Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
marloezzke schreef:ik ga niet in op de kwestie wel of niet met bit rijden omdat ik me gewoon weg niet genoeg heb verdiept in het bitloosrijden. puur omdat het me prima afgaat met bit.
maar wat ik me dan wel afvraag na het lezen van dit hele topic. hoe zien jullie dat dan voor je. zouden jullie liever zien dat er apparte bitloze wedstrijden worden georganiseerd of dat jullie de gewone wedstrijde kunnen starten.
mijn voorkeur zou dan persoonlijk uitgaan naar de gewone wedstrijden want zo kun je je uiteindelijk het betste meten tegenover de ruiters die wel met bit rijden.
romy_b schreef:Het lijkt mij juist beter om zonder bit te rijden, laat dan maar is zien dat je het dan ook kan, stukken moeilijker denk ik.
N_jumping schreef:ik noet er niet aan denken waarom zou ik bitloos rijden als mijn paard dat niet fijn vind
Aardpa schreef:Misschien dat bitloos starten wel een toekomst heeft, is het al in de endurance sector? Want persoonlijk zie ik het bitloos starten denk ik het best passen bij de endurance, en niet snel bij de dressuur. Overigens bij het springen ook wel!
Maar dressuur is dnek ik tog lastiger, ivm jury's de meeste jury's vinden dat bitloos dnek ik maar niks...
Aardpa schreef:Misschien dat bitloos starten wel een toekomst heeft, is het al in de endurance sector? Want persoonlijk zie ik het bitloos starten denk ik het best passen bij de endurance, en niet snel bij de dressuur. Overigens bij het springen ook wel!
Maar dressuur is dnek ik tog lastiger, ivm jury's de meeste jury's vinden dat bitloos dnek ik maar niks...
horseyfries schreef:In beide genoemde takken van sport krijg je ook geen cijfers op aanleuning, lijkt me nogal een verschil!
horseyfries schreef:Zoals ik in een ander topic ook al zei: je kunt de aanleuning van een bitloos hoofdstel niet vergelijken met de aanleuning met bit, simpelweg omdat het totaal verschillende principes zijn.
Citaat:Wij worden nu op wedstrijd afgestraft op open monden, tongproblemen, enz.
Citaat:Als je bitloos rijdt zal een paard dat soort vormen van verzet niet geven, zeker niet als je een soort van aansnoersysteem gebruikt.
Citaat:Het is dus niet met elkaar te vergelijken, maar als er bijv. aparte rubrieken worden gemaakt en juryleden goed opgeleid worden zodat zij ook bitloos het verschil zien tussen de juiste aanleuning en een afgedwongen aanleuning dan vind ik het prima.
danneke80 schreef:maar zou het voor die mensen met die problemen ook niet prettig zijn om een keer bitloos te kunnen proberen? misschien loopt het paard er wel lekkerder op.
Citaat:Maar bitloos is ook niet heilig ofzo. Een paard kan zich ook zonder bit verzetten, dat uit zich alleen op een andere manier.
capopjekop schreef:En als het niet lukt bij de knhs, dan kunnen de mensen die bitloos willen starten toch een eigen vereninging oprichten? Mss wordt die dan vanzelf bij de knhs gevoegd.
Albert_Vaals schreef:Wat zijn dan eigenlijk de grote voordelen van zo'n bit
lique schreef:capopjekop schreef:En als het niet lukt bij de knhs, dan kunnen de mensen die bitloos willen starten toch een eigen vereninging oprichten? Mss wordt die dan vanzelf bij de knhs gevoegd.
die is er al hoor,
namelijk de nvbp...die trouwens ook bitloze wedstrijden organiseert..
kijk eens op http://www.bitloos.nl
en vergeet vooral niet lid te worden ..hoe meer leden hoe meer inspraak!!