Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
mang schreef:Ik ben wel benieuwd wat jullie hiervan vinden.
[ Afbeelding ]
Ze is volgens mij wel fijn ontspannen en nageeflijk, spant haar hals op de goede manier aan, en lijkt fijn door haar lichaam, kaak en hals. Verder is ze wel voorwaarts maar loopt ze niet opwaarts, terwijl haar achterbeen wel goed meekomt. Ze is wel aardig overbouwt dus dat zal voor haar nooit makkelijk worden.
Mijn houding is niet best hier, mijn handen zijn te hoog en ongelijk waardoor ik haar ook niet goed recht houd. Ik zit niet goed op mijn kont, hang voorover en mijn beugels zijn hier nog te kort.
[ Afbeelding ]
Naar mijn idee weer fijn los door haar lijf, kaak en hals. Ook lijkt ze hier netjes in te buigen en haar binnenachterbeen onder de massa te (gaan) zetten. Bij mij weer handen ongelijk, verder lijk ik wel ontspannen hier.
Deze 2 foto's waren van Juni, toen ben ik ineens mijn handen heel ongelijk gaan dragen (rechterhand hoger) Vanaf toen ben ik daar heel erg op gaan letten en is het beter/goed geworden
[ Afbeelding ]
Hier lijkt ze een stuk actiever en nog wel fijn los en nageeflijk. Mijn houding weer voorover en gespannen, maar mijn handen houd ik wel goed hier.
Hier een foto van het halsstrekken, vind ik zelf een heel fijn plaatje, hoewel ze wel weer op de voorhand valt.
[ Afbeelding ]
En deze is van half september
[ Afbeelding ]
Lijkt mij ook wel een fijn beeld, ontspannen en los door haar lichaam. Wel mag er eigenlijk wat meer actie in. Mijn handen mogen wat dichter bij elkaar.
Preza is een draver en is voor mij erg moeilijk bij elkaar te rijden. Ze is snel gespannen en vraag ik dan door komt ze in protest, om dat te voorkomen is mijn hoofddoel altijd ontspanning, maar hierdoor vergeet ik soms dat er wat meer actie in mag.
little_birdy schreef:mag ik een vraag stellen aan jullie?
de laatste tijd zijn mijn paard en ik enorm vooruit gegaan doordat ik heel anders ben gaan rijden
ik merk een enorme vooruitgang in de bespiering en ook werklust van mijn paard
de hals word mooier nu al !
maar dus een vraag
mijn paard is dus redelijk scheef
nu weet ik dat in stap en draf goed op te lossen en is hij fijn op 2 teugels te rijden ,
en kan in hem ook fijn in de lengte buiging rijden ,
en hij gaat goed de hoeken in ,
maar met de galop gooit hij dus linkom zijn kont iets naar binnen
hoe kan ik dat oplossen ?
en hij is dus linksgebogen
is het dan wel of niet goed dat ik hem rechtsom met stelling naar binnen rijd in de galop?
ik hoop dat jullie een idee erover hebben
S_en_Z schreef:2:50 [Hier tekst invoeren]
Sjolvir: HALLOOOOOOOOOOO
bertie schreef:Sjovir, ik hoor
TA-de-di
TA-de-di
TA-de-di
Zit de microfoon misschien aan één kant?
Sjolvir schreef:bertie schreef:Sjovir, ik hoor
TA-de-di
TA-de-di
TA-de-di
Zit de microfoon misschien aan één kant?
Ja, aan 1 kant en ik heb het fototoestel ook nog eens in mijn hand met handschoenen aan.
Sjol brulde namelijk ook eigenlijk gewoon hard, na de shet, maar die hoor je ook bijna niet roepen.
Sjolvir schreef:Weet je, al gaat al gaat zwartje nooit een pas fatsoenlijk dressuur rijden heb ik in het begin gezegd,
als ik maar een fijn buitenrij paard heb.
Samen zwerven... Alle zorgen achter je laten en weg laten waaien... heerlijk...
Slof is sinds gisteren in de kast verdwenen.
Sjolvir schreef:Gooit hij alleen kont naar binnen, dus wordt soort banaan?
Of loopt hij als een soort scheve streep?
Sjolvir schreef:[
Sjolvir schreef:Bertie, wat erg!
Dat ze dat gemist hebben, hadden ze het wel op tijd, had dat allicht het inzakken van zo'n wervel voorkomen en dus nu een groot deel van je klachten....
Heb met Sjol voor de wagen (niet haar schuld) ongeluk gehad met de wagen, na 3 mnd bleek dat mijn
groom (vriendin van me) haar rug gebroken had, hadden ze niet gezien op de foto's......
(kar ging om, helaas groom tussen pony en lamoen gevallen, Sjol gelukkig niet getrapt en er niet vandoor gegaan. )
Voel met nog steeds vreselijk schuldig over dat ongeluk, want ik was per slot van rekening de menner.
onbekend schreef:Nog even een vraag over die slof he.. Ik zat er laatst aan te denken, misschien (heel misschien, onder goede begeleiding, verantwoord en geen getrek enzovoort) wil ik dat ook wel eens proberen om mijn paard nét dat tikkeltje meer erdoorheen te vragen wat het paard net zo lastig vind. Ik merk nl dat als ik langer 'vasthoud', mijn paard op een gegeven moment gaat ontspannen en meer naar beneden komt, merkt dat het ook zo kan. 't Punt is alleen dat dat mij zoveel kracht kost dat ik dat niet veel kan doen. (wil ik ook niet, vast zetten is natuurlijk niet de goede weg, weet niet zo goed hoe ik het anders kan verwoorden) Misschien dat die slof ons net even door die facade heen kan helpen van de gedachte van mijn paard 'kan niet, wil niet, doe 'k niet' als je snapt wat ik bedoel.
't is enkel nog maar een hersenspinsel, een optie, iets wat een mogelijkheid zou kunnen zijn, enzovoort dus ik laat 't eerst even bezinken en me informeren voordat ik aan eventueel! aan een slof begin. (en natuurlijk overleggen met m'n instructrice en toestemming vragen van de eigenaresse) Zo'n ding kan volgens mij ook een hoop schade veroorzaken als 'ie niet goed gebruikt wordt en dat wil ik natuurlijk absoluut niet.