ThePast03 schreef:... en als ik toch moet kiezen liever Edward zie rijden dan Anky.
Echt? Dat ga je niet menen! Waarom?
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Hermelientje schreef:Weet je waar ik bijvoorbeeld ook anders tegenaan kijk dan vroeger: de houding en zit van Edward. Ik vond het altijd tenenkrommend vergeleken met veel andere topruiters (dus je hoeft niet in mijn oude berichten te zoeken ik geef zelf toe dat ik er misschien wel eens minder vleiende dingen over gezegd hebt). Maar toen zei een hele goede ruiter en africhter een keer tegen mij "dat mag wel zo zijn van die slechte houding en dat geeft Edward zelf ook altijd ruiterlijk toe, maar dat betekent dat ik persoonlijk nog meer respect voor hem heb als africhter, want zonder ideale zit krijgt hij toch zijn paarden maar op dat niveau". Kijk zo had ik het nog nooit bekeken. Grappig genoeg vind ik hem op Totilas beter zitten dan vroeger vaak het geval was, of misschien kijk ik nu minder kritisch.
Ilzas schreef:Nou vind het geen excuus. Ik verwacht op dit niveau perfectie, op ieder gebied. Straks worden ze inderdaad Olympisch kampioen, ga dan aan een basis ruiter het belang van een correcte zit nog maar eens uitleggen... Ken er veel die van Deurne komen en ook zo krom als een hoepel zitten, maar dat mag tegenwoordig kennelijk allemaal. Kan me nog mijn allereerste proevenboekje herinneren, dat blauwe boekje met die ringband, die met als je 120 reed een winstpunt had, op een van de eerste pagina's stond zoiets als dat "enkel een correcte zit kon leiden tot een correcte inwerking op het paard".
Bomba schreef:En daarnaast paarden die kreupel liepen en als je er als instructeur dan wat van zei van goh, moet je daar niet eens iets aan gaan doen? Kreeg je terug; Nou zo loopt 'ie altijd.
Lovely schreef:Terugkijkend op de laatste pagina's van deze discussie, bekruipt mij een gek gevoel. Het is toch eigenlijk van de zotte dat wij allemaal gaan zitten kijken naar foto's en vertraagde beelden van Totilas en zelfs gaan vergelijken met Parzifal om te zien wat er nu eigenlijk gebeurt? Even heel concreet betekent dat dat dit paard toch niet zo heel erg overtuigend is, anders hoefde dat toch niet? We zitten de beelden te bestuderen of hij wel of niet in- of over stapt, terwijl het toch zo zou moeten zijn dat we dat in eerste instantie met het blote oog en ter plekke gewoon zouden moeten kunnen zien? Winnaar van EK en toekomstig WK en OK, maar waarom???
End an heb ik het nog niet eens over de correctheid van appuyementen, pirouettes, series enzovoort.
Lovely schreef:Terugkijkend op de laatste pagina's van deze discussie, bekruipt mij een gek gevoel. Het is toch eigenlijk van de zotte dat wij allemaal gaan zitten kijken naar foto's en vertraagde beelden van Totilas en zelfs gaan vergelijken met Parzifal om te zien wat er nu eigenlijk gebeurt? Even heel concreet betekent dat dat dit paard toch niet zo heel erg overtuigend is, anders hoefde dat toch niet? We zitten de beelden te bestuderen of hij wel of niet in- of over stapt, terwijl het toch zo zou moeten zijn dat we dat in eerste instantie met het blote oog en ter plekke gewoon zouden moeten kunnen zien? Winnaar van EK en toekomstig WK en OK, maar waarom???
End an heb ik het nog niet eens over de correctheid van appuyementen, pirouettes, series enzovoort.
Ilzas schreef:Hermelientje schreef:Weet je waar ik bijvoorbeeld ook anders tegenaan kijk dan vroeger: de houding en zit van Edward. Ik vond het altijd tenenkrommend vergeleken met veel andere topruiters (dus je hoeft niet in mijn oude berichten te zoeken ik geef zelf toe dat ik er misschien wel eens minder vleiende dingen over gezegd hebt). Maar toen zei een hele goede ruiter en africhter een keer tegen mij "dat mag wel zo zijn van die slechte houding en dat geeft Edward zelf ook altijd ruiterlijk toe, maar dat betekent dat ik persoonlijk nog meer respect voor hem heb als africhter, want zonder ideale zit krijgt hij toch zijn paarden maar op dat niveau". Kijk zo had ik het nog nooit bekeken. Grappig genoeg vind ik hem op Totilas beter zitten dan vroeger vaak het geval was, of misschien kijk ik nu minder kritisch.
Nou vind het geen excuus. Ik verwacht op dit niveau perfectie, op ieder gebied. Straks worden ze inderdaad Olympisch kampioen, ga dan aan een basis ruiter het belang van een correcte zit nog maar eens uitleggen... Ken er veel die van Deurne komen en ook zo krom als een hoepel zitten, maar dat mag tegenwoordig kennelijk allemaal. Kan me nog mijn allereerste proevenboekje herinneren, dat blauwe boekje met die ringband, die met als je 120 reed een winstpunt had, op een van de eerste pagina's stond zoiets als dat "enkel een correcte zit kon leiden tot een correcte inwerking op het paard".
criollolover schreef:we hebben nu zo'n beetje alles gehad, nu nog ff de zit van edward, die natuurlijk volgens vele niet correct is.
hou toch op met zeuren, wil wel eens de zit van jullie zien
KiWiKo schreef:heei, ik ben afgehaakt toen er bepaalde mensen inhaakte....... maar lees nog wel mee.
en mijn mening is heel simpel, vind je het niet goed........... vind je het niks, en vind je de mensen die punten niet goed genoeg.......
ga daar klagen, want dit word gepunt..... punt
KiWiKo schreef:ga daar klagen, want dit word gepunt..... punt
Ilzas schreef:Hermelientje schreef:Weet je waar ik bijvoorbeeld ook anders tegenaan kijk dan vroeger: de houding en zit van Edward. Ik vond het altijd tenenkrommend vergeleken met veel andere topruiters (dus je hoeft niet in mijn oude berichten te zoeken ik geef zelf toe dat ik er misschien wel eens minder vleiende dingen over gezegd hebt). Maar toen zei een hele goede ruiter en africhter een keer tegen mij "dat mag wel zo zijn van die slechte houding en dat geeft Edward zelf ook altijd ruiterlijk toe, maar dat betekent dat ik persoonlijk nog meer respect voor hem heb als africhter, want zonder ideale zit krijgt hij toch zijn paarden maar op dat niveau". Kijk zo had ik het nog nooit bekeken. Grappig genoeg vind ik hem op Totilas beter zitten dan vroeger vaak het geval was, of misschien kijk ik nu minder kritisch.
Nou vind het geen excuus. Ik verwacht op dit niveau perfectie, op ieder gebied. Straks worden ze inderdaad Olympisch kampioen, ga dan aan een basis ruiter het belang van een correcte zit nog maar eens uitleggen... Ken er veel die van Deurne komen en ook zo krom als een hoepel zitten, maar dat mag tegenwoordig kennelijk allemaal. Kan me nog mijn allereerste proevenboekje herinneren, dat blauwe boekje met die ringband, die met als je 120 reed een winstpunt had, op een van de eerste pagina's stond zoiets als dat "enkel een correcte zit kon leiden tot een correcte inwerking op het paard".