duidelijke foto paard die goed 'door de rug' loopt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Re: duidelijke foto paard die goed 'door de rug' loopt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 19:13

ook, maar het is ook zaak om het paard de gelegenheid te geven zelf zijn evenwicht te vinden. Dus niet binnen een maand ingereden, aan de teugel en 'de zijgangen zitten er ook al in'.

Maar het ging meer over het 'benen gelijk van de grond' verhaal van een paar pagina's terug.

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 19:47

anneliesdj schreef:
Als je 't stukje goed gelezen hebt kun je zelf al opmaken dat dit dus goed is.

Ik begreep de zin niet zo, sorry

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 19:56

Goed over de rug of toch niet? Lachen Ondanks ik zo ver naar voren zit Bloos
Afbeelding
Afbeelding

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 19:59

Wat vinden jullie hiervan hoe hij loopt? Naar mijn mening iets gespannen?
Afbeelding
Draf.
Afbeelding
Galop.

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 20:08

Afbeelding

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 20:23

Latruda schreef:
Erg gespannen en drukt de rug weg en kropt zich op in de hals.
Hier mooi onspannen met goed been en rug gebruik
http://www.mijnalbum.nl/Foto-LZQUS4QU.jpg

Gebruikt je paard op deze foto zijn achterbenen wel goed? Niet als commentaar bedoeld hoor, maar om het te begrijpen, voor mezelf Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 20:37

Nee. En de rug ook niet.... maar ik denk dat dit het de foto is waarbij staat: erg gespannen, drukt de rug weg en kropt zich op in de hals.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 20:38

Margreth schreef:
Afbeelding

En dit is lang en laag.

Marlissa92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 20:43

Margreth schreef:
Afbeelding

Naar mijn mening is dit een mooie foto van laag en ontspannen.
Ook erg goed been gebruik !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 21:01

Wat ik hier ook mooi vind, is dat het neusje er echt uitkomt, terwijl de bovenlijn mooi losgelaten is. Dit paard heeft de bovenlijn ontspannen, bolle rug, en de buikspieren aangespannen. Verder heeft ie echt de ruimte in de schouder, waardoor de passen heel mooi afgemaakt worden. Door dat de rug ontspannen is en het paard de buikspieren aanspant, heeft hij ook achter voldoende ruimte om er fijn onder te komen... super foto!!!

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 21:12

Dank je. Ze kan ook onder het zadel heel fijn lopen. Mn als mijn dochter (Solvej hier op bokt) haar rijdt. Ik krijg haar nog niet zo mooi gereden als zij. Hier longeerde Solvej haar ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 21:15

Het lijkt me een heerlijk paard idd Ja Ik geloof zeker dat ze fijn kan lopen, ja... super plaatje. Haha!

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 21:25

klomp schreef:
Sorenna schreef:
Volgens mij klopt het wat je zegt, zo'n idee had ik zelf namelijk ook al. We moeten er echt aan werken!

ik zie wel een buikspier! Haha!

Wil iemand dat van die buikspieren nog at uitleggen, dat snap ik nog niet zo goed. Alvast bedankt Haha! .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 21:27

Loopt het paardje in mijn onderschrift over de rug Tong uitsteken Clown

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 21:50

Hey Zanda onder het zadel! Gaaf!! Ze is aardig aan de maat ofnie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 21:52

170 ongeveer Lachen

Michelle99

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 21:53

runningkawa schreef:
Loopt het paardje in mijn onderschrift over de rug Tong uitsteken Clown

Nou, dacht ik niet Haha! Maar die is een groentje. Eerst moet ie onspannen. M.H.O. Cool Suces!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 21:55

MHO? Blond

Thanks, ik hoop dat ik ook van die mooie foto's kan gaan plaatsen als die ik hier gezien heb.
Mogen jullie mij gaan beoordelen Ja

Lindy1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 21:55

Ja, zijn idd wel duidelijke fotos!

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 21:59

Kan en wil iemand mij wat meer vertellen over de V vorm van de benen in uitgestrekte of middenstap?alvast bedankt.

En...wat mij opvalt is dat veel ruiters in de hogere dressuur, de paarden achter de loodlijn laten lopen als ze gaan verzemelen, hoort dit???

Michelle99

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 22:01

runningkawa schreef:
MHO? Blond

My Humble Opinion... nou, ik zou het nog niet durven foto's te posten. Na alle lessen die ik heb gehad in AR, dat ik nog zooooo ver te gaan heb. Mijn paard is nu aan het revalideren van een peesblessure. Ik ben gelijk goed begonen (na 5 manden niet erop to gaan), met grondwerk, stelling en losmaken van de rug (m.b.v. een physio). Deze topic heeft voor mij i.i.g. somige dingen verduidelijkt.
Leuk
Dank je wel allemaal!

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 22:04

Citaat:
En...wat mij opvalt is dat veel ruiters in de hogere dressuur, de paarden achter de loodlijn laten lopen als ze gaan verzemelen, hoort dit???

Nee, júíst niet Haha! Wat je graag wilt is dat een paard van achteren gaat zakken, zodat hij van voren hoger lijkt (met een duur woord: relatieve oprichting Knipoog ) omdat de voorhand de vrijheid krijgt om te 'spelen'. Als je de rug daarbij niet verbuigt (dat wil zeggen, niet meer dan de boog die door het onderplaatsen van de achterbenen wordt veroorzaakt) dan blijft het hoofd voor de loodlijn (zelfs wat meer voor de loodlijn dan als je niet verzamelt, want het paard komt 'achterover' Knipoog

Als ik het niet duidelijk uitleg, moet je het maar even zeggen Knipoog

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 22:11

anneliesdj schreef:
ook, maar het is ook zaak om het paard de gelegenheid te geven zelf zijn evenwicht te vinden. Dus niet binnen een maand ingereden, aan de teugel en 'de zijgangen zitten er ook al in'.

Maar het ging meer over het 'benen gelijk van de grond' verhaal van een paar pagina's terug.

Hier ben ik het helemaal mee eens. Ik ben nu zelf jong paard in aan het rijden, en ik wil eerst dat ze goede balans heeft, op haar eigen benen kan lopen en rechte lijnen kan maken, voor ik er ook maar aan dénk haar aan de teugel te gaan rijden..

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 22:33

Ik hou ook niet van laag en rond. Wel van lang en laag, en dan voorwaarts/neerwaarts, waarbij echt het neusje eruit moet. Het is ook niet heel gymnastiserend, maar het is bij jonge en scheve paarden vaak goed. Ook bij paarden die op de voorhand vallen, en niet kunnen ontspannen werkt het fijn. Het is ook even een basis, en bij een jong paard of een paard dat om wat voor reden ook ben je toch voornamelijk bezig de spieren los te maken. En je gebruikt het bij een jong paard om de aanzet te geven om de achterhand aan het werk te krijgen.
Omdat ze dan nog niet sterk genoeg zijn om de achterhand echt aan het dragen te krijgen, ga je dus stuwen. En ze zijn nog niet sterk genoeg om echt heel rond te komen, dus geef je ook ruimte van voren, om de energie die je hebt opgewekt, ook weer iets af te laten vloeien.
Verder werk je natuurlijk aan de overgangen en schijnovergangen, en de voltes, en wat allemaal, en juist daardoor maak je de achterhand sterker, en zal het paard geleidelijk meer ondertreden en ronder worden.
Maar aan een jong paard vraag je geen stap/galop, geen middendraf, en geen verzameling, dan hou je het bij de arbeidsgangen. Dan kun je in de gang wel schijnovergangen doen, en schakelen mag ook wel, maar nog geen dingen waar heel veel kracht bij nodig is...
De houding is idd puur ontspannend, en met de oefeningen train je.[/quote]

Hihi, toch een medestander gevonden! Bloos Weet je waar ik een beetje huiverig voor ben (en dat kan ik natuurlijk helemaal niet beoordelen vanachter mijn pc-tje, zonder ook maar iemand van jullie ontmoet te hebben....), is het feit dat dat laag rond zo vaak en zo slecht gecopieerd wordt. Zoals je zelf zegt: De houding is idd puur ontspannend, en met de oefeningen train je. Het heeft geen zin je paard bewust in die houding te zetten OMDAT het goed zou zijn. Dan is er geen ontspanning, maar schijnontspanning. Ik heb mijn paard (geheel onbewust hoor) ook aangeleerd dat met het neusje naar beneden ontspanning is. Maar 9 van de 10 keer met losrijden, neemt ze die houding aan omdat ze het kent, maar ze ontspant haar lichaam helemaal nog niet, en dat moet ik als ruiter goed kunnen voelen....
Ik ben geen tegenstander, ik ben alleen bang voor al die mensen met goede bedoelingen, die het toch verkeerd doen (zoals ik zelf ook jaren verspilt heb met verkeerde training).. Maar daar is dit forum voor! Ik wil hier niemand mee aanvallen, spreek alleen mijn gevoelens uit....

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 22:35

moniquelucky schreef:
anneliesdj schreef:
[De kogels/koten van beide benen moeten dus in dezelfde mate gebogen zijn, een heel mooi voorbeeld is de Fjord een paar pagina's terug.

Is dit dan goed of fout bij mijn fjord???

Ik zag nog een andere fjord bedoelde je mij of haar???(die andere fjord vond ik netjes lopen!!!)