Zwaardere mensen te Paard deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 00:15

brenndaa schreef:
thanks, wie betrekt het hier nou op zichzelf? Ik probeer alleen iets aan te geven, met mijzelf als voorbeeld. Jij zegt heel denigrerend: "Zou ik echt niet willen wegen." Ik voel mij niet aangesproken op de post van freeride, ik vind het alleen raar dat zij het niet vind kunnen dat een leerkracht zegt dat een dik kind niet gepest moet worden. Misschien begrijp ik het verkeerd, daarom reageer ik er op. Mensen zoals jij jagen mensen hier weg, waardoor het een eenzijdige discussie wordt ;).

Ik jaag mensen weg, omdat ik zeg wat ik vind? Wat voor wereldsschokkends zeg ik nu helemaal? Als iemand constant loopt te klagen in een topic, dan zeg ik er wat van, zekers als het topic daar om gaat draaien. Maar verder, bedek ik dingen niet met de mantel der liefde, dat wordt genoeg gedaan. Als iemand daar niet tegen kan en alles in de persoonlijke sfeer gaat trekken, is een discussieforum misschien niet de goede plek om aan dit soort discussies mee te doen. Ik kan prima incasseren hoor, als jij tegen mij zou zeggen, dat jij met het gewicht wat ik heb niet tevreden zou zijn, dan denk ik, prima, hoeft ook niet. Als iemand het over slanke mensen in het algemeen heeft, ga ik dat niet allemaal vergelijken met mijn persoonlijke leven. Dus als ik zeg hoeveel ik weeg, is dat niet iemand opmerkingen op mezelf betrekken.

Ik heb het ook niet over de post van freeride, ik heb het over het algemeen, meerdere personen. Ik heb het niet persoonlijk tegen jou, ik heb het niet specifiek over een post van freeride. Als je alles in de persoonlijke sfeer gaat trekken, dan wordt het pas eenzijdig, want dan kan ik niks zinnigs zeggen, ik ken jou niet, je paard niet en andersom geldt hetzelfde.

Jij zegt dat je jezelf mooi vind bij een gewicht van 75 kilo, nou prachtig. Ik zou daar bij mezelf niet tevreden mee zijn en misschien heb ik daar wel heel goede redenen voor ;) . Ik zeg dat ook in nette bewoording, terwijl jij mij herhaalt, alsof ik dat heel bot zeg. Want die opmerking was helemaal niet denigrerend bedoeld, dat is maar hoe je het wilt lezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 00:29

Zwerte schreef:
Mindim schreef:
@zwerte, beetje begrijpend lezen graag en in context. Komen we een stuk verder ;) En weer ontopic :)

Pardon? Zou je dit even kunnen toelichten? Ik begrijp namelijk niet waar dit op doelt. Met iets meer respect reageren zou je niet misstaan.

En wat bedoel je precies met respect reageren en wat is er precies zo respectloos? Dat ik zeg dat je mijn posten wat beter moet lezen? Dat die hele quote ging over de reacties van Schrikdraad, waar al meerdere mensen over waren gevallen. Dat die posts ook verre van netjes waren en dat ik daar wat van heb gezegd in dezelfde manier van reageren?
Dus leg aub uit of snap je het niet? :)

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 01:24

Jeetje, zouden mensen eens op kunnen houden met tegen anderen zeuren dat ze geen respect hebben, of dat ze expres beledigend zouden zijn, of dat ze hen persoonlijk aangevallen of dat ze weet ik niet wat fout doen :S
Het wordt zo wel een lekker wedstrijdje "Nee-heee, jij bent gemener tegen mij!"..
Misschien handiger om de tenen weer in te trekken en gewoon verder te gaan met nuttige bijdragen aan de discussie?

@Mindim: Wel knap dat je toch zo beheerst/kalm en netjes blijft reageren :)

-----

Ontopic:
Als je die foto van die Clydesdale ziet zou ik inderdaad denken dat hij behoorlijk wat kan tillen, interessant om te lezen dat dat dus juist weer niet zo is :)

Torius16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 12:59

@Tessa_1: Helemaal mee eens!
@ Mindim: laat ik met 1.70 en 60 kilo nou niet (te) dik zijn (volgens velen ben ik dun maar ik vind zelf normaal) maar vind het te zwart/wit om te zeggen dat zwaardere mensen hun paard storen en verpesten met hun gewicht want storen en verpesten is niet alleen gewicht gerelateerd :D . Als het in proporties is (dus groot zwaar paard versus ruiter) vind ik het best meevallen. Neen 100 kilo op een haf kan niet. Maar de grens van 10%-15% versus eigen gewicht paard vind ik acceptabel maar wel met een kanttekening. Wel moet ik daarbij ook zeggen dat als je van een paard een sportieve prestatie verwacht dat het fair is dat je ook wat aan jezelf doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 13:06

Torius16 schreef:
@Tessa_1: Helemaal mee eens!
@ Mindim: laat ik met 1.70 en 60 kilo nou niet (te) dik zijn (volgens velen ben ik dun maar ik vind zelf normaal) maar vind het te zwart/wit om te zeggen dat zwaardere mensen hun paard storen en verpesten met hun gewicht want storen en verpesten is niet alleen gewicht gerelateerd :D . Als het in proporties is (dus groot zwaar paard versus ruiter) vind ik het best meevallen. Neen 100 kilo op een haf kan niet. Maar de grens van 10%-15% versus eigen gewicht paard vind ik acceptabel maar wel met een kanttekening. Wel moet ik daarbij ook zeggen dat als je van een paard een sportieve prestatie verwacht dat het fair is dat je ook wat aan jezelf doet.

Zeg ik ergens dat ik denk dat jij te zwaar bent dan? Heb ik het over jou? Nee, ik zeg alleen dat je negatieve dingen in je post linkt aan de dunne ruiter en de positieve aan de zwaardere ruiter. Ik reageer op wat jij zegt in je post, niet meer niet minder.

Met 60 kilo en 1.70 ben je niet te dun, maar ben je heel normaal trouwens.

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 13:46

Even wat minder tijd gehad, 195 lopende meters meidoornhaag geplant, poepoe.
@Brendaa, even voor de goede orde, ik vind persoonlijk ook dat een dik kindje niet gepest mag worden, dat heb je verkeerd begrepen uit mijn quote, ik wil hiermee echter wel aangeven dat we van jongsaf aangeleerd krijgen om dikkere mensen te accepteren zoals ze zijn, hier op zich is voor mij ook niets mis mee, ware het niet dat het inmiddels de omgekeerde wereld is geworden, dunnere mensen vallen meer op en er wordt zelfs neerbuigend naar gekeken, volledig het tegenovergestelde dus van vroeger. Ik ben er zeker geen voorstander van om zwaardere mensen te pesten, of niet te respecteren maar een verschuiving naar de gulden middenweg hieriin zou zeker niet verkeerd zijn, dat gewoon en alles daaromheen gerespecteerd wordt, maar de extremen niet zomaar worden geaccepteerd(extreem licht en extreem zwaar bedoel ik dan), beiden is niet goed voor het voortbestaan voor de mens en dus moet dat ook niet domweg maar goed gevonden worden. ik probeer nog even een foto te plaatsen, zodat je kunt zien dat ik echt niet extreem licht ben hoor,al begrijp ik niet wat dit kan toevoegen, maar wil wel laten zien dat ik niet stiekum dingen verkondig die niet kloppen hoor :) BMI is 18-18,5, en zoals colway al een keer heeft uitgelegd is het resultaat van de BMI berekening een beetje lager dan een werkelijke fysieke meting.
Afbeelding
Afbeelding

ps: zo kijk ik als ik naar de kat roep.....niet op letten svp :D

marjootje

Re: Zwaardere mensen te Paard deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 13:57

Ik heb nu zo veel verschillende foto's voorbij zien komen, en raak er steeds meer van overtuigd dat de bouw van iemand heel veel voor het bijbehorende gewicht doet.
Ik had eerlijk gezegd verwacht dat je er nog smaller uit zou zien @freeride met jouw gewicht van 53 kilo.
Dus ik denk dat je aan de bouw van iemand heel moeilijk het gewicht kan inschatten.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 14:07

Ieder kan de grens voor zijn/haar paard natuurlijk zo hoog/laag leggen als hij/zij wil. Ik zit liever aan de ondergrens :o. Ik neem liever het 'zekere' voor het onzekere. Aangezien ik geen expert ben en dus niet altijd weet waar een blessure precies vandaan komt, probeer ik alles zo perfect mogelijk in te richten om dat te voorkomen (zoals iedereen waarschijnlijk) voor zover dat in mijn macht ligt. Dus correct harnachement, correct ruitergewicht, correcte training, correcte voeding, voldoende afwisseling etc.

Torius16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 14:08

Ja Marjootje dat had ik dus ook met Freeride, sterker nog ik heb een BMI van 20,8 maar heb veel dunnere armen en schouderpartij zag ik net toen ik mijn foto met die van haar vergeleek. Freeride vraagje: wat is jouw kledingmaat? Gewoon om ff te kijken hoor of dat ook nog met bouw te maken heeft.....(zodat we nog voorzichtiger zijn met oordelen over te zwaar/te licht!)

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 15:01

Ik had freeride eerlijk gezegd zwaarder geschat :o . Niet omdat ik haar 'zwaar' er uit vind zien maar omdat ze langer lijkt ;).

brenndaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 15:04

@freeride , ik vind je inderdaad gewoon normaal uitzien..

@mindim, ik betrekt niet alles op mezelf je móet niet zo kinderachtig doen. ;)

Ik denk echt dat per persoon móet beoordelen of iemand op een paard kan of niet, je kunt niet generaliseren. Het gewicht, de bouw, de rijvaardigheid enz spelen allemaal mee en zijn per persoon verschillend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 15:29

brenndaa schreef:

Sorry hoor, maar ik word hier een beetje niet goed van inmiddels. Jij hebt geen tegenargument dus ben ik kinderachtig. Wees een grote meid dan en vertel me waarom ik kinderachtig ben.

En jij voelt van het begin van het topic je al aangevallen en betrekt de dingen op je zelf, lees voor de lol eens terug, dus als ik dat zeg, is dat helemaal zo vreemd niet ;)

Door aldoor met de persoonlijke situaties te komen, krijg je een vervelende discussie, niemand kent elkaar hier immers.

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 16:50

Mindim schreef:
brenndaa schreef:

Sorry hoor, maar ik word hier een beetje niet goed van inmiddels. Jij hebt geen tegenargument dus ben ik kinderachtig. Wees een grote meid dan en vertel me waarom ik kinderachtig ben.

En jij voelt van het begin van het topic je al aangevallen en betrekt de dingen op je zelf, lees voor de lol eens terug, dus als ik dat zeg, is dat helemaal zo vreemd niet ;)

Door aldoor met de persoonlijke situaties te komen, krijg je een vervelende discussie, niemand kent elkaar hier immers.

Maar met persoonlijke situatie's kun je dingen vaak wel beter uitleggen, ik vergelijk ook altijd met mijn eigen situatie, daarmee haal je het zwart/wit er een beetje uit in een discussie.

En om nu even met je eigen woorden te gooien @mindim, kunnen jullie dit niet over pb uitvechten?

En nee ik trek geen partij, maar jullie blijven nu ook naar elkaar gooien met modder, haal allebei een keer diep adem net als dat ik een aantal blz terug heb gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 17:01

Je hebt gelijk Marjootje, dat persoonlijke gebeurtenissen kunnen helpen in het uitleggen van bepaalde situaties. Daar ben ik het helemaal mee eens.

Maar je ziet hier veel dat algemene reacties, in het negatieve worden getrokken door het in een persoonlijke situatie te betrekken. Men voelt zich persoonlijk aangesproken door algemene reacties die worden geplaatst. Dan schiet een discussie niet op. Ik zeg over niemand iets persoonlijks, ik ken niemand dus dat gaat ook moeilijk. Maar constant doet men of ik iets naars zeg over iemand persoonlijk en dat doe ik niet. Leg ik dat uit, dan ben ik kinderachtig, met mijn uitspraken, jaag ik mensen weg. Maar als ik vraag hier in het topic om daar dan wat voorbeelden van te geven, dan hoor ik niets.
Per PB, dan blijf ik bezig. Ik hoef niets uit te vechten, ik reageer gewoon op reacties, men noemt mij kinderachtig, andersom niet, men noemt mij onrespectvol, andersom niet.
Ik ben hier niet degene die ergens moeite mee heeft. Heeft men moeite met mij, stuur dan een PB, maar men kiest er voor dat hier in het topic te doen, nou dan reageer ik terug.

Iemand is blij met 75 kilo bij een bepaald gewicht, nou heel fijn. Ik persoonlijk ben dat niet. Dat wil niet zeggen dat ik vind dat die ander niet tevreden mag zijn met dat gewicht, maar zo wordt het wel uitgelegd.

Verder ben ik de leeftijd ver ontstegen dat ik vind dat iemand partij moet kiezen en verder gooi ik nergens met modder. Ik heb een opmerking gemaakt over een dreinend kind en dat was naar Schrikdraad.

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 17:58

En dat was ook onnodig omdat je zelf niet anders doet.
Maar laten we er maar over ophouden maar ik hoop wel dat jij inziet dat jou berichten vaak anders overkomen dan dat je zelf bedoeld. Omdat meerdere mensen er bij jou tegenaan lopen.
Maar genoeg erover.

Freeride ik vind jou mooi slank.
Helemaal niet te dun. Gewoon mooi.

Iemand vroeg om een foto van mijn tinker.
Die staat in het vorige topic.
Maar aan de zijkant valt zijn breedte niet op.
Meerdere die zeiden die is toch niet zo breed?
Tot ze dichtbij waren en een bovenaanzicht hadden en dan zeiden- ow toch wel heel breed.
Als voorbeeld de wintec wide breedste boom is veel te smal.

En zoals je dus breed en smal gebouwde paarden hebt, heb je dat ook bij mensen.
Toen ik 50 kg woog paste ik echt niet in maat 36.
bij gezond gewicht is 42/44 heel normaal. Nu mag er 5 kilo af en zit ik in een goed bmi en heb nu maat 46.

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 18:13

Ik denk dat het regelmatig gebeurd (bij iedereen) dat dingen verkeerd worden gelezen/begrepen.
Net dat als je soms dingen probeerd op te schrijven, en het eigenlijk anders bedoeld dan dat het op papier staat. (het blijft een gevoelig onderwerp)
Vind het soms zelf ook moeilijk om dingen zo neer te zetten dat iedereen het begrijpt, ik niemand voor het hoofd stoot, en het wat toevoegd aan de discussie.
Denk ook dat niemand hier zit met de bedoeling om een ander te kwetsen, beledigen of zijn mening op te dringen.
We hebben allemaal 1 ding gemeen, we zijn gek op onze paardjes en willen het beste voor ze, ieder op zijn eigen manier.
En ondanks alle heftige discussie's die er gevoerd zijn (wat soms ook best mag) zijn we toch weer interesante dingen voorbij gekomen.

En ik ben inmiddels 5 kilo afgevallen, en morgen komt mijn lichtgewicht boomloze zadel binnen............ *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 18:15

Prima, ik ben klaar met dit topic. Men leest maar hoe men het wil. Ik ben het gezeur aan mijn adres zat.

Ik was diegene die om de foto vroeg. jammer dat je niet even een foto kunt plaatsen. Het vorige topic is dusdanig groot dat ik die niet helemaal ga doorzoeken. Ik heb een hele forse cob, die echter niet met teveel gewicht wil lopen. Ik was nieuwsgierig naar de vergelijking tussen de tinkers.

En schrikdraad, lees je eigen posts even door en zie hoe vijandig die overkomen, dat jij dit tegen mij zegt, is net als de pot die de ketel verwijt. En wat doe ik niet anders, dingen op mezelf betrekken, nogmaals kom eens met voorbeelden.

Veel plezier allen. Reacties op dit bericht doe dan maar per pb.

horlynnses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 18:20

ik vind als je te zwaar ben dat jed maar op een sterk paard moet gaan rijden
want anders is het zielig

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 18:27

Ja vijandig als reactie op jou toon.
Ik geef toe en weet dat ik fel reageer.
Jij daarin tegen schuift dat telkens op de ander.
Zoals nu ook je overdreven felle bericht.
Als je zelf fel bent durf dan ook felle antwoorden terug te aanvaarden.
Of je weg blijft of niet moet jij weten ik denk dat je van niemand hoeft te gaan.

Ik den dat je de foto zo hebt bij mijn berichten.
Maar wat ik al aangaf aan de zijkant ga je het niet zien. En ik heb geen foto van boven af.

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 18:33

Ik geef het op.......... :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 18:46

schrikdraad schreef:
Ja vijandig als reactie op jou toon.
Ik geef toe en weet dat ik fel reageer.
Jij daarin tegen schuift dat telkens op de ander.
Zoals nu ook je overdreven felle bericht.
Als je zelf fel bent durf dan ook felle antwoorden terug te aanvaarden.
Of je weg blijft of niet moet jij weten ik denk dat je van niemand hoeft te gaan.

Ik den dat je de foto zo hebt bij mijn berichten.
Maar wat ik al aangaf aan de zijkant ga je het niet zien. En ik heb geen foto van boven af.

Meid, je was niet vijandig om mijn toon, al meer mensen hadden al wat over jouw toon van posten gezegd. Nu schuif je het af op mij, Mijn bericht hierboven is ook helemaal niet fel. Ik heb me de hele tijd netjes verwoord en heb 1 keer gezegd dat je niet zo moest dreinen als een klein kind, omdat heel veel mensen over je posts struikelen. Verder heb ik netjes gereageerd. Jij noemt het dat mensen hier kinderachtig zijn en aannames doen, en dat was niet tegen mij.

Wat ik al zeg, geef aan waar ik deze vreselijke dingen heb gezegd of je moet het niet kunnen vinden, maar spit ook je eigen posts er op na en zie dan ook dat je zelf ook niet altijd even netjes hebt gereageerd en dat dat weinig met mij van doen heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 18:47

marjootje schreef:
Ik geef het op.......... :n

Tja, sorry Y;(

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 19:12

netjes gerageerd?
whahaha

ja ik kom fel binnen.
omdat het hier al fel was door oa jou.
Ik zeg nergens alleen door jou.
Door mijn berichten zijn er nu meer mensen die zeggen eerder zijn weg gegaan omdat ze aangevallen werden. door oa jou.
Ik was er toen niet eens en toch ligt het aan mij.
Dat is bijzonder.
Jij vind je zelf niet fel, ik en andere wel.
Maar dat ligt dan aan alle andere.
Ook bijzonder.
Daarom schreef ik, ik hoop dat jij ook inziet dat je berichten anders over komen dan je bedoeld.
En dat was aardig van mij bedoeld.

Maar deze hoop is nu weg- jij wilt dat niet zien.
Ook goed. Maar ik ga daar nu niet meer verder op in en reageer enkel nog ontopic.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 19:15

Sorry hoor, kan het nu niet meer laten, lees af en toe nog mee, maar het is een lachwekkend topic geworden

En jouw laatste post spant de kroon schrikdraad. En schuil jezelf niet achter anderen (de massa die jou waarschijnlijk ge-pb't heeft)

Het topic was niet vervelend, soms wel kritisch en wellicht wat kort door de bocht, maar het is de lezer die bepaalt hoe hard die bocht genomen wordt.

Jij bent hier alleen onrust komen zaaien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 19:28

schrikdraad schreef:
netjes gerageerd?
whahaha

ja ik kom fel binnen.
omdat het hier al fel was door oa jou.
Ik zeg nergens alleen door jou.
Door mijn berichten zijn er nu meer mensen die zeggen eerder zijn weg gegaan omdat ze aangevallen werden. door oa jou.
Ik was er toen niet eens en toch ligt het aan mij.
Dat is bijzonder.
Jij vind je zelf niet fel, ik en andere wel.
Maar dat ligt dan aan alle andere.
Ook bijzonder.
Daarom schreef ik, ik hoop dat jij ook inziet dat je berichten anders over komen dan je bedoeld.
En dat was aardig van mij bedoeld.

Maar deze hoop is nu weg- jij wilt dat niet zien.
Ook goed. Maar ik ga daar nu niet meer verder op in en reageer enkel nog ontopic.

Misschien moet je in je eerdere post dan ook oa gebruiken Schrikdraad, maar dat doe je niet. Je zegt dat je fel bent om mijn toon, niet op oa mijn toon.
Jammer dat je niet inziet dat juist jij de stoorzender bent, het topic liep prima. Ik heb helemaal geen rare posts geplaatst. Jij kunt ze ook niet quoten, dus ze zullen er wel niet zijn.

Het is jammer dat een topic hierin strand. Meerdere topics zijn gestrand op het zich persoonlijk aantrekken van algemene beweringen. Gummie zei het in het andere topic zo goed.
Citaat:
We moeten met z'n allen maar eens realistisch worden en reageren vanuit ratio en niet vanuit emotie. Want dat is wat er gebeurt.