Anoeska schreef:Nou ja zeg. Lijkt me geen reden om zo'n flauwe opmerking te maken, als ik gewoon mijn mening geef. Jij rijdt toch ook niet op top niveau, of traint via deze methode. Dus dan heb jij al je informatie toch ook gewoon van horen zeggen...
Omdat IK niet zo train (mijn paard is ook niet echt een enorm dressuurtype

), wil dat niet zeggen dat ik er helemaal niets over weet

? Je kunt je ook prima verdiepen in zaken zonder zelf per se zo te rijden.
Ik leef al jaren (meer dan 30 jaar

) in een traditionele dressuuromgeving.
Heb ook diverse vriendinnen die dressuur op een aardig niveau rijden (geen topsport, nee, dat is maar voor heel weinigen weggelegd, als dat je streven uberhaupt al is

). Ik sta zelfs op een stal (weliswaar de weide ervan) waar sport sowieso zeer belangrijk is. Dagelijks zie ik dingen, praat ik met die mensen, wisselen we informatie uit over van alles. Ik ben iemand die graag vragen stelt, alleen vind ik de antwoorden niet altijd even bevredigend.
LDR, je bent er voor- of tegenstander van, volgens mij. Wat is overigens correct gebruik van LDR? Zoals Anky doet? Hmmm, nou, dat zie ik dan toch heel anders. Ik zie op de vele filmpjes van diverse ruiters incl. Anky, de vele foto's, de wedstrijden en sommige lessen bij ons echt geen 'correcte aanleuning' bij deze methode, maar jij blijkbaar wel. Daarin verschillen wij dus van mening.