xmarliez schreef:cherie78 schreef:
Daar valt ook weinig in te mengen![]()
Als ik auto zou rijden zoals veel mensen "denken" over klassieke dressuur vloog ik met mijn hoofd door de "voorruit"![]()
Hoeveel zgn "klassiekers" denken dat "gas en rem" tegelijkertijd bediend moeten worden bij een paard
Dat is nou jouw probleem, je hebt deze negatieve ervaring met 'klassiekers' opgelopen omdat je klassiek niet kunt onderscheiden van 'niet'-klassiek. Modern kun je nog vergelijken maar KLASSIEK, als je dat nooit gereden hebt, de filosofie niet begrijpt en het rijden niet begrijpt dat kun je nooit weten wat nou PRECIES Klassieke rijkunst is.
Zou je het wel weten zou je dit soort uitspraken over de Klassieke rijkunst niet eens uit je mond kunnen krijgen, laat staan neer typen en posten.
Je hebt nogal wat "aanname's"

Ik kan "klassiek" zeer goed onderscheiden van "niet-klassiek"
Dan gelijk maar even mijn volgende vraag aan jou; Wat is "niet-klassiek" ??
Ik begrijp "perfect" de filosofie van het "klassieke"
Maar ik interpreteer een aantal "meesters" net iets anders dan bv jij.
Als je het boek van Treffers, van Loon etc goed leest en begrijpt, is het ook niet verwonderlijk dat mijn haren recht overeind gaan staan van "weerstandbiedende" handen.
En "weerstandbiedende" handen in alle gradatie's
Als een ruiter dat nl nodig heeft, is er al het één en ander mis gegaan.
Weerstandbieden is nl alleen maar nodig om een paard dmv DRUK ergens iets los te laten.