Ben je een slechte ruiter als je valt?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Aptilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 18:44

wij hebben een "top" springruiter op stal die lacht als een ander eraf valt maar als hij er er valt zegt hij altijd Alle goede ruiters vallen wel eens.!!!
En je leert er toch weer van dus nee je bent absoluut geen slechte ruiter als je valt.!!

edit : ik ben er vroeger zo vaak af gevallen dat een ander zou zeggen waarom stop je niet hahaha
(vervelende pony die je 4x per les eraf bokte en reed hem 4x in de week :D )
Laatst bijgewerkt door Aptilla op 12-01-13 18:47, in het totaal 1 keer bewerkt

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 18:45

Ik ben meer gevallen van een shetlander vroege van een paard 2 x ongeveer. Vorig jaar wou ik een slange volte maken en hebpaard was er niet mee eens om rechts af te slaan dus ging links af dus verloor me evenwicht en viel heel langszaam van hem af. En ben 1x samen met het paard gevallen na een paar rondjes volte galoperen.

En een paar weken terug ging me paardje er van door en bokte hoog dus zat op zijn nek kon me wel optijd terug zetten in het zadel.

Maar vind het niet echt een slechte als je wel eens van een paard af valt.

Maxineeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 20:38

De tijd zal het leren, En nee je bent geen slechte ruiter als je eraf valt. Als je niet meer durft . Ja dan ben je geen held.. (LIGT ERAAN OP WAT VOOR MANIER JE ERAF VALT !! ) :o

AdmiralChaos

Re: Ben je een slechte ruiter als je valt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 01:00

Ik ben een keer eraf gevallen, behoorlijk hard en pijnlijk, daarna lange tijd niet gereden omdat ik zoiets had van: straks val ik weer. Maar goed, op een gegeven moment toch erop, en gaat goed :D Je bent geen slechte ruiter als je eraf valt, gebeurt bij iedereen wel eens.

minetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 01:06

Vallen en opstaan! :o
Ze zeggen bij ons altijd: goede ruiters willen de beste bak-bodems voor hun paard, dus die moeten ook zo af en toe getest worden op val-bestendigheid :D En als er dan weer iemand af ligt: aah de bodem is ook weer getest! :')

Helaas zegt dat wel weer iets over mij, want ik val gewoon niet <<) nu ben ik ook echt geen watje en een bangeschijterd. Ik spring hoog zat, ook zonder zadel en hoofdstel, stijgeren zonder zadel en weet ik allemaal wat ik uitvreet := Maar ik val niet *D *klopt af*

Manonislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 01:22

Of je hebt een rustig paard, of geluk als je nooit gevallen bent....
Ben op de manege wel 11x gevallen, nu met eigen pony (gelukkig) nog nooit.
Heb haar nu een half jaar. Ze bokt altijd flink als ze nog koud is, maar ik voel het aankomen, dus ben voorbereid..... Het zijn geen gemene bokken, meer losgooien.
Spring ook met haar en gelukkig weigert ze nooit!!
Mijn eerste buitenrit moet ik dit voorjaar nog gaan maken, wel met bp....

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 17:05

ben er wel eens dom van afgevallen
waren aan het uitstappen en op eens gaat hij schudden haha en ik lag er naast moest er onwijs van lachen en dat paard keek me aan van wat doe jij nou maar zulke domme momenten heb je ook wel eens

of ook een x gingen we met crossles door waterbak en het was me niet gezegt dat mijn paard onwijs van water houd dus hij gaat in galop door de waterbak en neemt in eenx een duik neus naar beneden en ging hij rollen en daar lag ik ook haha was zeiknat maar ben er goed vanaf gekomen

minetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 20:40

Manonislief schreef:
Of je hebt een rustig paard, of geluk als je nooit gevallen bent....

Ik ben wel is gevallen, maar de laatste 5 jaar niet meer. Ik heb een zeer braaf paard, maar rustig, zeker niet.

Ik weet nog wel dat ik toen ik 6 was had ik een les op een manege waar ik met mijn Shetlander stond. Daar reed ik dan, op mijn Shet tussen alle grote lespaarden :+ Maar wat was ik trots op hem, hij met z'n kleine beentjes die grote pony's bijhouden _/-\o_ Totdat hij struikelde en op z'n knietjes zat & daar ging ik dan: koprol over de hals en daar zit je dan op de grond voor je pony terwijl de rest doorrijd _O-

eveliienxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 20:42

Degene die mij lesgeeft zei laatst : 'je bent pas een echte ruiter als je een keer gevallen bent ' , en op een of andere manier ben ik het hier best mee eens ( als je het op de goede manier ziet dan (': )

AdmiralChaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 21:00

Leer je in ieder geval hoe je moet vallen haha :P

eveliienxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 21:02

Ja, dat is ook slim :p ( hebben wij op de manege laatst trouwens les in gehad haahah, valles aan het einde van een les (""": )

Johan_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 21:23

hmm het is alweer bijna 2 weken geleden dat ik er voor het eerst af ben gevallen.. ik moet zeggen dat het me wel onbewust onzekerder heeft gemaakt.. maar zal wel weer overgaan gewoon doorgaan zeg maar..

AdmiralChaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 21:38

Als je gewoon rustig aan doet moet het wel goed komen :D

SimsonMyBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 18:17

Vallen hoort er nou eenmaal bij, dat maakt je absoluut geen slechte ruiter.
Ik heb ook wel wat ervaring met vallen (2x gebroken arm, 1x gekneusde pink en kaak. Oeps..)
Ik ben alleen niet verder gaan rijden met m'n gebroken arm, maar dat was ook wel een beetje raar geweest haha. Zelf vind ik juist dat goede ruiters de mensen zijn die vallen en meteen zonder zeuren weer opstijgen en gewoon verder rijden.

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 18:23

Ze zeggen dat je pas een exhte ruiter ben na 11 x vallen!
Ik ben al een echte ruiter :o :D

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 18:25

Nou, lijkt mij, als je geen echte ruiter bent, ook nog nooit bent gevallen :D
Ben 2x totaal gevallen. Daarvan leer je! :j

Deborah_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 21:28

Ligt t aan mij of leert iedereen het:
met vallen en opstaan?

Van je vallen kun je leren! Zeker geen slechte ruiter!

Mloulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 21:59

eveliienxx schreef:
Degene die mij lesgeeft zei laatst : 'je bent pas een echte ruiter als je een keer gevallen bent ' , en op een of andere manier ben ik het hier best mee eens ( als je het op de goede manier ziet dan (': )

In IJsland is dat pas bij honderd keer :-D (heb daar een rondrit gemaakt, dit zei de organisator)

blackbeauty5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 00:00

ik weet echt niet meer hoe vaak ik ben gevallen hoor! maar ik denk niet dat het er mee te maken heeft of je een goede ruiter bent, meer de combinatie tussen alle omstandigheden; je paard, hoe je je voelt, de omgeving, de rit, de rijstijl enz

Lxndsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 21:07

Inderdaad, van vallen leer je! :)
Ik ben waarschijnlijk al meer dan 50 keer gevallen! ;d
Dit wil daarom niet zeggen dat je een slechte ruiter bent, lijkt mij.

HillyHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 21:08

nee je bent nooit een slechte ruiter je bent gewoon op eigen niveau

Nobodyshere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 18:38

je leert met vallen en opstaan!!

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 19:25

Ze zeggen wel eens dat als je niet valt, je ook geen risico's hebt genomen. Ben ik het niet mee eens, want een ruiter die nog geen optimale balans heeft (trouwens ook een ruiter mét balans) kan zo van zijn paard rollen als die eens flink zijn best doet. Ik vind dat het er gewoon bij hoort, bij wedstrijden zie je mensen er ook vaak zat af rollen en die mensen kan ik echt geen slechte ruiters noemen.

minetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 18:20

Riraito schreef:
Ze zeggen wel eens dat als je niet valt, je ook geen risico's hebt genomen.

Ben ik het ook niet mee eens. 1.55 meter springen met een paard van 1.58, 1.20 springen zonder zadel en hoofdstel, op buitenritten zonder zadel en hoofdstel en met bijna 60 km per uur zonder zadel en hoofdstel door weilanden crossen vind ik risico's zat! _/-\o_

Zazoutjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 08:33

als je met je liefde en passie voor paarden het je niet uitmaakt Hoevaak je valt en gewoon doorzet ben je juist een hele goede ruiter.
Btw vallen is niet slecht,het hoort erbij, het blijft een dier. Iedereen valt weleens.