[FOTO] Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel III

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 00:12

bertie schreef:
Het achterbeen wordt naar achteren opgenomen. De staart lijkt wat hoog, en scheef naar links.
Ik mis ruimte aan de voorkant, er lijkt vooral ruimte aan de achterkant.
Zou het graag andersom zien. :)

nadja15 schreef:
ik weet niet of je het hebt gezien, maar het gaat hier om een tuigpaard. Ik weet niet of je wel eens op een tuiger hebt gereden? :) die zijn zo lastig om er lengte in te krijgen! Maar vond het voor eem tuiger wel een mooi beeld!
(niet negatieve reactie op jou ofzo, hoor!)

Voor een jurylid gaat het er niet om of een paard een tuiger is, of een fries of een arabier of een kwpn'er.
Ik jureer sinds 1984, en heb véél tuigers in de ring gezien, en friezen, en arabieren, en kwpn'ers.
Het commentaar wordt er niet anders van.
Ik zie nog steeds een paard met een niet afhangende staart, die bovendien scheef wordt gedragen, een achterbeen dat naar achteren wordt opgetild, een voorbeen dat geen ruimte heeft .. een paard dat niet naar voren gereden wordt.
Dat het niet GEMAKKELIJK is om een tuiger te rijden, dat weet ik wel! :j
Maar een beoordeling qua 'dressuur' wordt er niet anders door. :(:)

Veulen84

Re: [FOTO] Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 00:52

Bertie :D Mag ik jou iets vragen (doe het vast even) zonder foto's?

Ik heb een hele leuke Anda. Schatje, en we zijn zo'n beetje startklaar voor een B proef. Ik twijfel alleen nog steeds aan om te starten. Dit omdat ze in bepaalde bewegingen zich zelf er ineens uitdrukt. Ze doet het niet op gewone oefeningen als voltes. Maar wel nog in de overgangen heen en terug en bij het halt houden. Hoe zwaar beoordeel je dat in de B?
Het is jaren geleden dat ik gestart heb, en ik wil me geld eigenlijk niet al gaan uitgeven als ik door dit probleem nog een jaar in de B ga blijven hangen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 10:27

@Salsalover: je paard is wel mooi ontspannen daar, maar het heeft niets te maken met nageeflijkheid. Het is wel een mooie basis die ontspannenheid.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 10:30

@Nadia: Ik zag ook meteen dat het om een tuiger gaat. Het plaatje lijkt leuk, maar het paard loopt in een "houdinkje" wat je vaak bij tuigers en overigens ook bij friezen ziet. Ik weet niet of het je eigen paard is, maar probeer het paard veel over de rug, voorwaarts neerwaarts te trainen met meer activiteit vanuit de achterhand.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 10:43

@ Veulen84: ik ben natuurlijk Bertie niet :D maar rijd wel wedstrijden en zie er veel. Als een paard in de overgangen tegen de hand komt, dan is er niet voldoende in verbinding van achteren naar voren. Als die verbinding er niet voldoende is, is het paard eigenlijk ook niet echt nageeflijk. Die verbinding kun je eigenlijk ook alleen goed en constant maken als het paard daar sterk genoeg voor is, met name de rugspieren goed zijn getraind. (Vaak is het "tegen de hand komen" het wegdrukken van de rug in de overgang).

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 11:35

bertie schreef:
cindybijl schreef:
Ik probeer ook wat te plaatsen en ben heel benieuwd naar feedback!
Ik zou heel graag tips en hoop dat we op de goed weg zijn..

http://youtu.be/CtXnAPA5Jc8

Hoi,

ik vind de draf heel stug, je kunt niet echt lekker méézitten.
Hoe komt dat?

En die linkergalop .. je werkt zó terug met je binnenhand, dat je paard haast wil omspringen achter. :=
Dat is heel duidelijk te zien in het begin van het filmpje.

Je lijkt ook liever rechtsom te galopperen, dat gaat vast fijner..

Een terugwerkende binnenhand zorgt ervoor dat het binnenachterbeen niet kan ondertreden. Terwijl dat in de galop juist ZO nodig is. Om lengtebuiging te krijgen.
Op beide handen werk je terug met je binnenhand, maar vooral in de linkergalop leidt dat nu al echt tot een probleem.

Een binnenhand die open is geeft ruimte voor het binnenachterbeen om verder onder te treden.
Lengtebuiging krijg je niet door te 'vragen' met een binnenhand - want dat blokkeert juist .. Lengtebuiging krijg je door te FACILITEREN met je binnenhand.. te GEVEN, dus. Mét ondersteuning door je binnenbeen.

Bedankt voor je tips en commentaar!!
ik kan er wel wat mee

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 13:39

Babootje schreef:
@ Veulen84: ik ben natuurlijk Bertie niet :D maar rijd wel wedstrijden en zie er veel. Als een paard in de overgangen tegen de hand komt, dan is er niet voldoende in verbinding van achteren naar voren. Als die verbinding er niet voldoende is, is het paard eigenlijk ook niet echt nageeflijk. Die verbinding kun je eigenlijk ook alleen goed en constant maken als het paard daar sterk genoeg voor is, met name de rugspieren goed zijn getraind. (Vaak is het "tegen de hand komen" het wegdrukken van de rug in de overgang).

Het heeft bij haar met het doorzitten te maken. Daar verstart ze op. Stap-galop gaat prima. Het heeft ook iets met het zadel te maken. zonder zadel doet ze het niet. Maar die puzzel is wat lang lopender en ik twijfel over dat starten.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 15:39

Babootje schreef:

Veulen84 schreef:
Het heeft bij haar met het doorzitten te maken. Daar verstart ze op. Stap-galop gaat prima. Het heeft ook iets met het zadel te maken. zonder zadel doet ze het niet. Maar die puzzel is wat lang lopender en ik twijfel over dat starten.

Dat zou ook kunnen. Het tegen de hand komen heeft vaak te maken met het wegdrukken van de rug (van het achterbeen aflopen vallen ze uit elkaar en hoeft niet perse tegen de hand tot gevolg te hebben). Dat kan best komen door het zadel of pijn in de rug.
Als het niet aan je doorzitten ligt (dus als je niet de belans verstoort door je doorzitten, want dat kan natuurlijk ook altijd nog) kun je mss uitkijken naar een goede zachte zadelpad.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 16:02

Of even een goede zadelmaker ernaar laten kijken? Misschien zit er ergens iets niet helemaal lekker.

Wat doet ze als je blíjft doorzitten, blijft ze zich er dan ook uittrekken?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 16:09

Dat zadel is gewoon gekloot. We blijven er mee bezig: [HAR] Mijn prinses en haar zadel...

Als ik blijf doorzitten, dan blijft ze d'r rug hard maken en d'r hoofd te hoog dragen. Uitgeprobeerd met een maximum van 5 rondjes. Toen kreeg ik zelf rugpijn.

2 passen lichtrijden en ze laat hem weer keurig mee wervelen met haar lichaam.

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 22:59

Veulen84 schreef:

Ik heb een hele leuke Anda. Schatje, en we zijn zo'n beetje startklaar voor een B proef. Ik twijfel alleen nog steeds aan om te starten. Dit omdat ze in bepaalde bewegingen zich zelf er ineens uitdrukt. Ze doet het niet op gewone oefeningen als voltes. Maar wel nog in de overgangen heen en terug en bij het halt houden. Hoe zwaar beoordeel je dat in de B?
Het is jaren geleden dat ik gestart heb, en ik wil me geld eigenlijk niet al gaan uitgeven als ik door dit probleem nog een jaar in de B ga blijven hangen.

hoi, natúúrlijk mag je wat vragen. :+
Ik kan je geen antwoord geven, zo in woorden.
Beelden zijn belangrijk.

Over het algemeen kan ik wel zeggen dat aanleuningsproblemen in de B eigenlijk niet hoeven te bestaan. :(:)
B is vooral FIJN rijden, FIJN voorwaarts, en niet al te veel gedoe. <3
Een keer iets tegen de hand is in de B niet zo heel erg, in principe.
Er zijn juryleden die de lat heel hoog leggen, maar dan denk ik wel eens dat ze de lat TE hoog leggen.
Grieteke met Emmybell is natuurlijk heel fijn om naar te streven, maar dat niveau hoeft natuurlijk niet direct. :+
Wél vind ik dat veel ruiters op B-niveau vaak véél te veel WILLEN. En forceren. :n
Dan denk ik : "doe maar gewoon, doe maar gewoon FIJN!" <3

Heb je foto's?

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 23:10

Veulen84 schreef:
Dat zadel is gewoon gekloot. We blijven er mee bezig: [HAR] Mijn prinses en haar zadel...

Als ik blijf doorzitten, dan blijft ze d'r rug hard maken en d'r hoofd te hoog dragen. Uitgeprobeerd met een maximum van 5 rondjes. Toen kreeg ik zelf rugpijn.

2 passen lichtrijden en ze laat hem weer keurig mee wervelen met haar lichaam.

ik vind het wel bijzonder dat je zo'n vijf rondjes kennelijk blijft doorzitten terwijl het niet goed voelt. _-:(
Ik vind dat je je gevoel leidend moet laten zijn, zelfs bij de eerst pas. Doorzitten? Verstrakt je paard? Dan ONMIDDELLIJK weer lichtrijden! +:)+
Ik vind het 'geven' van de rug altijd zoiets emotioneels. :+:
In het wild is een paard slachtoffer van tijgers, dieren die een paard aanvallen op de rug..
Dat een paard een RUG kan aanbieden aan een ruiter, een ontspannen rug .. dat is ZOVEEL vertrouwen. <3
Dat kun je niet eisen, daar kun je alleen maar op hopen. Hopen .. door JOUW manier van rijden die ervoor zorgt dat een paard voldoende vertrouwen HEEFT om zijn rug aan JOU te GEVEN .. :):)

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 23:29

Babootje schreef:
.. ik ben natuurlijk Bertie niet :D

Mens, hou daar mee op! |o
Je hoeft mij niet te zijn om zinnig commentaar te geven.
Ik lees je bijdragen graag! :j

En dat geldt ook voor anderen! <3

Algemeen gezegd vind ik dat mensen zich NOOIT moeten vereenzelvigen met een ander.
Of OPZIEN naar een ander.

Zodra iets van dat soort dingen ontstaan vergeten mensen ZELF te denken.
Ik vind het juist ZO belangrijk dat mensen ZELF denken, ZELF een mening kunnen EN durven formuleren.
Ik hoop dat dit forum daardoor juist zo open kan blijven. Iederéén is welkom. Iederéén mag bijdragen. Iedereen mag een mening hebben zonder direct te worden afgebrand.
Ja, misschien loop ik wat langer mee dan anderen, maar daarom heb ik niet de wijsheid in pacht.
Ik vind het juist leuk om gekieteld, uitgedaagd te worden.

ja, jij bent natuurlijk Bertie niet .. Maar je bent JEZELF toch, Babootje? *\%/*

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 23:52

.
was bedoeld als PM

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 00:18

:D

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 00:27

Marocje schreef:
:D

_/-\o_

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 00:36

bertie schreef:
Veulen84 schreef:

hoi, natúúrlijk mag je wat vragen. :+
Ik kan je geen antwoord geven, zo in woorden.
Beelden zijn belangrijk.

Over het algemeen kan ik wel zeggen dat aanleuningsproblemen in de B eigenlijk niet hoeven te bestaan. :(:)
B is vooral FIJN rijden, FIJN voorwaarts, en niet al te veel gedoe. <3
Een keer iets tegen de hand is in de B niet zo heel erg, in principe.
Er zijn juryleden die de lat heel hoog leggen, maar dan denk ik wel eens dat ze de lat TE hoog leggen.
Grieteke met Emmybell is natuurlijk heel fijn om naar te streven, maar dat niveau hoeft natuurlijk niet direct. :+
Wél vind ik dat veel ruiters op B-niveau vaak véél te veel WILLEN. En forceren. :n
Dan denk ik : "doe maar gewoon, doe maar gewoon FIJN!" <3

Heb je foto's?

Die linkt werkt even niet. ;)
Ze is gewoon fijn te rijden, ze is geen op de rem paard. Op de rem bij haar is leren vliegen, ze trekt je zo het zadel uit. Ze sparkelt meer dan enig paard die ik ken. Mensen zijn enthousiast over haar (vandaar dat mijn 2 rijmaatjes en mijn 2 instructeurs me gek zeuren over starten). Ze heeft het gewoon. Probleem is, ze moet mij compenseren. Ik ben de neuroot met stress, een rotte rug en nog wat dingen. Dus als we het doen moeten we het goed doen. Anders doe ik het nooit meer :o

Ik ga een keer foto's maken. Probleem is dat ik iemand moet vinden die even op het juiste moment op de knopjes drukt (en niet benen er af haalt en dat gebeurd vreemd genoeg steeds)

bertie schreef:
ik vind het wel bijzonder dat je zo'n vijf rondjes kennelijk blijft doorzitten terwijl het niet goed voelt. _-:(
Ik vind dat je je gevoel leidend moet laten zijn, zelfs bij de eerst pas. Doorzitten? Verstrakt je paard? Dan ONMIDDELLIJK weer lichtrijden! +:)+
Ik vind het 'geven' van de rug altijd zoiets emotioneels. :+:
In het wild is een paard slachtoffer van tijgers, dieren die een paard aanvallen op de rug..
Dat een paard een RUG kan aanbieden aan een ruiter, een ontspannen rug .. dat is ZOVEEL vertrouwen. <3
Dat kun je niet eisen, daar kun je alleen maar op hopen. Hopen .. door JOUW manier van rijden die ervoor zorgt dat een paard voldoende vertrouwen HEEFT om zijn rug aan JOU te GEVEN .. :):)

Daar ben ik het wel mee eens. Maar in dit geval wilde we het proberen. Beetje moeilijk uit te leggen waarom. Maar er was iets in haar dat me zei dat ik het kon doen. Het heeft mij en de zadelmaker veel info gegeven over het zadel en het probleem. Dat dus en het heeft er in ieder geval toe geleid dat ze onder het leenzadel niet kreupelt of andere dingen doet. Ze loopt met meer schoudervrijheid en beenactie dan eerst, en dat is het wel waard.

Oh en Babootje: Eens met Bertie. Ik post het hier, omdat ik de meningen hier waardeer en omdat we in dit topic volwassen en normaal praten, zelf al verprutsen we het compleet. Ik richten het aan Bertie omdat ik over me eigen drempel heen moet, maar waarom zou jij daar geen bijdrage aan kunnen leveren ;)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 10:37

Oke oke... ik vond mezelf alleen brutaal om een vraag gericht aan een ander te beantwoorden :D
In jouw geval Veulen84 "zag" ik meteen voor me hoe dat dan gebeurt, dat tegen de hand komen. In mijn geval heb ik ook nog wel eens moeite met doorzitten. Mijn pony is beslist niet "vlak" en ik kan alleen doorzitten als alles klopt zeg maar, de rug het aan elkaar etc. Ga nu over naar L2 (ik start ca 3 a 4 x per jaar _O- _O- ) dus ik moet nu de hele proef muv de middendraf doorzitten. Dat wordt me wat :D :D :D
Het kan aan de gevoeligheid liggen van de rug van je paard. Maar weet je zeker dat je zelf voldoende mee bent (je hebt zelf ook een rotte rug zei je). Een kleine communicatiestoornis in je zit kan al een "tegen de hand" tot gevolg hebben.
Mocht je twijfels hebben over je zadel: je kunt tegenwoordig zo'n traagschuim pad (dat spul voor matrassen) kopen. Die vult alleen op, daar waar een zadel niet helemaal goed ligt (brugt). Voor jezelf zou je kunnen denken aan een gel hoes voor over je zadel zodat je zelf ook wat zachter zit.

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 21:34

'Vandaag kreeg ik een mail over mijn 'penny' opmerking. :o
Het was een bijzondere mail, zorgvuldig geformuleerd. Het was vast niet gemakkelijk om me te schrijven over dit onderwerp, wat nogal gevoelig kan liggen.
Dank je wel dus, voor je mail! :D

De PM is reden om binnen dit topic terug te komen over mijn 'penny' opmerking.
Ten eerste wil ik graag dit zeggen: Met PENNY is niets mis!
Ha! Als ik de Totilas Soap lees voel ik me zelf ook heel Penny. _/-\o_
Penny is emotie. Daar is niets mis mee!

Het is niet mijn bedoeling om mensen als 'penny' weg te zetten als een minderwaardig soort mensen. 'Weg zetten' is ook al zo'n vreselijke term. :r

Wat bedoel ik dan wél, als ik in dit topic de term 'penny' gebruik?
Ik gebruik de term omdat ik het gevoel heb dat het topic een beetje geworden is als andere topics, die wel in de penny-hoek zitten.
"Voeten - kapstokjes" - dat soort opmerkingen, dat hoort naar mijn idee in de penny-hoek. Begrijp je wat ik bedoel?

Het 'Aan de teugel' topic gaat juist NIET over 'kapstokjes'-opmerkingen! <3
Het 'Aan de teugel' topic gaat over PAARDEN. Hóe loopt het paard? Voelt het paard zich tijdens het rijden prettig? Prettig - omdat het gereden wordt op een manier die ervoor ZORGT dat het paard zich prettig voelt?
Voeten als kapstokjes' - het zal me wat, daar gáát het niet over. Het gaat in dit topic over blije PAARDEN. Eh .. BLIJE paarden. *\%/*

Ja, soms horen daar hoofdletters bij. Dat kan irritatie opwekken, maar ik kan niet anders. :oo
Ik kan in geschreven tekst niet op een andere manier duidelijk kan maken waar het mij om gaat. In mijn bijdragen probeer ik te praten zoals ik in het dagelijks leven praat, accenten leg. Om over te dragen waar het om gáát!

Het grappige is dat het (ik weet het) uitbundig gebruik van smiley's mensen wel degelijk helpt enthousiast te worden om iets te proberen. Om BLIJER te gaan rijden.
Ik ben gevraagd terug te komen op dit forum. Mijn bijdragen hebben mensen kennelijk geholpen om anders te gaan rijden. Blijer te gaan rijden.
Dáár gaat het me om. Een blij rijdende ruiter zorgt voor een een blij paard. :+:

WEES BLIJ - RIJ BLIJ!

Kortom: dit topic gaat over hoe we paarden FIJN kunnen rijden. En niet zozeer over voetjes, of handjes - tenzij het functioneel is. :j

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 21:54

Heb je helemaal gelijk in Bertie. Gaat mij niet om hoe je zit als het maar functioneert. Dat heeft soms wel degelijk te maken met je houding, maar als dat zo is zeggen we dat ook meteen. Gewichtsverdeling, de houding van je handen, dat zijn zaken die van belang zijn. Als je in je paard kijkt en naar voren leunt, zal het paard eerder zijn gewicht op de voorhand nemen. Je kunt met je zit en gewicht al zoveel doen om je paard van achteren naar voren te rijden, dat zeggen we dan ook in dat geval (dat is functioneel). Handen op de dijen is blokkeren, handen te hoog vaak ook, handen in een mooie lijn van de mond via de ellebogen naar de schouders, zie je vaak terug in de beweging en ook op de foto (maar nog beter op een filmpje).
Kapstokjes, tja niet mooi natuurlijk maar alleen een risico als je te dicht langs de bakrand rijdt :D :D :D :D

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 22:07

Babootje schreef:
Heb je helemaal gelijk in Bertie. Gaat mij niet om hoe je zit als het maar functioneert. Dat heeft soms wel degelijk te maken met je houding, maar als dat zo is zeggen we dat ook meteen. Gewichtsverdeling, de houding van je handen, dat zijn zaken die van belang zijn. Als je in je paard kijkt en naar voren leunt, zal het paard eerder zijn gewicht op de voorhand nemen. Je kunt met je zit en gewicht al zoveel doen om je paard van achteren naar voren te rijden, dat zeggen we dan ook in dat geval (dat is functioneel). Handen op de dijen is blokkeren, handen te hoog vaak ook, handen in een mooie lijn van de mond via de ellebogen naar de schouders, zie je vaak terug in de beweging en ook op de foto (maar nog beter op een filmpje).
Kapstokjes, tja niet mooi natuurlijk maar alleen een risico als je te dicht langs de bakrand rijdt :D :D :D :D

Weet je, die mail bleek van een 16-jarige. Dat zag ik pas later. <3 <3

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 23:09

Nefertarie schreef:
Kyana18 schreef:
Oude paardje, enige keer dat ze echt fijn liep..
[ Afbeelding ]

Wat bedoel je met "enige keer dat ze echt fijn liep.."?
Was ze nooit ontspannen, liep ze hard of juist traag? Of nooit nageeflijk?

Op de foto vind ik de aanleuning best oke lijken. Je kunt wel zien dat ze op de voorhand loopt, wat ook nog eens extra word versterkt door de schuine foto.

Laat ik ook eens wat foto's plaatsen.
Info: 6 jarige ruin, sinds 4 weken van mij, dus een prille combinatie.
Heel in het begin was het zoeken hoe en wat, maar het gaat nu al wat lekkerder.
Hij heeft wel een fijne aanleuning, maar kan soms juist duiken en ontzettend rond worden of juist z'n nek naar voren steken (dit heb ik dan liever, dan heb ik namelijk nog wel contact)

Hij loopt hier best actief, hier werken we op dit moment het meeste aan. Ik kukkel naar voren en mijn benen gaan naar achter.
Aanleuning ziet er best fijn uit zo, behalve mijn binnenhand
[ Afbeelding ]

Niet zo actief, maar wel fijn beenwerk en een fijne aanleuning.
[ Afbeelding ]

Stap.
[ Afbeelding ]

Galop is echt ons werkpunt. Het is duidelijk mijn minst goede gang en blijkbaar van hem ook. Hij maakt zich snel scheef en ik vind het lastig op hem "uit te zitten"
Ik heb daar niet echt een goede foto van en op deze ben ik ook helemaal niet trots... maar vooruit:
[ Afbeelding ]

Ik hoop, zeker voor de galop, wat handige tips en opmerkingen te ontvangen. Afgelopen week heb ik wel gewerkt met het thema "Open, vooruit en omhoog" :D

Mooi stuk geschreven, Bertie! Van zo'n stuk tekst krijg ik zin om morgen enthousiast aan het rijden te gaan. *\o/*

Gister ben ik voor het eerst met mijn nieuwe paard op pas geweest naar een binnenmanege.
Ik zag mij zelf in de spiegel rijden van de binnenbak en ik dacht: kijk mij eens gaan! :D
Het was een 60x20 bak, dus ik had flink de ruimte om lekker vooruit, omhoog en Blij te rijden.

Misschien heb jij nog wat tips voor me, Bertie?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 21:00

Kruipt onder steen uit, was ergens bij deel 2 kwijt geraakt en vond net deel 3 toen er ergens in ander topic naar werd verwezen.

Veulen, hier los je uiteraard je probleem met doorzitten en overgangen niet mee op.
Maar als je niet doorgaat zitten in je overgangen? Blijft hij dan wel constant in de aanleuning?

Babootje, kapstokjes zijn afschuwlijk.... en als je toevallig sporen aan hebt ook heel vervelend voor het paard als je te dicht langs hekjes rijdt.
Overigens ook voor ruiters zelf, die ronde 1 een lijstje van de bakrand aftrappen en bij ronde 2 met hun achterste in het zand zitten,
omdat paard lijstje op de grond ziet liggen en ruiter te veel aan het genieten en ontspannen was en de terug gang in tempo gecombineerd
met een zijwaartse move even niet kan verwerken.
(leuk op je wedstrijd debuut tijdens een kuur op muziek -O- , weet je hoevaak je dan je nieuwe rijbroek moet wassen voor je de rode leem eruit hebt? :') )
Het ziet er bovendien ook niet uit, kapstokjes.
(wacht vervolgens op de gouden tip, die niets met aanleuning te maken heeft)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 21:48

Bah bokt...soms.
Heb je net serieus half A4tje bij elkaar getikt in dat topic waarin ik deze terug vond, is topic dicht en ook compleet zoek.
Zit je dan met je stuk tekst.
Was een HAW topic (dat niet aan regels voldeed) met iemand die verzorgpaard had met blessure die ze aan de teugel wou rijden, etc etc.

Quiir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 21:54

melis_jador schreef:
Wat jullie wel niet allemaal kunnen zien vanaf een foto ik vind veel
opmerkingen echt nergens op slaan heten we allemaal anky :)

Heet jij Anky? Nee. En zij doen het op een natuurlijke manier, Anky met rollkür. Jij wil zeggen dat een paard dat lekker vind? Nee. En geef jij maar een reacties erop, geloof me, ik weet zeker dat die van jou nog zo'n 3000x meer nergens op slaan.