Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
dus de galop heb ik er maar afgeknipt, want die kan ie normaal veel beter, verbetert hij juist enorm in, alleen vandaag ff niet. Misschien komt dat omdat ik gisteren wat stukjes doorgezeten heb en een paar keer sb in een wat meer opgerichte houding gereden heb. 
hopelijk volgende keer ook een representatief galop filmpje!
Heb zelf ook wel eens te horen gekregen dat ik veel meer loop dan nodig is (en dan hebben wij nog een veel kleinere cirkel), vandaar dat ik me afvroeg of jij er een bepaalde reden voor had. Maar als het op deze manier fijn voelt, zou ik het ook vooral lekker blijven doen. Je paard loopt fijn en daar gaat het uiteindelijk om toch.

Horseware schreef:@lisaislisa: herkenbare reactieHet klinkt alsof je goed bezig bent
![]()
Vandaag lukte voor het eerst de overgang van draf naar stap in de stretch

!
als ik ze houd zoals daar (op de pianohandjes na dan
) heb ik voor mijn en zijn gevoel minder druk maar eerder een vragend en licht contact. Benieuwd wat jullie daarover vinden.
dat voelt in het begin onwennig alsof je alles weggeeft maar probeer een licht contact te onderhouden met de mond. Volg je paard daarin en vooral, hou vol. Het wordt heel snel beter en makkelijker.
heb alleen het idee dat ik hem al zoveel ruimte geef. Maar hij moet dus meer gaan inzakken. Naast ruimte geven, meer tips om hem daarin te laten zakken? (en zonder dat hij zn snelheid verhoogt?)