En toch ben je dan denk ik al wel op weg, inzien dat het paard je wat leert en aan de hand daarvan aan jezelf werken maakt je toch ook een goede, of in ieder geval betere ruiter dan je al was?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
En toch ben je dan denk ik al wel op weg, inzien dat het paard je wat leert en aan de hand daarvan aan jezelf werken maakt je toch ook een goede, of in ieder geval betere ruiter dan je al was?
hestejente schreef:Een goede ruiter word je ook niet zomaarEn toch ben je dan denk ik al wel op weg, inzien dat het paard je wat leert en aan de hand daarvan aan jezelf werken maakt je toch ook een goede, of in ieder geval betere ruiter dan je al was?

en een paard maakt alleen gebruik van de mogelijkheden die de ruiter het bied........
KiWiKo schreef:het paard weet het allemaal welen een paard maakt alleen gebruik van de mogelijkheden die de ruiter het bied........
en bij de goed doorgereden paarden doet het paard slechts wat de ruiter vraagt......
zo hebben we hier even een stel boktrijtechnische problemen opgelost![]()
![]()

Zitaswoon schreef:Dit merk ik trouwens ook bij andere mensen en paarden, om goed te rijden moet het gewoon 'klikken'...
Het moet klikken tussen de ruiter en t paard en dan gaat het rijden denk veel beter.
Ik heb nog nooit op een paard gereden die zo verzameld galopeerde, eigenaar zelf had hem ook nog nooit laten doen, iedereen vond het machtig, en ik dacht alleen: NEE DRAF!! Dacht zeg maar niks

Amadeo schreef:En daar is dus een puntje al een paar keer aangekaart waar ik zo mijn ???? bij heb, namelijk: als een paard alleen nog maar zijn eigen ruiter accepteerd, zegt dat dan niets over díe ruiter? Is het niet de schuld van die ruiter dat het paard niet meer door anderen te rijden is?
Volgens mij hoort bij het rijden van je eigen (verzorg)paard, dat je het dier zo rijdt dat anderen er ook op kunnen rijden. Hoe kun je nou trots zeggen dat 'jij' nu nog de enige bent die op dat dier kan rijden? Dat zegt niets over goed rijden.....
Wie zegt dat dan? En nee, dat is maar net hoe je het bekijkt.
KiWiKo schreef:het paard weet het allemaal welen een paard maakt alleen gebruik van de mogelijkheden die de ruiter het bied........
en bij de goed doorgereden paarden doet het paard slechts wat de ruiter vraagt......
zo hebben we hier even een stel boktrijtechnische problemen opgelost![]()
![]()
Ook de jonge paarden hoor, zie mijn post hiervoor. De mijne is pas 5 en heeft nog genoeg te leren, maar doet echt niet meer dan strikt noodzakelijk. Een zeer strenge leermeester, ondanks zijn jonge leeftijd, maar dat is hij al sinds zijn 3e hoor
WinBinChes schreef:Amadeo schreef:En daar is dus een puntje al een paar keer aangekaart waar ik zo mijn ???? bij heb, namelijk: als een paard alleen nog maar zijn eigen ruiter accepteerd, zegt dat dan niets over díe ruiter? Is het niet de schuld van die ruiter dat het paard niet meer door anderen te rijden is?
Volgens mij hoort bij het rijden van je eigen (verzorg)paard, dat je het dier zo rijdt dat anderen er ook op kunnen rijden. Hoe kun je nou trots zeggen dat 'jij' nu nog de enige bent die op dat dier kan rijden? Dat zegt niets over goed rijden.....
Wie zegt dat dan?
Amadeo schreef:WinBinChes schreef:Wie zegt dat dan?
EHm, even kijken....In elk geval een Shauni en een krak....
Dacht dat je op iemand van deze pagina doelde, sorry 
runningkawa schreef:Verbeteren kun je alleen maar als je kijkt wat jezelf fout doet.
Of je dan goed wordt? Maar wel beter dan voorheen
Want het paard doet het niet fout, die loopt enkel op wat de ruiter hem aangeeft of toelaat om te doen

Amadeo schreef:En daar is dus een puntje al een paar keer aangekaart waar ik zo mijn ???? bij heb, namelijk: als een paard alleen nog maar zijn eigen ruiter accepteerd, zegt dat dan niets over díe ruiter? Is het niet de schuld van die ruiter dat het paard niet meer door anderen te rijden is?
. runningkawa schreef:Verbeteren kun je alleen maar als je kijkt wat jezelf fout doet.
Of je dan goed wordt? Maar wel beter dan voorheen
Want het paard doet het niet fout, die loopt enkel op wat de ruiter hem aangeeft of toelaat om te doen
) hahaarnjojo schreef:Ik ben het er niet mee is. Je kan nog zo'n goede ruiter zijn, maar als het niet klikt... Vergeet het maar

Eline_Fergie schreef:arnjojo schreef:Ik ben het er niet mee is. Je kan nog zo'n goede ruiter zijn, maar als het niet klikt... Vergeet het maar
Hier ben ik het helemaal mee eens. Als er geen klik is, kun je een paard nooit lekker aan het lopen krijgen. Het paard gaat dan in verzet en er is alleen maar ruzie tussen ruiter en paard. Hoe goed je als ruiter dan ook kunt rijden, het lukt je dan echt niet
DendroFleur schreef:Ik denk niet dat er een band moet zijn maar wel wederzijds vertrouwen. Een goede ruiter kan dat geven mits het paard daar voor open staat. Als dat ooit beschadigd is wordt het lastig en gaat er een tijdje overheen voordat dat hersteld is.