denise04 schreef:Firefly4 schreef:Zou wel raar gezicht zijn, zonder voortanden
Ik zal vanavond wel es een foto erbij zetten
Zie hier.... Mijn meis zonder tanden hihi

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
wimmus schreef:Firefly4 schreef:Hoe kan ik nu aan haar lichaamsbouw zien of het paard er klaar voor is om een ruiter erop te hebben?
Dat kun je dus NIET zien.
Tenzij je röntgenogen hebt, weet je niet wat er wel en niet volgroeid is..
Linkje; http://users.telenet.be/peter.ryckeboer/artikels/welzijn/oudgenoeg.html
Hoewel het ene paard misschien eerder klaar is dan de andere, is er niet 1 paard wat op z'n 3de al volledig volgroeid is.
MargrietJonk schreef:Het paard gezien te hebben en foto's natuurlijk.
Ze is 4 Feb klinisch en röntgenlogisch gekeurd. Ik wilde weten wat voor vlees ik in de kuip had alvorens ik met haar aan de slag zou gaan. Ik heb haar zelf gefokt, maar je hoort zoveel verhalen over mensen die al voor een langere periode met een dier bezig zijn, waarvan achteraf het 'binnenwerk' niet goed is...
Libera schreef:Klinkt meer als een dominantie probleem, hebben shetten vaker last van
Denk bovendien niet dat rondjes galoperen in de bak met een meisje van 10 echt zwaar werk is. Mocht het toch teveel voor 'm zijn, dan zou hij echt niet willen galoperen. Zo'n meisje ligt er dan zo naast
Roosje1995 schreef:ik vind eigelijk ook pas na 4 of 5 jaar moet doen dan weetje zekkr dat er niks mist kan gaan gewoon vind ik dat mensen veelste snel inrijden en als ze dan niet wat goed doen worden ze meestal al gelijk geslagen dat vind ik dan zo zielig een paard wat dan niet snap omdat hij maar nog net onder het zadel licht en dat mens dat er dan er omzit dan zit die de slaan en te shoppen en te trekken in zijn mond ik vind dat je dat een paard niet kan aandoen !
maarja gelukkig zijn niet alle mensen zo
want waar ik rij is er een vrouw die haar paard 4 en 5 zijn nog steet ingreden en die begint deze zomer er pas mee dat vind ik wel goed van haar
Cryssie schreef:Ik ben met heel veel dingen eens in dit topic, maar mensen.....Paarden van nu worden ontzettend verwend en mogen blij zijn met zulke baasjes.
Vroeger werd er al heel vroeg mee gereden. 2 jaar stonden ze al voor de kar en weet niet hoeveel kilo's te trekken.
Kijk zelf wanneer je paard er klaar voor is. Jezelf als geen ander voelt het aan. Of je paard nou 3 jaar of 10 jaar is en beleerd moeten worden ........ paarden van nu mogen in hun handen klappen (als ze het konden)