TEGEN bitloos rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:30

Wat wil je hier mee zeggen AIr?

Air

Re: TEGEN bitloos rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:30

Jou quote is een antwoord op papagroom ;)

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:32

Citaat:
gewoon niks van aantrekken? tenzij je er fout mee omgaat maar goed. Als je er goed mee omgaat is er inderdaad niks zielig aan het bit alhoewel ik er niet voor ben maar goed . Gewoon lekker rijden als je zelf wel.

Mag ik ook weten waarom je er tegen bent? Ik zeg het niet aanvallend hoor ;) Ik wil eigenlijk alleen weten waarom bitloos beter is en of je er wel mee kunt starten ( westrijden). En stel je hebt een pony van 20 die met der hele leven met bit heeft gereden. Is het dan wel handig met bitloos te rijden?

Tendance

Air schreef:
Jou quote is een antwoord op papagroom ;)

Oke leg uit, want ik zie daar geen antwoord in staan richting de quote van papagroom...

Air

Papagroom geeft de schuld aan iets wat niet leeft.

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:35

emilyslaluna schreef:
FahyaFemke schreef:
@Emily: dus omdat het 1000en jaren gedaan wordt, is het niet sneu? Pas op met zulke uitspraken hier hoor ;) haha...
begrijpelijk als iemand niets met paarden te maken heeft, dat hij dit zielig vind toch? Vind ik wel in ieder geval, want die vergelijken paarden vaak met mensen, en zelfs vinden ze het ook niks om met een bit in te moeten lopen.. :)

Maar wat is er zielig aan met bit rijden als je er toch goed mee omgaat? Ik haat het echt altijd als iemand zegt dat ik mijn pony mishandel omdat ik met bit rij. ( dat werd er een keer tegen me gezegd)

ik vind het niet zielig. ik bedoel dat je je mening wat beter moet onderbouwen, zoals je in deze reactie wel hebt gedaan. als jij normaal rijdt met bit zie ik niet in of het zielig is. maar leer tegelijkertijd wel open te staan voor andere meningen (laat ze je niet opdringen) maar begrijp mensen ook dat ze het zielig denken te vinden dat is wat ik bedoelde.

ik snap dat het niet leuk is als iemand dat zegt, maar dan moet je maar denken dat ze niet beter weten en jij wel :) je mishandelt je paard niet als je met bit rijdt, dat doe je pas als je als een DEBIEL met bit rijdt ;)

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:36

Zoals sommigen al eerder zeiden ben ik ook tegen het verkeerde gebruik van het bitloos. Zie er geregeld die alles beter weten en dat metaal in de paardenmond barbaars is blablabla en dan enkele minuten later zie je ze met hun paard en bitloos hoofstel door de binnenbak crossen, kappen met de voeten trekken links, trekken rechts, sjah dan communiceer ik met mijn d-trensje toch veel zachter met mijn paardje.
Maar er zijn er dan ook die er heel goed mee kunnen omgaan. Ik zie mezelf met mijn 4 jaartje nog niet echt op het bitloos overstappen, maar als ze wat ouder en cooler is ga ik het wel proberen.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:36

Dat lees ik er niet uit hoor. Denk, dat je het dan niet goed gelezen hebt.
Hij geeft alleen aan, dat hij met bit beter kan als zonder. Dat is de mens met een hulpmiddel. Ik zie niet dat hij de schuld geeft aan iets levenloos.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:44

Wat vinden jullie van dit filmpje?

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:48

echt onwijs gaaf :D

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:50

Een paard wat dit naar mijn idee op bit geleerd heeft en nu op zit en been commando kent.
Dat dit paard eerder met bit gereden is kun je zien, omdat het soms in de oefeningen naar die verbinding aan het zoeken is.
Met bit zou dit paard nog beter in verbinding zijn.

Maar mensen, iedereen weet toch dat je ook met bit helemaal niet zo veel met de hand hoort te doen.

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:51

Kei knap!

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:53

Tendance schreef:
Een paard wat dit naar mijn idee op bit geleerd heeft en nu op zit en been commando kent.
Dat dit paard eerder met bit gereden is kun je zien, omdat het soms in de oefeningen naar die verbinding aan het zoeken is.

Maar mensen, iedereen weet toch dat je ook met bit helemaal niet zo veel met de hand hoort te doen.

het is heel waarschijnlijk dat het inderdaad met bit is aangeleerd , maar het hoeft niet per definitie zo te zijn . Ik vind het nogmaals belachelijk dat mensen een stukje ijzer nodig hebben voor goede verbinding / communicatie.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:54

MaritAriel schreef:
Tendance schreef:

het is heel waarschijnlijk dat het inderdaad met bit is aangeleerd , maar het hoeft niet per definitie zo te zijn . Ik vind het nogmaals belachelijk dat mensen een stukje ijzer nodig hebben voor goede verbinding / communicatie.

je hebt tegenwoordig ook bitten van andere matrialen hoor....LOL.....
Laatst bijgewerkt door papagroom op 22-11-11 15:56, in het totaal 1 keer bewerkt

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:55

Ik heb het waarschijnlijk niet perse nodig. Ik kan er ook geen meing over geven want ik heb nog nooit bitloos gereden. Maar ik vind met bit rijden best fijn. Maar ja ik ken niks anders haha.

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:56

emilyslaluna schreef:
Ik heb het waarschijnlijk niet perse nodig. Ik kan er ook geen meing over geven want ik heb nog nooit bitloos gereden. Maar ik vind met bit rijden best fijn. Maar ja ik ken niks anders haha.

hoe weet je dat je dat het fijnst vind als je nog nooit zonder heb geprobeerd ?

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:57

Jij vindt het belachelijk en ik niet. Zo hebben we beiden onze eigen mening..

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:58

Tendance schreef:
Jij vindt het belachelijk en ik niet. Zo hebben we beiden onze eigen mening..

Ja dat klopt . ;)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:58

[quote="Daan_Ordeal"]Wat vinden jullie van dit filmpje?

Ik reageer nooit op HAW of op andere ruiters. Ik zie wel wat dingetjes, maar de perfecte proef bestaat ook niet. Iedereen maakt foutjes, maar die hoef je niet altijd te benoemen, tenslotte heeft deze ruiter niet zelf deze filmpjes op Bokt geplaatst met het verzoek om commentaar. :D
Maar ........... dit is een filmpje van een professionele ruiter, niet te vergelijken met het gros van de bokkers.

Ik vind het storend als een bokker andere ruiters met bit terecht wijst of kritiek geeft en waarvan ik zelf wel eens foto's bitloos heb gezien, waarvan ik dacht, dat is nog geen B-proef waard. Dat soort dingen stoort mij, net als het eeuwige afkatten van de nationale Nederlandse top.
Maar goed, ik verlaat deze discussie weer, voor je het weet heb ik weer een OW. :P

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:59

Citaat:

laat ik het anders zeggen :P , waarom heb je iets in die mond nodig voor goede communicatie ?

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 16:00

En zolang jij mij niet af gaat kraken, omdat ik wel met bit rijdt en niet gaat zeggen dat ik een dierenbeul ben, kunnen wij nog rustig door 1 deur.
Leven en laten leven toch?

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 16:01

MaritAriel schreef:
Citaat:

laat ik het anders zeggen :P , waarom heb je iets in die mond nodig voor goede communicatie ?

Omdat het zonder tong zo lastig verstaanbaar is?

Jellebie

Tendance schreef:
En zolang jij mij niet af gaat kraken, omdat ik wel met bit rijdt en niet gaat zeggen dat ik een dierenbeul ben, kunnen wij nog rustig door 1 deur.
Leven en laten leven toch?

naar wie is deze reactie bedoeld :P?

Jellebie

Citaat:
Omdat het zonder tong zo lastig verstaanbaar is?

jeetje jullie maken het nou wel moeilijk xd . waarom heb je bij een paard iets bitachtigs nodig voor goede communicatie ?

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 16:02

Wie durft er foto's van zichzelf te plaatsen met het bitloze rijden. Ik heb het al wel eerder aangedurfd om mij op mijn paard tentoon te stellen met S&T.....