Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
idinn schreef:Ik viel van een stoeprandje en brak mijn arm doormidden.. een shetlander is een stuk hoger, dan kan je evt zelfs op je hoofd belanden hoor. Iets hoeft niet hoog te wezen om schade te veroorzaken. Als jij je op je knieën laat vallen bijv, kan je je knieschijf aan gort helpen. De kans is niet groot, maar het kan wel gebeuren.
Ik rijd altijd met cap, heel simpel ik heb maar 1 hoofd met hersens, dat regelt ALLES.. beweging, communicatie, hartslag en dus je hele leven. Hoe erg ik mijn paard ook wil vertrouwen, het is en blijft een vluchtdier en je weet nooit wat je omgeving doet. Automobilisten vertrouw ik bijv. voor geen meter, het lijkt alsof steeds minder mensen in auto's snappen hoe een paard in elkaar steekt en dat je er niet bijna binnen moet rijden als je even niet kan inhalen. Net als jongeren die dingen gooien of laten knallen vlak bij je paard, of een bal die opeens tussen de benen komt. Onopgevoede honden die achter je paard aan jagen.. opzich heeft mijn paard geen last van hondenangst, maar als het in zn been wordt gebeten gaat het er echt wel vandoor.
Heel cru.. ieder zijn eigen keuze, maar als er iemand de rest van zijn of haar leven verder moet als kasplantje, terwijl met cap er misschien helemaal niks aan de hand was geweest, of een stuk minder schade was aangericht.. sja dat is dan heel erg pech voor die persoon, dan heb ik er absoluut GEEN medelijden mee, wel voor de ouders en familie die dan met zo'n persoon zit "opgescheept" omdat het te eigenwijs was een cap op te zetten.
sflj schreef:idinn schreef:Ik viel van een stoeprandje en brak mijn arm doormidden.. een shetlander is een stuk hoger, dan kan je evt zelfs op je hoofd belanden hoor. Iets hoeft niet hoog te wezen om schade te veroorzaken. Als jij je op je knieën laat vallen bijv, kan je je knieschijf aan gort helpen. De kans is niet groot, maar het kan wel gebeuren.
Ik rijd altijd met cap, heel simpel ik heb maar 1 hoofd met hersens, dat regelt ALLES.. beweging, communicatie, hartslag en dus je hele leven. Hoe erg ik mijn paard ook wil vertrouwen, het is en blijft een vluchtdier en je weet nooit wat je omgeving doet. Automobilisten vertrouw ik bijv. voor geen meter, het lijkt alsof steeds minder mensen in auto's snappen hoe een paard in elkaar steekt en dat je er niet bijna binnen moet rijden als je even niet kan inhalen. Net als jongeren die dingen gooien of laten knallen vlak bij je paard, of een bal die opeens tussen de benen komt. Onopgevoede honden die achter je paard aan jagen.. opzich heeft mijn paard geen last van hondenangst, maar als het in zn been wordt gebeten gaat het er echt wel vandoor.
Heel cru.. ieder zijn eigen keuze, maar als er iemand de rest van zijn of haar leven verder moet als kasplantje, terwijl met cap er misschien helemaal niks aan de hand was geweest, of een stuk minder schade was aangericht.. sja dat is dan heel erg pech voor die persoon, dan heb ik er absoluut GEEN medelijden mee, wel voor de ouders en familie die dan met zo'n persoon zit "opgescheept" omdat het te eigenwijs was een cap op te zetten.
Jij hebt ook geen medelijden met kankerpatienten die gerookt hebben? Mensen met Aids, jij stopt ook altijd netjes voor het rode licht, rijdt nooit te hard, hebt altijd je gordel om, eet nooit bij Mac Donalds of ander ongezond voer, drinkt geen alcohol en ga zo maar door?
OoTaraoO schreef:als je je paard vertrouwd zonder maar met springen met
Pelryo schreef:Ik rijd altijd met cap. Zonder mis ik gewoon wat en voel ik me kwetsbaar maar dat komt vooral omdat ik door het bos rijd en dus vaak mijn hoofd tegen takken in duw:p