Airborn schreef:Maar voorhand voor de achterhand plaatsen kan ook op de rechte lijn. Je moet dan alleen niet netjes van punt a naar punt b willen rijden, maar iedere pas controleren of de voorhand voor de achterhand is, en anders dit corrigeren. In het begin zal je "rechte lijn" dan bij a of c uitkomen ipv dat het paralel loopt aan de hoefslag
dit gebeurt ook wel maar in veel mindere matendan met de AdB methode, het corigeen en plaatsen van de voorhand gebeurt eigelijk contenu.
Citaat:
, maar je kan je paard zo wel degelijk rechtzetten naar mijn idee. Je vraagt het paard dan al steeds om zijn gewicht wel goed te verdelen en zonder rare kronkels of buigingen in zijn lijf te lopen. (naar ervaring: paarden gaan daarvan ontspannen, rekken de bovenlijn op, zoeken aanleuning, gaan beter van achter naar voren bewegen, krijgen swung en worden nagevelijk)
het paard zal zich in die vorm snel ontlasten van de manier die gevraagt word door dat het paard een andere optie heeft, in de AdB word er dan ook nog eens ruim boven het tempo gereden.
en in de KR basis tempo en het liefst er nog net iets onder.
Citaat:
]Hmmmmmm, ik ga hier ff verder over na denken en straks ff een paard plagen door wat uit te proberen om te zien of ik kan voelen wat u bedoelt Moll. Ik kan uw stelling dat balans makkelijker op de volte te berijken is namelijk niet helemaal rijmen met mijn gevoel.
[/quote]
probeer het eens