Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nayomie schreef:En hoe kan ik zorgen dat zijn onderhand er beter onder komt?
Babootje schreef:Wat een lekker paard toch die Zyalda![]()
Alle foto's bekeken en wat ik nu op alle foto's toch nog een beetje mis is de verbinding. Ik vind haar net niet aan elkaar. Op sommige foto's is de rug echt weg. Misschien toch met iets meer druk rijden?
Snackie schreef:Ik vind het er een stuk vriendelijker uit zien dan een paar weken geleden, neusje er uit rijden, iets langere teugel, ontspannen in je armen, rechtop en trots zitten.
Je bent iig op betere weg dan eerst!
S_en_Z schreef:Babootje schreef:Wat een lekker paard toch die Zyalda![]()
Alle foto's bekeken en wat ik nu op alle foto's toch nog een beetje mis is de verbinding. Ik vind haar net niet aan elkaar. Op sommige foto's is de rug echt weg. Misschien toch met iets meer druk rijden?
Ja ze word leuk he
Zou niet weten waarom ze met meer druk beter zou presteren. Ze moet van achter naar voor en van been naar hand toe. Niet van voor naar achter en op de handrem. Krijgen ze trage achterbenen van en/of den valse knik. (weet je net zo goed als ik) Ze loopt niet continu zo hoorvond het wel leerzame momenten.
Vind dat ze best aan mag geven dat ze het moeilijk vind. Ze doet keurig wat ik vraag. Ze durft zich daar alleen nog niet in los te laten. Komt vanzelf wel.
Nayomie schreef:[ Afbeelding ]
Hierbij wil ik wel even zeggen, dat hij graag hangt in je handen, zodat hij minder hoeft te dragen.
Ilona schreef:Ik gooi er ook een foto tegenaan..
[ Afbeelding ]
Het paard heeft bij zijn vorige eigenaar in de M gelopen, ik rij hem sinds een paar weken bij voor de nieuwe eigenaar. Het is een schat van een dier, maar ik vind het ontzettend lastig om hem correct te rijden. Wanneer je de teugels op maat pakt zit die meteen in de krul, drukt zijn rug weg en sloft de bak door. Je moet hem echt heel rond en laag en voorwaarts rijden zodat hij zijn rug gaat gebruiken. In de bak gaat dit de laatste tijd steeds beter, en hopelijk wordt die snel weer wat sterker. Hij mist heel wat spiertjes op zijn kont. Vandaag een stukje buiten gereden, was de eerste keer en er was heel wat spanning. Ik probeer zo min mogelijk van voren te doen en gewoon voorwaarts rijden. Hij gebruikt zijn achterhand ontzettend weinig, maar ben al blij dat hij zijn rug niet heel erg weg drukt. Volgende keer maar een foto in de bak maken, misschien wat makkelijker bekijken..