DVD met discussie over LDR uitgebracht door Ulhrike Tiel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

horseyfries

Re: DVD met discussie over LDR uitgebracht door Ulhrike Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 15:51

QQQQ schreef:
Tenzij je "Groeten & Rollen" wilt introduceren op het eind, en met linker en rechter achterbeen krabben achter het oor.

Ik snap wat je bedoelt natuurlijk, maar toch is er niemand die van LDR een GP-onderdeel op de wedstrijd wilt maken. Is dus toch iets anders blijkbaar...

Voorwaarts-neerwaarts rijden is ook geen GP onderdeel toch? Dat wordt ook gedaan in de warming up om het paard klaar te maken voor de GP. Waarom kan dat volgens jou dan wel en LDR losrijden niet?

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 16:29

horseyfries schreef:
QQQQ schreef:
Tenzij je "Groeten & Rollen" wilt introduceren op het eind, en met linker en rechter achterbeen krabben achter het oor.

Ik snap wat je bedoelt natuurlijk, maar toch is er niemand die van LDR een GP-onderdeel op de wedstrijd wilt maken. Is dus toch iets anders blijkbaar...

Voorwaarts-neerwaarts rijden is ook geen GP onderdeel toch? Dat wordt ook gedaan in de warming up om het paard klaar te maken voor de GP. Waarom kan dat volgens jou dan wel en LDR losrijden niet?

Waar, maar wel een onderdeel in de basissport.
Ook niemand wild LDR daar onderdeel van laten zijn: "Van hand veranderen in LDR" is er nog niet bij.

"3 stappen achterwaarts in LDR" zou nog logisch kunnen zijn: dan ziet ie waar ie heen gaat Pling Clown

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 16:32

Mireille1970 schreef:
QQQQ waar komt jouw frustratie voor LDR vandaan? Wat maakt het dat het je gegeven is om zoveel mogelijk negativiteit op te zoeken waar die er gewoon niet is?
Zie hierboven, "discussie" over de ademhaling: Daar zie ik niet iets negatiefs in.
Ik zoek dus duidelijk niet overal de negativiteit voor LDR bij Pling .

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 16:40

Zoals je zelf zegt "niet overal...."
In veel dingen vind je dus zelf dat je wel de negativiteit zoekt...
Toch fijn dat je tenminste inziet dat je dat doet Knipoog

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 17:17

horseyfries schreef:

Rolleyes Gaan we weer woorden lopen verdraaien Verward
Kan je er inhoudelijk weer niet uit komen of zo?
Probeer het nou eens even een paar posts inhoudelijk te houden, zonder dit soort onzin.

DanQ.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 17:28

QQQQ schreef:
Waar, maar wel een onderdeel in de basissport.

Omdat men uit gaat van de klassieke dressuur en dus waarmee de basis wordt gelegd.

LDR is geen basisoefening, het Skala in feite wel.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 17:59

QQQQ schreef:
horseyfries schreef:

Rolleyes Gaan we weer woorden lopen verdraaien Verward
Kan je er inhoudelijk weer niet uit komen of zo?
Probeer het nou eens even een paar posts inhoudelijk te houden, zonder dit soort onzin.

DanQ.

Kunnen we weer niet tegen een grapje? Te warm vandaag? Snel aangebrand?

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 18:08

horseyfries schreef:
Te warm vandaag?
Yes!!! Veels te warm! Boos! Geef mij maar winter!! Cool

Goofy44

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 21:36

Citaat:
Voorwaarts-neerwaarts rijden is ook geen GP onderdeel toch?
Dat wordt ook gedaan in de warming up om het paard klaar te maken voor de GP.

voor de GP? Ik hoop toch echt al veel eerder. Haha!

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 00:15

Maar, maar, maar... zagen die Amerikanen het erg verkeerd toen ze Mw. Anky aanspraken op haar langdurig inrijden op een weinig aardvriendelijke methode? Helaas was de pers er als de kippen bij, helaas voor wie?

Bijtende middelen aan de hindernissen smeren mag niet, schrikdraad niet en dit wel? Slofteugel mag ook niet.
Ik ben het spoor bijster, ze doen het al eeuwen verkeerd de sukkels !
Steinbrecht, arme man, snapte er weinig van dus.

Bio kippen, bio-varkens, ketting koeien, stieren die drie jaar hun hok niet uitkomen en zoveel paardenliefde op deze wereld, ontroerend.

Is een gouden medaille inderdaad een criterium dat je het dan goed doet?
Laat de springers hun hindernissen dan ook weer creatief versieren en zeur daar niet over.
Waar gaat deze harde wereld van prestaties naartoe, waar is het gevoel ?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 00:41

Ach zolang die amerikaanse dressuurruiters op hun forum dit soort foto's als een lichtend voorbeeld plaatsen als tegenovergestelde van dat schandalige LDR, dan vraag ik me echt af in hoeverre ze het goed kunnen zien.

Afbeelding

Afbeelding

En voor alle duidelijkheid, deze foto's worden echt bejubeld als een voorbeeld van goede dressuur.

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 00:44

umme... wat is hier mis mee ?

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 00:53

de getoonde passage is technisch uiterst correct, zeker voor het model paard.
De onderste is zo te zien een arabiertje in draf, de ruiter heeft een hele interessante teugelvoering a la Philippe Karl. Heej, wat leuk, jij heet ook Karl.
De beste... Haha!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 01:16

Als ik die eerste foto zie, lijkt het mij een verschrikkelijk incorrecte piaffe gezien de plek waar het geheven achterbeen vandaan komt, met een volledig weggedrukte rug en de achterbenen achter de massa, die ook nog eens op de stangteugel gereden wordt. De naar achteren gerichte oren en de staart die in beweging is en zo te zien behoorlijk zwiept geven nou ook niet bepaald het idee van een "happy athlete"

Bij de tweede foto liggen de oren zowat plat naar achteren en zwiept de staart flink, dat paard ziet er echt niet uit alsof hij het naar zijn zin heeft.

Mensen die deze foto's als geweldige voorbeelden van hoe dressuur er wel uit moet zien aanhalen en tegelijkertijd een ander plaatje veroordelen als mishandeling, die neem ik persoonlijk niet al te serieus.

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 09:37

Kan me niet aan de indruk onttrekken dat je niet weet wat een piaffe inhoudt. De eeste foto is namelijk geen piaffe.
Welke boeken lees je om deze wijsheden hier te kunnen schrijven over een zwiepende staart ?
Ik zie eerlijk alleen maar zwiepende staarten op wedsrtrijden, en oren die plat liggen zeggen me weinig. Een moment opname, enne ik zag Krack C met Anky, nou dat was geen happy athlete, maar een zwiepende triest kijkende hengst, in plaats van een trots, zichzelf dragend paard.
Lezen mensen nog over de opzet en bedoeling van de dressuur, de lichtheid, het bijna vrijwillig uitvoeren van de bewegingen, ongedwongenheid, balans en evenwicht enzo... Steinbrecht ?

Toe ik naar Deurne ging, maar ja dat is ruim 20 jaar terug nu, was dit verplichte kost, wat leest men nu dan?

Maar Karl als jij deze plaatjes door jou ingebracht al niet eens herkent in elke gang dit gereden is, misschien is het dan ook echt niet de moeite waard om je druk ver te maken.
Kan je beter een paard de kin op de borst trekken met stang (en ketting !) en de slofteugel niet toestaan op de inrijvelden.

Goud halen is de graadmeter voor kwaliteit. Ik maar denken, jeetje de best gefokte paarden van de wereld, alles klopt eraan. Moeten die zo gereden worden om te kunnen presteren..
De paarden zijn happy, daarom zijn er al drie dood gereden. Sssjt. mag je niet zeggn.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 09:40

ik ben toch echt eerder geneigd om met Karl mee te gaan.......

Als je nou echt wil weten hoe je, je paard niet onder je wil hebben........ dan zijn dit daar helaas goede voorbeelden van.

ennuh paardentango........ er gaan wel meer paarden dood, OOK toppaarden..... noemen ze de circle of life

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 09:44

o, natuurlijk, het is normaal dat paarden in NL net veel ouder worden dan 7 en dan versleten zijn.
Ik moet met de tijd meegaan ja. Verdrietig

Tegenwoordig is het heel normaal dat je paarden doodrijdt.
Gosj. Huilen

Ja jongens ik ben ouderwets, en heb het nieuwe dressuurboekje ook nog niet. Maar waarom mag men niet met een slof inrijden voor de wedstrijd ? Of is die regel ook niet meer van toepassing ?

Nicole

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 09:48

gemiddelde leeftijd, klopt...... zitten ook de slachtpaarden bij en de doodgeboren veulens....... dus niet representatief voor alleen het sportpaard

en daarnaast worden er meer paarden aan gort gereden in de basissport dan in de topsport

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 09:53

Ja hoe komt dat toch ?

Praat het maar goed, het is de gemiddelde leeftijd van paarden in ons landje. Knipoog

Nou ja, we huden allemaal van paarden denk ik, alleen ietsje anders. Vriendjes zijn?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 09:55

ik praat niks goed, alleen dit soort koeienpoep argumenten gaan nergens over, en die probeer ik dan te weerleggen..... en als ik dan zo een reactie terug krijg als die van jou hierboven, dan weet ik dat dit gelukt is Haha! Haha!

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 10:00

Huh.... waar heb je het ver... gaan we persoonlijk doen ofzo?

De info komt van de slager, de paardenslager en kun je zelf ook nakijken. De paardenslagers krijgen de paarden aangeboden, de verreden paarden die door onkunde aan gort gereden worden door deskundigen. Noem het koeienpoep argumenten, mooi woord, zelf verzonnen ?

Neah, je bent op iets anders uit en dat is jammer, omdat het ten koste gaat van de paarden. Waarom hebben ze nog hoofd en benen, in plaats van kop en poten. Want zo gaan we met deze edele dieren om.

Tjongejonge.

Blijf echt benieuwd naar welke boeken tegewoordig gelezen worden en als studie materiaal worden aangemerkt.
Summersale. De wereld draait om geld, niet om gevoel.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 10:08

jij komt met 3 doodgereden paarden, de gemiddelde leeftijd van 7...... en dat zijn koeienpoep argumenten (inderdaad zelf verzonnen, knap he) Niet alle paarden die bij de slager staan zijn verreden.... sommige zijn ziek, aangeboren afwijkingen, ongelukken, ouderdom........ en wellicht kan je zelf nog een paar oorzaken verzinnen.

Ik snap ook niet wat jouw bijdrage dus te maken heeft met het LDR rijden van Ankie

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 10:37

We snapen elkaar dus.
Is het jouw bedoeling om iemand monddood te maken ofzo? Blauw oog
Dan moet je dat even zeggen, kan ook PB, dan snap ik je toonzetting vast iets beter.
ALs je niet wil nadenken en geen basiskennis hebt dan wordt een discussie verdraaide lastig ja. Niet dat ik alles weet, maar ik probeer wel de theorie te beheersen. Na de LDR, roll kur, wat klinkt als een leuke kermis attractie, schrik ik van de hoeveelheid mensen die het zien als prima.
Goud behaald dusss.....

Prikkeldraad terug op die hindernissen, enge bijtende smeerseltjes, géén probleem. De springsport loopt weer eens voor en staan kwelmiddelen niet toe.

De dressuur is niet bedoeld om een paard zich voleldig te laten onderwerpen maar om een paard te laten dragen, het gewicht op de eigen benen en van achteren naar voren. Maar nu zie ik over de rug, de motor zit aan de voorkant en de achterbenen hoeven niet meer onder te treden geloof ik?

Mijn bijdrage is hezelfde als ieders bijdrage, je hoeft het niet met elkaar eens te zijn, zolang er inhoudelijk maar iets goeds plaats vindt. Knipoog
Respect voor het paard, nou jaaaa, betekent ook respect voor medemens. Ach gut Ik doe mijn best al zit ik eerlijk gezegd met walging te kijken naar de heveelheid mensen die deze methode uiters goed vindt.
Als we een piaffe en een passage al net eens meer van elkaar kunnen onderscheiden dan snap ik het helemaal.

De paarden die ik noem zijn doordgereden door onze super Anky. Lees je theorie, hou dingen bij, en bepaal dan een standpunt. Je kan altijd je mening weer herzien nietwaar. Ook ik. Bloos
Misschien zaten de heren die de dressuur beschreven er inderdaad volledig naast en hebben we in 2006 dat pas ontdekt.
Klassiek versus sport en geld.

No hard feelings, alleen erg veel medelijden. Huilen (Met de paarden)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 10:48

ik ben geen lezer, ik ben een praktijk mens..... ik zie het graag en trek dan conclusies. Een boek kan MIJ daar niet mee helpen.

ik wordt altijd een beetje moe van mensen die zo van leer trekken dat het allemaal maar om geld gaat, dat de dieren de dupe zijn.... ik zou dan eens zeggen...... kom uit de boeken en ga eens echt om je heen kijken.

Ook wordt ik er moe van dat er iedere keer weer uitgelegd moet worden WAT nou feitelijk LDR rijden is.... ook uit jouw post blijkt dat je de hele essentie het het LDR niet begrepen hebt, maar wel met foute informatie links en rechts om je heen slaat....... mensen neersabelt
Citaat:
No hard feelings, alleen erg veel medelijden. (Met de paarden)
Citaat:
Ik doe mijn best al zit ik eerlijk gezegd met walging te kijken naar de heveelheid mensen die deze methode uiters goed vindt.

maar het ondertussen wel hebben over respect, en dan heb ik het nog niet eens over zin 3 van allinea 1........ waar je mij persoonlijk wel even wat verteld.

Leer eerst wat nou feitelijk LDR is, staat ook al honderd keer in dit topic uitgelegd..... en ga dan pas om je heen slaan

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 11:15

Het is net als auto, en motorrijden, je duikt gewoon het verkeer in, en je leert vanzelf wel wat goed is en wat fout is. Heel handig ja Lachen
Theorie en praktijk hebben met elkaar te maken.
Je foto's op je profiel laten een beter beeld zien, een paard wat ontspannen loopt en zo te zien goed voorwaarts is. Niks mis mee.

Het is net mijn bedoeling om iemand persoonlijk aan te vallen, als dat zo is dan spijt het me oprecht en is een sorry op zijn plaats.

We worden van hetzelfde moe, mensen die de helft overslaan zijn lastig om mee te praten. Paardenmensen kunnen juist zo interessant met elkaar van gedachte wisselen, in die context zie ik het namelijk.
Bovendien is het geschreven woord maar net hoe je er naar kijkt, dat is een handicap die dit met zich mee brengt.

Maar theorie en praktijk zijn net als een paard en ruiter onlosmakelijk met elkaar verbonden. Sorry, maar dat leren ze nog steeds in Deurne.
Steinbrecht was in mijn tijd verplichte kost, een van de...

Maar laten we niet verzanden in een persoonlijke strijd, alleen maar lastig.

Nog een ding, onderschat me niet.