[FOTO]Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nayomie

Re: [FOTO]Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 15:14

En hoe kan ik zorgen dat zijn onderhand er beter onder komt?

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 16:01

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 16:10

Wat een lekker paard toch die Zyalda <3
Alle foto's bekeken en wat ik nu op alle foto's toch nog een beetje mis is de verbinding. Ik vind haar net niet aan elkaar. Op sommige foto's is de rug echt weg. Misschien toch met iets meer druk rijden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 16:13

Nayomie schreef:
En hoe kan ik zorgen dat zijn onderhand er beter onder komt?

Jij zit heel erg uit balans en daarmee kun je je pony er storen en dat kan er voor zorgen dat hij bijv zijn lijf niet goed kan gebruiken en hij daarom gaat hangen. Ga eerst eens netjes rechtboven je paard zetten in balans, je handen losjes. Dan ga je hem eerst een aan het werk zetten want hij sloft ontzettend met zijn voorbenen, die sleept ie gewoon over de grond, dus tempo wisselingen rijden, en het basistempo moet actief zijn. Hij moet aan je been zijn, voorwaarts willen en wees daar consequent in. Voorwaarts is voorwaarts. En als hij gaat hangen,actief maken, aan je been.

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 16:25

Hoi allemaal! Ik meld me hier ook weer is. Lees nog steeds braaf mee, en neem dus ook wel is wat handige tips mee.
Met mij en Edje gaat het super goed. Heb een tijdje geleden wel wat minder fijne dagen gehad met hem. Maar nu sinds twee weken gaat het echt geweldig! Mijn les maandag was echt hemels, de rechter galop ging al een tijd erg goed, maar deze keer ging de linkergalop ook super!! En wat ging hij sjouwen daarna zeg!! :~ Fijnste gevoel wat er is. *\%/* Ik heb nog even een fototje voor jullie, wel in stap. Weet niet of dat uit maakt? Ik ben in ieder geval heel blij met hoe het nu gaat en wij trainen lekker door!

Afbeelding
Wat ik van de foto vind, ik vind het een fijn beeld. Hij lijkt wat te hangen maar dat doet hij op dit moment eigenlijk niet. Hij treed er mooi onder met zijn achterhand. Wel is mijn houding echt een ramp!! Hier hebben we maandag met de les ook nog even aan kunnen werken omdat hij zo lekker liep. Hier ben ik echt heel hard mee aan het werk. Schaam me dood als ik foto's terug zie. Ik moet meer rechtop gaan zitten, handen een stukje hoger en (wat niet te zien is op deze foto) recht gaan zitten omdat ik scheef zit naar links met lichtrijden.

Ben erg benieuwd wat jullie er van vinden!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 16:34

Ik vind het er een stuk vriendelijker uit zien dan een paar weken geleden, neusje er uit rijden, iets langere teugel, ontspannen in je armen, rechtop en trots zitten.
Je bent iig op betere weg dan eerst!

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 16:36

Ik gooi er ook een foto tegenaan..
Afbeelding

Het paard heeft bij zijn vorige eigenaar in de M gelopen, ik rij hem sinds een paar weken bij voor de nieuwe eigenaar. Het is een schat van een dier, maar ik vind het ontzettend lastig om hem correct te rijden. Wanneer je de teugels op maat pakt zit die meteen in de krul, drukt zijn rug weg en sloft de bak door. Je moet hem echt heel rond en laag en voorwaarts rijden zodat hij zijn rug gaat gebruiken. In de bak gaat dit de laatste tijd steeds beter, en hopelijk wordt die snel weer wat sterker. Hij mist heel wat spiertjes op zijn kont. Vandaag een stukje buiten gereden, was de eerste keer en er was heel wat spanning. Ik probeer zo min mogelijk van voren te doen en gewoon voorwaarts rijden. Hij gebruikt zijn achterhand ontzettend weinig, maar ben al blij dat hij zijn rug niet heel erg weg drukt. Volgende keer maar een foto in de bak maken, misschien wat makkelijker bekijken..

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 18:01

Babootje schreef:
Alle foto's bekeken en wat ik nu op alle foto's toch nog een beetje mis is de verbinding. Ik vind haar net niet aan elkaar. Op sommige foto's is de rug echt weg. Misschien toch met iets meer druk rijden?

Ja ze word leuk he <3

Zou niet weten waarom ze met meer druk beter zou presteren. Ze moet van achter naar voor en van been naar hand toe. Niet van voor naar achter en op de handrem. Krijgen ze trage achterbenen van en/of den valse knik. (weet je net zo goed als ik) Ze loopt niet continu zo hoor ;) vond het wel leerzame momenten.

Vind dat ze best aan mag geven dat ze het moeilijk vind. Ze doet keurig wat ik vraag. Ze durft zich daar alleen nog niet in los te laten. Komt vanzelf wel.

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 18:34

Snackie schreef:
Ik vind het er een stuk vriendelijker uit zien dan een paar weken geleden, neusje er uit rijden, iets langere teugel, ontspannen in je armen, rechtop en trots zitten.
Je bent iig op betere weg dan eerst!

Dankje wel!! :D Ben ook super blij met hoe het nu gaat! Merk ook aan hem dat hij het steeds beter gaat doen!

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 22:31

Uhmm manege viel wel erg tegen.
Paarden waren mager, schuurplekken en allemaal stik chagrijnig.
Heb de afspraak staan om een gevorderde les mee te rijden, maar weet niet of ik überhaupt wel ga.

Net een erg leuke clinic gehad! Over paarden en hun karakters :)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-13 22:48

Fry, niet alle maneges zijn hetzelfde hè! Je kan ook verder kijken. De manege waar ik rijd zijn de paarden namelijk helemaal goed verzorgd. Schone stallen, lopen 2 uurtjes per dag (max), heb je niet gepoetst, betekent niet rijden, een paard dat niet geschrikt is voor de manege, word of verkocht of aan 1 iemand geleast. Echt de paarden worden op en top behandeld, als een kuchje lang aanhoud, komt er een DA bij. En lopen ze minder. Een tijdje geleden merkte ik op dat Cleo heel heel HEEL erg uit haar mond stonk. Echt een vieze muffe lucht. De week erop was de tandarts langs geweest en kreeg ik te horen dat haar tanden een beurt gehad hadden. Dus niet alle maneges zijn hetzelfde. Zoek dan door naar een stal waar je wel een goed gevoel bij hebt.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 23:32

S_en_Z schreef:
Babootje schreef:

Ja ze word leuk he <3

Zou niet weten waarom ze met meer druk beter zou presteren. Ze moet van achter naar voor en van been naar hand toe. Niet van voor naar achter en op de handrem. Krijgen ze trage achterbenen van en/of den valse knik. (weet je net zo goed als ik) Ze loopt niet continu zo hoor ;) vond het wel leerzame momenten.

Vind dat ze best aan mag geven dat ze het moeilijk vind. Ze doet keurig wat ik vraag. Ze durft zich daar alleen nog niet in los te laten. Komt vanzelf wel.

toch dan meer over de rug rijden? zie haar op de foto toch net teveel in 2 delen. maar mss is dat een momentopname. zal ik eem xtje foto's komen nemen?

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-13 23:47

Oeeeehhh mag ik meeeee? Dan is het geen iniminie meeting maar een mini meeting! :D

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 07:05

Haha jullie zijn welkom hoor. :D Weet wel dat mijn training afhankelijk is van hoe ze aanvoelt. :o Ze is steeds stabieler aan het worden, dus dat ik steeds vaker verder kan waar ik "gebleven" was. Maar das niet iedere dag.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 07:20

Nayomie schreef:
[ Afbeelding ]
Hierbij wil ik wel even zeggen, dat hij graag hangt in je handen, zodat hij minder hoeft te dragen.

Hoe krijg je zijn achterhand er meer onder was je vraag??

Door niet toe te staan dat hij in je hand hangt ;) De focus van het hoofd weghalen. En zorgen dat ie reageert op je kuit met naar voren vertrekken ipv 3 hakken en een tikje :o Hij oogt sloom en heel zwaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 10:12

Ilona schreef:
Ik gooi er ook een foto tegenaan..
[ Afbeelding ]

Het paard heeft bij zijn vorige eigenaar in de M gelopen, ik rij hem sinds een paar weken bij voor de nieuwe eigenaar. Het is een schat van een dier, maar ik vind het ontzettend lastig om hem correct te rijden. Wanneer je de teugels op maat pakt zit die meteen in de krul, drukt zijn rug weg en sloft de bak door. Je moet hem echt heel rond en laag en voorwaarts rijden zodat hij zijn rug gaat gebruiken. In de bak gaat dit de laatste tijd steeds beter, en hopelijk wordt die snel weer wat sterker. Hij mist heel wat spiertjes op zijn kont. Vandaag een stukje buiten gereden, was de eerste keer en er was heel wat spanning. Ik probeer zo min mogelijk van voren te doen en gewoon voorwaarts rijden. Hij gebruikt zijn achterhand ontzettend weinig, maar ben al blij dat hij zijn rug niet heel erg weg drukt. Volgende keer maar een foto in de bak maken, misschien wat makkelijker bekijken..

Maak hem actief, eerst lekker voorwaarts rijden, overgangen, aan je been maken. En dat hoofd voor lief nemen. Pas als ie lekker voorwaarts en aan je been is weer aan de voorkant gaan zitten.
Maar ik denk dat je al op de goede weg bent :)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-13 10:14

Damess, vandaag mn prive lesje op Cleo! Mijn vriendin maakt foto's, dus als het goed is heb ik foto's vanmiddag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 10:17

Ik heb gister ook weer lekker gereden, en wat kunnen zadels een verschil maken. Paard liep gister onder een dressuurzadel stukken beter :D Wilde eindelijk gaan nageven en zocht heel fijn mijn hand op. Ik verlies wel activiteit maar dat komt omdat ze het al moeilijk zat vind.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 10:20

Hier 3 foto's van mijn Pride met zijn verzorgster (13). Ze zijn nu een maandje een combi en ze gaan met sprongen vooruit. Pride vind het erg makkelijk om naar beneden te lopen, soms iets te gemakkelijk dus we zijn vooral bezig met hem voorwaarts rijden zodat hij je hand netjes volgt en hem goed aan t been krijgen. Gisteren was hij zowaar erg actief (mr is liever lui dan moe) en toen liep hij ook ontzettend lekker. Aangezien ze ook wedstrijdjes wil gaan rijden gaat ze hem waarschijnlijk 2x in de week doen en zal ze ook 1x in de 2 weken les gaan nemen.

Maar hebben jullie nog tips voor nu en loopt hij zo correct? Ik vind het zelf een fijn plaatje :) Teugels moeten idd korter, ze wilden m lang en laag rijden maar doordat ze m zo actief reed liep hij zelf in deze houding :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ze rijdt m pas kort en Pride is niet altijd de makkelijkste, hij was vooral erg traag, liep teveel op de voorhand en liep vaak met zn kin richting zn borst (ook als je de teugels los had). Ze gaan dus echt met sprongen vooruit :)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-13 10:23

Fijn Joolien! Vind ook niet dat we hele hoge verwachtingen mogen hebben aangezien jullie een 'gloed nieuw team' zijn.

@Calanddra, hier nog niks... Kan je foto's niet zien op mijn mobiel..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 10:25

Ik mis op alle foto's verbinding, wat wil zeggen dat het paard de rug vasthoudt. Overigens complimenten voor de rijstijl van deze 13-jarige dame!
Ga ervoor zorgen dat ze contact blijft houden, als ze contact verliest, vraag dan wat stelling, zodat het paard de teugel wel aan moet nemen. Uiteraard drijf je met been naar je hand toe want het paard moet wel de hand op gaan zoeken. Als je in de stelling weer contact hebt kun je het paard weer rechtstellen.
Maar vooral oplossen met been, ze moet dan wel goed terug blijven zitten om voorwaartse drang wat op te vangen, samen met de buitenteugel.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 10:27

Calanddra Ik vind hem erg in zijn eigen houdinkje lopen. Ik zie geen actief paard maar een "redelijk" voorwaarts paard.

Hij moet veel meer naar de hand toe zakken. Dit is puur spanning in de rug die je terugziet, hij heeft volgens mij ook maar een klein zweefmomentje.

Vind wel dat ze vriendelijk rijd voor zon prille combi en jonge meid
Laatst bijgewerkt door S_en_Z op 10-05-13 10:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 10:30

Callandra even uit nieuwschierigheid... Heeft ze een bodyprotector onder dr jas of zit haar jas gewoon zo raar?

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 10:36

Bedankt voor de tips! Hij loopt idd heel snel in zijn eigen houding, voorheen was dit erg op de voorhand lopen en met zn kin richting zn borst, dus het is al wat verbeterd :) hoop straks ook met les dat ze nog meer kunnen groeien, ik ben een echte recreatieruiter en rij voornamelijk buiten :P vind het dus lastig om goede tips te geven. Ikzelf ben voornamelijk bezig met voorwaarts neerwaarts, goed laten reageren op been (en vooral zo'n klein mogelijke hulp) en om m netjes mn hand te laten volgen. Ik wil ook zeker gaan lessen maar t komt er telkens niet van :')

Vanmiddag ga ik zelf met m rijden en worden er ook foto's gemaakt, zal dus ook zelf meteen aan de gang gaan met jullie tips :)

Ze rijdt idd ontzettend netjes! In t begin was t even wennen (Pride reageerde toen ik m net ook amper op been, plus hij is niet de actiefste, al zn hele leven niet geweest :') ) maar t gaat nu ontzettend goed met die 2 :) wel leuk om te weten trouwens, Kim rijdt pas 2 jaar paard :D

Fry, zit geen bodyprotector onder :)

edit: Zo liep hij trouwens toen hij er net was :=
Afbeelding

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 11:11

Ik zie absoluut vooruitgang. Maar dat handremmetje dat er op stond is er nog niet helemaal af.