[AC]Ervaring met Antoine de Bodt?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rukaro

Re: [AC]Ervaring met Antoine de Bodt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 07:54

Wauw Renske, wat een top resultaat! Jullie worden zo we een leuk visitekaartje :D

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 08:45

Leuk Renske. Friezen in Brabant word steeds meer he, althans de wedstrijden volgens mij, ik weet niet of er ook veel deelnemers zijn, maar dat zal wel als ze meerdere wedstrijden gaan organiseren. Goed gedaan!

LoesjeVis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 10:37

Wow Renske goed gedaan!

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 19:47

netjes Renske_ gefeliciteerd!

Freeconnect

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 21:11

Renske_:gefeliciteerd met dit pracht resultaat!
Morgen weer lessen bij Mireille! Is hard nodig, ben het gevoel even kwijt...

LoesjeVis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 21:16

Veel plezier met lessen dan! Mireille weet vast het goede gevoel weer terug te brengen.

Freeconnect

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 21:37

LoesjesVis: Dank je wel. Rij al bijna 1,5 jaar weer met veel plezier maar ben het even kwijt. Hoop morgen echt weer met een glimlach van mijn paard te komen.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 21:41

Thnx iedereen :D :D

Bets schreef:
Leuk Renske. Friezen in Brabant word steeds meer he, althans de wedstrijden volgens mij, ik weet niet of er ook veel deelnemers zijn, maar dat zal wel als ze meerdere wedstrijden gaan organiseren. Goed gedaan!

klopt :D

in heel NL heb je de friezen selectie's, gaat per regio maar in brabant zie je er steeds meer, ook steeds meer goede! En ook op de gewone wedstrijden tussen "de bruinen" zie je steeds meer friezen.
En de Demrostables zitten hier ook, waar oa Jenny voor rijdt.
In bijna iedere klasse zie je wel een paard van de Demrostables meerijden, en allemaal nog succesvol ook!!

CarovdG succes met lessen morgen!
ik ga volgende week zaterdag weer naar Mireille, is ook weer even nodig, heb teveel alleen maar t kunstje laten zien in de ring, weinig nieuws gedaan en vooral heel veel buiten gereden en bijna niet in de bak :o
incl wedstrijd max 2x per week gedressuurd de rest lekker boscrossen haha, das wel erg leuk maar veel leer je er niet van haha!

Freeconnect

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 21:48

Bedankt Renske! Na bezoek aan Eric Laarakkers ivm problemen met haar hormoonhuishouding, weekje rustig aan gedaan en de afgelopen 2 weken veel buiten gereden en afgelopen zondag een crosstraining gereden, wat was dit gaaf! ;) En dit vindt Ush echt helemaal top. Maar deze week vond ze dressuur echt gewoon niet leuk. En dat maakt me onzeker want ik wil wel samen lol hebben!

Hoe is het met Wis?

LoesjeVis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 22:16

Crosstraining, en ik was al blij met mijn galopje in de bak vandaag en dat ik rustig kan draven in het bos!

Renske heb jij twee paarden? En met Wis bij Mireille terecht gekomen?

Freeconnect

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 22:23

Dat is het juist, ik heb Ush helemaal buiten beleerd en buiten en/of springen vind ze wél leuk. We rijden ook hier dressuurmatig (en dat gaat goed:actief en de oefeningen doet ze dan met het grootste gemak). Met dressuur rijden in de bak is ze helaas veel moeilijker te motiveren en probeert ook van alles uit om niet aan het werk te hoeven. En helaas is ze dan slimmer dan ik! :D

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 22:39

CarovdG Hopelijk helpt het lesje morgen om het gevoel weer te krijgen!! Mireille krijgt dat meestal wel voor elkaar ( en jij en je paard natuurlijk ook ;) )

Freeconnect

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 20:32

Naomi_Star: Inderdaad! Vandaag dus bij Mireille gelest en gelukkig met een goed gevoel weer richting huis gegaan. Mireille is er eerst zelf op gestapt en ik ben te lief en niet consequent genoeg. Dan trekt Usha de trucendoos open. Binnen een paar minuten had Mireille haar heerlijk aan het lopen, kreeg zelfs een compliment dat Usha verder goed voor elkaar is! Daarna zelf erop en met hulp van Mireille was het gevoel in no time terug.
Renske_: Volgende week pak ik weer een les en rij net voor jou, leuk dat ik nog even naar je les kan kijken!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 18:56

LoesjeVis schreef:
Crosstraining, en ik was al blij met mijn galopje in de bak vandaag en dat ik rustig kan draven in het bos!

Renske heb jij twee paarden? En met Wis bij Mireille terecht gekomen?

Klopt :)

Ik heb/had zelfs nog meer paarden, altijd al beetje veel pech gehad met ze helaas!
Maar met Wis ben ik bij Mireille terecht gekomen en omdat Wis weer zo'n dip had en mn andere paard(Quentin) is afgekeurd voor de sport en ik toch weer op wedstrijd wilde ben ik ons friesje gaan rijden.
En die is ineens van braaf recreatiepaardje een heus sportpaardje geworden :D

CarovdG schreef:
Naomi_Star: Inderdaad! Vandaag dus bij Mireille gelest en gelukkig met een goed gevoel weer richting huis gegaan. Mireille is er eerst zelf op gestapt en ik ben te lief en niet consequent genoeg. Dan trekt Usha de trucendoos open. Binnen een paar minuten had Mireille haar heerlijk aan het lopen, kreeg zelfs een compliment dat Usha verder goed voor elkaar is! Daarna zelf erop en met hulp van Mireille was het gevoel in no time terug.
Renske_: Volgende week pak ik weer een les en rij net voor jou, leuk dat ik nog even naar je les kan kijken!

Usha is echt leuk! Kan lekker bewegen :j
Lees nu je stukje over Mireille erop, fijn is dat he dan lopen ze daarna weer veel makkelijker.
Al heeft ze nogsteeds niet op Hilde gezeten, had t vandaag willen voorstellen omdat ik zo'n rugpijn had maar eenmaal aan't rijden vergeet ik altijd alles haha!
Had mn camera mee en wilde wat foto's hebben, daar dacht ik ook op t eind van de les pas weer aan haha

maar toch een foto'tje van vandaag :D
Afbeelding

heb er meer maar ga dit weekend even een nieuw hilde-topic maken :) dus die komen dan wel, heb ook nog zo'n 200 foto's van wedstrijd om uit te zoeken daarvoor haha!

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 19:33

prachtig beeld Renske_ :)

Freeconnect

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 20:09

Renske_: Dank je wel! Het was een fijne les. Het was erg leuk om een stukje van je les te kunnen zien en meeluisteren is ook altijd leerzaam. Je hebt Hilde heel fijn aan het lopen, op naar je L debuut. Ben benieuwd naar je Hilde topic, en wat zit je netjes op je paard! :j

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 23:36

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 16:25

Ziet er goed uit hoor Renske!!

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 21:51

Hoe zijn de ervaringen met paarden met een blessure aan het achterbeen? Ik lees veel verhalen over paarden met problemen aan de voorbenen die veel beter gaan lopen. Mijn paard heeft nu in 1 jaar 2 maal last van haar knie (binnenknieband).
Kan het rijden op deze manier het probleem verbeteren of juist verslechteren?

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 21:56

@Schangah : je leert je paard goed horizontaal en verticaal gelijkmatig op 4 benen te lopen dus ieder paard gaat hier beter van bewegen.
Maar misschien dat iemand anders hier in het topic hier meer ervaring mee heeft in training?
Ben ookwel benieuwd eigenlijk mijn eerste paard heeft nl hetzelfde probleem.

labionics

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 22:09

Een vriend v mij heeft een merrie die last had van haar rechterachterknie, waar ze steeds kreupel aan liep.
De DA zei dat ze het moesten opereren met een kans van 50% op goed herstel.
Nu wordt ze sinds 3 jaar volgens de meth. de Bodt gereden en geen knie problemen meer

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 22:13

oh fijn dat is hoopgevend, ben al zo lang aan het tobben met mijn paard. *D Ik krijg begin volgende maand mijn eerste lessen en ga naar 2 clinics van Antoine de Bodt (Nuland en Hooge Mierden).

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 00:02

@Schangah: Mijn paard loopt linksachter niet goed waardoor ze linksvoor teveel belast en daar kreupel aan is.
Maar goed, de oorzaak zit links achter en sinds wij via deze methode rijden loopt ze weer als een zonnetje.
Sjorsie heeft het heel goed in een notendop uitgelegd :)
Ik ben heel benieuwd wat je van je lessen en de clinics gaat vinden!

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 10:20

Bij mijn paard zit het probleem ook linksachter. Ik zal mijn ervaringen hier straks ook melden. Bedankt voor je reactie , geeft hoop dat het goed gaat komen!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 12:54

Onze fries is rechtsgebogen en linksachter is het zwakste been.
Toen ze eerder te koop stond op mn werk is ze op linksachter afgekeurd op de volte, op t hard linksom kwam ze de volte in draf niet goed door.

Nou is het voor een paard wat vierkant op ijzers staat én rechtsgbogen is ook niet bepaald makkelijk om linksom een volte op de stenen te draven maargoed ze zou LA niet goed zijn.
Gelukkig voor mij werd ze toen niet verkocht en bleef ze op mn vorige werk, waarna wij haar een halfjaar later hebben gekocht.

Als je haar nu, nu ze dus rechtgericht is en verticaal in evenwicht is en linksachter een heel stuk sterker is, linksom op de stenen laat draven is er niets te zien :)
uiteraard is t niet ideaal voor haar, op ijzertjes op de stenen op een volte draven maar linksom en rechtsom is geen verschil.

Wis die is extreem rechts gebogen, die is zelfs 2x onderuit gegaan bij longeren op het harde linksom, die staat niet eens op ijzers...
puur uit scheefheid kán Wis die volte op de stenen niet doorkomen, tewijl haar benen 100% oke zijn op foto's en scans daarom gaf ik ook echt niets om de slechte keuring van Hilde.
Ik reed t beestje al 1,5 jaar en ze was geen dag kreupel geweest dat zegt imo meer dan een paard 4kant op ijzers op een kleine volte willen laten draven, logisch dat die gaat krabbelen en wegglijden.

Schangah, leuk dat je bij de clinics gaat kijken, in Hooge mierde(hier heel dichtbij! kom je ook uit deze buurt?) is Mireille ook mee om een demo te geven :)
Bij haar op stal in Nuland ga je ook kijken las ik, leuk :D