Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
nombrado schreef:het bekken is het belangrijkste deel van het recht gaan en in balans lopen van de rest van het lijf
maw...is een paard recht, kan het paard in de verzameling zelf de halshouding aannemen die hij ervaart als in balans gaan.
de kracht en motor zit in de ah, niet in de hals
hals en hoofd fungeerd als balans stok...zoveel mogelijk afblijven dus.
een paard stuurt vanachteruit....niet met de hals (anders hadden daar wel voetjes onder gezeten)
MissPK schreef:Ik heb ook geleerd om voorzichtig met meer stelling te werken en dan vooral de kant op waar hij achter zwakker is nog..dus rechtsachter is minder sterk nog dan meer stelling aan het hoofd naar binnen vragen rechtsom.
nombrado mijn paard is dus nog niet altijd recht, wellicht zit hem daar het verschil in?
Woodstock schreef:nombrado schreef:het bekken is het belangrijkste deel van het recht gaan en in balans lopen van de rest van het lijf
maw...is een paard recht, kan het paard in de verzameling zelf de halshouding aannemen die hij ervaart als in balans gaan.
de kracht en motor zit in de ah, niet in de hals
hals en hoofd fungeerd als balans stok...zoveel mogelijk afblijven dus.
een paard stuurt vanachteruit....niet met de hals (anders hadden daar wel voetjes onder gezeten)
My point exactly! En dat wat achter niet goed gaat, wordt weerspiegeld in de hals. Maar als je de hals soepel maakt, wil dat imo nog niet zeggen dat het lichaam ook soepel is. Is Moll's denkwijze niet iets van Baucher? als ik het me goed herinner?
MissPK schreef:Bedankt voor jullie uitvoerige beschrijvingen weer!![]()
Als ik dat zo lees allemaal vrees ik wel dat ik me weer teveel focus op de voorkant van het paard, als ik meer op de achterhand en beenzetting let komt het vast redelijk in de buurt met wat ik zelf zou moeten kunnen voelen en doen om mijn paard in ontspannenheid in de juiste buiging te krijgen en zo verder uit te kunnen bouwen...
Ik ga erg mijn best doen aankomend weekend foto's of filmpjes van ons te laten maken want ik ben steeds nieuwsgieriger aan het worden of ik wel de juiste dingen vraag en doe. Als ik gereden heb voelt het soms al heel redelijk aan maar hoe meer ik hier lees hoe meer ik ga twijfelen aan alles
nombrado: Precies wat ik bedoel met wat ik hierboven al schreef
Moll schreef:tis maar hoe je in staat denk ik, Baucher, en ook Steinbrecht beginnen bij de hals, en wie ben ik om 2 grootmeesters in twijfel te trekken.
mol
Moll schreef:tis maar hoe je in staat denk ik, Baucher, en ook Steinbrecht beginnen bij de hals, en wie ben ik om 2 grootmeesters in twijfel te trekken.
mol