Wie durft er voor uit te komen?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

paardje2013

Re: Wie durft er voor uit te komen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 22:53

ja ik durf best toe te geven dat ik mijn paard best wel eens een tik verkoop omdat hij weer niet wil stil staan of hij weer eens lekker gaat staan drammen. maar met rijden ben ik dan weer te lief en wil hij nog wel eens een loopje met me nemen.

iklieftponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 22:55

wat een heerlijk discussie:D haha,

Die van mij krijgen zo af en toe ook een flinke tik (vaak is het ook al wel een mep,, oohooo eeerruugg)
vandaag nog; ik galoppeer onder de dijk langs, gaat ie ineens stijl naar boven galopperen, zonder reden, nou; hij heeft geweten dat ie dat heeft gedaan, en ik denk niet dat het een 2de keer zal gebeuren.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 06:15

Lamar schreef:
Het was Eddy Modde die dat tegen me zei, weet je wie dat is?

Waarom? Een bekende naam mag alles zeggen en heeft altijd gelijk?

Maar goed daar ging het mij niet om. Ik heb de gequote zin van jou idd gewoon keihard uit zijn context getrokken. Omdat ik eigenlijk aan het wachten was totdat iemand dat zou zeggen (of dat ik het las, want ik geef toe dat ik ook niet alle posts lees). Jij bent de eerste die het zei waar mijn oog op viel, niets meer niet minder. Ik wilde enkel die uitspraak eruit filteren, zonder in te gaan op de rest van je post. ;)

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 11:25

coiboi schreef:
@frangelica: ik begrijp niet helemaal waarom je mij quote.. ik zie nergens een reactie van mij op jou.
En als je me dan quote, doe het dan goed en trek mijn verhaal niet uit het verband.

Als je enkele pagina's terug had gelezen, had je mij misschien beter begrepen.
(daar staan langere reacties van mij)
Nu is het alleen jammer de pammer en verkeerd gebruik van mijn mening. :)

Ik ben namelijk met 'straffen' en corrigeren ook niet roomser dan de paus.

ging ook meer over het stukje van geduld geduld...niet zo zeer om jou post....dus echt niet op jou gericht.... :n

ik denk dat iedereen wel eens buiten het boekje gaat of denkt van had ik beter kunnen doen...daar zijn wij mensen voor.....
deze dame gebruikt nooit een zweet....teminste niet bij geronimo....ja om te dreigen....dat is meestal genoeg.... +:)+ (gelukkig)
maar volgens het boekje.....moet dat wel (als ik me niet vergis...in dressuur).....
en volgens bokt .....mag je wel meer niet.....maar je mag wel met een gemeen bit rijden...tja.....soms erg krom....want als je hoger de dresuur of western in gaat hoort het zo...volgens het boekje...boekjes horen in de kliko.... :j
en voor ik tegen reaktie krijg...ieder zijn ding.....en val niemand aan....
mvg
angelica ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 12:13

Gini schreef:

Maar goed daar ging het mij niet om. Ik heb de gequote zin van jou idd gewoon keihard uit zijn context getrokken. Omdat ik eigenlijk aan het wachten was totdat iemand dat zou zeggen (of dat ik het las, want ik geef toe dat ik ook niet alle posts lees). Jij bent de eerste die het zei waar mijn oog op viel, niets meer niet minder. Ik wilde enkel die uitspraak eruit filteren, zonder in te gaan op de rest van je post. ;)

Ik denk dat het wel een heel verschil maakt als Eddy het zegt, die 3* parelli instructeur is, of als ik het zelf had gezegd. Ik denk dat iemand als Eddy echt wel weet waar hij mee bezig is, anders was hij niet de enige 3* instructeur van de benelux.
Ik weet ook wel zeker dat zijn kundigheid dat van jou ver overstijgt... en dus vind ik het ook een beetje raar dat jij zo over hem durft te oordelen.
Tijdens de opleiding heeft hij wel degelijk gelijk, hij zegt dingen dan niet zomaar, hij heeft volledig zicht op het paard.
Als ik het zelf had gezegd was het wel een excuus vanuit onwetendheid geweest.

Yviertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 12:45

Lamar schreef:
Ik denk dat het wel een heel verschil maakt als Eddy het zegt, die 3* parelli instructeur is, of als ik het zelf had gezegd. Ik denk dat iemand als Eddy echt wel weet waar hij mee bezig is, anders was hij niet de enige 3* instructeur van de benelux.
Ik weet ook wel zeker dat zijn kundigheid dat van jou ver overstijgt... en dus vind ik het ook een beetje raar dat jij zo over hem durft te oordelen.
Tijdens de opleiding heeft hij wel degelijk gelijk, hij zegt dingen dan niet zomaar, hij heeft volledig zicht op het paard.

Kundigheid zit niet in een opleiding, maar in eigen ervaring. Ik ben er voor bijna 100% zeker van dat iemand als hij alleen strijd heeft met mijn paard, juist doordat hij het zo geleerd heeft. Een paard reageert niet violgens een 'boekje met regels' zoals al eerder werd gezegt. Ken een aantal verhalen dat de 'paardenfluisteraar' niet met het paard kon werken, wnat het paard reageerde niet zo als die persoon het had geleerd.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 12:56

Illusion schreef:
_Amigo schreef:
Haha moet wel lachen om sommige posts :))

Hier krijgt mijn knol ook een schup of hijs als het nodig is.
Van de week ging hij nog dood leuk aan zun halster hangen, doei touw :wave:
Toen kreeg hij wel ff een schup hoor, zomaar gaan hangen?
Of als hij de trailer niet op wil omdat hij niet weg wil van huis terwijl hij op wedstrijd ofzo er wel goed oploopt?
Hopaaaa zweep erover en hij loopt er zo in, brokjes liggen al klaar.
Hij heeft dit heel lang gehat van dat hij niet in de trailer wil, naar een mens gedaan die hem trailermak zou maken en toen deed hij het een paar maanden weer.
Soms heeft hij nog een terugval om te kijken hoever hij kan gaan, maar dat is meteen weer over na een tik ofzo ;)

zo bevestig je dus alleen maar dat de trailer geen leuke plek is..corrigeren van n paard dat bijt oke maar dit.. Bah

Nee, dat is niet waar.
Hij loopt er meestal gewoon in hoor, alleen als hij er gewoon geen zin in heeft oid.
Ik loop meestal wel zo'n 5x aan voordat ik een tikje geef.
In de trailer word hij ook beloont met brokken en lieve woordjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 13:35

Yviertje schreef:
Lamar schreef:

Kundigheid zit niet in een opleiding, maar in eigen ervaring. Ik ben er voor bijna 100% zeker van dat iemand als hij alleen strijd heeft met mijn paard, juist doordat hij het zo geleerd heeft. Een paard reageert niet violgens een 'boekje met regels' zoals al eerder werd gezegt. Ken een aantal verhalen dat de 'paardenfluisteraar' niet met het paard kon werken, wnat het paard reageerde niet zo als die persoon het had geleerd.

Ik denk dat kundigheid in beide zit, opleiding én ervaring..... en inzicht en nog een boel dingen. Een echte "paardenfluisteraar" leest het paard en speelt op hem in.

Yviertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 13:42

Lamar schreef:
Ik denk dat kundigheid in beide zit, opleiding én ervaring..... en inzicht en nog een boel dingen. Een echte "paardenfluisteraar" leest het paard en speelt op hem in.

_/-\o_ Ben er helaas nog geen een tegengekomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 13:51

Yviertje schreef:
Lamar schreef:

_/-\o_ Ben er helaas nog geen een tegengekomen.

Ieder mens heeft zijn voors- en tegens... ook paardenfluisteraars :+

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 13:53

malloesje schreef:
8nnemiek schreef:
zadel links opgooien

Lukt me niet vanaf rechts :D

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 14:02

Citaat:
Nee, dat is niet waar.
Hij loopt er meestal gewoon in hoor, alleen als hij er gewoon geen zin in heeft oid.
Ik loop meestal wel zo'n 5x aan voordat ik een tikje geef.
In de trailer word hij ook beloont met brokken en lieve woordjes.

zucht. doordat jij je paard mept/schopt wordt het wel bevestigd dat de trailer inderdaad geen fijne plek is en zal een paard nooit uit zichzelf de trailer op lopen zonder dat hij angst heeft.
je kan je paard wel degelijk leren de trailer op te gaan zonder verzet, door een trailer een fijne plek te laten worden. helaas vinden de mensen het tegenwoordig makkelijker om paarden erin te slaan/schoppen.. jammer, daar schiet je dus niks mee op behalve dat het paard angst gaat creëren voor de trailer en waarschijnlijk ook nog eens voor jou.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 14:20

Lamar schreef:

Ho ho ho, hold your horses! Ik heb Eddy Modde nergens, maar dan ook nergens veroordeeld. Ga me alsjeblieft geen dingen in de mond leggen.
Lees mijn bericht nog eens! Ik heb gezegd dat ik de uitspraak 'een paard is niet van suiker' eruit wou lichten. Ongeacht wie nou precies de uitspraak deed. 'Een paard is niet van suiker' is in mijn ogen gewoon geen argument om een paard UIT FRUSTRATIE (dus ik heb het nu niet over opvoedkundig straffen) hard aan te pakken.
Ik denk niet dat Eddy Modde uit frustratie geweld gebruikt. Dus ook geen reden om de beste man hier te verdedigen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 14:49

Gini schreef:
Lamar schreef:
Het was Eddy Modde die dat tegen me zei, weet je wie dat is?

je trekt hem in twijfel.... daardoor vel je een negatief oordeel over hem, anders zou je hem niet in twijfel trekken :)

Billie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 15:44

Nou ja zeg, waarvoor deze idealisatie ineens?
Ze gaf volgens mij in haar verhaal aan, dat deze beste man ook heeft aangegeven dat een "paard niet van suiker is" en dat je, in haar ogen, dus best streng mag optreden... Niks negatiefs aan...

De quote die je hierboven zet is overigens meer een principe kwestie als ik het zo lees... niet persoonlijk op deze Eddy en eerlijk gezegd ga ik daar in mee...
Omdat deze Eddy Modde toevallig diploma's en titels heeft en dus een bekende naam heeft, betekend niet dat hij heilig is en alle kennis in acht heeft, daarmee trek ik hém niet in twijfel, jou wel.

pauline_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 15:56

Hij heeft in ieder geval wel gelijk, een paard is niet van suiker en als je niet een keer boos wordt gaat hij elke keer verder uitproberen. Tenminste dat doet die van mij maar die heeft wel een ondeugend karakter haha..

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 16:42

Lamar schreef:
Gini schreef:

je trekt hem in twijfel.... daardoor vel je een negatief oordeel over hem, anders zou je hem niet in twijfel trekken :)

Ik noem dat kritisch zijn. Ik trek de man niet in twijfel, dat zou niet netjes zijn, ik ken hem en zijn werk amper.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 16:53

Gini schreef:
Ik noem dat kritisch zijn. Ik trek de man niet in twijfel, dat zou niet netjes zijn, ik ken hem en zijn werk amper.

Als je zijn werk amper kent... hoe kun je dan kritisch over hem zijn? Moet je dan niet eerst je in zijn werk verdiepen? Of ben je standaard kritisch op alles en iedereen?

MoriMann

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 16:57

Boos worden en duidelijk/streng zijn zijn twee dingen. Als je boos wordt, verlies je (een deel van) de controle over jezelf. Kan je helder denken en goede beslissingen nemen als je boos bent? Ik niet. Door boos te worden, kan je wel een signaal afgeven, maar het is vaak te veel, waardoor je eerder angst dan respect veroorzaakt. Een leider moet nooit de controle over zichtzelf verliezen. Hoe kan iemand die zichzelf niet in de hand heeft ooit een betrouwbare leider zijn?

Hoe serieus neem jij iemand die in een moeilijke situatie begint te schreeuwen en met spullen begint te smijten? De eerste keren schrik je er misschien van, later zal je voornameijk proberen in te schatten waar de spullen heen gegooid worden, zodat je ze kunt ontwijken. Dat laatste zal een paard dat klappen verwacht ook doen..

concetto

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 18:46

MoriMann schreef:
Boos worden en duidelijk/streng zijn zijn twee dingen. Als je boos wordt, verlies je (een deel van) de controle over jezelf. Kan je helder denken en goede beslissingen nemen als je boos bent? Ik niet. Door boos te worden, kan je wel een signaal afgeven, maar het is vaak te veel, waardoor je eerder angst dan respect veroorzaakt. Een leider moet nooit de controle over zichtzelf verliezen. Hoe kan iemand die zichzelf niet in de hand heeft ooit een betrouwbare leider zijn?

Hoe serieus neem jij iemand die in een moeilijke situatie begint te schreeuwen en met spullen begint te smijten? De eerste keren schrik je er misschien van, later zal je voornameijk proberen in te schatten waar de spullen heen gegooid worden, zodat je ze kunt ontwijken. Dat laatste zal een paard dat klappen verwacht ook doen..

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Rixt95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 20:54

Ik heb een paard die enoorm kan springen, helaas kan meneer zo snel gaan dat ik soms gewoon voor hindernissen weg stuur.
Dit heeft hij ook op buitenritten, alles koek en ei maar als we gaan gallopperen op een zandweg ben ik hem al gauw kwijt. Dan moet ik soms echt met manengewicht hem terug zien te krijgen, voor mij geen pretje maar voor hem ook niet(hoe harder we gaan des te meer hij overal van schrikt)... Ik weet het, ook soms onder het trainen zelf raak ik wel eens mijn zelfvertrouwen kwijt Dan ga ik uit mezelf van´t paard af om tot 10 te tellen haahaa(A)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 21:20

Billie1 schreef:
De quote die je hierboven zet is overigens meer een principe kwestie als ik het zo lees... niet persoonlijk op deze Eddy en eerlijk gezegd ga ik daar in mee...
Omdat deze Eddy Modde toevallig diploma's en titels heeft en dus een bekende naam heeft, betekend niet dat hij heilig is en alle kennis in acht heeft, daarmee trek ik hém niet in twijfel, jou wel.

je hebt gelijk... proffesionals zijn idd niet heilig en hebben niet alle kennis in pacht.... meisjes van in de 20 die lopen te knullen met hun eigen paardjes zijn een stuk verder op dat gebied. Dat ik dat niet inzag 8)7

Waarmee trek je mij dan in twijfel?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 21:30

Lamar, wil je mijn berichten niet snappen en gewoon rellen of wat is er?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 21:39

Gini schreef:
Lamar, wil je mijn berichten niet snappen en gewoon rellen of wat is er?

Waarom voel je je ineens aangevallen? Ik stel je alleen maar een paar vragen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 21:48

Ik voel mij niet aangevallen, ik vind alleen dat de ondertoon van jouw berichten bitsiger wordt.
Ik heb in mijn eerste bericht met geen woord gesproken over Eddy Modde, ik ken die man niet eens. Zoals in mijn eerste bericht aangegeven wilde ik alleen de uitspraak 'een paard is niet van suiker' eruit filteren (dat is mij ondertussen al leed). Zonder rekening te houden met de context, de persoon die het zei, etc etc. Alleen DIE UITSPRAAK interesseerde mij. Niets meer, niets minder.