Er moet ook veel meer Activiteit komen (dus buiging in de gewrichten vanuit buikspieren en bekken doorkantelen, dat laatste kan ze volgens ze fysio heel erg goed.. Had ze niet verwacht toen ze dr op stand zag)
Zoals ik zei, te snel en te weinig actief
maar ze kunnen er wel onder. We zijn hard aan t werk om die rugspieren los te laten. Moet zeggen dat ze nu iedere dag lekker blubberruggetje heeft en blubberbillen voor en na het rijden (zat eerst niets van ontspanning in ook niet in vrijheid/op poetsplaats. Niet voor en niet na het rijden.) we boeken dus vooruitgang!Hoop dat we over paar maandjes met n goed zadel en los paard "sterkere" plaatjes kunnen laten zien. Ik weet dat ze activiteit op KAN wekken (ze vertrekt echt keurig vanuit achter in middendraf waarbij je het achterbeen omhoog naar voor ziet komen) Nu zorgen dat ze in een normaal tempo ook die activiteit gaat gebruiken

Tis echt linksachter en rechtsvoor. Linkervoorbeen komt alleen akelig dicht langs rechts volgens mij. En dan dat zwart.....
Lekker veel info..
Waar ik nog wel wat uitleg over zou willen hebben, is over die getekende hoeken, op foto's. Ik begreep dat het paard goed loopt al de omgekeerde v hoek voor en achter ongeveer even groot is? En de tekeningen van veulen... is dit een voorbeeld voor goed beengebruik?

Dit paard heeft weinig afdruk en zal ook weinig zweefmoment hebben, maar beweegt toch duidelijk diagonaal.
Normaal lees ik alleen mee (hele fijne sfeer hier en heel leerzaam! Probeer de manier van kijken én overbrengen wat je ziet ook over te brengen op de stallen waar ik rondloop
En daarmee bij te dragen ipv alleen maar heerlijk "consumeren"
) en ik mocht meeliften maar moest verder vooral van haar af blijven want dan schoot ze finaal in de stress.
Valt niet tegen! Bij kritischer kijken dacht ik...valt wel tegen
Ships
). Helaas is nl "haar best doen" dus bij haar getrixt op veel spanning opbouwen, veel show maar zonder lichaamsgebruik. Veel "moeten" in plaats van fijn en blij aanbieden wat ze kan. Ooit.....krijg ik dat eruit. Maar hoe. Op dit moment is het elk beetje ontspanning belonen en verder heel veel geduld met haar hebben