Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
S_en_Z schreef:Ik zie absoluut vooruitgang. Maar dat handremmetje dat er op stond is er nog niet helemaal af.
Joolien schreef:Nayomie schreef:En hoe kan ik zorgen dat zijn onderhand er beter onder komt?
Jij zit heel erg uit balans en daarmee kun je je pony er storen en dat kan er voor zorgen dat hij bijv zijn lijf niet goed kan gebruiken en hij daarom gaat hangen. Ga eerst eens netjes rechtboven je paard zetten in balans, je handen losjes. Dan ga je hem eerst een aan het werk zetten want hij sloft ontzettend met zijn voorbenen, die sleept ie gewoon over de grond, dus tempo wisselingen rijden, en het basistempo moet actief zijn. Hij moet aan je been zijn, voorwaarts willen en wees daar consequent in. Voorwaarts is voorwaarts. En als hij gaat hangen,actief maken, aan je been.
Calanddra schreef:Hier 3 foto's van mijn Pride met zijn verzorgster (13). Ze zijn nu een maandje een combi en ze gaan met sprongen vooruit. Pride vind het erg makkelijk om naar beneden te lopen, soms iets te gemakkelijk dus we zijn vooral bezig met hem voorwaarts rijden zodat hij je hand netjes volgt en hem goed aan t been krijgen. Gisteren was hij zowaar erg actief (mr is liever lui dan moe) en toen liep hij ook ontzettend lekker. Aangezien ze ook wedstrijdjes wil gaan rijden gaat ze hem waarschijnlijk 2x in de week doen en zal ze ook 1x in de 2 weken les gaan nemen.
Maar hebben jullie nog tips voor nu en loopt hij zo correct? Ik vind het zelf een fijn plaatjeTeugels moeten idd korter, ze wilden m lang en laag rijden maar doordat ze m zo actief reed liep hij zelf in deze houding
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Ze rijdt m pas kort en Pride is niet altijd de makkelijkste, hij was vooral erg traag, liep teveel op de voorhand en liep vaak met zn kin richting zn borst (ook als je de teugels los had). Ze gaan dus echt met sprongen vooruit
maralyn schreef:Annemyke is geweest....
Mijn pony zat vanaf zijn laatst rib (ruggenwervel) tot zijn lendenwervels op links extreem vast en op recht lichter vast.
Zoals ze kon voelen, was dit er al een tijdje, en met speculeren bracht ze naar voren, dat dit er al zou kunnen zitten voordat hij was ingereden. Al ontzettend lang dus.
Tja, wist ik veel? Toch een super keuze dat ik haar er bij heb gehaald!!
Ze kon bij de heupen niet eens de spieren indrukken, zo strak. En na de behandeling kon ze dit veel beter.
Voor op links zat hij ook vast (reden dat hij onregelmatig liep)
Met andere woorden, hij zat gewoon VAST.
Nu minimaal 4 dagen rust geven. Ik geef m gewoon lekker een weekje
Daarna mag ik weer beginnen met kort en langzaam longeren zodat hij leert dat hij achterbenen heeft.
Ik bouw het gewoon weer uit met recht richten aan de hand.
Over 5 a 6 weken wil ze er weer bij komen (GRAAAAG) en dan kan ze het laatste, wat ze vandaag niet meer kon doen, omdat hij eerst ff lekker tot zichzelf moet komen, recht zetten.
Als ze zo vastzitten (hebben gezeten), dan heb je denk ik wel meer dan 2 behandelingen nodig. Succes dus
Daarna zien we het wel weer.
LoveUggs schreef:Dat heb je goed gedaan in 3,5 maand!dat wist ik niet!
Ik hoop dat het lukt! En anders kan S_&_Z je vast verder helpen!
Ik had vanavond trouwens (natuurlijk) gewoon weer les op de manege! Vanochtend de prive les op Cleo dat ERG lekker ging! Ik had het al verwacht, dat ik vanavond niet op mijn vriendinnetje zat..mocht op een kleine draver, waar ik ook wel eens over verteld heb, (jeppie) en hij was erg.... Hoe noem je dat? Ik heb er geen woord voor.. Opzich was hij erg vrolijk. Ik denk dat ze pepers in zijn poepert gedouwt hebben, want meneer had het tempo goed te pakken. Aan de andere kant deed hij goed lelijk. Bijten richting sndere paarden enzo. En de nieuwe (we hebben een superleuk nieuw paardje, echt een scheetje) laten schrikken vond hij ook erg interessant. Goed, na ff rijden ging hij dan toch wat meer op mijn tempo lopen, hand opzoeken (hierop komt een vervolg) en de achterhand lekker gebruiken. Binnen achterbeen richting buitenvoorbeen. Helemaal prima, alleen ik werd toch zo pissig! Ik verlies niet snel mijn geduld maar daarstraks... Ik was voor het rijden al op mijn teentjes getrapt door wat vrienden dus denk dat dat wat mee speelde.. Maar Jeppie zocht steeds mijn hand op, kantelde zijn hoofd, en draaide die naar binnen met zijn neus... (Dus bijna horizontaal) ook had hij er een handje van om lekker te gaan gooien met zijn hoofd. Stukje spanning dus. Ik weet dat ik dat moet oplossen door kuit bij te geven, maar dat zag hij aan als: RENNEEEN! En mijn eigen tempo was verdwenen. Weer terug rijden, ontspanning opzoeken, en het hele riedeltje begon weer op nieuw... Ik ben best even gemeen tegen hem geweest. Was hem zo zat, dus kuitgeven en tegelijkertijd tegen houden van voren, zodat hij niet weg zou kunnen. Dit werkte natuurlijk ave rechts, en meneer ging er weer in zijn eigen abnormaal harde tempo (tsjaaa draver, dus gelukkig is het tempo bekent terrein) vandoor. Dan was ik hem weer kwijt, en zo zijn we de les door gekomen. Galop doet hij ook altijd zo hard, daar weet ik hem wel rustig te krijgen en fijn te laten lopen.. Heel makkelijk met die buitenteugel (en buitenbeen anders duwt hij je tegen het beschot aan..).
Was dus een beetje ontevreden over hoe deze les verlopen is. (Was ook een erg drukke les)
Hier dus geen foto's maar wel een vraag.
Hoe kan ik dit probleem, van gooien met het hoofd -> kuit -> rennen, nou goed oplossen? Gewoon zoals ik het gedaan heb..? Kuit -> rennen -> opvangen, en weer op nieuw? Of iemand die daar nog wat leuks op weet voor de volgende keer..?
Ik heb trouwens heel fijn van de beugelriemen een enorme blaar/wond op mijn been... Heel vervelend plekje.. Zo vlak boven mn knieholte, net niet aan de binnenkant van mijn been... :|