Niveau is bedroevend...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 22:14

Tendance schreef:
Oh ja en even voor de mensen die het iets interesseert. Blijkbaar kun je toch niet alles goed zien op de foto, want de stangteugel hangt los. Daar sta ik namelijk om bekend, dat ik hem alleen in de galop gebruik, omdat ik hem verder niet nodig heb. Blijkbaar zien mensen dus dingen op een foto die er niet zijn.
Er is nog een 2e foto van opzij en daarop kun je zien dat de stangteugel in een bocht hangt.

Verder ja wat moet ik denken van dit topic....
De een zegt tegen de ander dat hij/zij niet persoonlijk mag worden en in de volgende post doet diegene het zelf net zo hard.

Ik heb een mening over wat ik zielig vind en dat is dit wat ik in de filmpjes zie gewoon niet!
Dat is mijn mening. Niets blind zijn voor... Ik zie wel wat er gebeurt, maar vind dit niet zielig.

Nogmaals dat is mijn mening en als jullie me dan blind vinden of onnozel of een dierenmishandelaar.... Het zal me mijn reet roesten....
Zo lang ik maar weet, dat ik goed ben voor mijn paarden en niemand gaat me vertellen, dat dit niet zo is zal me het een zorg zijn wat jullie vinden.

Denken jullie nu echt, dat als ik mijn computer uit zet ik ook nog maar 1 moment denk aan de sneer, of lelijke toespeling die ik van 1 van jullie heb gehad? Dan zijn jullie wel heel erg vol van jezelf.

Mijn mening is bekend, ik ben er wel klaar mee!

Je heb gelijk hoor, wij kunnen beter uit dit topic verdwijnen, alles is toch al gezegd, het is alleen maar een herhaling van zetten.
Ik kom je wel weer een keer tegen, ergens anders op Bokt. :D

PS, ik lees nog wel mee, want ik hoop toch nog wel op wat filmpjes. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 22:14

tjoppie schreef:
[ Mijn paarden mogen allemaal eigen inbreng tonen, mogen allemaal hun zegje doen, en ik wil er in grote lijnen in meegaan (die vrijheid hebben ze) TENZIJ het ten koste gaat van hun eigen lijfsbehoud. Daar doe ik geen consessies in. Dus ik wil recht, los, van achteren naar voren van binnen naar buiten met 4 benen welke allevier gelijk belast worden en een paard dat correct over de rug loopt. Dat is het enige waar ik nooit consessies in doe, en dat doe ik niet voor mezelf, dat doe ik voor hun. Ook al is het soms moeilijk voor ze omdat ze liever lui dan moe zijn die dag.

Tot zover staan wij er hetzelfde in en hebben wij hetzelfde uitgangspunt.
Verschil tussen jou en mij is dan, dat wanneer het even niet gaat zoals het de bedoeling is, dat jij pijnlijk gaat inwerken (met bit, wellicht ook sporen en zweep?). En dat ik op dat punt onmiddellijk bij mezelf check wat ik niet goed doe en/of wat ik nu eigenlijk vroeg, en dan begin ik opnieuw. Pijnlijk inwerken kan ik niet, want ik gebruik geen bit, sporen of zweep.

ps: ik dacht ook dat je een man was :D

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 22:16

JoviBan schreef:
Pijnlijk inwerken kan ik niet, want ik gebruik geen bit, sporen of zweep.

whaha. dus zonder bit sporen en zweep kun je een paard geen pijn doen? hou toch op zeg >;)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 22:17

JoviBan schreef:
Fitzroy schreef:
Niet alle paarden zijn nu eenmaal ieder moment even braaf en dan is het wel heeel makkelijk om gebruik te maken van filmmateriaal waarop het net iets minder volgens het boekje gaat.

Kijk, hier heb je 't al. Het ligt allemaal aan de paarden. De paarden zijn stout, dwars, moeilijk, aan 't klieren etc. |o

Bullshit, maar de hoog in het bloed staande paarden van hedentendage hebben nu eenmaal niet de makkelijkste karakters en vaak dingen in hun hoofd die je op een wedstrijdterrein liever niet wilt hebben.
Ik ben met mijn vorige paard ook wel eens stuurloos over het wedstrijdterrein gegaan, denk je dat ik dan zeg; ach, lief paardje, wil je even stoppen alsjeblieft? Dat was echt niet veilig geweest voor de omstanders. En ik had dat niet geapprecieerd als ik dat later terug zie op een internetforum onder het mom van paardonvriendelijk. O ja, ik reed Z2 met dat paard, maar dat zal wel een bevestiging zijn van het feit dat het niveau bedroevend is.
Laatst bijgewerkt door Fitzroy op 19-07-11 22:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 22:20

Electra63 schreef:
Tendance schreef:
Oh ja en even voor de mensen die het iets interesseert. Blijkbaar kun je toch niet alles goed zien op de foto, want de stangteugel hangt los. Daar sta ik namelijk om bekend, dat ik hem alleen in de galop gebruik, omdat ik hem verder niet nodig heb. Blijkbaar zien mensen dus dingen op een foto die er niet zijn.
Er is nog een 2e foto van opzij en daarop kun je zien dat de stangteugel in een bocht hangt.

Verder ja wat moet ik denken van dit topic....
De een zegt tegen de ander dat hij/zij niet persoonlijk mag worden en in de volgende post doet diegene het zelf net zo hard.

Ik heb een mening over wat ik zielig vind en dat is dit wat ik in de filmpjes zie gewoon niet!
Dat is mijn mening. Niets blind zijn voor... Ik zie wel wat er gebeurt, maar vind dit niet zielig.

Nogmaals dat is mijn mening en als jullie me dan blind vinden of onnozel of een dierenmishandelaar.... Het zal me mijn reet roesten....
Zo lang ik maar weet, dat ik goed ben voor mijn paarden en niemand gaat me vertellen, dat dit niet zo is zal me het een zorg zijn wat jullie vinden.

Denken jullie nu echt, dat als ik mijn computer uit zet ik ook nog maar 1 moment denk aan de sneer, of lelijke toespeling die ik van 1 van jullie heb gehad? Dan zijn jullie wel heel erg vol van jezelf.

Mijn mening is bekend, ik ben er wel klaar mee!

Je heb gelijk hoor, wij kunnen beter uit dit topic verdwijnen, alles is toch al gezegd, het is alleen maar een herhaling van zetten.
Ik kom je wel weer een keer tegen, ergens anders op Bokt. :D

PS, ik lees nog wel mee, want ik hoop toch nog wel op wat filmpjes. ;)

Zelfs dat ga ik niet doen. Hoop, dat Arabesk me het antwoord op mijn bericht nog wil sturen en dan niet Joenohoe, maar gewoon degene aan wie ik het vroeg en dat is arabesk.
Doe maar per PB.

Electra mocht jij het antwoord wel hier lezen dan hoor ik het graag...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 22:22

themuisje schreef:
whaha. dus zonder bit sporen en zweep kun je een paard geen pijn doen? hou toch op zeg >;)

Vertel! Vertel! Want dat wil ik namelijk heel graag! :+
Een klap met mijn vlakke hand doet geen zeer. Dat vinden ze juist fijn als ik daarmee een steekvlieg op hun lijf doodsla.
Dus vertel muisje, hoe kan ik mijn paard pijn doen tijdens het trainen?
En bovenal: waarom zou ik dat willen?

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 22:24

JoviBan schreef:
tjoppie schreef:
[ Mijn paarden mogen allemaal eigen inbreng tonen, mogen allemaal hun zegje doen, en ik wil er in grote lijnen in meegaan (die vrijheid hebben ze) TENZIJ het ten koste gaat van hun eigen lijfsbehoud. Daar doe ik geen consessies in. Dus ik wil recht, los, van achteren naar voren van binnen naar buiten met 4 benen welke allevier gelijk belast worden en een paard dat correct over de rug loopt. Dat is het enige waar ik nooit consessies in doe, en dat doe ik niet voor mezelf, dat doe ik voor hun. Ook al is het soms moeilijk voor ze omdat ze liever lui dan moe zijn die dag.

Tot zover staan wij er hetzelfde in en hebben wij hetzelfde uitgangspunt.
Verschil tussen jou en mij is dan, dat wanneer het even niet gaat zoals het de bedoeling is, dat jij pijnlijk gaat inwerken (met bit, wellicht ook sporen en zweep?). En dat ik op dat punt onmiddellijk bij mezelf check wat ik niet goed doe en/of wat ik nu eigenlijk vroeg, en dan begin ik opnieuw. Pijnlijk inwerken kan ik niet, want ik gebruik geen bit, sporen of zweep.

Nooit zweep, altijd sporen. Maar met sporen hoef je niet pijnlijk in te werken hoor, sterker nog dat maakt de hulp veel subtieler en makkelijker te begrijpen voor een paard omdat je veel directer werkt.
Ik vind het overigens best wel wat dat jij gewoon even zegt dat ik PIJNLIJKER in ga werken omdat ik een bit in heb. Ik kan je vertellen uit eigen ervaringen dat als ik een straffe rem nodig heb, of een paard heb wat echt naar is, dat ik deze bitloos met een crossbridle rij, omdat je daar een olifant mee op de hohouwer krijgt, en dat krijgen mijn gewone trensjes niet voor elkaar al knoop ik er vier sloffen aan. Bitloos is voor stoute paarden veel beter omdat je veel groffer in kan komen door de druk op het hele hoofd in plaats van alleen (als je correct rijd) de subtiele signalen in de mond van een paard.

Bit is niet persee minder vriendelijk dan bitloos, zoals ik al zei. Stouterds rij ik bitloos gewoonweg omdat ze dan echt niks in te brengen hebben!

Ik wil wel dat alles waar ik op ga zitten correct beweegt, hoe zie jij dat Joviban? Vind jij het ok als jouw paard scheef, weggedrukte rug, op de voorhand door de baan of berm heen sjokt, wetend dat dit funest is voor zijn lijf? Laat je dat zo, of corrigeer je dat?

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 22:25

Nou als jij hard aan je teugels (van je bitloze hoofdstel) trekt kun je je paard alsnog wel pijn doen hoor. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 22:26

@tjoppie: je laatste vraag: lees mijn vorige post richting jou nog eens, wat dat heb je blijkbaar niet gedaan.

Voor nu: bedtijd. Morgen weer vroeg dag.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 22:27

JoviBan schreef:
themuisje schreef:

Vertel! Vertel! Want dat wil ik namelijk heel graag! :+
Een klap met mijn vlakke hand doet geen zeer. Dat vinden ze juist fijn als ik daarmee een steekvlieg op hun lijf doodsla.
Dus vertel muisje, hoe kan ik mijn paard pijn doen tijdens het trainen?
En bovenal: waarom zou ik dat willen?

met wat voor optoming rijd je dan wel?
want een bitloos hoofdstel kan ook hard inwerken. ook een rotschop met je been voelt niet prettig hoor. heb je geen sporen voor nodig.
daarbij kunnen sommige mensen alleen al met hun zit een paard aardig wat aanbrengen. bijvoorbeeld als je gaat doorzitten op een paard dat niet fijn van achter naar voor is en niet fijn na geeft.
waarom je dat zou willen? geen idee. maar ik denk dat de meeste (zelfs wedstrijdruiters niet :oo ) hun paard niet moedwillig pijn willen doen. dat het helaas wel eens gebeurt kunnen we niet omheen draaien. wij doen ons ook wel eens zeer. gaan we daar dood aan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 22:28

marjolein_el schreef:
Nou als jij hard aan je teugels (van je bitloze hoofdstel) trekt kun je je paard alsnog wel pijn doen hoor. ;)

Ik moet je teleurstellen: met mijn hoofdstel lukt dat nièt.

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 22:31

JoviBan schreef:
marjolein_el schreef:

Ik moet je teleurstellen: met mijn hoofdstel lukt dat nièt.

Dan heb jij wel een heel wonderbaarlijk hoofdstel. Als je maar hard genoeg trekt lukt dat echt wel. En je kunt je paard alsnog aardig in elkaar schoppen zonder sporen. Niet dat je dat zou doen natuurlijk maar dat je je paard geen pijn zou kunnen doen zonder bit etc. vind ik een beetje een rare uitspraak.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 22:32

Joviban,
Waarom verbaster jij eigenlijk boktnamen?
En nu, op het punt van deze discussie, zou een filmpje van een correct gereden bitloos paard door een bokker uit deze discussie, heel leuk zijn. ;)

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 22:33

JoviBan schreef:
@tjoppie: je laatste vraag: lees mijn vorige post richting jou nog eens, wat dat heb je blijkbaar niet gedaan.

Voor nu: bedtijd. Morgen weer vroeg dag.

volgens mij heb ik die gequote in mijn antwoord op jou? maar ik ga even teruglezen kijken of ik wat gemist heb.

Slaap lekker!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 22:55

Ik zie dat de discussie eigenlijk nog maar tussen een paar mensen loopt. Ik heb vanmiddag op het strand nog wel even meegelezen via mobiel, maar dat werkt niet echt lekker want ik heb geen i-phone of BB. Ergens werd iets gezegd dat je in mijn berichtengeschiedenis dingen kunt lezen die heeeeeeeeel slecht zijn. Ja ik adviseer in het begin iemand waarvan een paard z'n stal onderschijt dat ie m maar in een stand moet zetten. Maar we wisten allemaal vroegah niet beter, ook ik reed met bit en ook ik probeerde waslijnen te voorkomen, en steeg links op, want dat hoort zo :+. Maar ondertussen heb ik bijgeleerd. Of je nu 20 jaar in de paarden zit (dat zit ik inmiddels) of net vijf jaar, het gaat er om wat je bij leert.

Dat ík geen grand prix rijd wil niet zeggen dat ik dus niet kan aankaarten dat er wat mis is in de paardenwereld. Hoe ik rij is niet relevant in deze discussie, het gaat erom wat wij als mensheid als normaal zijn gaan beschouwen.

Het materiaal is, nogmaals, niet het resultaat van lang zoeken en wat momentopnames vastleggen die 'toevallig ongelukkig' uitkwamen. Het was, wederom net als 2 jaar geleden, een kwestie van de camera even open zetten en richten op de inrij bak. Ik heb heen en weer gelopen op het terrein en verschillende inrijringen gefilmd. Alles bijelkaar inclusief rondlopen en nog naar een standje met spulletjes kijken heeft nog geen uur geduurd. Dus nergens is er sprake van slechte momentopnames bij elkaar schrapen. Er is geen sprake geweest van stiekem filmen, ik stond niet ver af met een telelens. Elke ruiter die ik filmde heeft dat gewoon kunnen zien.

Twee jaar geleden heb ik ook openlijk Anky gefilmd en ze lachte nog lief naar de camera, niks verborgens aan, ik was niet de enige met een camera, er stonden wel meer mensen daarmee. Zo ook op deze wedstrijden.

De slow motion maakt het niet erger, alleen duidelijker zichtbaar voor het menselijk oog. In het engelse filmpje zitten ook twee stukken die normale snelheid zijn en dan zie je het ook. Het zielige muziekje maakt het ook niet erger, toen ik twee jaar geleden materiaal online zette zonder muziek en zonder commentaar, werd er precies op dezelfde manier gediscuzeurd op bokt.

Overigens zijn mensen in het buitenland ook bezig met dit soort ellende aan te kaarten:

Ook allemaal momentopnames zeker van die paar ruiters die ruw rijden met wat vervelende arabesken die het vastleggen op film of foto. :+
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 19-07-11 23:02, in het totaal 3 keer bewerkt

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 23:00

En heb je die ruiters dan ook verteld dat je de filmpjes zou gebruiken op een internetforum als zijnde promotiemateriaal voor paardonvriendelijk rijgedrag?

Ik ga ze weer TeMmen, dan weet je het vast.

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 23:05

en toch vind ik het niet kunnen om die filmpjes hier te plaatsen. de sperriem in het eerste filmpje zit veel te strak, dat ben ik met je eens, maar dat hoeft dan toch nog niet meteen op internet te worden gezet? Het meisje in het tweede filmpje ken ik via via, nou die rijd écht niet slecht hoor. Ze is streng in haar hand maar als ik haar normaal zie inrijden zie ik dat echt niet. Ik denk ook niet dat ze blij zal zijn dat ze zo op internet staat.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 23:06

Fitzroy schreef:
En heb je die ruiters dan ook verteld dat je de filmpjes zou gebruiken op een internetforum als zijnde promotiemateriaal voor paardonvriendelijk rijgedrag?

de filmpjes zijn niet speciaal voor bokt, maar ze staan op youtube
En omdat de ruiters niet herkenbaar in beeld zijn is dit ook niet relevant. Het gaat niet om DEZE specifieke ruiters, het gaat niet om DIT evenement, het gaat er om met wat wij als mensen wereldwijd als normaal zijn gaan zien. Dáár moet wat aan veranderen.

Citaat:
Ik ga ze weer TeMmen, dan weet je het vast.

Succes, ik houd me aan de boktregels.

Ik speel op de bal, níet op de persoon. Als ik dat wel deed dan had ik de ruiters wel met hun gezicht erop gezet en niet de moeite genomen om de dekjes met teksten van pensionstal X en manege Y af te dekken.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 23:07

marjolein_el schreef:
en toch vind ik het niet kunnen om die filmpjes hier te plaatsen. de sperriem in het eerste filmpje zit veel te strak, dat ben ik met je eens, maar dat hoeft dan toch nog niet meteen op internet te worden gezet? Het meisje in het tweede filmpje ken ik via via, nou die rijd écht niet slecht hoor. Ze is streng in haar hand maar als ik haar normaal zie inrijden zie ik dat echt niet. Ik denk ook niet dat ze blij zal zijn dat ze zo op internet staat.

Het staat er al twee of drie jaar op en het staat niet op mijn youtube account.

Destijds hebben we wel een dreigement gehad dat iemand ons zou aanklagen, maar we hebben er verder nooit iets van gehoord. Zelfs Sjef Janssen over de beelden van Anky niet eens over ons heen gehad. :+

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 23:08

En oja, mijn doel is niet dat iedereen bitloos gaat boshobbelen, maar dat mensen respectvol gaan rijden zonder de mond van hun paard pijn te doen en zonder stalen pinnen in de ribben van hun paard te porren. Dat de KNHS eens strenger gaat jureren en de ringmeesters eindelijk eens ingrijpen. Vorig jaar sloeg een ruiter z'n paard half verrot in de springring notabene en werd NIET uitgebeld. De ringmeester er op aangesproken en die gaf aan dat het inderdaad wel heftig was, maar ja dat uitbellen om zo'n reden eigenlijk nooit gedaan werd 8)7
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 19-07-11 23:09, in het totaal 1 keer bewerkt

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 23:09

nee maar de paarden staan er wél herkenbaar op en dat is net zo erg.

en tuurlijk gaat niemand er je er voor aanklagen, die denken laat dat mens maar.

En arabesk voor de rest ben ik het met je eens, maar het plaatsen van filmpjes vind ik gewoon niet oké.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 23:09

marjolein_el schreef:
nee maar de paarden staan er wél herkenbaar op en dat is net zo erg..

Portretrecht geldt alleen voor mensen :)*

Nog even afgezien daarvan, het gehalte aan bruinepaardenmetzwartemanen was dusdanig hoog, dat de gemiddelde internetbezoeker niet veel verschil ziet. Je moet het desbetreffende paard echt al kennen wil je 'm eruit halen.

marjolein_el

Re: Niveau is bedroevend...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 23:11

maar als je even buiten de regels kijkt..

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 23:13

Ik zie de ramp er niet van in voor het plaatsen van die filmpjes ze staan op youtube dus iedereen kan het soiezo zien ! Op die filmpjes zie je ook echt mensen zagen en trekken in die mond...

Nee laat mij nou maar lekker buiten ritjes doen met een lange teugel :j

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 23:15

Tja, dat is dan jouw keuze. Een ander rijdt wedstrijden, ook voor zijn plezier en dat van het paard. Ik weet zeker dat er paarden zijn die wedstrijden leuker vinden dan buitenrijden. Sterker nog, daar had ik er zelf eentje van.

Arabesk, hoe zou jij het trouwens vinden als je niet herkenbaar -maar uiteraard wel door jezelf- in beeld werd gebracht en terwijl jij denkt je uiterste best te doen toch geassocieerd wordt met absurd natural gedrag?
Laatst bijgewerkt door Fitzroy op 19-07-11 23:18, in het totaal 2 keer bewerkt