DarkoFoitzik schreef:maralyn schreef:Darko....
AAaAAAhh wat word ik toch blij van jouw filmpje!
Wat je instructrice ook zegt: Langzaam lichtrijden, en drijf hem er maar iets op naar impuls toe.
Daardoor houd je hem in zijn snelheid tegen en MOET hij ruimer gaan lopen!!
Ik word er zoooo blij van!!!
Ik zie ze maar weinig, die een bonk spieren van 1200 kg, van 1.80 meter, zo correct onder zijn billen heeft lopen!
verdient van mij
![]()
Enige wat ik zeg: Keep up the good work!
En blijven posten!
Bedankt voor het compliment. Ik rijdt nu een paar maanden bij haar. Ze heeft me al veel bijgebracht.
Voor de vraag waarom dit type. Ik vind het mooier om te zien. Daarnaast probeer ik het stigma te door breken.
Ik ben ongeveer 1 jaar geleden begonnen met hem vanuit een klassiek oogpunt te rijden. Vooral omdat de moderne manier niet werkte. Hoe harder ik trok hoe harder hij duwde. Hij loopt nu mooi vwnw in alle gangen. Dat heeft me een jaar gekost. Nu ben ik misschien een maand/2 bezig met meer oprichting vragen. Dit voelt tegenstrijdig omdat ik dan weer meer in zijn mond moet zitten.
Het grote geluk met hem is dat ik me echt heb moeten verdiepen in het wezen paard. Hij laat zich niet rijden zoals tegenwoordig normaal is. Het rek en trek/plukwerk
Ik ga hier toch even op reageren, de moderne manier werkte niet? Maar de moderne manier is helemaal niet trek m maar aan zn kop en in de krul. Dan heb je gewoon bijzonder slecht les gehad waardoor je denkt dat de moderne manier niet werkt. De moderne manier hangt zowat 100% samen aan de klassieke wijze.
Overigens, 1200 kg is wat ruim geschat hoor