Rana schreef:Ik denk dat de klassieke manier van rijden tot heel ver bevredegend is maar net zoals met iedere sport moet er telkens iets verder gerijkt worden. En net zoals je de wetenschap hebt welke zichzelf constant vernieuwd zal dat bij ons ook constant veranderen waardoor anderen het misschien het niet meer bij kunnen houden .
Ik denk persoonlijk dat dit gewoon moet worden, iedereen zijn ding , maar red je het niet om hget bij te benen, niet piepen dan.
Ook openstaan voor de andere manier.

Natuurlijk is het goed om open te blijven en zo goed mogelijk een proef neer te willen zetten, echter de FEI is van oorsprong opgericht om de klassieke dressuur in sportvorm te promoten, er zijn bepaalde klassieke regels opgesteld (waar redenen voor waren) zoals hoe een piaffe gereden dient te worden of een appuyement. Ik vroeg je op de appuyementen van Remmie te letten omdat hij wel echt buiging laat zien en je ziet ook z'n voorbenen overkruisen, kijk dan is naar de appuyementen van Sali, dan zie je dat net het onderbeen nog overkruist, hoe komt dit?
Als je in een sport uitkomt waar bepaalde regels voor gelden dan zou je je aan die regels moeten houden (en ik bedoel hier de FEI zelf, ruiter en trainers en juryleden), als je dat wil veranderen (in de naam van verbetering of omdat het er spectaculairder uitziet en makkelijker te rijden is?) dan begin je ergens toch van het oorspronkelijke idee af te wijken, en hoewel de rollkur proeven vaak vrij foutloos en spectaculair zijn, vind ik het helaas niet mooi (te veel spanning en druk) en niet correct.
varjo schreef:ZDK , staat de ramener outre jou dan ook bekend? en gebruik jij dan ook de flexions van de kleine nek?
Hoi Varjo, mag ik vragen hoe oud je bent en hoe je op dit pad terrecht ben gekomen?
Van wie heb je les ( je klinkt - in je schrijven - enigszins buitenlands?)
Ik weet wat ramener outré is ja, ik gebruik flexions van de kleine nek maar niet het ramener outré, wel laterale flexions.