Slaan tussen de oren, wel of niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

frisiangirl

Re: Slaan tussen de oren, wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 08:41

Die van mij worden niet verdoofd door de tandarts, moet trouwens zeggen dat die ook weinig problemen maken. Mocht er een keer 1 bij zijn die echt niet wil, laat ik hem ook verdoven....

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 12:13

pasdedeux, gatver, wat een vreselijk verhaal over dat paard Verdrietig . Nou, zo'n tandarts hoeft bij mij echt niet aan te komen !! Als er echt iets heftigs in de mond moet gebeuren, wil ik verdoving bij mijn paard. Ik heb een hele fijne, rustige tandarts en heb er alle vertrouwen in dat hij geen grof geweld gebruikt, zeker niet zoals in jouw verhaal. Lompe, ruwe 'boeren' hoeven bij mij en mijn paard niet aan te komen. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 12:16

Nou, ik zat idd ook te denken, als ik nog eens een paard aanschaf, en de tandarts moet erbij, verdoven maar, hoor! Dit soort horror hoef ik niet mee te maken
En ik wil dan ook een lieve paardentandarts Ja

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 14:02

Wat een verhaal zeg!!
Bij mij moet ie nog steeds een keer langskomen, maar ik ben er een beetje huiverig voor.. Idd. allemaal verhalen in de buurt over slechte tandartsen..
En aangezien er nog nooit 1 bij is geweest, ken ik ook geen goede..

Toevallig nog aanraders in NB (regio breda/tilburg)?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 14:04

Moet je Nadya even vragen.... die heeft goeie tips Lachen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 14:06

Mwwwaaaa, Yamcha, die van mij komt uit Soest (Willem Oosterboer). Ik kan zijn telefoonnummer wel even opzoeken en PBen, dan kun je zelf even bellen of hij jouw richting ook op komt..... Want dat weet ik niet.

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 14:09

Ja, dat is goed Lachen
Tandarts is natuurlijk niet goedkoop.. Dan moeten de paarden nog even wachten tot mn loon van vakantiewerkbinnen is Knipoog

Alvast bedankt! Haha!

Trouwens, dat staken etc. heeft mijn pony ook eens gedaan (dat stilstaan).
Ze wilde dan écht niet meer verder, en van mijn toenmalige instructeur (van de ponyclub) moest ik maar een flinke klap verkopen
En dat deed ik dan (wistikveel..) En bókken!
Achteraf haar goed recht, ze was flink gegroeid in spieren en had een nieuw zadeltje nodig.
Gelukkig had ik toendertijd een lieve springinstructeur die er wél verstand van had, zodat het 'slaan' stopte en er een nieuw passend zadel opkwam te liggen!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 14:23

Citaat:

Ik heb de vader van Jack Ansems, hele geschikte kerel en zelfs mijn zusjes paard flipt er niet bij...Haha!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 14:24

Tot nu toe ben ik steeds maar een tientje kwijt bij de tandarts (hij doet dan nog 3 paarden bij ons op stal). Knipoog
Maar ik heb een jonkie, he, dat kan ook schelen (is goed bij gehouden).

Ik zal het nummer even voor je opzoeken en PB je snel even....

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 14:25

randie schreef:
Citaat:

Ik heb de vader van Jack Ansems, hele geschikte kerel en zelfs mijn zusjes paard flipt er niet bij...Haha!

Als ik zoonlief zie rijden word ik nooit blij maar goed te horen dat pa wel paardvriendelijk is

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 14:34

KiWiKo schreef:
en daarnaast verteld een paard je heel, heel veel als je maar wil luisteren Lachen

en ja ik ga inderdaad gewoon aan het werk met zo een dier, want dat is namelijk heel, heel normaal Haha!

laat ik alleen zeggen dat het me dan niets verbaasd als je af en toe een trap krijgt of er gesteigerd wordt. Dan snap ik dus ook beter de noodzaak om te slaan Haha!
Voor het paard met abnormaal gedrag is het duidelijk niet normaal om "gewoon" te werken Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 14:37

Jahoor Sanne, je bent lief Lachen

Voorlopig heb ik alles de afgelopen 20 jaar goedgekregen zonder al te veel kleerscheuren Haha!

Zal ik toch wel ergens iets goed doen denk ik Haha! Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 14:39

daniella74 schreef:
randie schreef:

Als ik zoonlief zie rijden word ik nooit blij maar goed te horen dat pa wel paardvriendelijk is

Naaaah, heb toen ik 16 was een tijd met meneer samen gewerkt Haha! kan je nog wel wat "leuke" verhalen vertellen over meneer Ansems Haha! Haha!

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 14:40

Ik kan jouw ervaringen zelf verzinnen denk ik Knipoog

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 14:42

als jij dat goed genoeg vind, is dat toch prima. Ik vind die manier van werken niet erg veilig, lijkt mij helemaal niets, mijn leven is me erg lief Haha! voorbereiding is het halve werk Knipoog ik ga niet zitten wachten tot er iets mis gaat, liever zou ik dat voor willen zijn Haha!

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 14:44

Sanne, je moet toch ergens beginnen. Met in stal laten staan wordt zo'n paard echt niet leuker en beter te hanteren.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 14:47

naja of ik het goed genoeg vind is niet aan de orde, als het paard maar weer op de rit is, en de eigenaren geleerd hebben hoe wel met het paard om te gaan, is iedereen tevreden toch?

Paard weer happy, eigenaren weer happy......... alles happy Lachen

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 14:54

mijn eigen veiligheid staat op nummer een. Ik zou nooit een wat mindere methode hanteren waardoor ikzelf een verhoogde kans loop om gemept te worden of er af te vallen. Mensen die mij met hun paard laten werken weten dan ook dat ik dat geheel volgens mijn eigen inzicht zal doen. Ik leg dus ook altijd uit dat ik de eerste paar dagen er niet op zal stappen. Als de eigenaar dat niet zou willen: helaas Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 16:48

Mijn veiligheid staat zeker ook op een Haha! Haha!

Het verschil tussen jou en mij is denk ik dat ik met sportpaarden werk, over het algemeen stalpaarden, werkpaarden Lachen

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 22:06

daar kies je natuurlijk zelf voor dat je alleen werkt met paarden die in de sport uitgebracht worden. Dan heb je natuurlijk weer een tijdslimiet en prestatiedrang enzo die meespelen.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 22:14

nog even over die tandarts, mijn paard hoefde alleen gevijld te worden, en hij was de laatste in het rijtje. de paarden voor hem hadden er allemaal geen problemen mee en stonden heel rustig, maar bij Faram weet ik wel waardoor het dus gekomen is dat hij zo reageerde... arm paard.

maar goed deze tandarts was niet goedkoper dan mijn eigen DA die het ook altijd goed gedaan heeft, alleen nu kwam deze voor meerdere paarden dus we konden zo aansluiten. ik laat het iig niet meer zonder verdoving doen.

de reden dat veel paardentandartsen niet verdoven is dat zij daar de bevoegdheid niet toe hebben...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 22:37

KiWiKo, de NH-methodes werken ook prima bij stal- en sportpaarden, hoor. Knipoog Lachen
Ik zou geen enkele reden weten waarom dat niet zo zou zijn en daarbij ken ik iemand persoonlijk die met behoorlijk heftige paarden werkt op die manier. Lachen

pasdedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 22:45

Klopt de tandarts die ik heb (Christie Dreessen heet ze), laat een dierenarts verdoven en doet dan de tanden. Het verschil is dat ze niet alleen vijlt maar het gehele gebit uitbalanceert, Daarom verdooft ze altijd! Ze doet trouwens ook de paarden van Henk Nooren in Belgie en werkt op de kliniek Raaphorst in Wassenaar.

Ik heb echt heel veel van haar geleert op het gebied van tanden. Je kunt natuurlijk wel de haken aan beide kanten weghalen, maar als nu de rechter kant hoger is aan de onderkaak en de linkerkant lager en juist de bovenkiezen langer zijn dan geeft dat toch een ongelijkheid in het gebit en de aanleuning. Zij corrigeert het gebit zo dat de tanden en kiezen weer mogelijkheid hebben om gelijk te worden en dat merk je aan je paard..echt waar! Zij legt het uiteraard beter uit dan ik. Heel leuk om te leren, zien en meemaken hoe het vak van tandarts kan zijn.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 06:42

sanne83 schreef:
daar kies je natuurlijk zelf voor dat je alleen werkt met paarden die in de sport uitgebracht worden. Dan heb je natuurlijk weer een tijdslimiet en prestatiedrang enzo die meespelen.

Waar baseer jij dit op? Kan mij ook zo voorstellen dat mensen met een rijpaard dat niet eens in de "sport" wordt uitgebracht met probleemgedag worden gebracht. Sport vind ik altijd een beetje moeilijk te plaatsen term. De een schreeuwt van de daken dat zij een sportpaard heeft waarmee ze al 1 1/2 jaar mee in de B zit met 2 winstpunten als je doorvraagt terwijl ze 30x is gestart en een ander springt een beetje en blijkt in de Z/ZZ te starten.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 06:56

sanne83 schreef:

dat valt wel mee hoor Haha! Haha! maar ik hou graag de voor het paard bekende volgorde aan Lachen je haalt ze van stal, je haalt er een borstel over heen, je tuigt het paard op, je gaat werken met het dier, je tuigt het weer af, verzorgd het na.....

bij al die handelingen komt het paard in de hand Haha!