Niveau is bedroevend...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Apple

Re: Niveau is bedroevend...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 21:03

Moderatoropmerking:
Hierbij het verzoek om niet persoonlijk naar elkaar te worden. Speel op de bal en niet op de man, sneren naar elkaar maken de sfeer er niet beter op. Ik heb wat off-topic reacties en onvriendelijkheden verwijderd.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 21:11

joenohoe schreef:
themuisje schreef:
Ja hoor. maar hoe zou je het zelf vinden als jij gefilmd werd en hier op een openbaar forum werd neergezet. en dan waarschijnlijk net op een moment dat het wat oneerbiedig gaat.
want laten we toe geven. iedereen doet wel eens iets wat achteraf gezien mischien niet door de beugel kan.

Ahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa dus het kan toch niet door de beugel ???

ik quote mezelf maar even ;)
themuisje schreef:
Ja hoor. maar hoe zou je het zelf vinden als jij gefilmd werd en hier op een openbaar forum werd neergezet. en dan waarschijnlijk net op een moment dat het wat oneerbiedig gaat.
want laten we toe geven. iedereen doet wel eens iets wat achteraf gezien mischien niet door de beugel kan.

vind dat sommige hier erg misselijk reageren.
electra: ben blij dat je gebleven bent. imo een van de eenigen die echt een toegevoegde waarde in dit topic heeft en temniste kan onderbouwen wat er bedoelt word :)

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 21:14

themuisje schreef:

dáarom vind ik dus dat het niet kan, wist het net even niet zo goed uit te leggen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 21:16

Dat had ik hierboven ook al aangegeven. En ik heb ook getemd. Niet alle paarden zijn nu eenmaal ieder moment even braaf en dan is het wel heeel makkelijk om gebruik te maken van filmmateriaal waarop het net iets minder volgens het boekje gaat.

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 21:20

inderdaad, ik ben allang blij dat ik er zelf niet op sta. Bij mij ging het erg slecht en ik heb vreselijk gereden waar ik me heel goed bewust van ben. Zul je net zien dat er mensen zijn die dit soort dingen gaan uithalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 21:23

themuisje schreef:

Allereerst: dit zijn géén momentopnamen. Dit is hoe er regulier gereden wordt.
Veel mensen vinden dit normaal en/of zijn er blind voor. Op deze films wordt het in slow motion getoond. Dat maakt het nog meer duidelijk dat het om wantoestanden gaat. Want inderdaad, zoals de topictitel al zegt, het niveau is bedroevend....!

Verder: stèl dat ik in een dergelijk filmpje terecht zou komen. Dan zou ik me helemaal rot schrikken, een flink potje gaan janken en onmiddellijk naar mijn paard toe gaan om nederig door mijn knieën te gaan, mijn excuses aanbieden en haar om vergeving vragen. Ik zou voortaan heel bewust gaan rijden en zachtmoedig mijn teugels gaan gebruiken, want ik zou dergelijke "momentopnames" van mezelf nooit meer tolereren. Ik zou er dus zeker weten veel van leren en er iets mee doen.

Wat zou jij doen? Boos worden op de filmer ipv op jezelf? Je schouders ophalen en gewoon doorgaan zoals je altijd deed?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-07-11 21:24, in het totaal 1 keer bewerkt

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 21:24

Vind ik ook, we hebben allemaal weleens een mindere dag hoor!
Ik denk als je beeldmaterialen van verschillende dagen/weken maakt van de zelfde ruiter dat dat in mijn ogen veel meer zegt dan 1 keer beeldmateriaal van 5 sec :+ maar goed..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 21:25

Fitzroy schreef:
Niet alle paarden zijn nu eenmaal ieder moment even braaf en dan is het wel heeel makkelijk om gebruik te maken van filmmateriaal waarop het net iets minder volgens het boekje gaat.

Kijk, hier heb je 't al. Het ligt allemaal aan de paarden. De paarden zijn stout, dwars, moeilijk, aan 't klieren etc. |o

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 21:30

Ik sluit me bij je aan joviban. Ik heb helaas genoeg filmpjes, vooral in mijn hoofd, dat ik me schaam dat ik ooit zo op paarden heb gezeten. Mijn vorige paard ben ik ook heel dankbaar dat ze het me vergeven heeft. Ik wist niet beter, had nooit geleerd na te denken over waarom een paard doet wat hij doet en dat ik daar veel invloed op had.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 21:32

JoviBan schreef:
themuisje schreef:

Allereerst: dit zijn géén momentopnamen. Dit is hoe er regulier gereden wordt.
Veel mensen vinden dit normaal en/of zijn er blind voor. Op deze films wordt het in slow motion getoond. Dat maakt het nog meer duidelijk dat het om wantoestanden gaat. Want inderdaad, zoals de topictitel al zegt, het niveau is bedroevend....!

Verder: stèl dat ik in een dergelijk filmpje terecht zou komen. Dan zou ik me helemaal rot schrikken, een flink potje gaan janken en onmiddellijk naar mijn paard toe gaan om nederig door mijn knieën te gaan, mijn excuses aanbieden en haar om vergeving vragen. Ik zou voortaan heel bewust gaan rijden en zachtmoedig mijn teugels gaan gebruiken, want ik zou dergelijke "momentopnames" van mezelf nooit meer tolereren. Ik zou er dus zeker weten veel van leren en er iets mee doen.

Wat zou jij doen? Boos worden op de filmer ipv op jezelf? Je schouders ophalen en gewoon doorgaan zoals je altijd deed?

sorry maar om het stukje dat je nederig voor je paard op de knieen zou moest ik toch even lachen :=

ik heb dergelijke filmpjes niet nodig om mijzelf telkens te willen verbeteren of steeds makkelijker en vriendelijker te kunnen rijden.
daar heb ik instructie voor :)* en natuurlijk spormentaliteit. maar dat kun je hier niet zeggen want dat word gelijk door de gehaktmolen gehaald en in verband gebracht met mensen die hun paard mishandelen. ja ik zou flink balen van zo'n filmpje. niet zozeer om de beelden zelf. puur omdat het lekker makkelijk is om te roepen hoe slecht de ruiters op de film rijden zonder zelf enige stap te zetten om dit niveau te verbeteren. puur en alleen alles en iedereen afbranden zonder zelf actie te ondernemen. dat is gewoon jammer (en met actie bedoel ik niet in ieder topic op een forum zetten dat iedereen bit, ijzer en boomloos moet. maar echt actie. als in: zelf je jury papiertje te halen. ruiters positieve feedback geven. en zelf instructie te worden. maar ik weet haast zeker dat de meesten die hier het hartst bléren niet aan de nodige eisen voldoen)

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 21:34

Nou ja, stel dat ík op dat filmpje had gestaan, was het wel echt een moment opnamen. Daarom zou ik dat zeer onterecht vinden. En ik geef in mijn vorige post al aan dat dat wel aan mij lag en niet aan mijn paard.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 21:37

Ik ben het wel eens dat filmen heel goed is om jezelf en paard terug te zien en van te leren. En inderdaad schrik je daar (soms) van en kan je jezelf verbeteren.
Ook je proef filmen en dan thuis terugkijken met je protocol in de hand is IMO leerzaam.
Maar dan film je jezelf (of laat jij je filmen) en dat is iets heel anders als ergens gaan filmen en dat op een internetforum neer te zetten.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 21:39

joenohoe schreef:
Waar ik dit schreef was als ik het mij goed herinner als reactie op een 4-jarige pony die volop in de wedstrijden liep in de L-1. En IK heb niets fout gedaan, want ik liet het beleren doen door een professional.

ook weer zoiets leuks:
deze pony heeft 4 wedstrijdjes gelopen. om nouw te zeggen dat hij volop in de wedstrijden loopt? :?

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 21:42

Electra63 schreef:
Ik ben het wel eens dat filmen heel goed is om jezelf en paard terug te zien en van te leren. En inderdaad schrik je daar (soms) van en kan je jezelf verbeteren.
Ook je proef filmen en dan thuis terugkijken met je protocol in de hand is IMO leerzaam.
Maar dan film je jezelf (of laat jij je filmen) en dat is iets heel anders als ergens gaan filmen en dat op een internetforum neer te zetten.

Ben ik het ook mee eens hoor, schrok er zelf ook van toen ik mezelf terug zag! :)

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 21:45

ik denk dat joviban een paard heeft welke altijd perfect aan de hulpen staat, nooit een eigen inbreng of mening heeft en altijd vraagt "hoe hoog??" als zij zegt SPRING. Joviban zal wel nooit hoeven corrigeren om haar paard correct te laten lopen onder de ruiter voor diens eigen lijfbehoud.

Ik vind dat bijzonder knap, want ik heb die momenten helaas heel regelmatig dat ik hier en daar eens wat bij moet sturen om mijn paarden op andere gedachte te brengen. En van die momenten zou je alleen van mij al een 8 minuten durend filmpje kunnen schieten als je slechts een week met me mee kijkt. En ik denk dat er zelfs " ergere" beelden dan hier getoond worden zou kunnen schieten op sommige momenten. Shoot me, ik wil mijn paarden heel houden, en correct laten bewegen onder de vrouw, en soms moet ik mijn karakterdieren wat meer overtuigen dan joviban blijkt.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 21:48

joenohoe schreef:
Tendance schreef:
@ Arabesk: Sorry hoor, maar wat wil je nu met het eerste filmpje zeggen? En dan die worried eyes? Mijn paard heeft altijd worried eyes. Ook als ze gewoon in de wei staat. Zo is ze nu eenmaal geboren.
Verder zie ik geen grote drama's in het filmpje...

En dat is nu net het probleem, de meeste mensen zijn er blind voor omdat het zo gewoon is geworden.

En dat zegt degene, die zelf vindt dat een ander niet normaal kan reageren of zijn mening niet voldoende onderbouwt.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 21:51

joenohoe schreef:
Tendance schreef:
Nee! Tijdens een openbaar evenement bij ons heeft iemand foto's gemaakt en daarvan een foto gebruikt voor op zijn zakken biks.
Dit is een publicatie in het openbaar en dat mag niet!
Hij is daar toen mee naar het bedrijf gegaan en krijgt nu ieder jaar een bepaald hoeveelheid zakken biks, maar volgens de advocaat konden ze ook voor een hoger bedrag naar de rechter gaan, omdat dit schending van de privacy is en daar zelfs het plaatsen van filmpjes van anderen op internet ook bij hoort.
Ik zeg niet iets zonder voorkennis.
Ik vind het jammer, dat jij nog steeds denkt, dat ik een of ander sneu jong meisje ben ofzo...

Zie je dan echt het verschil niet ??? Die foto's zijn gebruikt voor een commercieel doel en dat is weer TOTAAL wat anders. En de rest: die advocaat moet zich echt even verdiepen in zijn vak, als het waar is wat jij zegt. Ga maar eens wat sneupen op http://www.rechtspraak.nl voor wat betreft uitspraken op dit gebied, dan weet je waar je het over hebt.

Mijn schoonzusje studeert rechten, dat lijkt me een informatiebron waar ik voldoende aan heb.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 21:52

tjoppie schreef:
ik denk dat joviban een paard heeft welke altijd perfect aan de hulpen staat, nooit een eigen inbreng of mening heeft en altijd vraagt "hoe hoog??" als zij zegt SPRING. Joviban zal wel nooit hoeven corrigeren om haar paard correct te laten lopen onder de ruiter voor diens eigen lijfbehoud.

Ik vind dat bijzonder knap, want ik heb die momenten helaas heel regelmatig dat ik hier en daar eens wat bij moet sturen om mijn paarden op andere gedachte te brengen. En van die momenten zou je alleen van mij al een 8 minuten durend filmpje kunnen schieten als je slechts een week met me mee kijkt. En ik denk dat er zelfs " ergere" beelden dan hier getoond worden zou kunnen schieten op sommige momenten. Shoot me, ik wil mijn paarden heel houden, en correct laten bewegen onder de vrouw, en soms moet ik mijn karakterdieren wat meer overtuigen dan joviban blijkt.

:')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 21:54

Blijkbaar ziet mijn overtuigingskracht en samenwerking met mijn paarden er anders uit dan dat van jou, tjoppie. Ik heb daar geen pijnlijke inwerkingen voor nodig. En wanneer iets niet zonder pijninwerking lukt, dan is of mijn paard nog niet zover of ik zelf niet of ik heb de vraag niet goed gesteld. Heel simpel. In dat opzicht hebben mijn paarden dus 'inbreng', omdat ik ze niet pijnlijk dwing en forceer tot iets.

In welk opzicht mag jouw paard eigen inbreng tonen, tjoppie?

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 21:57

JoviBan schreef:
Blijkbaar ziet mijn overtuigingskracht en samenwerking met mijn paarden er anders uit dan dat van jou, tjoppie. Ik heb daar geen pijnlijke inwerkingen voor nodig. En wanneer iets niet zonder pijninwerking lukt, dan is of mijn paard nog niet zover of ik zelf niet of ik heb de vraag niet goed gesteld. Heel simpel. In dat opzicht hebben mijn paarden dus 'inbreng', omdat ik ze niet pijnlijk dwing en forceer tot iets.

het zal joviban, het zal. Heb jij ook filmpjes van de uiteraard geweldige samenwerking die je hebt met je paarden? Ik ben wel heel nieuwsgiering hoe je dat doet. Want mijn paarden hebben allemaal elke keer dat ik rij wel eens een momentje dat ze even zeggen "nou Nicolletje, nu even niet!" Maar die moeten ook wel aan de bak, want ik wil ze graag heel houden dus rijkunstig goed hebben. En daarnaast hebben ze altijd behoorlijk wat praatjes en hormoontjes. Het is een blij zelfverzekerd stel paarden wat ik heb lopen.
Ik hoop er een hoop van te leren
Laatst bijgewerkt door tjoppie op 19-07-11 21:58, in het totaal 1 keer bewerkt

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 21:58

tjoppie schreef:
JoviBan schreef:

het zal joviban, het zal. Heb jij ook filmpjes van de uiteraard geweldige samenwerking die je hebt met je paarden? Ik ben wel heel nieuwsgiering hoe je dat doet. Want mijn paarden hebben allemaal elke keer dat ik rij wel eens een momentje dat ze even zeggen "nou Nicolletje, nu even niet!" Maar die moeten ook wel aan de bak, want ik wil ze graag heel houden dus rijkunstig goed hebben.

ik wilde het nét zeggen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 22:04

tjoppie schreef:
JoviBan schreef:

het zal joviban, het zal. Heb jij ook filmpjes van de uiteraard geweldige samenwerking die je hebt met je paarden? Ik ben wel heel nieuwsgiering hoe je dat doet. Want mijn paarden hebben allemaal elke keer dat ik rij wel eens een momentje dat ze even zeggen "nou Nicolletje, nu even niet!" Maar die moeten ook wel aan de bak, want ik wil ze graag heel houden dus rijkunstig goed hebben. En daarnaast hebben ze altijd behoorlijk wat praatjes en hormoontjes. Het is een blij zelfverzekerd stel paarden wat ik heb lopen.

Die filmpjes heb ik ook al gevraagd, maar helaas, die komen er niet, denk ik zo.

Off-topic:
Tjoppie, ik dacht dat jij een man was := , ik weet alleen niet waarom :D .
Manier van communiceren, denk ik.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 22:06

Oh ja en even voor de mensen die het iets interesseert. Blijkbaar kun je toch niet alles goed zien op de foto, want de stangteugel hangt los. Daar sta ik namelijk om bekend, dat ik hem alleen in de galop gebruik, omdat ik hem verder niet nodig heb. Blijkbaar zien mensen dus dingen op een foto die er niet zijn.
Er is nog een 2e foto van opzij en daarop kun je zien dat de stangteugel in een bocht hangt.

Verder ja wat moet ik denken van dit topic....
De een zegt tegen de ander dat hij/zij niet persoonlijk mag worden en in de volgende post doet diegene het zelf net zo hard.

Ik heb een mening over wat ik zielig vind en dat is dit wat ik in de filmpjes zie gewoon niet!
Dat is mijn mening. Niets blind zijn voor... Ik zie wel wat er gebeurt, maar vind dit niet zielig.

Nogmaals dat is mijn mening en als jullie me dan blind vinden of onnozel of een dierenmishandelaar.... Het zal me mijn reet roesten....
Zo lang ik maar weet, dat ik goed ben voor mijn paarden en niemand gaat me vertellen, dat dit niet zo is zal me het een zorg zijn wat jullie vinden.

Denken jullie nu echt, dat als ik mijn computer uit zet ik ook nog maar 1 moment denk aan de sneer, of lelijke toespeling die ik van 1 van jullie heb gehad? Dan zijn jullie wel heel erg vol van jezelf.

Mijn mening is bekend, ik ben er wel klaar mee!

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 22:06

JoviBan schreef:
.

ik had je toevoeging niet gezien. Mijn paarden mogen allemaal eigen inbreng tonen, mogen allemaal hun zegje doen, en ik wil er in grote lijnen in meegaan (die vrijheid hebben ze) TENZIJ het ten koste gaat van hun eigen lijfsbehoud. Daar doe ik geen consessies in. Dus ik wil recht, los, van achteren naar voren van binnen naar buiten met 4 benen welke allevier gelijk belast worden en een paard dat correct over de rug loopt. Dat is het enige waar ik nooit consessies in doe, en dat doe ik niet voor mezelf, dat doe ik voor hun. Ook al is het soms moeilijk voor ze omdat ze liever lui dan moe zijn die dag.

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 22:07

Electra63 schreef:
[Tjoppie, ik dacht dat jij een man was := , ik weet alleen niet waarom :D .
Manier van communiceren, denk ik.

heel offtopic eenmalig. Ik heb wel een vriendin, half punt! :+