Met of zonder cap ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nikkel1995

Re: Met of zonder cap ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 04:32

ligt eraan op welk paard. Als ik de paarden niet genoeg ken of vertrouw doe ik altijd een cap op anders niet

PrinsesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 05:38

met en zonder.. buitenritten standaard met, lessen ook met. allen als het vaak zomer is en zo heeerrrlijk waarm dan wil ik hem wel af doen. want als ik hem dan ophou dan ben ik meer bezig met de warmte als mijn paard. maar dit echt alleen in de bak.

Fem_daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 11:51

Ik kan trots vertellen dat ik nog nooit zonder cap heb gereden!

Het maakt niet uit waar ik op stap, als is het een half dode shetlander, een cap gaat er bij mij ALTIJD op!! Waarom wel een autogordel om doen, maar geen cap?

lisjuhandty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 14:28

Ik rijd altijd met cap..
Alleen als ik mn cap een keer ben vergeten ga ik wel eens zonder cap maar alleen als ik het paard ken en weet wat die doet..

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 15:56

Ik rijd met cap omdat het veiliger is en mijn pony nog maar net onder het zadel is.
Maar ik rijd altijd met cap, of het nou met mijn vorige (ontzettend!) brave pony was of met mijn huidige onervaren pony.

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 17:54

Ik rijd altijd met cap... ben een paar jaar terug zo hard van een pony afgestuiterd en eronder terecht gekomen dat ik van geluk mocht spreken dat ik mn cap op had ... Dus sindsdien (eerst reed ik op mijn verzorgpony nog weleens zonder omdat ik die door en door vertrouwde, maar ja het blijven paarden) , altijd cappie op Haha!

vmfotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 17:59

Altijd met cap Haha!
eerst reed ik ook zonder totdat ik een ongeluk zag waar de cap compleet doormidden was gebroken , meen je als ze die niet op had gehad .....
sinds die tijd altijd de cap op en ik moet zeggen als je eenmaal gewend bent om een cap op te hebben weet je niet beter
en het is natuurlijk veel veiliger

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 17:59

idinn schreef:
Ik viel van een stoeprandje en brak mijn arm doormidden.. een shetlander is een stuk hoger, dan kan je evt zelfs op je hoofd belanden hoor. Iets hoeft niet hoog te wezen om schade te veroorzaken. Als jij je op je knieën laat vallen bijv, kan je je knieschijf aan gort helpen. De kans is niet groot, maar het kan wel gebeuren.

Ik rijd altijd met cap, heel simpel ik heb maar 1 hoofd met hersens, dat regelt ALLES.. beweging, communicatie, hartslag en dus je hele leven. Hoe erg ik mijn paard ook wil vertrouwen, het is en blijft een vluchtdier en je weet nooit wat je omgeving doet. Automobilisten vertrouw ik bijv. voor geen meter, het lijkt alsof steeds minder mensen in auto's snappen hoe een paard in elkaar steekt en dat je er niet bijna binnen moet rijden als je even niet kan inhalen. Net als jongeren die dingen gooien of laten knallen vlak bij je paard, of een bal die opeens tussen de benen komt. Onopgevoede honden die achter je paard aan jagen.. opzich heeft mijn paard geen last van hondenangst, maar als het in zn been wordt gebeten gaat het er echt wel vandoor.

Heel cru.. ieder zijn eigen keuze, maar als er iemand de rest van zijn of haar leven verder moet als kasplantje, terwijl met cap er misschien helemaal niks aan de hand was geweest, of een stuk minder schade was aangericht.. sja dat is dan heel erg pech voor die persoon, dan heb ik er absoluut GEEN medelijden mee, wel voor de ouders en familie die dan met zo'n persoon zit "opgescheept" omdat het te eigenwijs was een cap op te zetten.

Jij hebt ook geen medelijden met kankerpatienten die gerookt hebben? Mensen met Aids, jij stopt ook altijd netjes voor het rode licht, rijdt nooit te hard, hebt altijd je gordel om, eet nooit bij Mac Donalds of ander ongezond voer, drinkt geen alcohol en ga zo maar door?

Veraa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 18:04

Ik rijd altijd met cap, omdat ik me dan toch wel veiliger voel. Ook al weet ik dat mn paard niet zo snel iets zou doen, je weet het toch maar nooit. Een paard blijft een dier.
Heb ooit een keer zonder gereden, op een heel braaf paard, maar voelde me toch niet zo heel erg happy Nagelbijten / Gniffelen

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 18:04

sflj schreef:
idinn schreef:
Ik viel van een stoeprandje en brak mijn arm doormidden.. een shetlander is een stuk hoger, dan kan je evt zelfs op je hoofd belanden hoor. Iets hoeft niet hoog te wezen om schade te veroorzaken. Als jij je op je knieën laat vallen bijv, kan je je knieschijf aan gort helpen. De kans is niet groot, maar het kan wel gebeuren.

Ik rijd altijd met cap, heel simpel ik heb maar 1 hoofd met hersens, dat regelt ALLES.. beweging, communicatie, hartslag en dus je hele leven. Hoe erg ik mijn paard ook wil vertrouwen, het is en blijft een vluchtdier en je weet nooit wat je omgeving doet. Automobilisten vertrouw ik bijv. voor geen meter, het lijkt alsof steeds minder mensen in auto's snappen hoe een paard in elkaar steekt en dat je er niet bijna binnen moet rijden als je even niet kan inhalen. Net als jongeren die dingen gooien of laten knallen vlak bij je paard, of een bal die opeens tussen de benen komt. Onopgevoede honden die achter je paard aan jagen.. opzich heeft mijn paard geen last van hondenangst, maar als het in zn been wordt gebeten gaat het er echt wel vandoor.

Heel cru.. ieder zijn eigen keuze, maar als er iemand de rest van zijn of haar leven verder moet als kasplantje, terwijl met cap er misschien helemaal niks aan de hand was geweest, of een stuk minder schade was aangericht.. sja dat is dan heel erg pech voor die persoon, dan heb ik er absoluut GEEN medelijden mee, wel voor de ouders en familie die dan met zo'n persoon zit "opgescheept" omdat het te eigenwijs was een cap op te zetten.

Jij hebt ook geen medelijden met kankerpatienten die gerookt hebben? Mensen met Aids, jij stopt ook altijd netjes voor het rode licht, rijdt nooit te hard, hebt altijd je gordel om, eet nooit bij Mac Donalds of ander ongezond voer, drinkt geen alcohol en ga zo maar door?

Er is wel enig verschil tussen een actie die direct fatale gevolgen kan hebben en een actie die indirect gevolgen kan hebben...
Dus: nee ik hou me niet altijd netjes aan de snelheid.. eet wel es bij de Mac, drink zo nu en dan gezellig een glaasje mee, sta ook wel es in de kroeg mee te roken en loop ook wel eens met veel te veel spullen de trap op en af..

Maar: ik draag altijd de autogordel, stop netjes voor rood en... draag altijd een cap!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 18:09

ik ben missschien eigenwijs maar heb altijd paardgereden zonder cap paarden inrijden ; jonge paarden verder doorijden ; alles zonder cap en paar keer hard gevallen maar heel eigenwijs
moet zeggen dat ik nu een eigen paard heb die buiten niet braaf is en dus doe ik nu buiten wel altijd een cap op maar ik vind het vreselijk
ziet er lelijk en lomp uit
maar goed wel belangrijk qua veiligheid

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 19:08

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-10-22 08:57, in het totaal 1 keer bewerkt

manonxxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 19:10

normaal gewoon met cap, alleen als het echt warm is dan rij ik zonder cap.

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 20:18

Ik heb er wel van geleerd, zonder cap rijden!
In het begin reed ik zonder cap, in de bak.
Met mijn eerste buitenrit ben ik automatisch mijn cap vergeten, omdat ik 'm anders ook nooit op had! Ik ben er toen afgevallen en had een zware hersenschudding!
Sindsdien rij ik nooit meer zonder, ik heb gezien dat er altijd wel wat kan gebeuren.

OoTaraoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 20:22

als je je paard vertrouwd zonder maar met springen met

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 21:23

altijd met Haha!

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 22:50

eind 2002 ben ik zwaar verongelukt, met coma en jaar revalidatie als gevolg. al een geluk was dit op wedstrijd en had ik toen mijn cap op. sindsdien rijd ik altijd met cap, zelf nu rij ik in met cap en vlak voor de ring zet ik mijn hoedje op. hoe braaf je paard ook is het blijft een dier en het hoeft niet altijd aan je eigen paard te liggen. toen was ik nog springruiter en tijdens mijn landing bij het inrijden sprong er een paard van de hoefslag recht op de plaats waar we moesten landen, waardoor dit dus een frontale klap werd die door ons opgevangen werd. resultaat, mijn paard n voorbeen over, nekwervels verschoven. ik een nekwervel gebarsten en schedelbreuk. de andere enkel een gebroken been en paard wat kneuzingen. mijn paard is toen ingeslapen en ik pas na twee maanden weer bij bewust zijn gekomen. dus ik ben heel hard voorstander van een cap, en vind het belachelijk welke redenen er niet allemaal verzonnen worden om deze niet te dragen

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 18:13

Ik rij áltijd met cap.
Dit om ongelukken te voorkomen, en ik voel me ook een stuk veiliger Lachen
Het is trouwens ook verplicht om met cap te rijden in nederland, en dit is niet
voor niets.

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 18:16

OoTaraoO schreef:
als je je paard vertrouwd zonder maar met springen met

Waarom zonder? het blijft een dier en het kan áltijd schrikken.
@ Bulck, wat erg Ach gut Gelukkig is nog redelijk afgelopen,
maar het is echt erg wat jou is overkomen. Zo zie je maar
weer dat ongeluk in een klein hoekje zit.

Marcella_M87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 18:17

ik rijd alleen buiten met cap, in de bak vind ik het niet nodig. dus ja dan vertrouw ik haar wel 99,9% Knipoog

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 18:24

Ik rijd altijd met cap. Zonder mis ik gewoon wat en voel ik me kwetsbaar maar dat komt vooral omdat ik door het bos rijd en dus vaak mijn hoofd tegen takken in duw:p

LoesjeVis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 22:22

Toch lijkt het of er steeds meer mensen altijd met cap op rijden. Lijkt mij in ieder geval een positieve ontwikkeling. Nou heb ik ook al wat vallen mee gemaakt dat ik blij was hem op te hebben, wat mijn mening waarschijnlijk wel enigszins kleurt..

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 22:25

Ja Cap.
Vind het wel zo een veilig idee Lachen

amosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 22:31

Pelryo schreef:
Ik rijd altijd met cap. Zonder mis ik gewoon wat en voel ik me kwetsbaar maar dat komt vooral omdat ik door het bos rijd en dus vaak mijn hoofd tegen takken in duw:p

idem Vork
heb wel jaren zonder cap gereden ...en sinds 2 weken zet ik heb toch iedere keer op vind het gewoon veiliger
en ja heb nu wel minder last van de takken :d

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 07:20

ik ken een meisje die gevallen is.
en de geluk had dat ze GEEN cap op had, anders leefde ze nu niet meer. of was ze een kasplantje geweest