep gaven en zeiden "sla hem maar naar voren als ie in de ankers gaat, hij is stout")