[AC]Ervaring met Antoine de Bodt?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Stanzie

Re: [AC]Ervaring met Antoine de Bodt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 17:03

Zo is dat!

Zolang je er zelf maar prettig bij voelt.

Ik zelf ben nogal zoekende geweest met wat bij mijn gevoel aansluit. En op deze manier voel ik me er goed bij.

Even on topic:

Leuk paardje heb je.
Ik ben nog niet zolang op bokt en ben nog even zoekende hoe ik foto's er op krijg. :)

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 17:05

Dank je. Je bedoeld ook vast off topic hahaha, het zijn overigens oude foto's moet nog eens foto's laten maken. Maar ja ben meestal alleen. Maar ook dat komt goed. Zal keer opname maken van les of foto's.

Stanzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 17:09

Whahahahahaha on topic STUPID..
Laten we het er op houden dat ik een excuus heb. ( Blond)

Volgens welke methode rijd jij? (klinkt ook weer zo beladen want ieder rijd toch een beetje op zijn eigen methode) Maar ja alles moet tegenwoordig een naam hebben. :)

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 17:20

Ik zou niet weten hoe die methode heet!!!!

Ik zal je zo vertellen, ik rij de paarden met been naar voren toe en richt ze recht. Ik werk niet via contrastelling. Ik werk op beide kanten met buiging en leer paard te buigen om mijn benen. Zodra ik voel dat paard naar buiten of naar binnen wil vallen dan grijp ik in door middel van opvangen via teugel of door middel van paard om te zetten voor been. Want zowel aanleuning moet gelijk zijn maar gewicht tussen mijn benen, paard mag niet tegen mijn been in gaan hangen. Daar zet ik onmiddelijk het paard voor om. Ik train heel veel met buigingsarbeid, dus ik rij veel voltes en verklein deze en vergroot deze op beide handen, zoveel mogelijk wisselen zodat paard zo soepel mogelijk word, daarna wat schouderbinnenwaarts, travers renvers, appuyeren. Maar gewoon wel dat tijdens de oefening paard rechgericht onder me loopt met tact en swung, dus ja wat zal ik zeggen volgens scala??? Paard moet deining krijgen in de rug en lekker los laten.

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 17:24

Maar de basis moet bij mij in orde zijn en ik ben er streng in, als dit niet in orde is kan ik niet verder dus kan ik mijn oefeningen ook niet doen. En die zal ik dan ook niet doen. Ik wissel mijn training wel af, dus niet dagelijks hetzelfde te doen, dan leg ik meer nadruk op mijn galop op en dan weer aan draf en dan weer aan buiging. Het is maar net hoe paard aanvoelt voor mij. Ik kijk daar altijd na ook als ik met andere paarden bezig ben.

Stanzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 17:27

Nou dat klinkt ook netjes en paard eerlijk!

Zo zie je maar eigenlijk zijn we met het zelfde bezig alleen volgens een andere manier. Het paard recht richten.. Grappig.
Rug los en buikspieren aanspannen.

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 17:32

Ja ik maak verbinding met mond en paard moet erop nageven waarop ik weer nageef, tempowisselingen rijden en oprichten die hap en in oefeningen ook tempowisselingen rijden om paard nog meer te buigen, nog meer aan te spreken op de spieren om deze te rekken en vervolgens dat paard dus ook nageefelijk blijft in de oefeningen waardoor deze gegymnastiseerd word en los in lijf en dragend rond loopt.

Stanzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 17:43

Je zet ze dus goed aan de fitness..:)

Ook wel weer een overeenstemming want ook ik werk veel met volte sluiten en openen.
In elke manier zit altijd wel iets waar je het mee kunt vinden. Eigenlijk zou je van alles een stukje moeten nemen wat voor je gevoel het juiste is dan heb je de juiste methode..:)

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 17:52

Ik doe ook wel iets met mn benen hoor :)

Maar een klein voorbeeldje van verschil tussen hoe ik de hulp eerst gaf en nu:

Inzet schouderbinennwaarts mag niet met binnenbeen, maar heb ik eenmaal de sb ingezet en ze valt naar binnen dan mag ik wel even corrigeren met mn been.

Dus mn benen hangen niet doelloos naast die buik naar beneden haha!

En wat je soms ziet, mensen die hun binnenbeen heel ver naar achter leggen om er met moeite een schouderbinnen uit te persen, dat mocht ik voorheen ook al nooit ;)
Dan heb je een achterhand naar buiten ipv schouderbinnen haha!

En nu ik met Hilde wat verder ben zit ik ook minder naar voren, gewoon rechtop omdat ze zelf meer op de achterhand moet blijven en alle hulpen worden kleiner.
En wegdraven en aangalloperen enz gaat toch ook echt met een beenhulp, maar er zit in de kleine dingetjes wel verschil, zoals dus je beenhulp met sb en wijken enzo.
Ik schakel trouwens ook in de SB en alle andere zijgangen, werken zal ze voor dr brokjes haha!
En (zeker omdat een fries nogal eens wat extra werk qua hoofd/halshouding nodig heeft en snel lang word in t achterbeen ;) ) er wordt ook veeeeel weggereden en teruggereden, om een fijne aanleuning te krijgen en haar fijn en scherp aan mn hulpen te hebben.

Stanzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 18:00

In het begin ziet het er ook heel maf uit je zit ver naar voren en je draagt je handen hoog. Maar hoe verder je bent hoe kleiner die hulpen worden en ziet het er heel erg normaal uit.

labionics

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 18:20

Stanzie schreef:
Zo is dat!

Zolang je er zelf maar prettig bij voelt.

Ik zelf ben nogal zoekende geweest met wat bij mijn gevoel aansluit. En op deze manier voel ik me er goed bij.

Even on topic:

Leuk paardje heb je.
Ik ben nog niet zolang op bokt en ben nog even zoekende hoe ik foto's er op krijg. :)

Adres (URL) kopieren en dan voor het adres [img]en[/img] na het adres typen

Jaahhhhh FOTO'SSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS

Stanzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 18:26

Bedankt voor de tip! :)

Jij bent van paard en recht?

Ken je ook www.rechtpaard.nl
Daar les ik.

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 19:49

Renske_ schreef:
Ik doe ook wel iets met mn benen hoor :)

Maar een klein voorbeeldje van verschil tussen hoe ik de hulp eerst gaf en nu:

Inzet schouderbinennwaarts mag niet met binnenbeen, maar heb ik eenmaal de sb ingezet en ze valt naar binnen dan mag ik wel even corrigeren met mn been.

Dus mn benen hangen niet doelloos naast die buik naar beneden haha!

En wat je soms ziet, mensen die hun binnenbeen heel ver naar achter leggen om er met moeite een schouderbinnen uit te persen, dat mocht ik voorheen ook al nooit ;)
Dan heb je een achterhand naar buiten ipv schouderbinnen haha!En nu ik met Hilde wat verder ben zit ik ook minder naar voren, gewoon rechtop omdat ze zelf meer op de achterhand moet blijven en alle hulpen worden kleiner.
En wegdraven en aangalloperen enz gaat toch ook echt met een beenhulp, maar er zit in de kleine dingetjes wel verschil, zoals dus je beenhulp met sb en wijken enzo.
Ik schakel trouwens ook in de SB en alle andere zijgangen, werken zal ze voor dr brokjes haha!
En (zeker omdat een fries nogal eens wat extra werk qua hoofd/halshouding nodig heeft en snel lang word in t achterbeen ;) ) er wordt ook veeeeel weggereden en teruggereden, om een fijne aanleuning te krijgen en haar fijn en scherp aan mn hulpen te hebben.

Ik zet sb eigenlijk altijd in eerst via volte en via buitenteugel en enige druk binnenbeen, zodat mijn lengtebuiging voor elkaar is, ik laat mijn been ook lang naar beneden hangen en mocht ik inwerken met been, dan is dat in buurt van singel omdat daar paard ook moet buigen. Inderdaad geen benen naar achteren want dan krijg je geen buiging maar uitzwaaiende achterhand.

dat klopt renske ik ken ook diverse friesen die ook makkelijk lang in achterbeen willen worden maar door veel korte schakelingen van tempo blijven ze goed gesloten. Ze worden dan ook fijner en losser in aanleuning en scherp aan hulpen. Zo ken ik ook 4 friezen 2 waarvan ze wel op elkaar lijken qua karakter maar alleen totaal anders gebouwd.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 20:11

herken veel van jouw rijden in mijn rijden, zowel van wat ik zelf al deed als wat ik van Mireille leer :)

en idd je hebt friezen en je hebt friezen, al ben ik een beetje bevooroordeeld en vind ik de zhilde-type's de leukste, nog een beetje barok maar toch rijtypisch :D

Over rijden gesproken, ik ga eens ff opschieten en voetjes wassen(fijn die sokken in combi met modder ;) ) en naar de binnenbak toe, ff oefenen voor zondag de finale van de friezen competitie

labionics

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 20:46

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 20:50

@bets: wat bedoel je met 'lang in achterbeen' ken deze term niet?

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 20:57

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 21:12

Steef zit in Groningen.

labionics

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 21:13

sjorsie schreef:
@bets: wat bedoel je met 'lang in achterbeen' ken deze term niet?

Van de loodlijn naar achter? (dat begrijp ik er uit)

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 21:19

Een stuwend achterbeen denk ik?

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 21:20

Echt? Waardan? Ik zag geen contactgegevens op de site staan.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 21:24

Goed lezen. :D
Ergens op de site staat het.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 21:25

Eigenlijk ben ik te goed voor deze wereld, heb het even voor je opgezocht.

Citaat:
We hebben in Opende (Groningen) een prachtige locatie aangekocht met schitterende vergezichten

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 21:33

Oh, voel je ook vooral niet verplicht hoor, had het inmiddels zelf ook gevonden ;) Marketing-technisch is het alleen niet zo'n sterke site :))

Leuk dat ie in de buurt zit, eens kijken of ik er een keer langs kan.

Stanzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 21:46

Steef komt ook aan huis!
Als je vragen aan hem hebt kun je ook mailen hij geeft altijd uit antwoord en uitleg.
Super kerel is het:)