TEGEN bitloos rijden

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 17:02

Ik vind het een erg mooi filmpje :) Voor zover ik kan nagaan wordt dit paard normaliter inderdaad met bit getraind. Ik ben erg benieuwd hoe het paard zou lopen wanneer het voor een langere periode bitloos getraind zou worden.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 17:03

MaritAriel schreef:
Tendance schreef:
En zolang jij mij niet af gaat kraken, omdat ik wel met bit rijdt en niet gaat zeggen dat ik een dierenbeul ben, kunnen wij nog rustig door 1 deur.
Leven en laten leven toch?

naar wie is deze reactie bedoeld :P?

Voor jou! En sorry die andere was flauw!

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 17:03

Tendance schreef:
Wie durft er foto's van zichzelf te plaatsen met het bitloze rijden. Ik heb het al wel eerder aangedurfd om mij op mijn paard tentoon te stellen met S&T.....

als ik foto's op deze pc zou hebben ja , met liefde en plezier zelfs! Helaas is dit de laptop van mijn moeder en staan er geen foto's op maar zal eens kijken :)

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 17:04

Even over dit filmpje, het is knap gedaan enzo, maar met bit zou het nog beter zijn. Ik vind bitloos toch nog altijd het best passen in recreatief kader of op jumping, dressuur vind ik toch veel beter met bit.

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 17:05

Citaat:
naar wie is deze reactie bedoeld :P?

Voor jou! En sorry die andere was flauw![/quote]

haha ik vond hem wel humor . Maar goed, ik ben zeker niet tegen mensen met bit en zit hier ook zeker niet om die mensen af te kraken . Want ik heb er zelf ook 8 jaar mee gereden . Het frustreerd mij alleen dat mensen denken dat je bitloos niet het zelfde kan rijden als met bit ( hoger niveau ) . Maar goed . Als jij en je paard beter functioneren met als zonder bit . zeg ik uiteraard , rijd dan vooral door met bit!

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 17:06

Ik heb foto's in mijn profiel en onderschrift staan, of wil je dat ik ze hier in het topic plaats? (waarom wil je eigenlijk foto's?)

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 17:08

betadine schreef:
Even over dit filmpje, het is knap gedaan enzo, maar met bit zou het nog beter zijn. Ik vind bitloos toch nog altijd het best passen in recreatief kader of op jumping, dressuur vind ik toch veel beter met bit.

Of het met bit beter zou zijn kunnen wij denk niet over oordelen al zal het wellicht wel zo zijn. Wat ik al eeder zei, volgens mij wordt dit paard normaliter met bit gereden, wanneer dan sporadisch keer bitloos wordt gereden kan ik me voorstellen dat het minder goed gaat dan met bit. Daarom ben ik dus wel heel benieuwd hoe het zou gaan als het paard voor een langere periode bitloos wordt getraind en de combinatie hier aan gewend is.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 17:08

Je kunt nooit hetzelfde rijden met bit als zonder bit, want als je geen bit in hebt, dan is het al direct niet hetzelfde als wel met bit rijden.

En ja die is ook weer voor jou en wederom niet serieus!

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 17:10

Tendance schreef:
Je kunt nooit hetzelfde rijden met bit als zonder bit, want als je geen bit in hebt, dan is het al direct niet hetzelfde als wel met bit rijden.

maar hoe komt het dan dat mijn paard vele male beter loopt en beter reageerd zonder bit ?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 17:11

Mijn zusje rijd deze pony al een jaar bitloos, deze foto is met instappen.
Dit is zijn eerst keer in een echte bak en er stonden ook allemaal grote paarden om hem heen en er reed nog een ander paard in de bak die hij nog niet kende. hij is ook geen andere paarden gewend. Hij is 5 jaar. We hadden toen nog een heel irritant hoofdstel maar ik vind dat deze foto wel ontspannen is, en ontspanning is naar mijn mening heel belangrijk met rijden.

Met bit in is hij heel erg gespannen, wat ik niet kan verklaren. :)

Afbeelding

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 17:11

MaritAriel schreef:
Tendance schreef:

maar hoe komt het dan dat mijn paard vele male beter loopt en beter reageerd zonder bit ?

Je leest mijn bericht niet goed! Je moet hem echt met een dosis humor lezen en ik weet zeker dat je die wel hebt!

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 17:13

Wat ik persoonlijk wat vreemd vind aan het filmpje is dat de amazone met zweep rijdt......kijk dat vind ik in een dergelijke oefening dan weer overbodig.... :Y)
is in de proef ook niet toegestaan.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 17:13

Shetlanders zijn altijd gespannen als ze iets anders dan gras in hun mond hebben want stel je voor, dat ze met een bit in hun grasquota niet kunnen halen...
Oh ik moet achter de pc weg. Ik word echt te flauw nu.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 17:14

papagroom schreef:
Wat ik persoonlijk wat vreemd vind aan het filmpje is dat de amazone met zweep rijdt......kijk dat vind ik in een dergelijke oefening dan weer overbodig.... :Y)
is in de proef ook niet toegestaan.

En ik weerhield me er nog wel zo van om dat te zeggen!!! Doe jij het alsnog!

Jellebie

Citaat:
Je leest mijn bericht niet goed! Je moet hem echt met een dosis humor lezen en ik weet zeker dat je die wel hebt!

omg , ik had het laatste stukje al niet gelezen van wederom niet serieus , maar hij is wel leuk hahaha :+

emilyslaluna

MaritAriel schreef:
emilyslaluna schreef:
Ik heb het waarschijnlijk niet perse nodig. Ik kan er ook geen meing over geven want ik heb nog nooit bitloos gereden. Maar ik vind met bit rijden best fijn. Maar ja ik ken niks anders haha.

hoe weet je dat je dat het fijnst vind als je nog nooit zonder heb geprobeerd ?

Uhmmm volgens mij heb ik al gezegd dat ik er geen meing over kan geven. EN IK HEB NIET gezegt dat ik het fijnst vind om met bit te rijden dan zonder bit. Ik zei ik vind het best fijn om met bit te rijden.
Zie je het verschil?

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 17:15

Citaat:
Uhmmm volgens mij heb ik al gezegd dat ik er geen meing over kan geven. EN IK HEB NIET gezegt dat ik het fijnst vind om met bit te rijden dan zonder bit. Ik zei ik vind het best fijn om met bit te rijden.
Zie je het verschil?

pfff jeetje , ik zit veel te lang achter dit ding.. ik lees dingen niet of half . sorry ;)

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 17:16

MaritAriel schreef:
Tendance schreef:

Er zou natuurlijk iets aan je rijkunst kunnen mankeren....of aan de mond van je paard
Laatst bijgewerkt door papagroom op 22-11-11 17:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Tendance

Ik kan wel van een mening spreken en zeggen, dat mijn paard veel zekerder is met bit dan zonder bit.
Nu is mijn merrie er ook 1 die alles altijd in haar mond deed, dus misschien, dat dat het is.

MarlindeRooz

Tendance schreef:
Shetlanders zijn altijd gespannen als ze iets anders dan gras in hun mond hebben want stel je voor, dat ze met een bit in hun grasquota niet kunnen halen...
Oh ik moet achter de pc weg. Ik word echt te flauw nu.

Ja dat is waar, maar die pony op die foto is geen Shetlander maar een Fries met dwerggroei..
Je moet hem eens zien showen. :')

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 17:17

Ow oke ja sorry.

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 17:18

Citaat:

Citaat:
Er zou natuurlijk iets aan je rijkunst kunnen mankeren....of aan de mond van je paard

Die opties heb ik toen inderdaad zeker meegenomen! Mond is meerdere keren gecontroleerd omdat ze ook veel kwijlde , maar dat was tiptop in orde , en tja , mijn rijstijl.. dan zou ze ook moeten protesteren met bitloosrijden en dat doet ze niet ;)

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 17:19

Tendance schreef:
Ik kan wel van een mening spreken en zeggen, dat mijn paard veel zekerder is met bit dan zonder bit.
Nu is mijn merrie er ook 1 die alles altijd in haar mond deed, dus misschien, dat dat het is.

plus dat ieder paard natuurlijk anders is :D

MarlindeRooz

Re: TEGEN bitloos rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 17:22

Die Shetlander/fries met dwerggroei is ook heel onzeker in het rijden, vandaar ook die zweep want hij wou niet door de plassen in de bak en mijn zusje kan met haar beentjes dan net niet genoeg ondersteuning geven met haar benen. :=

Maar als je goed met je benen rijd maakt dat een paard vaak ook al zekerder. :o

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 17:22

Ja veel paarden lopen beter zonder bit, maar die worden dan ook niet uitgebracht in moeilijkere dressuurproeven waar de concurrentie met bit overheerst. iedereen moet doen waar hij en zen paard zich het best bij voelt, maar ik krijg het stilletjes aan ook op mijn zenuwen van die reacties van die bitloos fanatieken :roll:
Ook al geef ik toe dat sommige paarden moeilijker te rijden zijn met bit als zonder, maar omgekeerd ook. Maar moet hiervoor iedereen die anders denkt afgebroken worden ? wat maakt het nou uit of je met bit of zonder rijd ? En als het dan toch zo veel beter kan zonder bit bewijs dan zelf wat je allemaal kunt zonder bit dat met bit niet lukt ?