Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
knollentuin schreef:Nee, ik begon met een ruin, toen die een poos kampte met blessure na een ongelukje in de wei kwam er een nieuwe, dat moest een merrie worden van m'n man want daar heb je nog wat aan als er niet meer op gereden kan worden, - veulentje aldus man. Dus er kwam een merrie bij, die merrie bleek erg goed aldus de keurmeesters op t stamboek, dus hup veulentje gefokt! ( nou dan schiet je lekker op want niks mag weg...![]()
Oudste paard is er ondertussen niet meer en is opgevolgd door... Een merrie, en m'n man zoekt al naar leuke hengsten
SinneJ schreef:knollentuin schreef:Nee, ik begon met een ruin, toen die een poos kampte met blessure na een ongelukje in de wei kwam er een nieuwe, dat moest een merrie worden van m'n man want daar heb je nog wat aan als er niet meer op gereden kan worden, - veulentje aldus man. Dus er kwam een merrie bij, die merrie bleek erg goed aldus de keurmeesters op t stamboek, dus hup veulentje gefokt! ( nou dan schiet je lekker op want niks mag weg...![]()
Oudste paard is er ondertussen niet meer en is opgevolgd door... Een merrie, en m'n man zoekt al naar leuke hengsten
En dan nu de belangrijkste vraag; Waar haal je zo'n vent?
SinneJ schreef:knollentuin schreef:Nee, ik begon met een ruin, toen die een poos kampte met blessure na een ongelukje in de wei kwam er een nieuwe, dat moest een merrie worden van m'n man want daar heb je nog wat aan als er niet meer op gereden kan worden, - veulentje aldus man. Dus er kwam een merrie bij, die merrie bleek erg goed aldus de keurmeesters op t stamboek, dus hup veulentje gefokt! ( nou dan schiet je lekker op want niks mag weg...![]()
Citaat:Nee, ik begon met een ruin, toen die een poos kampte met blessure na een ongelukje in de wei kwam er een nieuwe, dat moest een merrie worden van m'n man want daar heb je nog wat aan als er niet meer op gereden kan worden, - veulentje aldus man. Dus er kwam een merrie bij, die merrie bleek erg goed aldus de keurmeesters op t stamboek, dus hup veulentje gefokt! ( nou dan schiet je lekker op want niks mag weg...![]()
Babootje schreef:Wat een mooie paarden pol1! De zijgangen zitten er bij het veulen bijna in. Mag nog wat meer scharen![]()
![]()
Wat is de afstamming als ik vragen mag?
_Marinke_ schreef:Ik had nooit de luxe van een eigen paard, daar heb ik op mijn 18e dan ook gelijk verandering in gebracht.Ondertussen wel altijd veel voor anderen en op stallen gereden en de laatse jaren erg veel zadelmak gemaakt. Maar door omstandigheden moesten we daar mee stoppen. Toen had ik alleen mijn eigen paard nog en af en toe krijg ik nog wel eens een probleemgevalletje toegeschoven. Maaaaar omdat ik het rijden van meerdere paarden erg mis en een tweede paard erbij er nu even niet in zit ben ik begonnen met een nieuw jong paardje, wel is waar voor een eigenaar maar het is wel de bedoeling dat ik hem voor lange tijd blijf rijden. Erg leuk!
Op de manege leerde je al dat het beter is om op veel verschillende pony's te rijden dan dat je altijd op dezelfde rijd. Hoewel dat ook echt wel zijn voordelen heeft! De combi die ik heb gehad of wat ik nu heb vind ik denk ik wel ideaal eigenlijk. Een vast paard en daarnaast wisselende paarden.
DarkoFoitzik schreef:zo schattig veulens. een droom die ook nog eens uit gaat komen.
ik ga het toch maar eens wagen om een filmpje te plaatsen. schroom niet om feedback, commentaar of kritiek te geven. ik kan er alleen maar van leren. filmpje is aan het einde van de les gemaakt.
https://www.youtube.com/watch?v=kx4P5Tfvrkw
DarkoFoitzik schreef:zo schattig veulens. een droom die ook nog eens uit gaat komen.
ik ga het toch maar eens wagen om een filmpje te plaatsen. schroom niet om feedback, commentaar of kritiek te geven. ik kan er alleen maar van leren. filmpje is aan het einde van de les gemaakt.
https://www.youtube.com/watch?v=kx4P5Tfvrkw
DarkoFoitzik schreef:normal draaf ik in een hoger tempo. ik moet van mijn instructrice jusit langzamer draven en dan wel impuls blijven opwekken. we staan nog aan het begin hiervan. in het hoge draf tempo loopt hij mooi vwnw maar dan loopt hij "van zijn achterbeen af" zoals zij het omschrijft.
DarkoFoitzik schreef:hij is een Belgisch trekpaard van ras. Hij is behoordlijk aan de maat met een kleine 180cm bij de schoft. ardenners zijn een stuk kleiner. ze zijn zeker op een hoog niveau af te richten, ookal ben ik hier nog niet. het is inderdaad mijn eigen paard.