Dikkere mensen te paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 10:15

JunkDeLuxe schreef:
robeer schreef:
Ja, en het ideaal is een ruiter die een BMI heeft van ergens tussen de 18 en 25 die niet rukt en plukt en dat het er ook nog eens super uitziet als combinatie.

Wat ik aan wil geven is dat een recreatieruiter minder hoge eisen stelt en dus ook wel makkelijker mee zal kunnen zitten tijdens dat stapritje. Recreatieruiter wil niet zeggen dat iemand niet de gangen van het paard kan volgen hoor.

Inderdaad, minder hoge eisen. Maar maakt dat het daarom ok? Als het niet goed is voor het paard, doe je het toch gewoon niet?

Het netto gewicht blijft idd hetzelfde en persoonlijk vind ik dat je met een bepaald netto gewicht het paard niet moet belasten of dat gewicht nu bestaat uit een mans of een andere last die het dier moet dragen van dat gewicht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 10:17

Quellian schreef:
robeer schreef:
Het is over het algemeen wel zo dat rokers, drugsgebruikers en obese mensen de staat en maatschappij minder lang geld kosten hé. Ze leven minder lang dus die dure ziekenhuisrekeningen worden dan weer gecompenseerd door minder jaren AOW. Daarnaast is het zo dat niet rokers de staatskas schaden. :D

aub niet te serieus opvatten. :=

Als iedereen stopt met roken dan ligt NL op zijn gat :D

Ik rookte vroeger als een ketter en was te dik, nu wordt ik beroerd van een sigaret (wel handig met stoppen) en ben ik slank en sportief. Voel me een stuk beter en mijn zelfbeeld is een stuk verbetert en mijn tanden een stuk witter :D Kost ik de staat toch niet zoveel als voorspeld en leef ik schijnbaar ook wat langer. Ken trouwens genoeg rokers van 70+

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 10:18

JunkDeLuxe schreef:
robeer schreef:
Ik denk dat je naast ruitergewicht en hoogte en bouw van het paard ook moet kijken naar het gebruiksdoel. Er zit natuurlijk ook nogal een verschil tussen een (te) zware ruiter die topsport bedrijft en een (te) zware ruiter die recreatief rijdt. Zou een paard wat recreatieve stapritten door de bossen maakt niet wat meer kilo's kunnen dragen dan een paard wat grand prix loopt. Natuurlijk ga ik er dan vanuit dat beide paarden in goede conditie zijn hé. De algehele belasting ligt bij het eerste paard namelijk veel lager dan bij het tweede paard. Ik ben van mening dat een flink paard aan een lang teugeltje ontspannen door de bossen best wel wat kan hebben hoor. Op ieder potje past een dekseltje.

Wat ik overigens wel een beetje naar vind is het feit dat sommigen (te) dikke mensen hier verweten wordt dat ze niet naar het welzijn van hun paard kijken.

Als jij je paard met overgewicht laat rondlopen, ben je ook niet goed bezig.
Dus als jij met overgewicht op je paard stapt.. Nee, dat is niet goed voor het dier zijn welzijn. En dat veroorzaak jij, als eigenaar, zelf.
Het IS naar, als je zoiets verweten wordt. Maar.. Het is ergens wel zo.

Wat ik aan wil geven is dat een paard dat door de bossen stapt imo meer (dood) gewicht kan dragen dan een paard dat een piaffe uitvoert. Uitgaande van een gelijkwaardige conditie.

Nogmaals: op ieder potje past een dekseltje.

Ik voel me niet aangevallen hoor. Ten eerste heb ik met een BMI van 22 geen overgewicht en ten tweede ben ik ook nog eens niet groot dus ik pas al snel ergens op. Veel passende dekseltjes zo gezegd. Ik vind het alleen vervelend voor mensen die wel een probleem hebben (door welke oorzaak ook) dat ze iedere keer 'aangevallen' worden en dat het hen verweten wordt niet naar het welzijn van hun paard te kijken. Tel daar de toon die veel gebruikt wordt bij op en dan is het feest compleet. Als je als mens met overgewicht al geen minderwaardigheidscomplex hebt, krijg je dat hier spontaan.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 10:18

Buiten het feit dat het voor de persoon zelf een ontzettend strijd moet zijn, en zichzelf er waarschijnlijk ook niet fijn bij voelt.. Moet er wel naar de paarden gekeken worden.. Het kan uitermate belastend zijn, voor zowel paard, als ruiter.

Belangrijkste is dat ze een dikkere ruiter het paard niet in de weg zit kwa beweging. Maar dat geldt ook voor dunne mensen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 10:20

Mindim, dan word jij een dure in AOW :D Ik ben dan misschien allang het hoekje om!

Robeer, ik denk niet dat het de opzet hier is van de mensen om anderen een minderwaardigheidscomplex te bezorgen, maar een beetje bewustwording kan geen kwaad toch?
Als je dan de meest bizarre verweren hoort ('mijn paard doet het super bij mij, bij anderen is hij heel stout'), dan denk ik er het mijne van. Wie houd je dan voor de gek?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 10:26

Quellian schreef:
Mindim, dan word jij een dure in AOW :D Ik ben dan misschien allang het hoekje om!

Robeer, ik denk niet dat het de opzet hier is van de mensen om anderen een minderwaardigheidscomplex te bezorgen, maar een beetje bewustwording kan geen kwaad toch?
Als je dan de meest bizarre verweren hoort ('mijn paard doet het super bij mij, bij anderen is hij heel stout'), dan denk ik er het mijne van. Wie houd je dan voor de gek?

Volgens mij gaat het idd om bewustwording, wat kan en wat niet.

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 10:26

Quellian schreef:

Nee, maar ook als er geen opzet in het spel is, kan het hard aankomen.
Bewustwording is prima hoor maar ik zit eigenlijk nog steeds met mijn kaak op het toetsenbord vanwege reden 4 uit de originele op van ts die hij later weggehaald heeft. Daar kreeg ik zelfs een minderwaardigheidsgevoel door.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 10:34

robeer schreef:
Wat ik overigens wel een beetje naar vind is het feit dat sommigen (te) dikke mensen hier verweten wordt dat ze niet naar het welzijn van hun paard kijken.

Dat kun je raar vinden, maar het is de waarheid in sommige gevallen, vooral als je te dik bent en dan nog op een paard klimt.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 10:35

Rivaldo schreef:
Nee, dit is ten eerste totaal geen aanval op dikke mensen of discriminatie.
Wat hier staat is trouwens vooral niet voor toepassing voor mensen met dikmakende medicijnen, zeker niet!

Ik zie het op concours steeds meer, te dikke mensen te paard.
Ik erger me er ook steeds meer aan.

- Je zit het paard, hoe je het wend of keert gewoon in de weg.
Paardrijden is al moeilijk genoeg, door die extra kilo's kan je niet makkelijk meezitten o.i.d.

- Daarnaast vind ik het ook gewoon niet eerlijk voor het paard, omdat jij als eigenaar ook minder kan eten zodat je paard het makkelijker heeft.

- Is het wel gezond? Is er geen grens? Je kan mij nooit wijsmaken, dat als er 100 kilo op je rug drukt dat je daar veel gezonder van wordt :+

Ben ik hier nou zo extreem in?

Edit; 1 reden weggehaald die nergens op sloeg.

Ik begrijp niet waarom je in het begin van je topic schrijft dat het geen aanval op dikke mensen is... wat is het dan als ik vragen mag?

Iedereen mag zich ergeren zoveel hij wil hoor, maar wees dan gewoon eerlijk in dat je wilt dat de wereld zich aanpast aan jou en verschuil je niet achter woorden.

Een gemiddeld (eigen) recreatiepaard loopt misschien 3 a 4 keer per week een uurtje met iemand op zijn rug. Met een beetje geluk wordt er de andere dagen aan krachttraining in de vorm van grondwerk gedaan. Als die persoon 100 kilo weegt en het paard 600 is dat dus 1/6 van zijn gewicht. Dat is dus hetzelfde als iemand van 60 kilo die 4x per week een rugtas draagt van 1/6 van zijn gewicht (=10 kilo) of als iemand van 120 kilo die een rugtas van 20 kilo draagt. Zelfs als de personen een uur moeten rondhuppelen is dat nog wel te doen hoor (vooropgesteld dat ze het huppelen een uur volhouden); en dan moeten mensen het nog over twee benen verdelen.

Bovendien weegt een beetje atletische man van 1,90 ook al gauw 100 kilo... of het paard nou 100 kilo vet moet rondtillen of 100 kilo vet maakt écht niet zóveel uit dat het paard er lichamelijk zwakker van wordt.

Een paard overbelasten kan wel, maar dat komt dan waarschijnlijk eerder door het verkeerd trainen van het dragen van zijn eigen gewicht of oefeningen die zijn gewrichten belasten, ik noem maar iets... Al met al... iedere ruiter moet verantwoord met zijn paard omgaan; of hij nou 60 of 120 kilo weegt. Niet iedereen doet dat en dat is jammer. Daar kun je je aan ergeren als je daar plezier in hebt, maar val er anderen niet mee lastig.

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 10:37

sallandval schreef:
Rivaldo schreef:
Nee, dit is ten eerste totaal geen aanval op dikke mensen of discriminatie.
Wat hier staat is trouwens vooral niet voor toepassing voor mensen met dikmakende medicijnen, zeker niet!

Ik zie het op concours steeds meer, te dikke mensen te paard.
Ik erger me er ook steeds meer aan.

- Je zit het paard, hoe je het wend of keert gewoon in de weg.
Paardrijden is al moeilijk genoeg, door die extra kilo's kan je niet makkelijk meezitten o.i.d.

- Daarnaast vind ik het ook gewoon niet eerlijk voor het paard, omdat jij als eigenaar ook minder kan eten zodat je paard het makkelijker heeft.

- Is het wel gezond? Is er geen grens? Je kan mij nooit wijsmaken, dat als er 100 kilo op je rug drukt dat je daar veel gezonder van wordt :+

Ben ik hier nou zo extreem in?

Edit; 1 reden weggehaald die nergens op sloeg.

Ik begrijp niet waarom je in het begin van je topic schrijft dat het geen aanval op dikke mensen is... wat is het dan als ik vragen mag?

Iedereen mag zich ergeren zoveel hij wil hoor, maar wees dan gewoon eerlijk in dat je wilt dat de wereld zich aanpast aan jou en verschuil je niet achter woorden.

Een gemiddeld (eigen) recreatiepaard loopt misschien 3 a 4 keer per week een uurtje met iemand op zijn rug. Met een beetje geluk wordt er de andere dagen aan krachttraining in de vorm van grondwerk gedaan. Als die persoon 100 kilo weegt en het paard 600 is dat dus 1/6 van zijn gewicht. Dat is dus hetzelfde als iemand van 60 kilo die 4x per week een rugtas draagt van 1/6 van zijn gewicht (=10 kilo) of als iemand van 120 kilo die een rugtas van 20 kilo draagt. Zelfs als de personen een uur moeten rondhuppelen is dat nog wel te doen hoor (vooropgesteld dat ze het huppelen een uur volhouden); en dan moeten mensen het nog over twee benen verdelen.

Bovendien weegt een beetje atletische man van 1,90 ook al gauw 100 kilo... of het paard nou 100 kilo vet moet rondtillen of 100 kilo vet maakt écht niet zóveel uit dat het paard er lichamelijk zwakker van wordt.

Een paard overbelasten kan wel, maar dat komt dan waarschijnlijk eerder door het verkeerd trainen van het dragen van zijn eigen gewicht of oefeningen die zijn gewrichten belasten, ik noem maar iets... Al met al... iedere ruiter moet verantwoord met zijn paard omgaan; of hij nou 60 of 120 kilo weegt. Niet iedereen doet dat en dat is jammer. Daar kun je je aan ergeren als je daar plezier in hebt, maar val er anderen niet mee lastig.

een mening geven hoeft niet meteen aanvallen te zijn :)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 10:37

robeer schreef:
Wat ik aan wil geven is dat een paard dat door de bossen stapt imo meer (dood) gewicht kan dragen dan een paard dat een piaffe uitvoert. Uitgaande van een gelijkwaardige conditie.

Dood gewicht is zadel en bepakking, ruiter is levend gewicht (beweegt). ;)

Paard dat loopt te sloffen en rug niet gebruikt kan minder hebben dan paard dat zo gereden wordt dat hij zijn lijf correct belast. Uitgaande van het beeld dat ik uit jouw voorbeeld haal. Of dat paard nu wel of niet de bespiering heeft, het is iets anders of hij die ook uit zichtzelf gebruikt (meestal niet).

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 10:39

We moeten de tabel aanhouden maar dat geldt alleen voor vrouwen?
Veel mannen redden de tabel niet.
Vaak springen de heren ook nog met alle klappen op de benen daarbij, maar dat is geen probleem.

En ik ken zeker wat stevige meiden maar alle onder de 90 kilo. Geen van hen rijd op een smalle pony dus doen niets anders dan de gemiddelde heer.

Dan ken ik van alle ruiters om me heen 1 persoon met echt overgewicht.
Ook voor haar flinke kwpn paard teveel.
Maar op een paar honderd ruiters 1 ruiter kennen die onder de maatstaaf "kan echt niet" valt. Is dat zulk lang topic waard?
Want ik kan me niet voorstellen dat andere mensen wel tientallen dames kennen van meer gewicht dan de gemiddelde man.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 10:43

lesilla schreef:
Ik denk dat er een verschil is tussen obese zijn, of je dat wil blijven of niet is een keuze die iedereen alleen voor zichzelf kan maken en daar mag je als buitenstaander je niet in mengen. En aanspreken omdat het kosten zijn voor de gezondheidssector, gaan die mensen dan ook alle rokers, alle drinkers, of dunne mensen die ongezond eten ook aanspreken. Of mag dat alleen bij obese mensen... wat een zever seg in mijn ogen

Echter is er een verschil tussen zijn en wat je ermee doet. Als je te dik op een paard gaat zitten kan dat gevolgen hebben voor je paard, en dan is de verantwoording niet alleen bij jezelf.

De verantwoording om vervolgens op je paard te stappen ligt enkel bij jezelf.

quartel schreef:
:j ik vroeg eerder in dit topic ook al wat de mensen, die zich daar aan storen en denken in het belang van het dier, zouden doen als ze zagen dat een combi echt niet verantwoord was.........
vervolgens was het even stil en kreeg maar weinig reactie ;)
De mensen die wat zouden doen waren op 1`hand te tellen.
Terwijl het commentaar op bokt niet van de lucht is.

Dus...als het er op aan komt maakt men zich helemaal niet zo druk als hier beweerd word :)*
Want als je het echt sneu zou vinden dan zou je er wel wat aan doen als je het zag toch???

quartel schreef:
Helaas kiest toch bijna iedereen er voor, liever achter de rug van die persoon om te roddelen.
Maakt mij verder niet uit maar doe hier dan ook niet alsof je het zo zielig voor het paard vind ;)

Ik vind het nogal hypocriet hier te zeuren over het welzijn van een paard en er vervolgens niets aan te doen.
Daar gaat het me om.

Quartel, ik reageer hier nogmaals op, mijn eerdere reactie hierop heb je blijkbaar niet gelezen. Tussen hier een gezonde discussie houden en in de wijde wereld dit gaan verkondigen zit gewoon ruimte. Blijkbaar is het ongewoon dat je dingen niet oké vindt, maar die mag je niet uiten omdat je niet per se weet hoe en wat je gaat zeggen als je iemand treft die veel te zwaar op het paard stapt. Zoals ik al eerder aangaf ligt het bij mij toch wel aan de context. ;)
Buiten dat wordt hier niet achter de rug van de persoon geroddeld, maar kijken we gewoon zo objectief mogelijk naar wat volgens ons binnen de acceptabele waarde ligt en wat niet. Ik zie niet zo snel waar ik persoonlijk word in deze discussie en roddelen is al helemaal niet aan de orde.

De verantwoording blijft gewoon liggen bij de te zware ruiter die op zijn paard stapt. Niet bij de omstanders. Ik vind het de omgedraaide wereld om die verantwoording bij de omstanders neer te leggen, tenslotte nemen die hun verantwoording al door op gewicht te blijven. }:0

In de mond van je paard plukken en sjorren vind ik ook sneu, maar ook daar ga ik niet meteen wat van zeggen. Dat is niet hypocriet, maar tussen iets vinden en iedereen daarmee lastig vallen zit een groot verschil.
Hier op Bokt is er ruimte in dit topic om je mening daarover te ventileren, dus wat let me?

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 10:43

Maar wat is dan dik?
Kijk je naar het plaatje? Naar kilo's? Naar MBI?

En iedereen noemt andere verhoudingen, 10% 13% 15%... Hoe weet je nou ooit of je goed zit? (haha leuke woordspeling) Ik bedoel, stel nou dat ik uit zou willen zoeken of ik te zwaar ben voor mijn paard. Waar ga ik dan op af? Op die vele lijstjes? Op gevoel? Op de oordelen van anderen?

Dik is toch geen objectief begrip? Als ik "dikkere mensen" lees, voel ik me aangesproken (vooropgesteld uiteraard dat ik door eten te dik ben). Maar als ik om me heen vraag, wordt er gezegd dat ik fors ben en niet dik.
En inderdaad, een stom argument van een eerdere post van mij. Ik was namelijk net zo blij dat ik weer met regelmaat op mijn bijrijdpaard mag zitten...

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 10:44

Dus jij reageert in geen enkel topic dat iets te maken heeft met de omgang met paarden? Want je moet je alleen met jezelf bemoeien?[/quote]

:D Ik dacht al, Kohtje maakt zich iig druk genoeg om een post te plaatsen, das geen verplichting hoor, je hoeft hier niet te kijken ;)[/quote]
De pest is dat ik me er eigenlijk boos over maak en me al 3 dagen in hou om te reageren.
En nee ik reageer niet op topics over paardengedrag als er geen vraag wordt gesteld.
Je weet toch geen achtergrond waarom iemand rijd en zo rijd?
Iedereen lijkt altijd het beter te weten over hoe het zou moeten.

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 10:46

robeer schreef:

Nogmaals: op ieder potje past een dekseltje.

Ik voel me niet aangevallen hoor. Ten eerste heb ik met een BMI van 22 geen overgewicht en ten tweede ben ik ook nog eens niet groot dus ik pas al snel ergens op. Veel passende dekseltjes zo gezegd. Ik vind het alleen vervelend voor mensen die wel een probleem hebben (door welke oorzaak ook) dat ze iedere keer 'aangevallen' worden en dat het hen verweten wordt niet naar het welzijn van hun paard te kijken. Tel daar de toon die veel gebruikt wordt bij op en dan is het feest compleet. Als je als mens met overgewicht al geen minderwaardigheidscomplex hebt, krijg je dat hier spontaan.

Ik ben ook zo'n geluksvogel. BMI 19, en nog geen 1.60m groot, dus ik pas ook op veel paarden/pony's. Alles vanaf 1.35m oogt nog netjes bij mij, heel hoog ga ik liever niet omdat ik nogal kort zit.

Ik snap wel wat je bedoelt, over dat zwaardere mensen dit topic aanvallend kunnen ervaren. Maar, zoals je zelf zegt, op elk potje past een deksel. Mijn persoonlijke mening? Zwaardere mensen 'moeten' een groter, breder, sterker gebouwd paard kiezen. Gewoon om eerlijk te blijven naar het dier toe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 10:47

Quellian schreef:

Nou, ik hoop het Quellian :D Maar er zijn nog een hoop andere manieren om te gaan helaas.

Robeer, ik wil niemand een minderwaardiheidscomplex bezorgen hoor, weet wat het is om zwaar te zijn en hoe vervelend je je dan kunt voelen, maar eh de toon is ook door de zwaardere naar de dunnere medemens niet al te vriendelijk in dit topic, de magere sprieten en skeletten zijn al voorbij gekomen, varken of miss piggy en meer van dat soort scheldbenamingen heb ik echter nog niet gezien.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 10:48

kohtje schreef:
De pest is dat ik me er eigenlijk boos over maak en me al 3 dagen in hou om te reageren.

Waarom zou je je mening niet ventileren als je je er boos om maakt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 10:49

robeer schreef:
Quellian schreef:

Nee, maar ook als er geen opzet in het spel is, kan het hard aankomen.
Bewustwording is prima hoor maar ik zit eigenlijk nog steeds met mijn kaak op het toetsenbord vanwege reden 4 uit de originele op van ts die hij later weggehaald heeft. Daar kreeg ik zelfs een minderwaardigheidsgevoel door.

Ja, dat kan je ook weer twee kanten uit zien, familie van me zit aan de astronautenvoeding om maar wat aan te komen, denk niet dat de corpulente medemens daar nu zo een rekening mee houdt. Ook hun scheldbenamingen zijn voor sommige dunnerds die er bijster weinig aan kunnen doen vervelend.

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 10:51

Sunshine80 schreef:
Maar wat is dan dik?

En iedereen noemt andere verhoudingen, 10% 13% 15%... Hoe weet je nou ooit of je goed zit? (haha leuke woordspeling) Ik bedoel, stel nou dat ik uit zou willen zoeken of ik te zwaar ben voor mijn paard. Waar ga ik dan op af? Op die vele lijstjes? Op gevoel? Op de oordelen van anderen?

Dik is toch geen objectief begrip? Als ik "dikkere mensen" lees, voel ik me aangesproken (vooropgesteld uiteraard dat ik door eten te dik ben). Maar als ik om me heen vraag, wordt er gezegd dat ik fors ben en niet dik.
En inderdaad, een stom argument van een eerdere post van mij. Ik was namelijk net zo blij dat ik weer met regelmaat op mijn bijrijdpaard mag zitten...

Ik kijk naar het plaatje, de kilo's van de ruiter, en de kilo's van het paard. De procenten waar ik me op bereken, hangen van de bouw en de hoogte van het paard af. Ik heb zelf een quarter van 1.55m, 476kg. Ik reken dus aan 12%.

'Dik' vind ik geen mooi woord. Je bent niet te dik voor je paard, je bent te zwaar. (Aub niet persoonlijk opnemen :D) Het zal je paard een worst wezen of je een sixpack of lovehandles (mooi gezegd toch?) hebt, het gaat mij niet om de vorm van de ruiter. Wel om het gewicht.. Maar daarbij kijk je dan automatisch ook naar het gewicht van het paard. 70kg is niet heel zwaar. Op een draver van 1.70m, die 700kg weegt. Op een welsh daarentegen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 10:51

Citaat:

Mijn man is 1,93 en zeer atletisch en zekers niet aan de magere kant, maar die weegt 87 hoor. Als hij 100 weegt heeft ie lovehandles en beste ook.

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 10:53

Mindim schreef:
Citaat:

Mijn man is 1,93 en zeer atletisch en zekers niet aan de magere kant, maar die weegt 87 hoor. Als hij 100 weegt heeft ie lovehandles en beste ook.

ik heb dat verhaaltje van dat iemand die 1.90 is boven de 100 kg weegt al eerder in dit topic gehoord en ga nu ook weer het zelfde antwoorden . Een vriend van mij is 2.01 meter en die weegt echt nog geen 100 kilo hoor ;) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 10:53

kohtje schreef:
En nee ik reageer niet op topics over paardengedrag als er geen vraag wordt gesteld.
Je weet toch geen achtergrond waarom iemand rijd en zo rijd?
Iedereen lijkt altijd het beter te weten over hoe het zou moeten.

Nou dat strookt niet echt met je vorige bijdrage :+

En ik hoef niet het verhaal achter iemand gewicht te weten, om te vinden dat sommigen te zwaar zijn voor hun paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 10:55

Sunshine80 schreef:
Maar wat is dan dik?

Wat dik is weet jezelf donders goed. Ook al draai je jezelf een rad voor ogen om toch met je kont op een paard te kunnen zitten. Ik weet wel dat als ik me niet lekker voel op mijn paard omdat ik teveel vet heb, bang ben voor commentaar van mensen (bijvoorbeeld) dat het dan foute boel is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 10:56

MaritAriel schreef:
[ik heb dat verhaaltje van dat iemand die 1.90 is boven de 100 kg weegt al eerder in dit topic gehoord en ga nu ook weer het zelfde antwoorden . Een vriend van mij is 2.01 meter en die weegt echt nog geen 100 kilo hoor ;) .

Mijn mans beste vriend is 2.03 en weegt 105 en is te zwaar.