Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Daks schreef:Als jij mij vraagt welke sport ik doe zal ik “paardrijden”zeggen.
En dan ga jij mij vertellen : Het is geen sport, je zit gewoon, je hebt er geen talent voor nodig, het is gewoon een zielige hobby.
En dan zal ik vragen: Heb jij ooit op iets of iemand moeten vertrouwen die met een misstap mij kan doden?
Ben je ooit van meer dan anderhalve meter gevallen op volle snelhei, en dan gewoon weer rechtgestaan en terug op je paard gestapt, ook al heb je enorm veel pijn?
Heb jij ooit naar een obstakel geracet? Heb jij ook over iets gesprongen dat veel hoger is dan jezelf?
Dus voor je ons ruiters onderschat: Begrijp je de band die je nodig hebt met een wezen dat niet kan praten? Heb je ooit een teammaatje gehad die tien keer zo groot is dan jezelf?
Vraag dat maar aan jezelf voor je ons beoordeeld
En dan ga jij mij vertellen : Het is geen sport, je zit gewoon, je hebt er geen talent voor nodig, het is gewoon een zielige hobby.
En dan zal ik vragen: Heb jij ooit op iets of iemand moeten vertrouwen die met een misstap mij kan doden?
Ben je ooit van meer dan anderhalve meter gevallen op volle snelhei, en dan gewoon weer rechtgestaan en terug op je paard gestapt, ook al heb je enorm veel pijn?
Heb jij ooit naar een obstakel geracet? Heb jij ook over iets gesprongen dat veel hoger is dan jezelf?
Dus voor je ons ruiters onderschat: Begrijp je de band die je nodig hebt met een wezen dat niet kan praten? Heb je ooit een teammaatje gehad die tien keer zo groot is dan jezelf?
)
_Yasmine_ schreef:Ik denk persoonlijk dat het afhankelijk is hoe je rijdt, het is namelijk best een verschil tussen buitenritje hobbelen of fanatiek trainen. Daar maak ik namelijk zelf wél een onderscheidt in. Rondje paardzitten/ hobbelen noem ik dan ook geen sport. Een uur fanatiek training weer wel, voor mij hangt het dus van de inspanningsgraad af
Waratje schreef:Beste prulletje en peryxhartje, wat heeft spierpijn te maken met "sport"???? Er zijn diverse sporten waar je nog geen spierpijn van krijgt al doe je nog zo je best en er zijn heel veel activiteiten waar je gruwelijk spierpijn van kunt krijgen die niet sport zijn.
Lees het topic eens door voordat je een post neerzet......
En ik zie het ook aan mijn lijf, je wordt er echt lenig en slank van. Daar kan de gemiddelde ruiter (die alleen maar paardrijdt) over het algemeen nog wat van leren.
. Ik loop momenteel bij een chiropractor en dan mag ik dat zware werk daarna twee dagen niet eens doen.
Waves schreef:Ik zou ook graag willen zeggen tegen mensen dat ik heel sportief ben maar ik kan met de beste wil van de wereld paardrijden geen sport noemen
Tuurlijk gebruik je wat spieren maar dat is maar de eerste paar keer. Meer dan die paar spieren worden er niet gebruikt, het wordt ook niet intensiever. Ook voor je conditie doet het vrij weinig. Je krijgt een beetje basisconditie als je een half uur achter elkaar draaft maar meer wordt het niet.
Het is niet voor niets dat zelfs in het Z mensen met behoorlijk overgewicht rijden. En dat is dan de top van je basissport...Cross of springen kan ik niet over oordelen maar ik vermoed dat die mensen er juist naast moeten sporten (echt sporten, hardlopen enzo) om goed te kunnen crossen.
Waves schreef:Het is niet voor niets dat zelfs in het Z mensen met behoorlijk overgewicht rijden. En dat is dan de top van je basissport...
enzino schreef:liefpaardjee schreef:toen heb ik een paar jongens op
me verzorg pony gezet (joris goed bloed) en ze
stuiterde er een voor een af, en sinds hebben ze
respect voor mij en het paardrijden
Klinkt een beetje gevaarlijk om zo je gelijk te krijgen...
Lise_AD schreef:Doordat men goed recht zit op het paard, worden de spieren van de ruggengraat en de buikwand sterker. Door te leren goed recht te zitten, ontwikkelt men een symmetrische en harmonieuze houding die de gezondheid van de rug bevordert.