DarkoFoitzik schreef:Met wat in het filmpje gevraagd wordt heeft hij heel veel moeite. Hij is wat overbouwd. Hij loopt heel makkelijk voorwaarts neerwaarts. Ik ben nu in het proces om hem meer opwaarts te vragen. Dat is, zoals gezegd, enorm zwaar voor hem.
Hij is nu 13 jaar oud, deze zomer verjaard.
Ik sta inderdaad in het zuiden. Stal bergmans in doenrade.
Zelden reageer ik inhoudelijk. Maar inderdaad, ik heb zelf ook een koudbloedje (merens). Ook ietwat overbouwd, wel veel kleiner. Ook 13 jaar. Ook ik moest eerst heeeel rustig zelfs onder het tempo rijden (die van mij was te loperig, gat omhoog vanwege overbouwd zijn, kop omlaag en rennen maar), vandaar uit de basis in orde krijgen en van daaruit heeeel rustig gaan werken aan het meer gaan dragen. Waar een talentvol gefokt dressuur paard dit veel gemakkelijker kan, hebben ons soort paardje vooral heel erg veel tijd nodig want je bent bezig met een "totale verbouwing". Heel fijn om te lezen :
DarkoFoitzik schreef:Ik ben nu in het proces om hem meer opwaarts te vragen. Dat is, zoals gezegd, enorm zwaar voor hem.
Jij voelt wat je onder je kont hebt, je houdt daar rekening mee en hebt geduld! Super.