Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
chikie1989 schreef:Het is een sport maar ik ben het er ook mee eens dat je wel aan spiertraining doet maar niet aan conditie training (bij je zelf dan he!)
paardrijden als sport om af te vallen is niet de goede sport in mijn ogen, doe je toch te weinig voor.
en hoe makkelijker het er uit ziet hoe beter je het doet, dus geef de mensen geen ongelijk als ze zeggen het is geen sport!
Waratje schreef:Het paard loopt misschien niet vanzelf zo, maar het kost echt niet heel veel inspanning. Als het inspanning kost, doe je echt iets verkeerd![]()
Overigens zit er nog een hoop tussen de "echt trainende sportruiters" en de "hobbezakken". Er zijn genoeg hobbyruiters die serieus hun paard rijden, maar niet deelnemen aan wedstrijden.
YouthReiner schreef:chikie1989 schreef:Het is een sport maar ik ben het er ook mee eens dat je wel aan spiertraining doet maar niet aan conditie training (bij je zelf dan he!)
paardrijden als sport om af te vallen is niet de goede sport in mijn ogen, doe je toch te weinig voor.
en hoe makkelijker het er uit ziet hoe beter je het doet, dus geef de mensen geen ongelijk als ze zeggen het is geen sport!
Geen conditie training? Als ik een uur intensief trainde met mijn wedstrijdpaard, liep het zweet toch echt van mijn rug af en was ik (en mijn paard) kapot haha..
Shona schreef:Dus omdat jij (waarschijnlijk elke dag een uur) intensief met je paard trainde, heb je net zo'n conditie gekregen als mensen die voetballen etc?
Sorry, ik ben ook een tijd flink intensief geweest (jaren, zelfs) met paardrijden maar ik heb nooit zo'n goede conditie gehad. Na twee rondjes joggen kon je mij en mijn paardrijvriendinnen al opvegen. Zweten/moe zijn =/= conditie.

YouthReiner schreef:Shona schreef:Dus omdat jij (waarschijnlijk elke dag een uur) intensief met je paard trainde, heb je net zo'n conditie gekregen als mensen die voetballen etc?
Sorry, ik ben ook een tijd flink intensief geweest (jaren, zelfs) met paardrijden maar ik heb nooit zo'n goede conditie gehad. Na twee rondjes joggen kon je mij en mijn paardrijvriendinnen al opvegen. Zweten/moe zijn =/= conditie.
Dan vraag ik me toch echt af hoe ik altijd een 10 haalde bij de coopertest en de sporttest voor de politie sneller liep dan de jongens van mijn leeftijd als paardrijden de enige sport was die ik deed.
En nee, ik trainde nooit langer dan hooguit 40 minuten, meestal zelfs maar een halfuur.
Misschien heb ik wel gewoon een goede basis conditie van mezelf, misschien ligt het aan de discipline van paardensport die je beoefent? Ik heb geen idee.
Ik vind paardrijden in ieder geval zeker een sport.