horseyfries schreef:Je kunt het ook omgekeerd zien: dat het bijzonder treurig is dat een aantal mensen blijkbaar kritiek spuien zonder goed te kijken en als ze dan vertraagde beelden zien, moeten toegeven dat de kritiek die ze hadden niet terecht was.
Dus ja, het is blijkbaar wél nodig om vertraagde beelden te laten zien om deze mensen, die blijkbaar niet op echte snelheid zoals juryleden een paard correct kunnen beoordelen, te laten inzien dat hij wel degelijk verruimt.
Idd zou het fijn zijn als die mensen zichzelf dusdanig trainden en bijschoolden en daar hun tijd aan besteedden ipv kritiek te spuien zodat ook zij in de toekomst op ware snelheid het al dan niet verruimen op de juiste manier kunnen beoordelen.
Scheelt een hoop oeverloos geklets!
En als je over de correctheid van appuyementen en pirouettes begint, zeg maar wat er fout is dan plaats ik ook daarvan wel weer vertraagde beelden die het tegendeel laten zien. Dat de serie niet goed was weet iedereen, daar kreeg hij ook een vette onvoldoende voor. Dus dat is een open deur intrappen.
De enige die het over kritiek hebben zijn mensen die het blijkbaar maar vreemd vinden dat er mensen bestaan die er geen kippenvel van krijgen.
Die vertraagde beelden veranderen daar niets aan, dat zit in jouw hoofd. Heb van niemand gelezen dat ze nu ineens een andere mening hebben.
Persoonlijk vind ik je berichtjes erg belerend overkomen en gaan ze ook nog eens over dingen waar dit topic helemaal niet over ging.
Je pikt een ding uit deze discussie (joost mag weten waar dat verruimen vandaan gekomen is ineens

) en blijft daar op voortborduren omdat je daar je gelijk ziet blijkbaar? Dat maakt het totaalbeeld niet anders voor de mensen die het niet mooi vinden.
De dressuur is al een heel tijdje veranderd en de juryleden zijn meeveranderd. Er zijn mensen die daar niet van genieten en ik ben er een van. Noem het niet meegaan met de tijd, niet openstaan voor vernieuwingen het zal mij een rotzorg zijn.
Wat mij meer bezighoudt is nog steeds de vraag wat er nodig is om een Totilas weer te verslaan? Hoe extreem moet het gaan worden.
Gaan ze de regels nog een keer aanpassen aan het getoonde? Lijkt me zo onderhand wel verstandig.