Klassieke rijkunst [deel 2]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 22:28

cherie78 schreef:
liberty22 schreef:
door hem te kaderen opdat hij de juiste spieren gaat gebruiken , maar kaats de bal niet weer in mijn hoek we haddenhet over jouw manier

Dus jij "kadert" vanaf het moment dat jij op een paard stapt.
Net gewend aan het zadel en nog niet eens aan een ruitergewicht.

Of "kader" je hem ook al aan de longeerlijn?

ja idd en ook al aan de hand , of kan die van jouw niet ho op commando en laat je hem gewoon aan zijn halster rondjes rennen denk niet dat je daar veel mee berreikt maar goed dat denk ik wel meer bij jullie methodes om het maar even zo te noemen

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 22:29

liberty22 schreef:
heb ik allllaaaaaannnnngggg uitgelegd had je beter moeten opletten

dan begrijpen Cherie en ik allebei je uitleg van kaderen niet
kan je dat nog een keer uitleggen dan?

liberty22

Re: Klassieke rijkunst [deel 2]

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 22:30

ja daaag cherie en nombrado echt niet gaan jullie maar eens wat uitleggen pagina's vol zijn er al aan gewijt dingen te onderbouwen die tegen jullie ingaan terwijl er van jullie niet zo bar veel te vinden is

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 22:31

nombrado schreef:
liberty22 schreef:
heb ik allllaaaaaannnnngggg uitgelegd had je beter moeten opletten

dan begrijpen Cherie en ik allebei je uitleg van kaderen niet
kan je dat nog een keer uitleggen dan?

Ik ben vooral benieuwd naar het "kaderen" aan de hand.
En dan het "kaderen" aan de longeerlijn :j

liberty22

Re: Klassieke rijkunst [deel 2]

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 22:32

ja en ik naar jullie onderbouwing en aangezien ik al meer gegeven heb is de beurt echt aan jullie dames

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 22:32

liberty22 schreef:
ja idd en ook al aan de hand , of kan die van jouw niet ho op commando en laat je hem gewoon aan zijn halster rondjes rennen denk niet dat je daar veel mee berreikt maar goed dat denk ik wel meer bij jullie methodes om het maar even zo te noemen

Ik vind dit een beetje een rare uitleg van hoe jij kadert.
je hebt het alleen over rondjes rennen van anderen?
maar hoe doe jij dat kaderen nou?
met touwtjes aan de longe? aan het halster? met stemcommando's
Over ruggen gesproken?
kheb er hier 4 staan, waarvan er 3 zelf beleerd, ruggen zijn prima en uitstekend ontwikkeld. evenals de achterhand. En dat zonder kaderen.
Nu zijn mijn paarden wel super in een vierkant model gebouwd, en dat scheelt
het je een op de voorhand gebouwde racer, dan wordt het al een heel ander verhaal
maar ik denk ook niet dat je daar op moet willen verzamelen..., die zijn bedoeld om te racen en daarvoor gebouwd. Niet om te verzamelen.

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 22:33

liberty22 schreef:
ja daaag cherie en nombrado echt niet gaan jullie maar eens wat uitleggen pagina's vol zijn er al aan gewijt dingen te onderbouwen die tegen jullie ingaan terwijl er van jullie niet zo bar veel te vinden is

Ik "kader" niet :+

Aan het halster lopen ze gewoon aan een lang touwtje mee.
Aan de longeerlijn gaan ze gewoon aan de longeerlijn met halster en als ze de bedoeling snappen, helemaal los.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 22:33

liberty22 schreef:

wat begrijp je niet aan mijn uitleg? wat is je niet duidelijk? (zonder al die aanvallende herrie eromheen?)

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 22:36

cherie78 schreef:
liberty22 schreef:

Aan de longeerlijn gaan ze gewoon aan de longeerlijn met halster en als ze de bedoeling snappen, helemaal los.

hoe gymnastiseer je dan? Dan loopt ie nog steeds in zijn eigen voorkeurshouding , en nog veel meer

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 22:37

nombrado schreef:
liberty22 schreef:

wat begrijp je niet aan mijn uitleg? wat is je niet duidelijk? (zonder al die aanvallende herrie eromheen?)

nee serieus jullie moeten de bal niet steeds terug kaatsen , mensen vragen jullie hoe is iets mogelijk op die manier zoals jullie aangeven , dan word er uitgelegd waarom dat in ik( zeg maar onze ogen) niet mogelijk is en dan verzand de discussie ipv uitleg van jullie kant, heus dat walhalla waar jullie inzitten wil ik ook wel maar dan zonder mezelf een rad voor de ogen draaiien en tot nu toe ben ik er niet van overtuigd dat jullie dat op het moment niet bij jullie zelf doen .
Laatst bijgewerkt door liberty22 op 04-10-11 22:38, in het totaal 1 keer bewerkt

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 22:38

liberty22 schreef:
cherie78 schreef:

hoe gymnastiseer je dan? Dan loopt ie nog steeds in zijn eigen voorkeurshouding , en nog veel meer

Ik gymnastiseer door het langzame tempo, van achteruit te laten draven.

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 22:40

waar blijft je voorwaartse drang en energie dan die je zo nodig bent om een levendig trots en vooral doorgelaten en los paard te krijgen , door zo een langzaam tempo kan het paard gemakkelijk in zijn eigen zeg maar valkuilen lopen , wat wil je bereiken met een langzaam dus traag tempo?
je weet toch dat dit een funnest is voor het voorwaarts grijpen van de achterbenen?

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 22:42

liberty22 schreef:
nee serieus jullie moeten de bal niet steeds terug kaatsen , mensen vragen jullie hoe is iets mogelijk op die manier zoals jullie aangeven , dan word er uitgelegd waarom dat in ik( zeg maar onze ogen) niet mogelijk is en dan verzand de discussie ipv uitleg van jullie kant, heus dat walhalla waar jullie inzitten wil ik ook wel maar dan zonder mezelf een rad voor de ogen draaiien en tot nu toe ben ik er niet van overtuigd dat jullie dat op het moment niet bij jullie zelf doen .

Ik geloof dat (nu spreek ik voor mezelf) al meer dan eens uitgelegd heb.

En ik denk, dat ik mezelf ook geen rad voor ogen draai.
Daarvoor loop ik al iets te lang mee.

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 22:44

nee jij gelooft van niet maar de rest hier gelooft van wel brengt je dat nu niet aan de wankel? , maar nooit heb je uitgelegd hoe het komt dat een paard sterker word door langzaam draven , wel dat je het deed maar nooit uitgelegd hoe dat te werk gaat in het paardenlijf ik sta open echt voor heel veel dingen maar ze moeten wel logisch zijn , maar goed misschien iets om morgen op voort te borduren want ik moet echt de paarden voeren en naar bed.
Laatst bijgewerkt door liberty22 op 04-10-11 22:45, in het totaal 1 keer bewerkt

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 22:45

liberty22 schreef:
waar blijft je voorwaartse drang en energie dan die je zo nodig bent om een levendig trots en vooral doorgelaten en los paard te krijgen , door zo een langzaam tempo kan het paard gemakkelijk in zijn eigen zeg maar valkuilen lopen , wat wil je bereiken met een langzaam dus traag tempo?
je weet toch dat dit een funnest is voor het voorwaarts grijpen van de achterbenen?

OOk in het langzame tempo zal het achterbeen voorwaarts grijpen, net zoveel als nodig is.

vanzuijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 22:47

Dacht dat verzameling korter en hoger is qua afdruk van de achterbenen.

liberty22

ja precies en daar is niet zoveel voor nodig als die zo langzaam gaat dus train je niets , misschien leuk voor morgen eens over supercompensatie te hebben dat is wetenschappelijk bewezen en heeft echt betrekking op wat je nu beweert

cherie78

liberty22 schreef:
nee jij gelooft van niet maar de rest hier gelooft van wel brengt je dat nu niet aan de wankel? , maar nooit heb je uitgelegd hoe het komt dat een paard sterker word door langzaam draven , wel dat je het deed maar nooit uitgelegd hoe dat te werk gaat in het paardenlijf ik sta open echt voor heel veel dingen maar ze moeten wel logisch zijn , maar goed misschien iets om morgen op voort te borduren want ik moet echt de paarden voeren en naar bed.

Nombrado en ik zijn toch echt niet de enigen die in dat langzame tempo "geloven"

Zelfs Moll gelooft erin.

En ook veel "klassiekers" geloofden erin. Want het is ons echt niet komen "aanwaaien"

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 22:48

vanzuijlen schreef:

ja maar dat bereik je niet door langzaam te draven

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 22:49

liberty22 schreef:
vanzuijlen schreef:

Heb je daar ervaring mee?

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 22:51

liberty22 schreef:

heel vaak uitgelegd.
achterin zit de motor...je werkt een paard vanachternaarvoooooooooooor. ga jij zelf maar eens langzaam joggen en zie wat er met je spieren gebeurd.
logischer kan niet.

vanzuijlen

liberty22 schreef:
vanzuijlen schreef:

ja maar dat bereik je niet door langzaam te draven[/quote]
De bewegings afloop blijft hetzelfde daar heb je volkomen gelijk in anders beginnen ze te slenteren, maar dat doen paarden die niet met halve ophoudingen gereden worden vanzelf het is aangenaam voor de ruiter helaas niet voor het paard.

liberty22

cherie78 schreef:
liberty22 schreef:

Nombrado en ik zijn toch echt niet de enigen die in dat langzame tempo "geloven"

Zelfs Moll gelooft erin.

En ook veel "klassiekers" geloofden erin. Want het is ons echt niet komen "aanwaaien"

nee maar je kunt niet van jongs afaan alleen maar langzaam draven , en zeker niet bij een jong paard

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 22:52

cherie78 schreef:
[quote="vanzuijlen schreef:

Heb je daar ervaring mee?[/quote]

helaas meer als me lief is iid

vanzuijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 22:53

Wanneer wij joggen gaan wij zo economisch mogelijk lopen, zo vlak als mogelijk om weinig energie te verspillen, bij paardrijden willen wij juist een aktief afdrukkend achterbeen en niet slenteren.