Totilas, is het niet te extreem?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 20:17

Ilzas schreef:
KiWiKo schreef:
heei, ik ben afgehaakt toen er bepaalde mensen inhaakte....... maar lees nog wel mee.

en mijn mening is heel simpel, vind je het niet goed........... vind je het niks, en vind je de mensen die punten niet goed genoeg.......

ga daar klagen, want dit word gepunt..... punt :)

Tsja, daar is nu eenmaal geen "podium" voor en Bokt is daar nu eenmaal een heel geschikt podium voor. En al leuterend kom je nog wel eens tot voortschrijdend inzicht, en als je bij de jury's wilt klagen, moet je met een definitieve eindconclusie komen.

In de krant wordt ook gedebatteerd hoe wij vinden dat ons land bestuurd word, kun je ook wel zeggen: dien meteen een petitie in, maar een discussie dient ook een doel.

heeei we blijven het alles accepterende nooit aggerende volgende volkje :) zowel in politiek als in sport........ :)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 20:18

NHevaVD schreef:
Lees nu alweer een dikke tijd mee, gaat zo snel, houd het nauwelijks bij, maar in ieder geval,
iedereen zou eigenlijk even moeten proberen een rondje op Totilas te rijden en te kijken of 'ie bij hun wel goed correct loopt
zoals hun zeggen dat het hoort. Je kunt wel een boek samenstellen voor Edward met de tekst die je hier vind! :+

Zeg jij ook tegen iedereen die zegt geen kippenvel te krijgen van de muziek van Frans Bauer dat ze zelf maar eens moeten gaan zingen en moeten proberen een nummer 1 hit te scoren?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 20:20

ThePast03 schreef:
KiWiKo schreef:
ga daar klagen, want dit word gepunt..... punt :)

Discusseren en je mening geven is wat anders dan klagen. Als je alles als klagen afdoet kunnen we het forum discussies beter sluiten.
Omdat ik er geen kippenvel van krijg wil niet zeggen dat ik erover klaag, waarom zou ik? Genoeg mensen die het blijkbaar wel mooi vinden en er van genieten.

Het is wel leerzaam en interessant om te lezen waarom anderen er wel kippenvel van krijgen (uitgezonderd degene die alleen maar roepen: de jury zal het wel weten, hij is EK dus zal het wel weten of doe het eerst zelf eens) en waarom anderen juist weer niet.

Dacht ook dat daar een discussieforum voor bedoelt was en niet voor onliners. :)

ja ik vind het wel een heel erg getalenteerd paard............ jap, kan er niks anders van maken......

wellicht overgewaardeerd, dat kan........ niet mijn positie om dat te bepalen, daarvoor heb ik te weinig kaas gegeten van dat niveau van presteren

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 20:21

Ilzas schreef:
NHevaVD schreef:
iedereen zou eigenlijk even moeten proberen een rondje op Totilas te rijden en te kijken of 'ie bij hun wel goed correct loopt
zoals hun zeggen dat het hoort.

Ook dit is al eens gesuggereerd... Zucht.

Nou da's vast niet voor niets, want denk dat menig lezers hier zo denkt! :)

Ilzas

Re: Totilas, is het niet te extreem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 20:23

Alsof het een reeele optie is...

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 20:26

Nouja, volgens mij vind menig hier de gangen van Totilas ook niet 'reeel', want het was 'bijna' extreem :)
Ach, als je over niet reeel gaat praten, kun je denk ik veel opzeggen.. Gaat erom dat iedereen hier geweldige
teksten kan typen, maar het zal 1) geen verschil uitmaken met de realiteit en 2) Totilas loopt zoals 'ie loopt, IMO
is de enige manier om achter die aard te komen ernaartoe te gaan en het met eigen ogen te zien.

(of te voelen, natuurlijk)

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 20:30

Zal me btw afzijdig houden in het topic, breng iedereen weer uit hun ritme en mijn antwoorden zijn zwaar van primitief als je kijkt naar
de gigantische antwoorden met... moeilijke woorden! :=

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 20:31

NHevaVD schreef:
Nouja, volgens mij vind menig hier de gangen van Totilas ook niet 'reeel', want het was 'bijna' extreem :)
Ach, als je over niet reeel gaat praten, kun je denk ik veel opzeggen.. Gaat erom dat iedereen hier geweldige
teksten kan typen, maar het zal 1) geen verschil uitmaken met de realiteit en 2) Totilas loopt zoals 'ie loopt, IMO
is de enige manier om achter die aard te komen ernaartoe te gaan en het met eigen ogen te zien.

(of te voelen, natuurlijk)

Het zou op den duur verschil uit kunnen maken met de realiteit. Door dit soort discussies, deel je de inzichten met elkaar, en blijken veel mensen het met elkaar eens te zijn, beiden kanten op. Als er nu, mede door dit soort topics, steeds meer mensen het eens zijn dat we niet willen dat de dressuur deze kant uit gaat en de westrijden niet meer bezoeken, zal het dus uiteindelijk weer een andere kant op gaan. De massa bepaalt, oftewel: dat gedeelte van de massa dat naar de concoursen gaat en entreegeld betaald. Kan dus dat degene die het te extreem vinden hier op een eiland blijven zitten kletsen omdat de rest van de mensen het wel graag ziet. Kan ook dat een hoop mensen naar aanleiding van dit soort topics na gaat denken en het ook niet graag ziet. Dat is het doel dat de discussie dient: voortschrijdend inzicht kweken.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 21:47

NHevaVD schreef:
Zal me btw afzijdig houden in het topic, breng iedereen weer uit hun ritme en mijn antwoorden zijn zwaar van primitief als je kijkt naar
de gigantische antwoorden met... moeilijke woorden! :=

Blijf toch gezellig meedoen. En die Shet uit jouw onderschrift is trouwens ook heel extreem.
Extreem leuk. Hij springt voor een 10 volgens mij. :D

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 21:52

Ilzas schreef:
Kan ook dat een hoop mensen naar aanleiding van dit soort topics na gaat denken en het ook niet graag ziet. Dat is het doel dat de discussie dient: voortschrijdend inzicht kweken.

Het omgekeerde kan ook.... Dat men na verloop van tijd in gaat zien hoe goed dat paard wel niet is, en dat de jury's het toch bij het juiste eind hadden... Aan de bewegingen van Bonfire hebben flink wat 'critici' ook moeten wennen, en nu is wat knieactie in de dressuur normaal en zelfs gewenst...

De tijd zal het leren. Verder vraag ik mij af hoevaak sommige 'critici' hier daadwerkelijk dergelijke wedstrijden bezoeken waar ze entree moeten betalen om deze toppers aan het werk te zien.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 22:04

@jasmijn78: zeker wel, dat kan natuurlijk ook.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 22:04

jasmijn78 schreef:
en nu is wat knieactie in de dressuur normaal en zelfs gewenst...

Klopt de jury past zich aan. Maar dat wil nog niet zeggen dat ik dat mooi vind.
Wat niet mooi vinden met kritiek te maken heeft is me nu al meer dan 50 pagina's een raadsel.

En ik denk zeker dat het grote publiek wel mee zal gaan, zeker als het succes oplevert. Ik heb daar verder geen problemen mee, als heel veel mensen er zichtbaar van kunnen genieten is dat wat mij betreft prima.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 22:27

De zin "eens kijken of jullie hem correct aan het lopen krijgen als je er op gaat" is eigenlijk ronduit idioot te noemen. Dit paard word inmiddels alweer anderhalf jaar zo gereden... En dan verwacht men dat ie het in vijf min afleert? Tja, dan heb je weinig kaas gegeten van paarden en trainen vrees ik. ;) Dus hoe dan ook, zelfs als het "reëel" zou zijn om er iemand anders op te laten, zou je de eerste tijd geen echte verbetering zien. ;)

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 22:31

ALS wij er ooit eens op zouden mogen rijden, denk ik dat de reactie gaat zijn : WAAAAAAAAAAAAAUW, hij loopt zo soepel, hij reageert op het minste, hij is zo schwungvol, wat een zalige appuyementen/wissels/what ever....
Omdat het dan aanvoelt alsof wij in een F1 wagen mogen zitten, terwijl wij altijd met een Eendje over het circuit scheuren.
Edward, ik zou hem wel heel graag eens willen uitstappen/beetje proberen (hint hint) :+
Laatst bijgewerkt door webster543 op 07-10-09 22:33, in het totaal 1 keer bewerkt

vbl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 22:33

Afbeelding

deze en de eerste foto zouden beter bij elkaar opgaan

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 22:37

webster543 schreef:
ALS wij er ooit eens op zouden mogen rijden, denk ik dat de reactie gaat zijn : WAAAAAAAAAAAAAUW, hij loopt zo soepel, hij reageert op het minste, hij is zo schwungvol, wat een zalige appuyementen/wissels/what ever....
Omdat het dan aanvoelt alsof wij in een F1 wagen mogen zitten, terwijl wij altijd met een Eendje over het circuit scheuren.
Edward, ik zou hem wel heel graag eens willen uitstappen/beetje proberen (hint hint) :+

Denk dat we alle kanten opvliegen. Zowel met Totilas als met de F1 wagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 23:13

jasmijn78 schreef:
Ilzas schreef:
Kan ook dat een hoop mensen naar aanleiding van dit soort topics na gaat denken en het ook niet graag ziet. Dat is het doel dat de discussie dient: voortschrijdend inzicht kweken.

Het omgekeerde kan ook.... Dat men na verloop van tijd in gaat zien hoe goed dat paard wel niet is, en dat de jury's het toch bij het juiste eind hadden... Aan de bewegingen van Bonfire hebben flink wat 'critici' ook moeten wennen, en nu is wat knieactie in de dressuur normaal en zelfs gewenst...

De tijd zal het leren. Verder vraag ik mij af hoevaak sommige 'critici' hier daadwerkelijk dergelijke wedstrijden bezoeken waar ze entree moeten betalen om deze toppers aan het werk te zien.

Van mij hoeft niemand anders te gaan denken over Totilas, dressuur of paardrijden. Het is al een tijd geleden dat ik op de tribune zat bij grote wedstrijden, sinds de hele pennymeute door de proeven zit te snateren heb ik eieren voor mijn geld gekozen. Toevallig heb ik de mazzel dat ik wel eens groom voor iemand die ook bij Edward in dezelfde ring rijdt en zodoende kom ik nog eens ergens.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 23:23

Lovely schreef:
Terugkijkend op de laatste pagina's van deze discussie, bekruipt mij een gek gevoel. Het is toch eigenlijk van de zotte dat wij allemaal gaan zitten kijken naar foto's en vertraagde beelden van Totilas en zelfs gaan vergelijken met Parzifal om te zien wat er nu eigenlijk gebeurt? Even heel concreet betekent dat dat dit paard toch niet zo heel erg overtuigend is, anders hoefde dat toch niet? We zitten de beelden te bestuderen of hij wel of niet in- of over stapt, terwijl het toch zo zou moeten zijn dat we dat in eerste instantie met het blote oog en ter plekke gewoon zouden moeten kunnen zien? Winnaar van EK en toekomstig WK en OK, maar waarom???

End an heb ik het nog niet eens over de correctheid van appuyementen, pirouettes, series enzovoort.

Je kunt het ook omgekeerd zien: dat het bijzonder treurig is dat een aantal mensen blijkbaar kritiek spuien zonder goed te kijken en als ze dan vertraagde beelden zien, moeten toegeven dat de kritiek die ze hadden niet terecht was.
Dus ja, het is blijkbaar wél nodig om vertraagde beelden te laten zien om deze mensen, die blijkbaar niet op echte snelheid zoals juryleden een paard correct kunnen beoordelen, te laten inzien dat hij wel degelijk verruimt.

Idd zou het fijn zijn als die mensen zichzelf dusdanig trainden en bijschoolden en daar hun tijd aan besteedden ipv kritiek te spuien zodat ook zij in de toekomst op ware snelheid het al dan niet verruimen op de juiste manier kunnen beoordelen.
Scheelt een hoop oeverloos geklets!

En als je over de correctheid van appuyementen en pirouettes begint, zeg maar wat er fout is dan plaats ik ook daarvan wel weer vertraagde beelden die het tegendeel laten zien. Dat de serie niet goed was weet iedereen, daar kreeg hij ook een vette onvoldoende voor. Dus dat is een open deur intrappen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 23:25

Horseyfries, je hebt toch zelf ook die vertraagde beelden zitten kijken om het nog eens goed te kunnen bestuderen en zelfs te vergelijken met Parzival?? Ik niet trouwens.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 23:29

Ja, omdat ik dat interessant vind en leerzaam; Dat is blijkbaar het verschil tussen jou en mij: als iemand een andere mening heeft dan mij, toets ik mijn mening om te zien of die wel juist is.
Daar leer ik NOG beter van kijken.

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 23:31

Laten we het er maar op houden, dat wat de één goed vindt, de ander niets aan vindt :+

Onderbouwingen helpt niet, wordt afgedaan als "foutenkijkers".

Mijn mening is, dat ik Totilas te "extreem" vindt lopen.
Een tuiger kan het "beter"
Die "zet" zijn achterbeen nog enigszins naar het zwaarte-punt toe en heeft zijn nek nog als hoogste punt.

Hoe of wat men dat dan "bereikt" zal mij wel goed zijn ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 23:33

Nou, ik ben niet onzeker over mijn mening hoor, die mag ik gewoon hebben net als jij de jouwe. Mijn eigen mening vorm ik op een grondige manier en die hoef ik niet keer op keer te toetsen. Maar misschien moet je je niet zo op mij richten, ik heb niet zo heel veel kritiek geuit op Totilas en heb het grootste gedeelte van deze discussie alleen maar meegelezen. Maar zoals je kunt zien baseer ik mijn mening niet alleen op wat filmpjes, maar ik sta er nog wel eens met mijn neus bovenop, dichterbij dan de meeste mensen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 23:37

horseyfries schreef:
Je kunt het ook omgekeerd zien: dat het bijzonder treurig is dat een aantal mensen blijkbaar kritiek spuien zonder goed te kijken en als ze dan vertraagde beelden zien, moeten toegeven dat de kritiek die ze hadden niet terecht was.
Dus ja, het is blijkbaar wél nodig om vertraagde beelden te laten zien om deze mensen, die blijkbaar niet op echte snelheid zoals juryleden een paard correct kunnen beoordelen, te laten inzien dat hij wel degelijk verruimt.

Idd zou het fijn zijn als die mensen zichzelf dusdanig trainden en bijschoolden en daar hun tijd aan besteedden ipv kritiek te spuien zodat ook zij in de toekomst op ware snelheid het al dan niet verruimen op de juiste manier kunnen beoordelen.

En als je over de correctheid van appuyementen en pirouettes begint, zeg maar wat er fout is dan plaats ik ook daarvan wel weer vertraagde beelden die het tegendeel laten zien. Dat de serie niet goed was weet iedereen, daar kreeg hij ook een vette onvoldoende voor. Dus dat is een open deur intrappen.

De enige die het over kritiek hebben zijn mensen die het blijkbaar maar vreemd vinden dat er mensen bestaan die er geen kippenvel van krijgen.
Die vertraagde beelden veranderen daar niets aan, dat zit in jouw hoofd. Heb van niemand gelezen dat ze nu ineens een andere mening hebben.

Persoonlijk vind ik je berichtjes erg belerend overkomen en gaan ze ook nog eens over dingen waar dit topic helemaal niet over ging.
Je pikt een ding uit deze discussie (joost mag weten waar dat verruimen vandaan gekomen is ineens :D) en blijft daar op voortborduren omdat je daar je gelijk ziet blijkbaar? Dat maakt het totaalbeeld niet anders voor de mensen die het niet mooi vinden.

De dressuur is al een heel tijdje veranderd en de juryleden zijn meeveranderd. Er zijn mensen die daar niet van genieten en ik ben er een van. Noem het niet meegaan met de tijd, niet openstaan voor vernieuwingen het zal mij een rotzorg zijn.

Wat mij meer bezighoudt is nog steeds de vraag wat er nodig is om een Totilas weer te verslaan? Hoe extreem moet het gaan worden.
Gaan ze de regels nog een keer aanpassen aan het getoonde? Lijkt me zo onderhand wel verstandig.

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 23:42

ThePast03 schreef:
horseyfries schreef:

De enige die het over kritiek hebben zijn mensen die het blijkbaar maar vreemd vinden dat er mensen bestaan die er geen kippenvel van krijgen.
Die vertraagde beelden veranderen daar niets aan, dat zit in jouw hoofd. Heb van niemand gelezen dat ze nu ineens een andere mening hebben.

Persoonlijk vind ik je berichtjes erg belerend overkomen en gaan ze ook nog eens over dingen waar dit topic helemaal niet over ging.
Je pikt een ding uit deze discussie (joost mag weten waar dat verruimen vandaan gekomen is ineens :D) en blijft daar op voortborduren omdat je daar je gelijk ziet blijkbaar? Dat maakt het totaalbeeld niet anders voor de mensen die het niet mooi vinden.

De dressuur is al een heel tijdje veranderd en de juryleden zijn meeveranderd. Er zijn mensen die daar niet van genieten en ik ben er een van. Noem het niet meegaan met de tijd, niet openstaan voor vernieuwingen het zal mij een rotzorg zijn.

Wat mij meer bezighoudt is nog steeds de vraag wat er nodig is om een Totilas weer te verslaan? Hoe extreem moet het gaan worden.
Gaan ze de regels nog een keer aanpassen aan het getoonde? Lijkt me zo onderhand wel verstandig.

Voor bijna 100% met je eens, ThePast03
Behalve de verruimingen, ik zie geen ruimer wordend paard.
Om van een "mooie" zweef-fase maar helemaal niet te praten, krijgen we daar nog een discussie over :+

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 23:45

Lovely schreef:
Nou, ik ben niet onzeker over mijn mening hoor, die mag ik gewoon hebben net als jij de jouwe. Mijn eigen mening vorm ik op een grondige manier en die hoef ik niet keer op keer te toetsen. Maar misschien moet je je niet zo op mij richten, ik heb niet zo heel veel kritiek geuit op Totilas en heb het grootste gedeelte van deze discussie alleen maar meegelezen. Maar zoals je kunt zien baseer ik mijn mening niet alleen op wat filmpjes, maar ik sta er nog wel eens met mijn neus bovenop, dichterbij dan de meeste mensen.

Ik ook, en daarop baseer ik mijn mening. Als ik dan vervolgens lees dat andere mensen er anders over denken, toets ik mijn mening graag nog eens. Ieder mens kan immers fouten maken?
En ik wordt ook niet onzeker van dat toetsen, integendeel, elke keer dat ik dan ook in vertraagde beelden zie dat wat ik dacht te zien in real-time ook idd gebeurd als ik het vertraagd bekijk, sterkt het mij dat ik het goed zie.

Van mij mag iedereen vinden dat Totilas té extreem is, het niet mooi vinden, Edward niet mooi vinden rijden, dat zijn allemaal eigen meningen en daar ben je vrij in.
Als iemand echter iets gaat roepen zoals "hij verruimt totaal niet, gooit alleen met zijn voorbeen maar achterbeen komt totaal niet mee", dan is dat geen mening meer, maar een objectief meetbaar iets. En als dat dan niet klopt dan is dat dus gewoon FOUT gezien.

Zoals Modie hierboven nu ook weer in de fout gaat: vinden dat Totilas te extreem loopt, prima. Vinden dat een tuiger beter loopt, ook goed. Maar de opmerking erna die veronderstelt dat Totilas zijn achterbeen niet naar het zwaartepunt toezet en zijn nek niet als hoogste punt heeft, klopt gewoon niet.
Dat heeft niets met een mening te maken. Een mening is iets subjectiefs, dit is objectief meetbaar en gewoon een foute aanname.