Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Appelmoes_11 schreef:Oh nee hé, dat plaatje... krijgen we dit weer.![]()
Er is niet één lichaamstype dat het allerbeste is voor iedereen en om de maatschappij nou de schuld te geven...
Appelmoes_11 schreef:... mijn berichten en commentaar? Lijkt me sterk.
freeride schreef:Appelmoes_11 schreef:... mijn berichten en commentaar? Lijkt me sterk.
Inderdaad, lijkt mij ook sterk, "ingrijpen" mod was nav discussie tussen 2 andere personen, die het overigens bijgelegd hebben...
Bethje31, idd in Amerika hebben ze overal een movement voor, maar in europa net zo goed hoor, vereniging voor kleine mensen,vereniging voro grote mensen, pro-anna websites, verenigingen voro de acceptatie van de zwaardere mens etc...denk zelfs dat het feit dat obesitas nu echt als ziekte gezien wordt ook een vorm is van een acceptatiebeleid invoeren, en hierbij zeg ik niet dat dit goed of verkeerd is, enkel dat ik denk dat dat erop aanstuurd dat het iig makkelijker bespreekbaar zal worden.
Over het plaatje marilyn en het superslanke model, mogen allebei op mijn paarden, de ene is langer de ander iets forser, maar zullen allebei nog wel onder de 90 kilo zitten
john57 schreef:Appelmoes_11 schreef:Oh nee hé, dat plaatje... krijgen we dit weer.![]()
Er is niet één lichaamstype dat het allerbeste is voor iedereen en om de maatschappij nou de schuld te geven...
Je hoeft het toch niet te lezen en alweer opnieuw een onzinnige post te zetten. Snap nu toch eens dat de Moderator omwille van jouw berichten en commentaar ingegrepen heeft.
marjootje schreef:brenndaa schreef:het is de zelfde persoon hoor;)
Jij bedoeld toch het plaatje met de foto"s?
Volgens mij heb je gelijk...........ik zie liever de dame op de rechtse foto....
Dinopino schreef:Persoonlijk denk ik dat een paard er weinig boodschap aan heeft wat de normen in een land zijn. En ook het ideale plaatje zal hem worst weten. Hij moet het gewicht dragen. En om dit te kunnen dragen is het wel zo eerlijk om een paard niet eerder dan met 5 te gaan bereiden. Met 5 a 6 jaar zijn zijn botten uitgegroeid en zal hij er dus beter tegen kunnen. En ook is het goed om zich bezig te houden met zijn eigen rijwijze. Hoe kan een paard het beste een gewicht dragen. En of je nu recreatief rijdt of wedstrijd. Je moet zijn rug sterk maken en die "brug" stevig houden.
En jij bent misschien blij met je boomloze zadel, maar voor je paard hoeft dit geen uitkomst te zijn, omdat jouw gewicht dan minder wordt verdeeld. Dus denk ik dat juist wanneer je boomloos rijdt je echt wel een lichtgewicht mag zijn. En denk dus dat juist zwaardere mensen niet met boomloos moeten rijden.
brenndaa schreef:oh en nog even over het beleren. Denk dat het niet eens veel uitmaakt of je iets zwaarder (met uitzondering van de extremen natuurlijk) bent of niet, het gaat erom of je een vertrouwensband hebt met het paard. Heb je dit niet kun je hem ook niks leren. Als hij jou niet vertrouwd wordt het lastig. Ik vind mezelf in de catogorie 'zwaardere ruiter' passen, heb mijn paard op 5 jarige leeftijd beleerd, ook zelf zadelmak gemaakt, hij is nu bijna een half jaar onder zadel en hij doet het fantastisch! Zegt niks dus..
marjootje schreef:Voor dat jullie allemaal uitspraken doen over boomloze zadels is het misschien handig om je er eerst eens in te verdiepen.
Wat jij nu allemaal roept @bethje31 is vooral jouw mening, en geen feiten.
Ik ben het er wel mee eens dat de zwaardere ruiter en zeker de beginnende ruiter misschien beter op een boomzadel kan gaan zitten.
Maar dan kom je weer op de discussie wat is te zwaar, en moet je dan zo wie zo nog wel op een paard stappen.
Ik heb me erg verdiept in het boomloos rijden, en heb nu de stap gemaakt om over te stappen.
Mijn tinker van bijna 5 loopt ruimer en makkelijker met de boomloze, zelf weeg ik 75 kilo.
Maar het zal waarschijnlijk per paard verschillend zijn, wat voor de ene paard prettig is hoeft voor de andere natuurlijk niet prettig te zijn.
hyppolyte schreef:Wat dat laatste betreft, omdat mensen niet op draagkracht fokken maar op uiterlijk. Je krijgt nu juist veel paarden die steeds ranker gefokt worden, ziet er allemaal prachtig uit hoor, maar gaat ten koste van de draagkracht.
Even terugkomend op je 90 kilo is 90 kilo en meebewegen maakt niet uit, daar ben ik het dus niet mee eens. Het is ook bewezen dat dood gewicht een stuk zwaarder is dan levend gewicht. Iemand die mee kan werken is dus veel minder zwaar dan iemand die dat niet kan. Ga het zelf maar eens na, wat is makkelijker op te tillen, een kind van een kilo of 25 of een zak muesli van hetzelfde gewicht. Een kind kan ik gerust wel een half uurtje op mijn rug of nek meesjouwen, maar zo'n zak muesli toch niet hoor.