Totilas, is het niet te extreem?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 17:36

pharagirlke schreef:
Hf die foto die jij plaats vind ik anders ook niet het van het :=

Vertel? We hebben het hier over de vergelijking tussen het voorbeen en het achterbeen hé, dus dat is waarom ik deze foto plaats.
Wat deze foto laat zien is dat de lijn van het achterbeen wél overeen komt met de lijn van het voorbeen als je het juiste moment plaatst.

Ayasha
Blogger

Re: Totilas, is het niet te extreem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 17:37

Opgekropt, gespannen in de rug, Edward hangt er aan alsof die een poging doet om zichzelf recht te heisen in dat zadel. Kortom: The usual.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 17:38

Bomba schreef:
Ik vind dat de foto die jij nu hebt geplaatst, Totilas ook absoluut geen eer aan doet. Kin op de borst en Edward moet er behoorlijk aan 'hangen'.

Waar zit volgens jou de borst van een paard?

Nogmaals, het gaat om de beenzetting. Maar ja, toegeven is moeilijk hé, dan gaan we liever weer over andere dingen zeuren, is veel leuker!
Pfffff waarom doe ik nog moeite.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 17:38

pharagirlke schreef:
Opgekropt, gespannen in de rug, Edward hangt er aan alsof die een poging doet om zichzelf recht te heisen in dat zadel. Kortom: The usual.

BEENZETTING Pharagirlke.... :Z Trek een lijn door voor en achterbeen. Welk been doet volgens jou het meeste?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 17:39

Zijn achterbenen boeien me niet als een paard op deze manier loopt. :=
Maak me eerder zorgen over dat rugje. ;) Overigens was ik niet degene met de lijntjes enz. Dat hij instapt is een feit, maar instappen betekent geen correct achterhand/ruggebruik in mijn mening. Als ik Totilas zie lopen zou ik soms zweren dat het een arabier is, die hebben ook die aparte houding kwa rug/achterhand. :) Alleen die dieren hebben dat van nature... Toti niet als ik hem gewoon zie staan.

Had een jonkie dat perfect instapte/draafde en mooi ruim was vanachter maar aan zijn rug en achterhand gebruik heb ik toch wat werk gehad hoor :=
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 07-10-09 17:41, in het totaal 1 keer bewerkt

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 17:41

ThePast03 schreef:
pharagirlke schreef:

Persoonlijk word ik ook niet blij van die foto.
Verder baseer ik mijn gevoel niet op foto's maar op bewegende beelden.
Heb gisterenavond eens beeldje voor beeldje bekeken, maar dat kan ik beter helemaal niet doen geloof ik.

Heb je de video's die ik geplaatst heb al bekeken? Beeldje per beeldje kijken is hetzelfde als foto's kijken, dan kijk je dus juist NIET naar bewegende beelden..... :)*

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 17:41

Als je zo denkt, kijkt niemand in beweging. Dan kijkt iedereen naar een reeks stilstanden... (aldus Zeno van Elea)
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 07-10-09 17:44, in het totaal 2 keer bewerkt

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 17:43

Slow motion, ware snelheid of versnellen is bewegend beeld, beeldje per beeldje bekijken is niets anders dan foto's kijken;

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 17:43

Dit is zeker kin op de borst, laat het nou 2 centimeter schelen. Dit is zeker geen fijne aanleuning.

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 17:46

Foto's en beeldje per beeldje niet willen zien, is je onttrekken aan de realiteit. De foto's en beeldje per beeldje die je ziet, zitten gewoon in Totilas bewegingen. Als je vind dat daar niet naar gekeken mag worden, wil je dat zelf liever niet zien. En ik vraag me af waarom...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 17:50

horseyfries schreef:
Heb je de video's die ik geplaatst heb al bekeken? Beeldje per beeldje kijken is hetzelfde als foto's kijken, dan kijk je dus juist NIET naar bewegende beelden..... :)*

Ja en ik heb ook een ander stuk in slow motion bekeken wat er anders uit ziet. Maar slow motion, normaal bewegende beelden, foto's het totaalplaatje blijf ik geen kippenvel van krijgen.

Beeldje per beeldje bekijken is best leerzaam, ben benieuwd wat iedereen denkt wat hier gebeurd?:

Afbeelding

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 18:00

Bomba schreef:
Foto's en beeldje per beeldje niet willen zien, is je onttrekken aan de realiteit. De foto's en beeldje per beeldje die je ziet, zitten gewoon in Totilas bewegingen. Als je vind dat daar niet naar gekeken mag worden, wil je dat zelf liever niet zien. En ik vraag me af waarom...

Omdat ik liever een écht bewegend paard zie waarbij ik ALLE fases van de beweging meeneem in mijn beoordeling! :)*

Foto's zoeken die je "gelijk" bewijzen en niet de bewegende beelden bekijken en toegeven dat het achterbeen wel degelijk meer ruimte neemt is veel meer een teken van "iets niet willen zien". Maar als jij in je eigen droom wil blijven geloven, prima hoor!
Als Totilas wereldkampioen en olympisch kampioen is roep jij toch nog altijd dat JIJ vind dat het niet goed is.
En dan is de realiteit: "WHO CARES???" :wave:

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 18:02

ThePast03, eens kijken of jij wél objectief kunt beoordelen: zie jij in de slowmotion het achterbeen wél of niet dieper onder treden??

Je geknipte plaatje is te wazig om nog iets te kunnen onderscheiden, maar het lijkt een galopmoment?

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 18:05

Ik zie ook gebeuren dat Totilas Wereldkampioen en Olympisch kampioen wordt, en dan zal ik inderdaad nog altijd roepen dat ik hem te extreem vind. Daar komt bij dat ik niks over ruimte in de uitgestrekte draf heb gezegd. Ik heb enkel een paar foto's van de uitgestrekte draf geplaatst en daar geen eens iets bij gezegd. Ik ben namelijk ook van mening dat Totilas in de uitgestrekte draf over de benen meer bodem neemt dan in zijn verzamelde draf, maar niet dat hij meer lengte in zijn hals/lichaam neemt.

Ik ben en blijf altijd bij mijn mening, dat wat Totilas op dit moment toont te extreem is. Of hij in zijn uitgestrekte draf nu meer of minder bodem neemt, dat maakt me niet uit en heb ik me, nogmaals, ook helemaal niet over uitgelaten. Het voorbeen is naar mijn mening te extreem.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 18:08

Bedankt dat je toegeeft dat hij meer bodem neemt. Knap! ;)

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 18:18

Heb ik nooit ontkent?

Maar geen dank, zijn we het tenminste wel eens met elkaar eens! :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 18:23

horseyfries schreef:
pharagirlke schreef:

Vertel? We hebben het hier over de vergelijking tussen het voorbeen en het achterbeen hé, dus dat is waarom ik deze foto plaats.
Wat deze foto laat zien is dat de lijn van het achterbeen wél overeen komt met de lijn van het voorbeen als je het juiste moment plaatst.

Kwa beenzetting klopt dit plaatje inderdaad, achterbeen treed mooi onder, geen achterlijke zwaai in het voorbeen. Alleen jammer dat het totale plaatje niet klopt :)

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 18:25

Bomba schreef:
hippa schreef:
Om even terug te komen op Totilas.
Is het jullie nog niet opgevallen dat hij bijv. in de uitgestrekte draf alleen zijn voorbenen verheft?
Hij verruimt absoluut niet. Waar een ander paard in de uitgestrekte draf de achterhoef ruim voorbij de voorhoefafdruk zet, presteert Totilas het om er zelfs af en toe achter te blijven! De impuls, welke nodig is om te verruimen, moet toch vanuit het achterbeen komen?? Of zie ik dat nu zo verkeerd??
En zo zijn er nog wel meer dingen die veel beter kunnen.

Ik ben het met je eens. _/-\o_

Met wie ben je het nu eigenlijk eens Bomba of ben je vergeetachtig? ;)
Laatst bijgewerkt door Hermelientje op 07-10-09 18:26, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 18:26

horseyfries schreef:
Hij kan alleen maar bij elkaar komen als hij uit elkaar is gegaan! :)*

Fijn dat jij wel zo sportief bent om toe te geven dat je verschil ziet. Ik heb hier ook al pagina's eerder gezegd dat ik ook verwachtte dat Parzival meer overtrad dan Totilas en dat ik verrast was dat het andersom was. Het spectaculaire voorbeen vertekend gewoon zo dat je al erg goed objectief alléén op het achterbeen moet gaan letten om te zien dat die ook heel veel doet.

Niet per definitie. Als het paard in een normale draf loopt, om vervolgens een uitgestrekte draf te laten zien zonder te verlengen in het lichaam, kan het dier vooralsnog wel bij elkaar komen, omdat het paard in de normale draf minder op de achterhand terug komt dan in een verzamelde draf, die Totilas aan het einde op het filmpje laat zien :) Dus in feite verkort hij zijn normale mate van verzameling nog iets meer. Snap je wat ik bedoel?

Als mijn ongelijk bewezen word, ben ik de eerste die het toe zal geven :D Discussies zijn er om van te leren, immers.

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 18:28

Hermelientje schreef:
Met wie ben je het nu eigenlijk eens Bomba of ben je vergeetachtig? ;)

Hè? Nouja dan weet ik het ook niet hoor. ;( Het is nu echt de vergeetachtigheid. Vind namelijk wél dat hij verruimt.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 18:31

Wat maakt het voor de discussie uit of we hem wel of niet zien verruimen in dit stukje film?
Deze discussie ging toch niet over het wel of niet verruimen?

Het is niet zo dat ik ineens wel kippenvel ga krijgen van deze combinatie omdat ik zie dat hij wel verruimt?

Heb ook al eerder aangegeven dat ik van veel meer combinaties geen kippenvel krijg en als ik toch moet kiezen liever Edward zie rijden dan Anky.

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 18:38

Best wel vreemd op zich hoe Anky in de afgelopen jaren is veranderd. Op Bonfire/Cocktail/Partout leek ze compleet iemand anders dan tegenwoordig op Salinero en Painted Black.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 18:39

_San87_ schreef:
Als mijn ongelijk bewezen word, ben ik de eerste die het toe zal geven :D Discussies zijn er om van te leren, immers.

Dat is heel waar wat je zegt. Ik ben al vaker van mening veranderd naar aanleiding van discussies op Bokt en gesprekken met andere ruiters (meestal omdat ik weer eens veel te snel had geoordeeld over iets zonder alle feiten en invalshoeken te kennen :o )

Je vat het sportief op Bomba heel leuk.
Weet je waar ik bijvoorbeeld ook anders tegenaan kijk dan vroeger: de houding en zit van Edward. Ik vond het altijd tenenkrommend vergeleken met veel andere topruiters (dus je hoeft niet in mijn oude berichten te zoeken ik geef zelf toe dat ik er misschien wel eens minder vleiende dingen over gezegd hebt). Maar toen zei een hele goede ruiter en africhter een keer tegen mij "dat mag wel zo zijn van die slechte houding en dat geeft Edward zelf ook altijd ruiterlijk toe, maar dat betekent dat ik persoonlijk nog meer respect voor hem heb als africhter, want zonder ideale zit krijgt hij toch zijn paarden maar op dat niveau". Kijk zo had ik het nog nooit bekeken. Grappig genoeg vind ik hem op Totilas beter zitten dan vroeger vaak het geval was, of misschien kijk ik nu minder kritisch.

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 18:46

even over de zit van edward, idd zo mooi vond ik zijn houding ook nooit,
in sommige gevallen moet je het van de andere kant bekijken. en bij edward en totilas is dat het geval.
edward en totilas vormen echt een hele bijzondere combinatie, het klikt tussen die twee gewoon. en als edward nu wel of niet een mooie houding heeft, totilas gaat voor edward door het vuur.
hoeveel paarden zijn er die dat doen, nou niet zo veel hoor.
en uiteraard zijn er ontzettend veel mensen die er behoefte aan hebben om totilas en edward af te kraken. ach ja die mensen zijn er ook, laat ze maar.....
maar gelukkig zijn er ook mensen die totilas en edward geweldig vinden. en ik ben er trots op dat ik daar ook bij hoor....

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 18:48

Vond hem persoonlijk met Kappuccino het mooiste beeld geven, misschien ook wel omdat dat het eerste paard was waar hij internationaal mee doorbrak.

Heb vorige week alle oude BIT-ten doorgelezen, en daar kwam ik een interview van Edward in tegen. Geloof dat het een interview van 1998 was, en daarin werd gevraagd hoe Edward z'n droompaard er uit zag. Daarin zei hij: "Dat is een paard met de looks van Ferro, het voorbeen van Risky Business en het achterbeen van Bonfire." Dat heeft hij zo goed als gekregen.