Of gaan jullie weer lief doen?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Gini schreef:Lamar schreef:Kritisch betekent : als je negatieve aspecten ziet (van iets)
En hier sla je de spijker op de kop! Het begon allemaal met de uitspraak 'paarden zijn niet van suiker'. En dat vind ik ten alle tijd een negatieve bijklank hebben. Impliciet wordt toch bijna altijd bedoeld: komaan, pak dat paard eens wat harder aan, want...en dan de al vermelde uitspraak.
Ik hou gewoon niet van die uitspraak. Ze kan heel gemakkelijk verkeerd begrepen worden en daarin schuilt het gevaar.
Lamar schreef:Sorry... we gaan helemaal offtopic
)etc etc
Yamcha schreef:O, dat ken ik zó van die ouwe tante die ik rij. Het beste dier reageerd heel licht op stoptekens, druk ik mijn hak iets teveel uit, of ga ik net wat te diep zitten, dan staat zij stil. Maakt niet uit vanuit welke gang. Kan me voorstellen dat het best moeilijk is om dan zo eerlijk te zijn om het paard dan toch te belonen, of iig niet te straffen, omdat ze toch netjes deed wat ik vroeg.het ligt niet aan haar, zij doet wat ik vraag. Zij kan ook niet raden dat ik iets anders wil.
coiboi schreef:Moet ik nu alsnog het kinderbadje gevuld met olie klaarzetten? Dan kan je stoeien om het laatste woord.
Of gaan jullie weer lief doen?
Yamcha schreef:En coiboi maar lachen![]()
Denk dat veel mensen niet zozeer van hun paard houden, maar vooral van het hebben van een paard en het paardrijden. Als je van je paard houdt, ga je er ook liefdevol mee om.

). Ik geef de grens aan als ik vind dat zij te ver gaat, maar ik heb dat 2x hoeven doen, en dan was het nog alleen maar "nee" en haar even terug duwen. Meer is echt niet nodig bij haar. Zij heeft een enorme "will to please" en het is best makkelijk daar misbruik van te maken, maar je kunt een paard veel straffen, maar je kunt ze ook proberen te belonen voor elk iets wat lief is, en knap is...... en ze gaan snel genoeg zoeken naar dingen die ze kunnen doen om knap en braaf en lief te zijn.
En hij heeft tegenwoordig nette manieren, hij gaat opzij als je eraan komt, zal nooit onuitgenodigd in je persoonlijke ruimte komen, laat zich poetsen, tilt zijn hoeven netjes op..... al met al is het gewoon een leukerd, met heel veel humor, en heel speels. Hij is echt gezellig, dol op mensen (en oh, wat hoop ik dat dat zo blijft, ik hoop echt dat hij altijd aardige mensen zal ontmoeten). En nee is ook bij hem gewoon nee, dat snapt hij prima. Hij mag best dingen proberen, dat hoort ook bij het leerproces. Hij zal geen dingen doen waarvan hij weet dat ze niet mogen, hij maakt liever lol en heeft het liever gezellig dan dat hij op zijn kop krijgt. Ik heb ook veel liever plezier met hem. Ah, ik ben ook gek op hem
Yamcha schreef:Denk dat veel mensen niet zozeer van hun paard houden, maar vooral van het hebben van een paard en het paardrijden. Als je van je paard houdt, ga je er ook liefdevol mee om.
concetto schreef:En dat is ook waarom ik soms zo reageer.
Ik heb een verschrikkelijk heet paard, die er soms om vraagt om op haar plaats gezet te worden.
Maar ik laat me niet verleiden want er zit zoveel tijd, energie en geld in dat paard dat ik liever een half uur langer over iets doe....
Als ik haar op haar plaats zou trekken, zou ze alleen maar heter en bozer worden en daar heb je dan ook weer niks aan. En ja het is frustrerend en heel moeilijk, maar het getuigd ook van wilskracht en liefde voor je dier om toch maar weer tot 10 te tellen!
Enne Coiboi, zorg jij dan voor de warme douche en zachte handdoeken?