Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Citaat:gewoon niks van aantrekken? tenzij je er fout mee omgaat maar goed. Als je er goed mee omgaat is er inderdaad niks zielig aan het bit alhoewel ik er niet voor ben maar goed . Gewoon lekker rijden als je zelf wel.
Ik wil eigenlijk alleen weten waarom bitloos beter is en of je er wel mee kunt starten ( westrijden). En stel je hebt een pony van 20 die met der hele leven met bit heeft gereden. Is het dan wel handig met bitloos te rijden? emilyslaluna schreef:FahyaFemke schreef:@Emily: dus omdat het 1000en jaren gedaan wordt, is het niet sneu? Pas op met zulke uitspraken hier hoorhaha...
begrijpelijk als iemand niets met paarden te maken heeft, dat hij dit zielig vind toch? Vind ik wel in ieder geval, want die vergelijken paarden vaak met mensen, en zelfs vinden ze het ook niks om met een bit in te moeten lopen..
Maar wat is er zielig aan met bit rijden als je er toch goed mee omgaat? Ik haat het echt altijd als iemand zegt dat ik mijn pony mishandel omdat ik met bit rij. ( dat werd er een keer tegen me gezegd)
je mishandelt je paard niet als je met bit rijdt, dat doe je pas als je als een DEBIEL met bit rijdt
Tendance schreef:Een paard wat dit naar mijn idee op bit geleerd heeft en nu op zit en been commando kent.
Dat dit paard eerder met bit gereden is kun je zien, omdat het soms in de oefeningen naar die verbinding aan het zoeken is.
Met bit zou dit paard nog beter in verbinding zijn.
Maar mensen, iedereen weet toch dat je ook met bit helemaal niet zo veel met de hand hoort te doen.
MaritAriel schreef:Tendance schreef:Een paard wat dit naar mijn idee op bit geleerd heeft en nu op zit en been commando kent.
Dat dit paard eerder met bit gereden is kun je zien, omdat het soms in de oefeningen naar die verbinding aan het zoeken is.
Met bit zou dit paard nog beter in verbinding zijn.
Maar mensen, iedereen weet toch dat je ook met bit helemaal niet zo veel met de hand hoort te doen.
het is heel waarschijnlijk dat het inderdaad met bit is aangeleerd , maar het hoeft niet per definitie zo te zijn . Ik vind het nogmaals belachelijk dat mensen een stukje ijzer nodig hebben voor goede verbinding / communicatie.