Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
joenohoe schreef:themuisje schreef:Ja hoor. maar hoe zou je het zelf vinden als jij gefilmd werd en hier op een openbaar forum werd neergezet. en dan waarschijnlijk net op een moment dat het wat oneerbiedig gaat.
want laten we toe geven. iedereen doet wel eens iets wat achteraf gezien mischien niet door de beugel kan.
Ahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa dus het kan toch niet door de beugel ???
themuisje schreef:Ja hoor. maar hoe zou je het zelf vinden als jij gefilmd werd en hier op een openbaar forum werd neergezet. en dan waarschijnlijk net op een moment dat het wat oneerbiedig gaat.
want laten we toe geven. iedereen doet wel eens iets wat achteraf gezien mischien niet door de beugel kan.
themuisje schreef:Ja hoor. maar hoe zou je het zelf vinden als jij gefilmd werd en hier op een openbaar forum werd neergezet. en dan waarschijnlijk net op een moment dat het wat oneerbiedig gaat.
Fitzroy schreef:Niet alle paarden zijn nu eenmaal ieder moment even braaf en dan is het wel heeel makkelijk om gebruik te maken van filmmateriaal waarop het net iets minder volgens het boekje gaat.
JoviBan schreef:themuisje schreef:Ja hoor. maar hoe zou je het zelf vinden als jij gefilmd werd en hier op een openbaar forum werd neergezet. en dan waarschijnlijk net op een moment dat het wat oneerbiedig gaat.
Allereerst: dit zijn géén momentopnamen. Dit is hoe er regulier gereden wordt.
Veel mensen vinden dit normaal en/of zijn er blind voor. Op deze films wordt het in slow motion getoond. Dat maakt het nog meer duidelijk dat het om wantoestanden gaat. Want inderdaad, zoals de topictitel al zegt, het niveau is bedroevend....!
Verder: stèl dat ik in een dergelijk filmpje terecht zou komen. Dan zou ik me helemaal rot schrikken, een flink potje gaan janken en onmiddellijk naar mijn paard toe gaan om nederig door mijn knieën te gaan, mijn excuses aanbieden en haar om vergeving vragen. Ik zou voortaan heel bewust gaan rijden en zachtmoedig mijn teugels gaan gebruiken, want ik zou dergelijke "momentopnames" van mezelf nooit meer tolereren. Ik zou er dus zeker weten veel van leren en er iets mee doen.
Wat zou jij doen? Boos worden op de filmer ipv op jezelf? Je schouders ophalen en gewoon doorgaan zoals je altijd deed?
joenohoe schreef:Waar ik dit schreef was als ik het mij goed herinner als reactie op een 4-jarige pony die volop in de wedstrijden liep in de L-1. En IK heb niets fout gedaan, want ik liet het beleren doen door een professional.
Electra63 schreef:Ik ben het wel eens dat filmen heel goed is om jezelf en paard terug te zien en van te leren. En inderdaad schrik je daar (soms) van en kan je jezelf verbeteren.
Ook je proef filmen en dan thuis terugkijken met je protocol in de hand is IMO leerzaam.
Maar dan film je jezelf (of laat jij je filmen) en dat is iets heel anders als ergens gaan filmen en dat op een internetforum neer te zetten.
joenohoe schreef:Tendance schreef:@ Arabesk: Sorry hoor, maar wat wil je nu met het eerste filmpje zeggen? En dan die worried eyes? Mijn paard heeft altijd worried eyes. Ook als ze gewoon in de wei staat. Zo is ze nu eenmaal geboren.
Verder zie ik geen grote drama's in het filmpje...
En dat is nu net het probleem, de meeste mensen zijn er blind voor omdat het zo gewoon is geworden.
joenohoe schreef:Tendance schreef:Nee! Tijdens een openbaar evenement bij ons heeft iemand foto's gemaakt en daarvan een foto gebruikt voor op zijn zakken biks.
Dit is een publicatie in het openbaar en dat mag niet!
Hij is daar toen mee naar het bedrijf gegaan en krijgt nu ieder jaar een bepaald hoeveelheid zakken biks, maar volgens de advocaat konden ze ook voor een hoger bedrag naar de rechter gaan, omdat dit schending van de privacy is en daar zelfs het plaatsen van filmpjes van anderen op internet ook bij hoort.
Ik zeg niet iets zonder voorkennis.
Ik vind het jammer, dat jij nog steeds denkt, dat ik een of ander sneu jong meisje ben ofzo...
Zie je dan echt het verschil niet ??? Die foto's zijn gebruikt voor een commercieel doel en dat is weer TOTAAL wat anders. En de rest: die advocaat moet zich echt even verdiepen in zijn vak, als het waar is wat jij zegt. Ga maar eens wat sneupen op http://www.rechtspraak.nl voor wat betreft uitspraken op dit gebied, dan weet je waar je het over hebt.
tjoppie schreef:ik denk dat joviban een paard heeft welke altijd perfect aan de hulpen staat, nooit een eigen inbreng of mening heeft en altijd vraagt "hoe hoog??" als zij zegt SPRING. Joviban zal wel nooit hoeven corrigeren om haar paard correct te laten lopen onder de ruiter voor diens eigen lijfbehoud.
Ik vind dat bijzonder knap, want ik heb die momenten helaas heel regelmatig dat ik hier en daar eens wat bij moet sturen om mijn paarden op andere gedachte te brengen. En van die momenten zou je alleen van mij al een 8 minuten durend filmpje kunnen schieten als je slechts een week met me mee kijkt. En ik denk dat er zelfs " ergere" beelden dan hier getoond worden zou kunnen schieten op sommige momenten. Shoot me, ik wil mijn paarden heel houden, en correct laten bewegen onder de vrouw, en soms moet ik mijn karakterdieren wat meer overtuigen dan joviban blijkt.
JoviBan schreef:Blijkbaar ziet mijn overtuigingskracht en samenwerking met mijn paarden er anders uit dan dat van jou, tjoppie. Ik heb daar geen pijnlijke inwerkingen voor nodig. En wanneer iets niet zonder pijninwerking lukt, dan is of mijn paard nog niet zover of ik zelf niet of ik heb de vraag niet goed gesteld. Heel simpel. In dat opzicht hebben mijn paarden dus 'inbreng', omdat ik ze niet pijnlijk dwing en forceer tot iets.
In welk opzicht mag jouw paard eigen inbreng tonen, tjoppie?
tjoppie schreef:JoviBan schreef:Blijkbaar ziet mijn overtuigingskracht en samenwerking met mijn paarden er anders uit dan dat van jou, tjoppie. Ik heb daar geen pijnlijke inwerkingen voor nodig. En wanneer iets niet zonder pijninwerking lukt, dan is of mijn paard nog niet zover of ik zelf niet of ik heb de vraag niet goed gesteld. Heel simpel. In dat opzicht hebben mijn paarden dus 'inbreng', omdat ik ze niet pijnlijk dwing en forceer tot iets.
het zal joviban, het zal. Heb jij ook filmpjes van de uiteraard geweldige samenwerking die je hebt met je paarden? Ik ben wel heel nieuwsgiering hoe je dat doet. Want mijn paarden hebben allemaal elke keer dat ik rij wel eens een momentje dat ze even zeggen "nou Nicolletje, nu even niet!" Maar die moeten ook wel aan de bak, want ik wil ze graag heel houden dus rijkunstig goed hebben.
Ik hoop er een hoop van te leren
tjoppie schreef:JoviBan schreef:Blijkbaar ziet mijn overtuigingskracht en samenwerking met mijn paarden er anders uit dan dat van jou, tjoppie. Ik heb daar geen pijnlijke inwerkingen voor nodig. En wanneer iets niet zonder pijninwerking lukt, dan is of mijn paard nog niet zover of ik zelf niet of ik heb de vraag niet goed gesteld. Heel simpel. In dat opzicht hebben mijn paarden dus 'inbreng', omdat ik ze niet pijnlijk dwing en forceer tot iets.
het zal joviban, het zal. Heb jij ook filmpjes van de uiteraard geweldige samenwerking die je hebt met je paarden? Ik ben wel heel nieuwsgiering hoe je dat doet. Want mijn paarden hebben allemaal elke keer dat ik rij wel eens een momentje dat ze even zeggen "nou Nicolletje, nu even niet!" Maar die moeten ook wel aan de bak, want ik wil ze graag heel houden dus rijkunstig goed hebben. En daarnaast hebben ze altijd behoorlijk wat praatjes en hormoontjes. Het is een blij zelfverzekerd stel paarden wat ik heb lopen.
Ik hoop er een hoop van te leren
JoviBan schreef:.