Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
R_ali_R schreef:Het paard van sheenegro draagt de staart een beetje scheef dit is toch een teken van scheefheid?
SheeNegro schreef:R_ali_R: dat heb je goed opgemerkt !Ik ben mij daar zeer bewust van, die scheve staart.
De osteopaat is langsgeweest, zijn rug was helemaal los, daar moest hij niks aandoen. Hij stond gewoon scheef op zijn benen, alle gewicht op linksvoor. Door dat hij naar links valt ga ik naar rechts zitten (is je dat ook opgemerkt? ) en ik denk dat hij daardoor zijn staart scheef houdt
Ik ben er enorm hard op aant letten dat ik meer links ga zitten en dat hij zijn schouders meer naar rechts verplaatst. Meestal is de scheve staart echt niet extreem (niet zodat je in zen dinges kunt kijken )
Yamcha schreef:Hoe weet je dat nou.. meer met minder.Zwolleda's aardig tussenin dacht ik.
Maar ik zou aanraden om een aantal lessen van Bertie te nemen. Ik heb een heel fijne instructrice die heel klassiek, correct en vrolijk lesgeeft, en dat werkt heel goedBertie geeft ook zo les, geloof ik
Meer met minder, dat idee.
SheeNegro schreef:R_ali_R: dat heb je goed opgemerkt !Ik ben mij daar zeer bewust van, die scheve staart.
De osteopaat is langsgeweest, zijn rug was helemaal los, daar moest hij niks aandoen. Hij stond gewoon scheef op zijn benen, alle gewicht op linksvoor. Door dat hij naar links valt ga ik naar rechts zitten (is je dat ook opgemerkt? ) en ik denk dat hij daardoor zijn staart scheef houdt
Ik ben er enorm hard op aant letten dat ik meer links ga zitten en dat hij zijn schouders meer naar rechts verplaatst. Meestal is de scheve staart echt niet extreem (niet zodat je in zen dinges kunt kijken )
freeride schreef:@Sodeletuut : kan het mishebben, maar is jouw paard een beetje loperig als je er echt met je been aankomt? het lijkt op de foto nl. alsof je er met je been superzacht af probeert te blijven, ik rij zelf ook regelmatig bitloos, en voor mij maakt dat geen verschil, dus misschien ligt het aan welk bitloos hoofdstel je gebruikt? is het kaak of kingekruist toevallig? mijn vroegere negromerrie ging daar op hangen, nou ja, als ik niet zou loslaten zou ze dat doen, op een normale sidepull deed ze di nooit, sommigen worden liever niet aan hun hele hoofd zo nadrukkelijk begrenst en verstijven daardoor de hals en rug nogal.
Vind het beeld wel plezierig om te zien, jij bent vrolijk op de foto, en je prutst niet aan zijn hoofd
SheeNegro schreef:Thx Bertie![]()
Voor de galop, ga je nog even moeten wachtenwe zijn momenteel aan het opbouwen, sinds we stilstaan sinds augustus. Momenteel zitten we aan 15min 'hobbelen', ik vraag eigenlijk weinig omwille van DA advies nog geen houding te mogen afdwingen.
freeride schreef:Heel vervelend om dit te moeten zeggen, maar dan krijg jij dus les van een instructrice die jou enkel kan leren hoe je een paard van voor aan zijn hoofd in elkaar rijdt ..
Yamcha schreef:En juist je basis moet goed doortimmerd zijn, die moet juist heel goed en zorgvuldig gelegd worden.
Zonder een goed fundament stort het hele gebouw in elkaar, en juist het fundament kun je niet even veranderen....... je kunt er wel even een dakkapelletje op zetten omdat je dat mooier vindt, maar even een ander fundament wil niet. Dus dat raad ik je echt af.
Sodeletuut schreef:SheeNegro schreef:R_ali_R: dat heb je goed opgemerkt !Ik ben mij daar zeer bewust van, die scheve staart.
Maar dat is niet logisch.. als je paard scheef is en al het gewicht op linksvoor heeft, is hij dus rechtsgebogen en moet je juist naar links gegooid worden..
bertie schreef:freeride schreef:Heel vervelend om dit te moeten zeggen, maar dan krijg jij dus les van een instructrice die jou enkel kan leren hoe je een paard van voor aan zijn hoofd in elkaar rijdt ..
Ja, dat vind ik ook nogal een punt, over die instructie. Dat klinkt niet goed.
Maar om nou met touwtjes aan de beugels te gaan werken .. nee, dat ook weer niet ..