vanzuijlen schreef:Balans en evenwicht worden helaas weer steeds door elkaar gehaald heel spijtig maar waar, daarom steeds weer die verwarringen.
Zal het aan de vertaler van Kottas doorgeven, zodra ik hem ontmoet

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
vanzuijlen schreef:cherie word een volwassen en leg ons toch een uit wat jij met je zit doet? Omdat het niet uitgelegd word door jouw en nombrado alleen maar kreten geuit maar niets onderbouwd met filmpjes of foto´s of enige uitleg en steeds het thema veranderen wat jammer is voor een open discussie die steeds weer vastloopt om dat er geen uitleg is die logisch is.
cherie78 schreef:Moll schreef:Ja heel leuk, echter trek je dat geen uit zijn verband, een nieuwe oefening word ook in gezet met een halve ophouding, dat geen wat je schrijft zijn momenten.
Waarom zet jij een nieuwe oefening in met druk en weerstand?
cherie78 schreef:Je hebt nogal wat "aanname's"![]()
Ik kan "klassiek" zeer goed onderscheiden van "niet-klassiek"
Dan gelijk maar even mijn volgende vraag aan jou; Wat is "niet-klassiek" ??
Ik begrijp "perfect" de filosofie van het "klassieke"
Maar ik interpreteer een aantal "meesters" net iets anders dan bv jij.
Als je het boek van Treffers, van Loon etc goed leest en begrijpt, is het ook niet verwonderlijk dat mijn haren recht overeind gaan staan van "weerstandbiedende" handen.
En "weerstandbiedende" handen in alle gradatie's
Als een ruiter dat nl nodig heeft, is er al het één en ander mis gegaan.
Weerstandbieden is nl alleen maar nodig om een paard dmv DRUK ergens iets los te laten.
Professor schreef:Belangrijke principes van de Klassiek Rijkunst, is de vrijwillige medewerking van het paard, en een spier training die het paard in de gelegenheid stelt om het gewicht van de ruiter te dragen in alle opgave die wij hem stellen zonder schade een aan lichaam en psyche.
vanzuijlen schreef:Nog steeds geen uitleg over alleen met de zit, en halve ophoudingen zijn niet nodig, alleen maar thema veranderen, daarom word eens volwassen en leg het uit jij en nombrado.
nombrado schreef:Moll schreef:Zoek in je boekjes eens op waar voor de halve ophouding voor dient.
ik weet nie, maar mijn paarden lezen geen boeken
die stoppen nl zelf ook niet door hun hoofd of mond in iets hard te houden om een halve ophouding na te bootsen.
liberty22 schreef:, leg nu gewoon eens uit hoe je een SB inzet en in balans vasthoud.
uitleg van je tegenstanders genoeg van jullie niets , en kom dan niet met DE ZIT das leg gewoon precies uit wat je doet.
liberty22 schreef:nombrado schreef:moet jij ook gekaderd worden als je jezelf gymnastiseerd?
nee , maar er zit ook niemand op mij dus dat scheelt ik ben geen vluchtdier dus zie me niet genoodzaakt alle pijn te verbijten dusz , gelul in de ruimte natuurlijk
nombrado schreef:liberty22[quote="nombrado schreef:moet jij ook gekaderd worden als je jezelf gymnastiseerd?
nee , maar er zit ook niemand op mij dus dat scheelt ik ben geen vluchtdier dus zie me niet genoodzaakt alle pijn te verbijten dusz , gelul in de ruimte natuurlijk
liberty22 schreef:Ik vind het erger dat jij niet bang bent op je paard te gaan zitten die zijn rug wegdrukt en of zijn bekken in extensie zet , dat is veel veel erger want dan gaat ie namelijk kapot!!!!
liberty22 schreef:door hem te kaderen opdat hij de juiste spieren gaat gebruiken , maar kaats de bal niet weer in mijn hoek we haddenhet over jouw manier