Rijden op een ziek paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Neantje

Re: Rijden op een ziek paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 15:14

Lijkt mij ook dat hij er inderdad last van zla hebben..
Mensen die die ziekte hebben zijn ook vaak zwak..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 15:42

Als het paard er geen last van heeft wrm niet? Als ik ziek ben doe ik ook gewoon alles.
Ik heb ook kanker gehad en ben net zo lang door gereden totdat ik geopereerd was.
En 2 weken later weer op het paard (wat eigenlijk pas naar 3 weken mocht)
En het paard waar ik op rij heeft een grote scheur in de hoef, heeft daarom ook ijzers onder.
Maar ik moet haar rijden, anders komt helemaal niet goed met de hoef zeiden de veearts en hoefsmid.
Aleen als ze kreupel gaat lopen, moet ik er mee naar de veearts.

Ze heeft daar ook geen last van.

Dus waarom zodat niet met kanker kunnen??
Owjah als je even nog reageerd!!! Ik kan zelf wel 13 zijn.
Maar jij lijkt ook wel 13!!

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 15:46

@chelly12: you go girl!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 19:26

barbaras schreef:
@chelly12: you go girl!!!

dankjee

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 12:10

Heb het even een beetje gelezen en ik heb in het begin alleen gevraagd wie zou er op rijden!
De een zegt: Ik niet en de ander zegt ik wel.

Ieder heeft zijn eigen manier van de omgang met paarden de een stapt er op en de ander weer niet. Ik ben het type die dan liever aan het halster een wandeling gaat maken maar die van mij zou niet hoeven te werken tot dat ze is geopereerd.

Als dat zou betekenen dat ik het penny gevoel heb het zij zo.
Ieder heeft zijn eigen mening en ieder heeft een eigen manier van de omgang met zijn/haar pony.En die van mij is dat die van mij dan niet hoeft te werken maar dat ze heus wel haar beweging krijgt maar dan met een lekkere wandeling.

Nicky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 12:15

Als een mens kanker heeft en nergens van last heeft gaat die toch ook niet stil zitten?
Denk dat een paard wel zelf heel goed aangeeft wat wel/niet kan. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 13:22

Mijn moeder liet me toch ook niet uit aan een touwtje?
Toen ik ziek was. Dus wrm niet met een paard?
Je kunt ook niet elke dag uren lopen om het paard voldoende beweging te geven.
Het paard kan toch ook niet opeens stil staan Nors opkijken
zie het voor me! ik aan een touwtje die uitgelaten word HAHA Nagelbijten / Gniffelen

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 14:38

Wei, lopen ik zou er in ieder geval niet op gaan zitten

eef_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 15:02

Als het paard er echt geen last van heeft vind ik het niet zo zielig misschien alleen maar goed dat hij nog een beetje beweging krijgt. Maar als het paard echt moeite heeft met rijden vind ik het wel enorm zielig!

11je12je

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 17:43

Sarona, ik heb je met je pony zien rijden in Simonshaven. Werd er niet echt vrolijk van. Waarom een ander afzeiken die blijkbaar met de beste bedoelingen haar paard verzorgt. De DA heeft blijkbaar ook geen probleem met de manier waarop het paard gereden/behandeld/vertroeteld wordt, dus waarom maak jij je druk om het paard/pony van een ander. Het lijkt er zo langzamerhand op dat je een hekel hebt aan degene waarvan de pony/paard is en jij op deze manier je gram wilt halen. Lijkt me niet netjes. Waarom niet openlijk schrijven wat er echt aan de hand is, blijkbaar weet je het wel maar laat je iedereen zin en onzin schrijven, leuk hoor, en dan maar niet reageren op echte vragen. Vind je een beetje onhebbelijk persoon, zo langzamerhand. Sterkte met je topic. ik hoop dat deze oeverloze discussie eindigt door er een slot op te zetten. Wees ook eens positief. Jouw pony heeft blijkbaar geen problemen, wees er blij mee en gun een ander ook het plezier van z'n pony of paard. Worden mensen echt gelukkiger van.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 17:51

Een paard met kanker? Het zou voor mij uitmaken hoe erg het is en wat voor type paard het is. Ik heb er een hier staan die heel chagerijnig is zonder werk en een die een broertje dood heeft aan werk. De 1e zou ik wat laten doen, de 2e niet. Het hangt er ook van af hoe erg het is. Als het beest pijn heeft, of het is een snel verlopend proces dan moet je wellicht snel tot inslapen besluiten. Als het een langer durend proces is en het paard heeft er geen last van en vindt werk leuk, zie ik geen probleem.

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 14:00

De mensen die mij kennen zoals hun zeggen geven ook niet echt hun bekend heid bloot toch ?????

En heb juist hele goede reactie's gehad van mensen die mij hebben zien rijden. Haha!
Door deze methode is ze alleen maar beter gaan lopen en daar ben ik blij mee.
Hebben deze personen ( die zich blijkbaar nogal aangesproken voelen ) haar nu zien lopen ???

Want ja ik ben heel blij dat mijn pony gezond is maar als zij ook maar iets mankeerd ga ik liever lopen!
En dat is puur mijn mening over iets.
En of ik die persoon niet mag ??

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 14:33

Jij snapt het echt niet he! Hoe oud ben je als ik vragen mag?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 15:51

ze is 26 zei ze eerder in dit topic. maar liijkt wel 13 haha

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 17:33

sarona25 schreef:
De mensen die mij kennen zoals hun zeggen geven ook niet echt hun bekend heid bloot toch ?????

En heb juist hele goede reactie's gehad van mensen die mij hebben zien rijden. Haha!
Door deze methode is ze alleen maar beter gaan lopen en daar ben ik blij mee.
Hebben deze personen ( die zich blijkbaar nogal aangesproken voelen ) haar nu zien lopen ???

Want ja ik ben heel blij dat mijn pony gezond is maar als zij ook maar iets mankeerd ga ik liever lopen!
En dat is puur mijn mening over iets.
En of ik die persoon niet mag ??

Als je je paard door de gehele molen haalt en alles onderzoekt is ze waarschijnlijk ook niet gezond,
Het zal je verbazen (en schokken) hoeveel paarden er in werkelijkheid 'ziek' zijn of iets mankeren, en dan hoeven ze dit niet altijd meteen te uiten.
Paarden kunnen een hele hoop hebben en verbergen.

vivian_ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 18:04

chelly12 schreef:
zie het voor me! ik aan een touwtje die uitgelaten word HAHA Nagelbijten / Gniffelen

precies, jij lijkt me eerder 26 Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 18:10

vivian_ve schreef:
chelly12 schreef:

precies, jij lijkt me eerder 26 Knipoog
Dankje ROFL Voel me zeer vereerd! HAHA

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 10:39

Zolang het paard er geen last van heeft zie ik niet in waarom je niet kan rijden.
Denk niet dat je het paard er een plezier mee doet door het "op rust" te zetten terwijl het zich goed voelt.
Ik reed vroeger een schimmeltje met kanker, maar ik heb zelden zo'n energiek en voorwaarts beestje gereden,

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 15:48

Dat snapt ze toch niet, ze blijft alleen maar volhouden dat als iets "ziek" is het heel erg zielig is om nog wat te doen....als jij ooit ziek wordt (wat niet te hopen is!!!) wil je ook niet gelijk in een kastje gezet wordt en niks meer mag doen....dan voel je je alleen maar veel rotter en "leef" je je leven toch niet meer...

Kan er geen slotje op dit topic?

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 16:01

de meeste schimmels hebben ook gezwellen.
een vriendin van mij heeft een schimmel en kan geneeens meer een bit aannemen, die rijd nu dus bitloos.
maar beestje toont echt niet ziek ofzo hoor, ze rijd gewoon nog endurance wedstrijden klasse 2.
en als ergens je paard goed in de gaten gehouden wprd door dierenartsen dan is het wel op zo'n wedstrijd.
tuurlijk heeft het ook wel te maken met wat voor vorm kanker maar het hoeft dus niet perse einde verhaal te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 12:55

jah hier kan idd beter een slotje op

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 20:11

Tsjah als mijn paard kanker heeft, waarom zou ik hem of haar dan niet laten werken als ze er geen last van heeft? ik denk als ik een van de paarden zo ineens de hele dag op de wei of in de stal laat staan, dat ze sneller "aftroggelt" en afzakt dan dat ik hem of haar gewoon aan het werk hou.

Als het paard geen leven meer heeft, en pijn enzo heeft laat je een paard niet lijden en ja de dierenarts zal er ook alles aan doen dan om het paard te laten euthaniseren.

T.S. als een paard een gas koliek aanval heeft he. Laat je je paard dan ook liggen? dan dwing je heb toch ook om op te staan omdat het gas eruit moet? als je hem laat liggen kwijnt een paard alleen maar weg. Mischien een beetje een raar voorbeeld, dit heeft niks te maken met kanker maar goed.

I_040

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 14:46

Ze zullen het paard goed in de gaten moeten houden. Vaak geven ze zelf aan of het teveel is. Als het mijn paard was zou ik het wel laten onderzoeken. Liever het zekere voor het onzekere

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 18:14

Denk wel dat ze het paard al heeft onderzocht.
En als een paard echt pijn heeft, geven ze dit heus wel aan. Bijv: bokken, stijgeren etc. En we hebben de andere kant van de eigenaar ook niet gehoord.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 18:16

Ik ken ook een paard dat kanker heeft en dat loopt zz-licht en word dagenlijks gereden... niks mis dus...