Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
S_en_Z schreef:Ik zou eerder het volgende antwoord hebben gegeven..De galop wordt daar ook vloeiender van Nefertarie. Dat is omdat je het binnenvoorbeen de ruimte geeft om uit te zwaaien. Dus het paard krijgt vanuit de schouder meer vrijheid om de galopspas af te maken
Citaat:De galop wordt daar ook vloeiender van Nefertarie. Dat is omdat je het binnenachterbeen de ruimte geeft om verder onder te treden. Dus het paard krijgt vanuit het achterbeen meer vrijheid om de galoppas af te maken en te rijzen in de voorhand.
NeverGiveUp schreef:Ik ben ook heel blij dat ik nu snap wat hier NIET goed is
Iedereen vond hem zo mooi want hij liep eindelijk aan de teugel (...)
Ik vond hem al niet kloppen maar ik zie nu dat hij echt inknikt achter de teugel, ik zie ook de plek waar hij dat doet op zijn hals.
En zijn achterhand zíe je bijna niet zover weg is die
En het is niet makkelijk om mijn fotos hier zo te plaatsen maar ben benieuwd naar goede kritiek die hier gegeven word
Nefertarie schreef:Oke, thanx!
Ik ga er mee aan de gang. Achterhand achterhand en nog eens achterhand
Pion schreef:Ik vind het soms zo jammer dat ik niet beschik over spiegels bij ons thuis op stal.
Het kan je vaak net even wat bevestiging geven.
Nu moet mijn vader of moeder mee, maar die hebben lang niet altijd zin om te filmen.
R_ali_R schreef:Citaat:Maar even terug ontopic. Wat zouden jullie doen met een paard dat wel veel achterbeen gebruikt en onderzet. Maar dat z'n hals te ver inbuigt. De nek is dan niet meer het hoogste punt.
Het eerste wat in mij opkomt is tempo wisselingen zonder hand dus gewoon op zit en been.
de voorkant totaal met rust laten. laat haar/hem eerst maar het hoofd omhoog brengen.
S_en_Z schreef:Ik heb vandaag zonder sperriempje gereden maar paardje liep net zo rustig als met. Afentoe een keer een kauwtje en thats it. Mag dus denk ik wel aannemen dat ik netjes met mijn handen ben?
daNiielle_ schreef:Wil mijn foto ook wel delen, ondanks dat hij van een jaar terug is.
In mijn ogen:
Niet genoeg van achter naar voren gereden en daardoor een gespannen beeld.
Paard loopt nu overigens totaal anders, maar heb geen recente foto's.
Maar daarom ben ik nog wel benieuwd hoe jullie het misschien zouden verbeteren, en wat jullie dan verwachten dat veranderd in haar houding.
kan ik weer vergelijken met hoe het nu gaat
freeride schreef:S_en_Z schreef:Ik heb vandaag zonder sperriempje gereden maar paardje liep net zo rustig als met. Afentoe een keer een kauwtje en thats it. Mag dus denk ik wel aannemen dat ik netjes met mijn handen ben?
Ja, als ze de mond mooi ontspannen hield en gewoon gesloten, kun je er wel vanuit gaan dat je zacht genoeg bent in de hand voor jouw paard
Citaat:Maar even terug ontopic. Wat zouden jullie doen met een paard dat wel veel achterbeen gebruikt en onderzet. Maar dat z'n hals te ver inbuigt. De nek is dan niet meer het hoogste punt.
Citaat:Het eerste wat in mij opkomt is tempo wisselingen zonder hand dus gewoon op zit en been.
de voorkant totaal met rust laten. laat haar/hem eerst maar het hoofd omhoog brengen.
Citaat:Tempo wisselingen zonder hand word het erger van. Met (hoge) hand en duidelijke zithulp lukt het wel. Het lijkt wel of ze het prettig vind om daar tegenaan te zitten. (Ze is nooit zwaar in de hand, vecht er ook niet tegen)
Bij zijgangen is ze daar en tegen er echt bij met d'r hoofd. Nog wel wat te diep, maar veel minder dan bij rechte lijnen of verzameling.
freeride schreef:Die verwrongen mond zegt wat mij betreft alles eigenlijk ........., het gebrek aan "van achter naar voor rijden" is niet zozeer het probleem, maar in dit beeld vooral de harde hand, je drukt de mond omlaag en bent alleen bezig met de voorkant zo te zien. fijn dat het paardje nu beter loopt, maar hoe loopt het dan nu