Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
monica1978 schreef:Wat is de relatie van bouw tegenover het makkelijk kunnen vwnw rijden .
Kan iemand mij dat vertellen ?
monica1978 schreef:Hoe is de ervaring met paarden die op de kop gebouwd zijn ?
En met het evt weer oprichten .
Milkberry schreef:Mijn paard legt zijn gewicht heel erg op zijn linkerbeen (omdat hij voorheen vast zat links, die blokkade is weg, maar hij denkt nu dat naar links lopen recht is). Voor hem is naar links lopen dus "in evenwicht". Terwijl hij eigenlijk helemaal niet in evenwicht is. Door die kussentjes onder de voeten moet hij heel erg zoeken naar zijn evenwicht.
Dan wordt hij meer bewust van wat zijn eigen lichaam doet. En als hij het evenwicht heeft gevonden, kan hij veel beter ontspannen. Zijn hals zakte ook echt een stuk meer elke keer dat hij weer op die kussentjes had gestaan.
En indd ik heb les van Tessa Roos. Helemaal leuk! Nu anderhalf jaar ongeveer. Ik ben helemaal verkocht.
marietta schreef:wat zijn jullie streng voor love uggs.
Ik zie een vriendelijke verbinding tussen elleboog en schuimende mond, een amazone die duidelijk niet probeert te dwingen. . ..
Natuurlijk wil je altijd beter , maar de buikspier is aangespannen en de combinatie heeft plezier.
De blik vind ik juist zacht en de oren zijn naar de amazone gericht. Er mag nog wat meer blijheid aan komen, maar de amazone is al veel blijer en als t paard meer voor de loodlijn dutft te gaan komt dat ook wel.
Zelf zou ik wachten met te veel te willen trainen. Eerst vertrouwen en communicatie winnen. Dus geen overgangen, ze mislukken voorlopig toch, alleen joggen.
LoveUggs schreef:marietta schreef:wat zijn jullie streng voor love uggs.
Ik zie een vriendelijke verbinding tussen elleboog en schuimende mond, een amazone die duidelijk niet probeert te dwingen. . ..
Natuurlijk wil je altijd beter , maar de buikspier is aangespannen en de combinatie heeft plezier.
De blik vind ik juist zacht en de oren zijn naar de amazone gericht. Er mag nog wat meer blijheid aan komen, maar de amazone is al veel blijer en als t paard meer voor de loodlijn dutft te gaan komt dat ook wel.
Zelf zou ik wachten met te veel te willen trainen. Eerst vertrouwen en communicatie winnen. Dus geen overgangen, ze mislukken voorlopig toch, alleen joggen.
Dank je wel! Dat is ook wat ik zie zegmaar. Paard is gewoon lekker geconcentreerd en ontspannen, 10000 maal beter dan een maand geleden. Dat we er nog lang niet zijn dat weet iedereen die ons ziet rijdenmaar ik durf vol overtuiging te zeggen dat we op de goede weg zijn. Ik wil eerst (wederzijds) vertrouwen, en relaxed rond kunnen rijden zonder een paard dat alle kanten op vliegt, en ik denk dat ik inmiddels mag zeggen dat dit nu wel het geval is. Ik vind ontspanning dan nog belangrijker dan het actiever rijden en van de voorhand afkomen. Vanaf hier kunnen we weer verder, we krijgen les, diegene die ons les geeft geeft celien ook les, zij kent hem net als celien door en door, en als ik toevallig rijd als zij langs de bak zit krijg ik regelmatig nog even wat tips naar mn hoofd geslingerd als ik ergens tegenaan loop. Heb nergens haast mee, alles op zn tijd en in zn eigen gangetje. Waar het mij vooral om gaat is dat wij als combinatie vooruit gaan, en er is niemand die me wijs kan maken van niet
ondanks de goede bedoelingen vind ik het best jammer dat jullie blijven hangen in waar JULLIE mee bezig zijn. Niet waar IK met yank mee bezig ben..