Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
KDS schreef:Ik wil ook nog wel eens, als het loslaten van de rug niet lukt gewoon afstappen en verder gaan met grondwerk oefeningen (heel vervelend als er iemand meerijdt die het niet begrijpt).
Jeannine schreef:en voor de lolVoor het paard en voor de ruiter.
Als ik bij ons op stal ben vraag ik me wel eens af of paard en ruiter wel plezier hebben in wat ze doen. (gezien de boze blikken en afkeurende woorden)
Refagreni schreef:Dat is nou juist de reden dat ik oefeningen met hem rij. Het houdt hem bezig en is daardoor met zijn aandacht beter bij mij. Ik rij ook altijd oefening buiten. Niet dat ik hem continue aan het "pesten" ben maar zodra ik een taktfout voel of hij meer druk neemt op één kant pas ik gelijk een oefening in.
hestejente schreef:Mindfields, dat is een hele verbetering (en hoe stoer met dameszadel) Ben je er meteen op gaan zitten of ben je aan de hand begonnen met rechtrichten?
Mindfields schreef:hestejente schreef:Mindfields, dat is een hele verbetering (en hoe stoer met dameszadel) Ben je er meteen op gaan zitten of ben je aan de hand begonnen met rechtrichten?
Ik ben zelf meer van het rijden, omdat ik dingen dan heel snel aanvoel en snel op kan lossen. Ik denk dat dat komt omdat ik me nooit echt bekwaamd heb in het aan de hand werken. Echter in mijn lessen loop ik vaak even naast het paard mee, met mijn handen op de plaats waar de ruiter zijn handen heeft en hou dan de teugels vast. Dat is dan een beetje mijn manier van aan de hand, verder doe ik het de laatste tijd wel vaker met mijn paard, ook omdat ik zwanger ben, en heb dan of de lange teugel eraan of ik loop gewoon bij zijn hoofd.
Maargoed om terug te komen op je vraag, bij de friese ruin ben ik dus ook meteen begonnen met rijden.